معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال فلو چیست و چه آینده ای دارد؟

ارز دیجیتال فلو چیست و چه آینده ای دارد؟

فلو یک بلاکچین غیرمتمرکز، سریع و برای توسعه دهندگان کاربردی است. این بلاکچین توسط تیم پشتیبانی کریپتوکیتیز (CryptoKitties) معرفی شد. پلتفرم فلو برای اکوسیستمی طراحی شده است که کاربران بتوانند در آن بازی کنند، توکن بدست آورند و با نرم افزار های مختلف در ارتباط باشند. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم ارز دیجیتال فلو چیست و چه آینده ای دارد. اگر شما هم به دنبال خرید و فروش ارز دیجیتال هستید و می‌خواهید با ارز فلو بیشتر آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

خلاصه مقاله

  • فلو یک بلاکچین بر پایه اثبات سهام است و برای جمع آوری توکن های NFT و بازی های کریپتو، توسط توسعه دهندگان دی‌اپرلبز (NBA Top Shot developer Dapper Labs) معرفی شد.
  • کریپتو کیتیز CryptoKitties اتریوم را در سال 2017 رها کرد و توسعه‌ی فلو را به عنوان جایگزین انتخاب کرد.

فلو چیست؟

فلو یک بلاکچین است که برای اجرای مقیاس پذیری بدون نیاز به شاردینگ طراحی شد. از مزیت‌های این بلاکچین سرعت بالاتر و هزینه معاملاتی کمتر است که برای نرم افزار‌های غیرمتمرکز مثل NFT marketplace و بازی‌های رمز ارزی بهتر است. همانطور که اشاره شد فلو توسط Dapper Labs طراحی شد و تصمیم گرفت یک قسمت آماده شده برای بازی‌ها و یکی برای تعاملات فراهم کند تا مشکل تراکم بلاکچین حل شود. این تیم از فلو برای تمام پروژه‌های خود مثل NBA Top Shot (یک توکن طرفداری است که برای هواداران تیم های بسکتبال NBA طراحی شده است) که توسط توسعه دهندگان دیگر هم پشتیبانی می شود، استفاده می کند.

فلو برای افزایش سرعت و عملکرد بهتر به 4 گره تقسیم می شود:

  1. توکن های جمع کننده برای افزایش بهره‌وری
  2. گره های اجرایی برای سرعت و مقیاس پذیری
  3. گره های تایید کننده برای ضمانت درستی عملیات
  4. گره های اجماع برای اطمینان از غیر متمرکز بودن

برای مطالعه بیشتر مقاله بلاکچین چیست را در ایرانیبوک مطالعه کنید.

فلو چیست

فلو چگونه کار می کند؟

فلو از اثبات سهام برای مکانیسم اجماع استفاده می‌کند که نیازمند آن است که تعدادی تایید کننده مقدار مشخصی از توکن های فلو را داشته باشند تا در شبکه مشارکت کنند. هرچند نحوه کار اعتبار سنجی در بلاکچین خاص و یکتا است، فلو فعالیت های اعتبار سنجی را به 4 قسمت جمع کننده (collection)، اجرایی (execution)، تایید کننده (verification) و اجماع (consensus) تقسیم می‌کند. تمام 4 گره در اعتبار سنجی هر معامله مشارکت می‌کنند. Dapper می‌گوید تقسیم این فعالیت‌ها بهره‌وری را نسبت به رقبا افزایش داده است. این یکی از گزینه‌های جایگزین برای شاردینگ sharding یا افزایش فضای ذخیره سازی و نیاز‌های محاسباتی در تمام گره‌های متعدد بلاکچین است.

فلو از شاردینگ استفاده نمی کند و Dapper اعلام کرده این شبکه انتقالات را سریع، پایدار، جدا شده و با دوام انجام می دهد. فلو امکان آپدیت کردن قرارداد هوشمند را فراهم می کند تا قبل از ثابت شدن و غیر قابل تغییر شدن، قراردادها در متا قرار گیرند و بعد از تایید افزایش یابند یا ثابت شوند.

