مسافرت و مهاجرت

اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟

اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟

اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید. همه افرادی که قصد دریافت اقامت در کانادا را دارند؛ چه افرادی که به دلایل تحصیلی و کاری به این کشور مهاجرت کرده و در حال حاضر سکنی گزیده‌اند و چه افرادی که در خارج از خاک کانادا بوده و قصد مهاجرت به آن را دارند، باید با این روش نسبت به دریافت اقامت دائم در کانادا اقدام کنند. این مقاله را بخوانید تا به صورت کامل بیاموزید که اکسپرس انتری چیست، چه برنامه‌‌ای دارد و مدارک لازم برای انجام آن چیست.

اکسپرس انتری چیست؟

همه افرادی که قصد مهاجرت و دریافت اقامت دائم در کانادا را دارند، ابتدا به صورت آنلاین درخواست اکسپرس انتری خود را ارسال کرده و سپس در خواست آن‌ها وارد استخر متقاضیان (EOI Pool) می‌شود. بر اساس سیستم امتیازبندی آنلاین دسته بندی شده و برای کارفرمایانی که به یک نیروی متخصص خارجی نیاز دارند، ارسال می‌گردد. در صورتی که از امتیاز بالایی برخوردار باشید به عنوان یک نیروی ماهر و متخصص برای اقامت دائم در کانادا دعوت خواهید شد یا این که به عنوان یک نیروی کاری از طرف کارفرمایان پذیرفته می‌شوید.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که بررسی پرونده اکسپرس اینتری چقدر زمان می‌برد؟ بعد از کامل نمودن مدارک لازم یعنی مدارک تحصیلی، مدرک زبان، ثبت نام آنلاین و ساخت پروفایل برای اقدام از طریق اکسپرس اینتری پرونده‌ای از مدارک شما ساخته شده و برای کارفرمایان مختلف وارد استخر متقاضیان می‌شود، تا مورد تایید کارفرمایان قرار بگیرد. پروفایل شما به مدت 12 ماه اعتبار دارد و اگر در این مدت از طرف کارفرما یا دولت کانادا درخواست دعوت به کار (ITA) ارسال نشود، پروفایل منقضی شده و مجددا باید به ثبت درخواست خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: قوانین جدید ویزای توریستی کانادا؛ مدارک + شرایط

express entry چیست

قبل از شرکت در اکسپرس انتری کانادا، چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

قبل از اقدام به دریافت اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری باید نکاتی را رعایت کنید که به شرح زیر می‌باشد:

  1. مدارک و مشخصات واقعی خود را برای شرکت در اکسپرس انتری به عنوان سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا ارسال کرده و از ارائه مدارک جعلی و اطلاعات غلط خودداری نمایید.
  2. در هر قسمتی که رزومه آپلود می‌کنید باید مدرک معتبر آن را نیز به همراه داشته باشید.
  3. سایر مدارکی که برای اقامت در کانادا لازم می‌باشد، آماده کرده و آن‌ها را برای انجام ترجمه معادل سازی کنید.
  4. مراقب باشید که از اعتبار برخی از مدارک شما مثل مدرک زبان، نامه بانک، پاسپورت و … نگذشته باشد.
  5. در این زمینه می‌توانید از تجربه یک وکیل مورد اعتماد باتجربه استفاده نمایید.

express entry چیست

از چه طریقی می‌توان برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری اقدام کرد؟

4 برنامه مختلف برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری وجود دارد که در جدول زیر درج شده است:

برنامه مناسب برای اقدام بهاکسپرس انتری نام انگلیسی
اسکیل ورکر یا نیروی کار متخصص فدرال Federal Skilled Worker Class
اسکیل ترید یا نیروی متخصص فنی فدرال Federal Skilled Trades Program
تجربه کار در کانادا Canadian Experience Class
مهاجرت استانی کانادا (Provincial Nominee Programs (PNP

برای پرداخت هزینه سفارت کانادا می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

پرداخت هزینه سفارت کانادا

چه فاکتورهایی برای امتیازدهی در هر پرونده اکسپرس اهمیت دارد؟

در زمان امتیازدهی روی هر پرونده اکسپرس، به موارد مختلفی توجه می‌شود و بر حسب آن‌ها اولویت‌بندی پرونده‌‌ها انجام می‌شود. از جمله این موارد به شرح زیر می‌باشد:

