معرفی ارز دیجیتال

بلاک توپیا(bloktopia) چیست؛ معرفی پروژه متاورسی blocktopia و رمزارز BLOK

بلاک توپیا(bloktopia) چیست؛ معرفی پروژه متاورسی blocktopia و رمزارز BLOK

پروژه بلاک توپیا (Bloktopia) یک پلتفرم متاورسی غیرمتمرکز است که قصد دارد قلمرویی گسترده ایجاد کند؛ قلمرویی که افراد را سرگرم می‌کند، آموزش می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا کسب درآمد داشته باشند. از آنجایی که حداقل در دو سال اخیر، متاورس نقش یک کلمه مهم در دنیای ارزهای دیجیتال، فناوری، هنر و بازی ایفا کرده است. از طرف دیگر، این نوآوری که در ابتدای کار خود به عنوان فضایی برای بازی شناخته شد، اما با پیشرفت و توسعه سریعی که داشت، توانست در ابعاد مختلفی مانند آموزش و تعاملات اجتماعی نیز وارد شود؛ می‌توان گفت که بلاک توپیا نظیر دیگر پروژه‌های متاورسی از محبوبیت‌ قابل‌توجهی برخوردار است. این مقاله از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت به بررسی جامعی از پروژه بلاک توپیا و رمزارز آن یعنی BLOCK پرداخته است.

بلاک توپیا چیست؟ به زبان ساده

بلاک توپیا (Bloktopia) یک پروژه متاورسی غیرمتمرکز است که هدف آن تبدیل شدن به یک مرکز آموزشی و سرگرمی و ایجاد یک تجربه همه‌جانبه در یک مکان برای کاربران معرفی شده است. این پروژه واقعیت مجازی در قالب یک برج ساخته شده که به یک آسمان خراش ۲۱ طبقه در دنیای متاورس شناخته شده است. بلاک توپیا که روی شبکه بلاکچین پلیگان (Polygon) ایجاد شده به افتخار ۲۱ میلیون واحد بیت‌کوینی که در جهان وجود دارد، به صورت یک ساختمان مجازی ۲۱ طبقه معرفی شده است.

در این پروژه، انواعی از فناوری‌های واقعیت مجازی و VR، در کنار بلاکچین و رمزارزها، همگی برای ایجاد یک محیط غیرمتمرکز برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، بازیکنان و توسعه‌دهندگان آینده ادغام می‌شوند. اقتصاد حاکم بر متاورس Bloktopia مبتنی بر مکانیزم اختصاصی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)  است. در واقع، بلاکتوپیا به کاربران خود که با نام بلاک توپین‌ها (Bloktopians) در پلتفرم شناخته می‌شوند، اجازه می‌دهد تا قطعه زمین‌هایی را به عنوان املاک مجازی بخرند و با تبلیغات و رویدادهایی که فرصت‌های کسب درآمد را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کنند، توسعه دهند.

برای درک ساده‌تر می‌توان متاورس بلاک‌توپیا را یک مرکز خرید غول‌پیکر در نظر گرفت؛ جایی که فروشگاه‌ها در کنار انواع دیگر فعالیت‌ها از جمله صرافی‌ها، هنرمندان و برندها محصول یا خدمات خود را به نمایش می‌گذارند. آموزش، درآمد، بازی، خلاقیت و تجربه اجتماعی VR همه تنها بخشی از کارهایی است که این پروژه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

طراحی متاورس بلاک توپیا

متاورس بلاکتوپیا چگونه کار می کند؟

با ارائه یک تجربه VR برای جامعه Bloktopians، کاربران اکوسیستم بلاکتوپیا می‌توانند در یک محیط همه‌جانبه بر اساس چهار هدف اصلی پروژه فعالیت کنند. این اهداف اساسی که به عنوان پایه‌های بلاک توپیا شناخته می‌شوند، عبارتند از:

  • یادگیری
  • کسب درآمد
  • بازی
  • ساختن

دسترسی به متاورس بلاکتوپیا برای همه رایگان است و در بین ۲۱ سطح بلاکتوپیا، طبقات اول، ششم و بیست‌ویکم مهم‌ترین طبقات به‌شمار می‌روند؛ این طبقات دارای بالاترین اهمیت هستند، بیشترین بیننده را به خود جذب کرده‌اند و به دلیل فعالیت‌های منحصر به فرد خود درآمد قابل توجهی ایجاد می‌کنند.

