معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال ایپ کوین apecoin چیست؟

ارز دیجیتال ایپ کوین apecoin چیست؟

حتما شما هم این روزها به دفعات زیادی دیده‌اید که افراد مختلف عکس گرافیکی یک میمون که طراحی بانمکی هم دارد، به عنوان تصویر پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود انتخاب می‌کنند. شاید برای شما هم سوال باشد که این تصویر بیانگر چیست؟ در دنیایی که متاورس و ارزهای دیجیتال در حال پیشرفت هستند افراد با آواتارهای مختلفی شناخته می‌شوند و هر آواتار در قالب از جنس nft یا توکن غیر قابل تعویض ارائه خواهد شد. طرح میمون نیز یکی از پروژه‌های جدیدی است که به این منظور طراحی شده و اشاره به توکن APE دارد. این مقاله را بخوانید تا بیاموزید ارز دیجیتال apecoin (ایپ کوین) چیست، چگونه کار می‌کند و چه آینده‌ای در انتظار آن است.

رمز ارز ApeCoin چگونه کار می‌کند؟

هدف از ApeCoin کمک به رشد اکوسیستم ape (ایپ) است که توسط دائو مدیریت شده و مراجل پشتیبانی آن توسط وی انجام می‌شود( دائو سازمان خودگردان غیرمتمرکزی است که تمام افرادی که هولدر این ارز دیجیتال هستند، می‌توانند در تمام تصمیم‌های حاکمیتی آن شرکت کرده و در مورد موضوعات مختلفی چون اختصاص دادن سرمایه اکوسیستم، مشخص نمودن قوانین حاکمیتی، شراکت‌ها و … تصمیم‌گیری می‌کنند. پس از تصمیم گیری و رای دادن اعضای دائو، بنیاد ایپ پیگیری تصمیمات را بر عهده می‌گیرد. بنیاد ایپ در واقع به تهسیل کردن رشد و توسعه ارز ApeCoin به صورت عادلانه و انحصاری می‌پردازد. بورد (Board) شورای ویژه این بنیاد است که وظیفه اطمینان سازی از چشم اندازهای جامعه را بر عهده دارد.

رمز ارز ایپ(apecoin از ارزهای دیجیتال حاکمیتی می‌باشد که با هدف رشد اکوسیستم ساخته شده است. این رمز ارز توسط دائو مدیریت شده که یک سازمان خودگردان غیر متمرکز می‌باشد. ارز دیجیتال ایپ (ape) با استاندارد ERC-20 ساخته شده و عرضه کلی آن 1 میلیارد واحد می‌باشد. این رمز ارز روی شبکه اتریوم ایجاد شده و ارتباط نزدیکی با توکن‌های میمون کسل دارد.

کاربرد ارز دیجیتال ایپ کوین چیست؟

برای خرید و فروش و همچنین قابلیت حاکمیت در ApeCoin Dao از توکن APE استفاده می‌شود. علاوه بر این با استفاده از توکن ایپ شما می‌توانید در بازی موبایلی Benji Bananas که توسط شرکت Animoca Brands طراحی شده است، به عنوان یکی از ارزهای درون بازی استفاده نمایید (Animoca Brands از شرکت‌های بزرگ و مطرحی است که در زمینه بازی‌های بلاکچین فعالیت می‌کند). همچنین یکی از برنامه‌ها و هدف‌های یوگا لبز، پذیرفتن APE به عنوان توکن اصلی محصولات و خدمات جدید است.

اکوسیستم APECoin

اکوسیستم ایپ (APECoin) متشکل از سرمایه گذاران توکن ایپ کوین و تمامی محصولاتی است که از APE به عنوان توکن اصلی استفاده می‌کنند (مثل بازی Benji). یوگا لبز (Yuga Labs) خالق مجموعه nft بورد ایپ یات کلات نیز از اعضای جامعه کاربردی ایپ است که در سازمان غیر متمرکز ایپ کوین در حال فعالیت می‌باشد و از این رمز ارز به عنوان توکن اصلی استفاده می‌کند. علاوه بر این هولدرهای کلکسیون میمون‌های کسل BAYC و میمون‌های جهش یافته MAYC نیز 15 درصد از عرضه توکن ایپ (APE) را شامل می‌شوند. در ادامه به معرفی برخی از ویژگی‌های این کلکسیون‌ها پرداخته می‌شود.

ایپ کوین چیست

کلکسیون میمون‌های کسل یا BAYK

در آوریل سال 2021، کلکسیون میمون‌های کسل یا BAYK به عنوان اولین کلکسیون NFT از اکوسیستم APE معرفی شد که متشکل از 10 هزار میمون منحصر به فرد در بلاک چین اتریوم بوده و ظاهر هر کدام از میمون‌ها کمیاب و ویژگی‌های منحصر به خود را دارند. هر یک از این میمون‌ها از 7 ویژگی مهم ظاهری از جمله، لباس، گوشواره،چشم، خز، کلاه، دهان و پس زمینه تشکیل شده است.