  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه
  • سن
  • مدارک تحصیلی
  • سوابق کاری
  • پیشنهاد کاری (job offer)
  • داشتن اقوام درجه 1 خونی نسبی و سببی (میزان سازگاری فرد با کانادا)

موارد ذکر شده از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که برای رتبه بندی برای پرونده‌های اکسپرس انتری در اولویت قرار می‌گیرند. برای گرفتن ویزای اکسپرس انتری هر فرد باید حداقل امتیاز لازم در هر مورد را داشته باشد، تا بتواند برای اقامت دائم کانادا اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد اپلای کانادا

حداقل شرایط برای دریافت اکسپرس انتری چیست؟

برای اقدام کردن نسبت به دریافت اقامت از طریق اکسپرس انتری، نیاز است که از برخی الزامات بهره‌مند باشید که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌شود.

  • تجربه کاری

برای اقدام کردن از طریق اکسپرس انتری باید دارای تجربه‌ کاری حرفه‌ای بوده و شرایط کاری موارد زیر را داشته باشید:

  1. تجربه کاری شما مرتبط با مهارتی که در پرونده مهاجرتی خود ذکر کرده‌اید، باشد.
  2. سابقه فعالیت حرفه‌ای و مفیدی در 10 سال اخیر داشته باشید.
  3. در حرفه مورد نظر خود به صورت داوطلبانه فعالیت نداشته باشید، بلکه از آن کسب درآمد کنید.
  4. حداقل 1560 ساعت یا 1 سال سابقه کار مداوم داشته باشید (30 ساعت در هفته)

expressentry

  • مهارت زبانی

معیار سنجش سطح زبان در کانادا این است که فرد باید در اسکیل(مهارت) شنیداری دارای نمره 8 و در مهارت گفتار، شنیدار و خواندن (speaking ، reading ، writing) نمره 7 را کسب کرده باشد.

اکسپرس اینتری چیست

  • تحصیلات

شرایط تحصیلی برای دریافت اکسپرس انتری در کانادا این است که دارای مدرک تحصیلی متوسط یا آکادامیک در کانادا باشید و یا در صورت داشتن تحصیلات غیر کانادایی، بسته به سطح تحصیلی شما رتبه داده می‌شود. در این صورت، هر چه میزان تحصیلات شما بالاتر باشد، امتیاز شما و شانس انتخاب شدنتان نیز افزایش خواهد یافت.

  • تمکن مالی

برای دریافت اقامت از طریق اکسپرس انتری حتما باید تمکن مالی برای تقبل هزینه‌های زندگی خود و خانواده را به اثبات برسانید، مگر این که از شرایط زیر بهره‌مند باشید.

  1. دارای اجازه کار قانونی در کانادا باشید.
  2. از یک کارفرمای معتبر کانادایی، پیشنهاد کار داشته باشید.

لازم به ذکر است که حداقل امتیاز خارج شده از این برنامه در ماه دو بار آپدیت می شود . و در حال حاضر از اواخر سال 2019 این امتیاز بالای 470 بوده است . و با توجه به بحران جدید کرونا ویروس و کاهش جمعیت کانادا اداره مهاجرت کانادا را مصمم کرده است تا دعوت نامه های حاصل از برنامه اکسپرس انتری را افزایش دهد و همچنان به قوت قبل رسیدگی های لازم توسط اداره مهاجرت کانادا انجام می پذیرد و مانعیتی در انجام پذیری این برنامه به وجود نیامده است.

اکسپرس اینتری چیست

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم شما را با روش دریافت اقامت در کانادا آشنا کنیم و شرایط و مدارک لازم آن را به شما معرفی نماییم. امیدواریم با خواندن این مقاله به صورت کامل آموخته باشید که اکسپرس انتری (express entry) چیست و چه شرایط و مدارکی برای دریافت آن باید داشته باشیم. آیا شما در بین دوستان و آشنایان خود کسی را می‌شناسید که از طریق اکسپرس انتری اقامت کانادا را دریافت کرده باشد؟ از این که تجربه و دیدگاه خود را با ما به اشتراک می‌گذارید، نهایت تشکر را داریم.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...