پس از ورود به این اکوسیستم و برای تعامل با پلتفرم، کاربران در ابتدا نیاز به ایجاد آواتارهایی دارند که در خارج از آسمان‌خراش 21 طبقه Bloktopia ایجاد می‌شوند. سپس هنگامی که آواتارها ایجاد شد، کاربران وارد سطح یا طبقه اول می‌شوند که یک فضای تجاری درجه یک است. در آنجا کاربران می‌توانند اطلاعاتی در مورد قیمت ارزهای دیجیتال دریافت کنند، با پشتیبانی تماس بگیرند، از ناحیه ناوبری و میز کمک استفاده کنند و دستور کار و خلاصه همه رویدادها و را ببینند. کاربران سطح یک نیز می‌توانند از طریق ثبت‌نام در رویدادهای مختلف شرکت کنند.

در واقع، سطح یک نمای کلی از آنچه در این متاورس می‌گذرد را به کاربر نشان می‌دهد و به عنوان منطقه‌ای برای تبلیغات نیز به‌شمار می‌رود. بلاکتوپیا تابلوهای تبلیغاتی به نام توتم (totems) را ارائه می‌دهد که شامل 21 تابلوی بزرگ و 84 تابلوی کوچک در طبقه اول است و فرصت‌های تبلیغاتی بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

طبقه ششم که سطح مهم دیگری در این پلتفرم محسوب می‌شود، مرکز یادگیری این متاورس است. جایی که کاربران می‌توانند در مورد اصول رمزنگاری آموزش ببینند، در کلاس‌های پیشرفته و رویدادها، کنفرانس‌ها و گفتگوهای تد شرکت کرده و یا با دیگران ارتباط برقرار کنند. پورتال NFT بلاک توپیا (Bloktopia NFT) و دستگاه‌های خودپرداز برای خرید و برداشت ارز دیجیتال BLOK، رمزارز تحت حاکمیت اکوسیستم بلاک توپیا، در این طبقه نیز قابل دسترسی است.

تاریخچه مختصری از بلاک توپیا

پروژه بلاک توپیا به دست دو مهندس راه‌اندازی شد؛ آن‌ها ابتدا برخی مشکلات اساسی و رایج دنیای کریپتو را شناسایی کردند. سپس از طریق جمع‌آوری اطلاعات از منابع و کانال‌های مختلف بلاخره راه‌حل‌هایی برای آن مشکلات ارائه کردند. در واقع هدف آن‌ها، این بود که همه چیز را در کنار هم قرار دهند تا همه افراد به راحتی بتوانند در متاورس پیمایش کنند، هر چیزی را نیاز دارند در یک فضا داشته باشند و اینگونه بتوانند در وقت خود صرفه‌جویی کنند.
پلتفرم بلاک توپیا ارز دیجیتال BLOK را به عنوان توکن بومی اکوسیستم خود راه‌اندازی کرد و در مجموع ۲۰۰ میلیارد عرضه برای آن در نظر گرفته شد؛ رمزارز BLOK که در قالب یک توکن با استاندارد ERC-20 و روی بلاکچین پالیگان ساخته شده، امنیت متاورس بلاک توپیا را نیز تأمین می‌کند. این پروژه به کمک چندین سرمایه‌گذار بزرگ و یک IDO در پنجم و ششم اکتبر در ۴ لانچ پد، یعنی Oxbull، Trustpad، Seedify و Red Kite منابع مورد نیاز خود را جمع‌آوری کرد و راه‌اندازی شد. توکن‌های BLOK نیز در همان زمان راه‌اندازی شدند و با قیمت ۰.۰۰۶۹۹۹ دلار شروع به معامله کردند.

بلاک توپیا چطور کار می‌کند؟

بنیان گذاران بلاک توپیا

دو بنیان‌گذار اصلی بلاک توپیا، راس توکلی (Ross Tavakoli) و پدی کارول (Paddy Carroll) هستند که اولی در نقش مدیرعامل پروژه و دومی در نقش مدیر مارکتینگ آن فعالیت می‌کنند. علاوه بر این دو توسعه‌دهنده آینده‌نگر، یک تیم باسابقه به رشد و توسعه این پروژه مشغول هستند؛ سیمون با بیش از 25 سال تجربه توسعه تجاری، به عنوان مدیر ارشد فناوری (CTO) و لیبی راثول (Libby Rothwell) با 15 سال تجربه در صنعت فیلم در مقش مدیر ارشد اطلاعات (CIO) بلاک توپیا فعالیت می‌کند.

این پروژه همچنین با حمایت برندهای بزرگی مانند Jake Paul’s Anti Fund ،Bitboy (بن آرمسترانگ)، کوکوین لبز (Kucoin Labs)، پالیگان و Anchor نیز رشد بیشتری داشته است. اکثر این برندها در این پلتفرم واقعیت مجازی زمین دارند و می‌توانند محتوای انحصاری برند را به اشتراک بگذارند و پیشنهاد خود را برای بلاک توپین‌ها تبلیغ کنند.