تعداد بعضی از این میمون‌ها محدود است و بستگی به مشخصات ظاهری آن‌ها دارد. مثلا در تصویر زیر میمونی را مشاهده می‌کنید که دارای یک کلاه رنگارنگ، چهره‌ای غمگین، لباس نارنجی و گوشواره است. خرید این میمون‌ها از طریق توکن‌های OpenSea امکان‌پذیر می‌باشد. برای خرید توکن‌ای اوپن سی، می‌توانید در سایت مخصوص آن از کل مجموع توکن‌ها دیدن کرده و توکن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در این فهرست بعضی از میمون‌ها با قیمت ثابت به فروش می‌روند و برخی دیگر در لیست حراج قرار می‌گیرند. برای خرید NFT به یکی از کیف پول‌های اتریوم مثل متامسک نیاز خواهید داشت. علاوه بر این باید اتریوم کافی برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها نیز داشته باشید.

apecoin چیست

کلکسیون میمون‌های جهش یافته (MAYC)

در این کلکسیون به بیش از 2 هزار نسخه از میمون‌های BAYC  دسترسی پیدا می‌کنید که جهش یافته اند و این کلکسیون دربردارنده بیش از ۲۰۰۰۰ نسخه جهت‌یافته از میمون‌های BAYC است. سرم‌‌های زیادی برای ایجاد جهش در میمون‌های BAYC اختصاص یافته است که خصوصیات کمیابی به میمون‌ها اضافه می‌کنند. هر یک از میمون‌های BAYK تنها با یک سرم می‌تواند جهش یافته خاصی را ایجاد کند. سرم‌ها بعد از مصرف دیگر قابل استفاده نیستند.

۱۰۰۰۰ سرم ایجاد جهش به هولدرهای اولیه BAYC اختصاص‌یافته و این سرم‌ها خصوصیات کمیابی را به این میمون‌ها اضافه می‌کنند. هولدرها با هریک از این سرم‌ها می‌توانند انواع مختلفی از میمون‌های جهش‌یافته را بسازند. هر BAYC تنها قادر است با استفاده از یک نوع سرم واحد،‌ یک جهش‌یافته معین را به وجود آورد. به‌علاوه سرم‌ها بعد از استفاده ناپدید می‌شوند. میمون‌های جهش یافته در واقع ابزاری برای دعوت افراد به جامعه APE هستند و هدف از ایجاد آن‌ها افزایش عضو در APE است.

ارز دیجیتال apecoin چیست

کنل کالب میمون‌های کسل (BAKC)

کلکسیون Kennel Club سگ‌های nft هستند که در اختیار اعضای BAYC قرار می‌گیرند. به این معنی که هر دارنده میمون کسل (BAYC) می‌تواند سرپرستی یک سگ Club را به عهده بگیرد. برای این کار تنها کافی است کارمزد گس (کارمزد شبکه اتریوم) را پرداخت کنید. تعداد سگ‌های کنل کالب نیز مانند میمون‌های کسل 10000 عدد می‌باشد که هر یک ویژگی و خصوصیت منحصر به فرد خود را دارند.

ارز دیجیتال apecoin چیست

چطور ارز دیجیتال ایپ کوین بخریم؟

با وحود این که ارز دیجیتال ایپ کوین، به تازگی وارد بازار رمز ارزها شده و در فهرست بسیاری از صرافی‌های ایرانی قرار نگرفته است، ولی اگر قصد خرید توکن apecoin را دارید می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کرده و سپ از ثبت نام و احراز هویت، با کارت بانکی خود به خرید این آن اقدام نمایید. برای این کار پس از وارد شئن به صفحه رسمی ایرانیکارت در منو سایت روی رمز ارز و سپس خرید و فروش ارزهای دیجیتال کلیک کرده، سپس با وارد کردن نام apecoin مقدار مورد نیاز برای خرید را وارد کنید.

برای خرید ارز دیجیتال ایپ می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید ارز دیجیتال ایپ

اگر قصد دارید رمز ape را از صرافی خارجی خرید کنید، ابتدا در صرافی‌های داخلی امثل ایرانیکارت ارزهایی چون بیت کوین، اتریوم، تتر و … خریداری کرده و سپس آن را در صرافی خارجی به ایپ تبدیل کنید.