ساختار متاورس بلاکتوپیا

همانطور که پیش از این گفتیم، ساختار متاورس بلاکتوپیا بر چهار اصل استوار است. اما این چهار اصل چه هستند و چه امکاناتی در این متاورس ایجاد می‌کنند؟ بیاید تا به طور جزئی به بررسی ساختار متاورس بلاک توپیا بپردازیم.

آموزش

بلاک توپیا مرکزی خواهد بود که در آن کاربران می‌توانند در مورد دنیای رمزنگاری اطلاعات کسب کنند. همانطور که پیش از این خواندید، در طبقه اول این آسمان خراش، رویدادهای مهم و سخنرانی‌هایی مانند TED برگزار خواهد شد که کاربران می‌توانند با ساختن آواتار در هرکدام از آن‌ها شرکت کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در کلاس‌ها یا دوره‌های آموزشی که متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال در این فضا برگزار می‌کنند نیز حضور داشته باشند و از این طریق هر آنچه می‌خواهند را بیاموزند.

کسب درآمد

کاربران متاورس بلاکتوپیا یا همان blocktopians با خرید املاک و مستغلات به شکل NFT فرصت‌های کسب درآمد زیادی خواهند داشت. آن‌ها همچنین می‌توانند زمین‌های خود را به مهمانی‌های تبلیغاتی اجاره داده دهند یا اجازه دهند تا زمین برای میزبانی رویدادهای Bloktopian استفاده شود. همچنین می‌توان از طریق خرید و فروش توکن‌های BLOK نیز سود به دست آورد.

روش دیگر کسب درآمد در این پلتفرم، از طریق فروش مجدد یا اجاره REBLOK و ADBLOK دو نمونه دیگر از ارزهای رایج در این پلفترم است. علاوه بر این، دارندگان REBLOK می‌توانند کسب‌وکارهای مجازی را راه‌اندازی کنند، کالاهای با ارزش را در متاورس بفروشند و از این طریق سود خوبی کسب کنند.

بازی

فضای جذاب دیگری که در این متاورس وجود دارد، پنت هاوس و بخش بازی است. این طبقه برای تازه کردن حال و هوای Bloktopians ایجاد شده و در آن، کاربران می‌توانند بازی‌های چند نفره را با دوستان یا افراد دیگر بازی کنند. علاوه بر سرگرمی، کاربران همچنین فرصت برنده شدن ارزهای دیجیتال قابل تعویض و غیرقابل تعویض را نیز دارند.

ساخت و ساز

در نهایت از طریق یک ابزار سازنده ساده، کاربران قادر خواهند بود از خلاقیت خود با تولید صحنه‌ها، آثار هنری و حتی شرکت در رویدادها برای بردن جوایز استفاده کنند. در طبقه ششم این متاورس، می‌توانید در کنسرت‌ها و رویدادهای ورزشی شرکت کنید و با سایر کاربران ارتباط داشته باشید.

کاربران بلاک توپیا چه کسانی هستند؟

طبق آخرین تحقیقات 90 درصد ازبازدید کنندگان این پلتفرم مرد هستند که سن آن‌ها بین 18 تا 34 سال است. آن‌ها به کسب درآمد از طریق رمز ارز علاقه داشتند و در این محیط چیزی بین 20 تا 50 هزار دلار کسب کردند. این افراد در بازار ارز‌های دیجیتال در آمریکا، آسیا و انگلیس فعال بوده اند.

فضای بلاک توپیا

همکاری الروند با متاورس بلاک توپیا

پلتفرم الروند (Elrond)، یکی از مشهورترین پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین، همکاری خود را با متاورس بلاکتوپیا اعلام کرده است. در واقع، الروند قصد دارد با این همکاری یک مرکز آموزشی سرگرمی در این متاورس بنا کند. الروند در طبقه اول بلاکتوپیا، جایی که همه کاربران باید ثبت‌نام کنند و مکانی ممتاز در نظر گرفته می‌شود، قرار می‌گیرد. الروند همچنین یک سالن سفارشی را در اختیار خواهد داشت تا محتوایی مانند ویژگی‌های اکوسیستم کریپتو یا مطالب آموزشی مرتبط دیگر را به افراد ارائه دهد.

این همکاری باعث افزایش محبوبیت الروند در بازار شده و معامله‌گران بسیاری را به سمت خرید ارز دیجیتال این پلتفرم فرا خواند. الروند همچنین در حال بررسی همکاری‌های فنی پیچیده‌تر با Bloktopia است؛ برخی از اهداف اصلی ناشی از این همکاری شامل پل زدن یک بخش از عرضه توکن‌های BLOK به رمزارز تحت حاکمیت بلاکچین الروند (ESDT) می‌شود. طوری که از این طریق به کاربران کمک شود، راحت‌تر به VR دسترسی داشته باشند. این کار همچنین به کاربران امکان را می‌دهد تا NFTهای بلاکتوپیا را در بازارهای NFT که در Elrond اجرا می‌شوند خرید و فروش کنند.

ارز دیجیتال بلاک توپیا blok

توکن بومی اکوسیستکم بلاکتوپیا، BLOK، یک توکن ابزاری است که با آن کاربران می‌توانند به رویدادهای انحصاری دسترسی داشته باشند و اقلامی را در متاورس بلاک توپیا خریداری کنند. در واقع، خرید آواتارها یا اجاره تمام املاک مجازی در بلاک توپیا همه به طور انحصاری با ارز دیجیتال BLOK انجام می‌شوند و این توکن برای عملکردهای اکوسیستم ارزشمند و ضروری است. به عنوان مثال، برای ارتقاء فضای املاک و مستغلات یا خرید اقلام از داخل بازار Bloktopia کاربران حتما باید توکن بومی پلتفرم را استفاده کنند و توکن‌های دیگر قابل قبول نیست.

توکن‌های BLOK علاوه بر استاندارد ERC-20 روی شبکه Polygon، بر بستر زنجیره BNB نیز ساخته شده‌اند. این ارز دیجیتال همچنین در اکتبر ۲۰۲۱ راه اندازی شد و مجموع انتشار آن ۲۰۰ میلیارد است. تمام توکن‌های BLOK از خریدهای اولیه املاک و مستغلات تبلیغاتی سوزانده می‌شوند و اینگونه عرضه کلی توکن کاهش می‌یابد. کاربران بلاکتوپبا همچنین قادر به خرید و فروش ارز دیجیتال BLOK از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) هستند. لازم به ذکر است که کاربران ایرانی می‌تواند از طریق صرافی رمزارز ایرانیکارت، برای خریدوفروش BLOK اقدام کنند.

بهترین کیف پول ها برای نگهداری ارز دیجیتال بلاکتوپیا blok

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال BLOK به عنوان یک توکن ERC-20 است؛ بنابراین برای پیدا کردن کیف پول‌های نگهداری آن، کاربران باید به دنبال یک ولت سازگار با اتریوم بگردند. علاوه بر این، چندین فاکتور مانند امنیت، راحتی، ویژگی‌ها و هزینه‌ها را در نظر نیز باید در انتخاب کیف پول مناسب در نظر بگیرید.

برخی از بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال بلاکتوپیا عبارتند از:

  • متامسک (Metamask)
  • Torus
  • TokenPocket
  • BRD Wallet
  • Coinhub
  • OKX Wallet
  • SimpleHold Wallet

بلاکتوپیا؛ آسمان خراش متاورس

متاورس بلاک توپیا یک پروژه نوپا است که توانسته توجه جامعه دیجیتال و رمزنگاری را به دلیل پتانسیل تبدیل شدن به یک مرکز اطلاعاتی سرگرمی و آموزش فراگیر جلب کند. این پروژه متاورسی از ۲۱ طبقه یا سطح تشکیل شده که سطوح یک و شش متعلق به آموزش و سطح ۲۱ مربوط به بازی و سرگرمی کاربران است. ارز دیجیتال این پروژه نیز BLOK نام دارد که برای شرکت در این متاورس و خرید و فروش املاک و اقلام ضروری به‌شمار می‌رود. بلاک توپیا با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های موجود در ارتباط با واقعیت مجازی و متاورس یک محیط جذاب برای کاربران ایجاد کرده است. این پلتفرم در ابتدای راه بوده و هنوز راه زیادی پیش رو دارد؛ شاید خرید زمین و ایجاد یک کسب و کار در این محیط بتواند یک سرمایه گذاری خوب تلقی شود ولی نباید بدون اطلاعات وارد شد. به طور کلی، ایده اصلی و دامنه فناوری‌های جدید به کار رفته توسط اکوسیستم بلاک توپیا بدون شک چشمگیر است، اما اگر قصد سرمایه‌گذاری در این پروژه یا هر متاورس دیگری را دارید، همیشه باید حواستان به ریسک‌های پیش رو باشد.

ایده کلی این پروژه و فناوری‌های به کار رفته توسط Bloktopia بسیار جذاب و چشمگیرند. همچنین تیم پروژه بلاکتوپیا یک تیم با تجربه و فنی هستند بنابراین به نظر می‌رسد این پروژه پتانسیل‌های رشد بسیاری داشته باشد.

بلاک توپیا(bloktopia) چیست؛ معرفی پروژه متاورسی blocktopia و رمزارز BLOK
پروژه بلاک توپیا (Bloktopia) یک پلتفرم متاورسی غیرمتمرکز است که قصد دارد قلمرویی گسترده ایجاد کند؛ قلمرویی که افراد را سرگرم می‌کند، آموزش می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...