آینده ارز دیجیتال ایپ کوین

با وجود این که نمی‌توان پیش بینی دقیقی برای این توکن یا سایر توکن‌ها داشت، ولی تا حدودی می‌توان به آینده این پروژه اعتماد کرد. البته این بدین معنی نیست که می‌توانید روی این ارز دیجیتال به عنوان سرمایه گذاری بلند مدت حساب کنید؛ جرا که در این زمنیه لازم است تحقیقات زیادی انجام دهید و نمودار مربوط به این توکن را بررسی کنید. علاوه بر این با توجه به نوسانات بازار قیمت ارزهای دیجیتال هم مرتب تغییر کرده و نمودار آن‌ها در حالت صعودی و نزولی تغییر می‌کند، بنابراین نمی‌توان به پیش بینی دقیق این توکن پرداخت.

در حال حاضر و در تاریخ نگارش این مقاله قیمت این توکن رتبه 34 را در جدول ارزهای دیجیتال دارد و کمتر ارزی توانسته است به چنین سرعتی خود را در لیست ارزهای دیجیتال برتر قرار دهد. افرادی زیادی به این رمزارز جذب شده و در حال سرمایه گذاری روی آن هستند. با توجه به نوسانات قیمت ارز، اگر قصد خرید ایپ کوین را دارید، باید در خرید و ذخیره آن به عنوان سرمایه احتیاط لازم را انجام دهید. می‌توانید منتظر ثابت مانن این رمز ارز مانده و وقتی روی نمودار به ثبات خاصی رسید اقدام به خرید و هولد کردن آن بنمایید. توکن apeCoin شاید در حال حاضر مناسب برای سرمایه گذاری طولانی مدت و هولد کردن نباشد، ولی گزینه مناسبی برای معامله گران فیوچرز محسوب می‌شود. با استفاده از نوسان‌گیری مناسب می‌توانند به سودهای قابل توجهی در این زمینه دست یابند.

ایپ کوین چیست

قیمت APE Coin

بعد از شناختن ارز دیجیتال ایپ کوین و آشنایی با کاربرد، پروتکل و اکوسیستم آن می‌خواهیم بدانیم قیمت این توکن چقدر است. همانطور که گفته شد قیمت رمزارزها ثابت نیست و با توجه به نوسانات بازار دچار تغییر و تحولاتی خواهد شد. apecoin با نماد اختصاری APE یک ارز دیجیتال با ارزش حدود ۲.۶۷ میلیارد دلار است که در زمان نگارش این مقاله در رتبه 34 در بین رمزارزها قرار گرفته و 0.17 درصد از کل بازار رمزارزها را در اختیار دارد. در تاریخ 29 آپریل 2022 قیمت این رمز ارز 26.91 دلار بوده است  ولی در این تاریخ، قیمت آن حدود 65 درصد کاهش داشته و به 9.03 دلار سیده است.

کیف پول‌های نگهداری از ایپ کوین

هر فردی که وارد دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌شود، به موردی که باید توجه زیادی داشته باشد، استفاده از یک کیف پول مناسب در جهت ذخیره رمز ارزها می‌باشد. توجه به مواردی از جمله امنیت، کاربر پسندی،امکان استفاده از کیف پول بر روی نسخه‌های ios و android مواردی هستند که در زمان انتخاب کیف پول باید به آن‌ها توجه نمود. در این قسمت به معرفی برخی از کیف پول‌های معتبری که قابلیت ذخیره توکن ape را داشته باشند، در قالب جدول پرداخته‌ایم.

نام والت  نوع والت رابط کاربری امنیت
لجر (Ledger) سخت افزاری نسبتا سخت بسیار زیاد
تراست والت(Trust Wallet) نرم افزاری آسان زیاد
اتمیک والت (Atomic Wallet) نرم افزاری آسان زیاد
ترزور (Trezor) سخت افزاری سخت بسیار زیاد
متامسک (Metamask) نرم افزاری نرم افزاری متوسط

سخن نهایی

یا خواندن این مقاله آموختید ارز دیجیتال ایپ کوین (apecoin) چیست، چگونه کار می‌کند و چه آینده‌ای در انتظار آن است. در بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال داشتن دانش و آگاهی و بررسی نمودارهای مربوط به رمز ارز قطعا به شما در انتخاب بهتر و سرمایه گذاری دقیق‌تر کمک خواهد کرد. اگر تجربه‌ای در زمینه خرید ارز ایپ و یا تحلیلی در این زمینه دارید در قسمت نظرات می‌توانید با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارز دیجیتال ایپ کوین apecoin چیست؟
حتما شما هم این روزها به دفعات زیادی دیده‌اید که افراد مختلف عکس گرافیکی یک میمون که طراحی بانمکی هم دارد، به عنوان تصویر پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود انتخاب می‌کنند....
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...