بیشتر بدانید: در صورتی که Dapper به وعده های خود عمل کند و امکان جدید را برای پرورش گربه های دیجیتالی فراهم آورد و همینطور از آن‌ها در بازی های پلتفرم فلو استفاده کند، کریپتوکیتیز (CryptoKitties) از اتریوم به فلو مهاجرت می کند.

برای مطالعه بیشتر مقاله متاورس چیست را مطالعه کنید.

مزیت فلو چیست؟

فلو برای نوعی ارتباط و جمع آوری تجربیات رمز ارزی ساخته شده تا سریعتر رشد کرده و در سال آینده مخاطبان بیشتری جذب کند. NBA Top Shot پتانسیل خود را در یک تجربه جمع آوری مبتنی بر بلاکچین برای تولید مبالغ زیاد پول و جلب توجه جریان اصلی نشان داده است. این فقط یک تجربه بر بلاکچین فلو بود و مطمئنا بیشتر و بیشتر هم خواهد شد.

با فلو چه کاری می توان انجام داد؟

در حال حاضر به عنوان یک کاربر از طریق NBA Top Shot یا با خرید کار های هنری در VIV3 NFT و دیگر برنامه‌های این بلاکچین می توانید با شبکه فلو ارتباط برقرار کنید. ­توسعه دهندگان می توانند با استفاده از ابزار های متعدد در شبکه فلو، ساخت برنامه های خودشان را شروع کنند.

بیشتر بدانید: Dapper Labs در آگوست 2020، 12 میلیون دلار سرمایه جذب کرد که شامل مشارکت چندین بازیکن فعلی NBA مثل آندره ایگودالا و اسپنسر دینویدی بود.

فلو چیست

آینده فلو

کلکسون های NFT در اواخر 2020 و اوایل 2021 منفجر شد و فلو یکی از پر سود ترین توکن‌های این بازار بود. به غیر از NBA Top Shot که موفق‌ترین برنامه غیرمتمرکز رمز ارز بود، بلکه Flow از افزایش قابل توجهی در درخواست‌های توسعه‌دهندگان در هفته‌های ابتدایی سال 2021 گزارش کرده است. به طور خلاصه، NBA Top Shot یک اثبات موفقیت‌آمیز برای ایده بلاک چین سفارشی Dapper بوده است و اکنون دیگر توسعه دهندگان می خواهند از این زیرساخت استفاده کنند.

با بیشتر شدن علاقه توسعه‌دهندگان، کاربران بازار ارزدیجیتال هم ورود می کنند. در ژوئن 2021، بازار NFT Rarible، که تا به امروز بر NFT  های مبتنی بر اتریوم متمرکز شده بود، اعلام کرد که با درآمدهای حاصل از دور جمع آوری سرمایه 14.2 میلیون دلاری خود در سری A، پیشنهاد خود را به Flow گسترش خواهد داد. Dapper پلتفرم های کلکسیونی اضافه ای نیز در دست ساخت دارد.

فلو زیرساخت‌های خود را هم ایجاد می کند. در ژوئن 2021، Dapper Labs FUSD را راه‌اندازی کرد که آن را اولین استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا در فلو توصیف کرد. این استیبل کوین با نرخ 1:1 دلار آمریکا توسط ارائه دهنده زیرساخت‌های مالی Prime Trust پشتیبانی می‌شود.

این بخشی از جاه‌طلبی‌های گسترده‌ Dapper Labs برای فلو است که پیش‌بینی می‌کند از آن برای تجربه‌ بازی های پیچیده و فراتر از NFT استفاده شود. Dapper آن را «بلاک‌چین برای جهان‌های باز» می‌نامد. از یک طرف، “باز” ​​به معنای تمرکززدایی است اما ممکن است در گذر زمان میزبان بازی‌های کریپتو در مقیاس بزرگ نیز باشد.

برای مطالعه بیشتر مقاله NFT یا توکن غیرقابل معاوضه چیست؟ را مطالعه کنید.

از کجا فلو بخریم؟

توکن فلو در اکتبر 2020 به بازار معرفی شد ولی در کشور‌های آمریکا و کانادا غیر قابل دسترسی بود. توکن‌هایی که از طریق پیشنهاد فروخته می شوند حداقل یک سال قفل می مانند و تا زمانی که قفل آن‌ها باز نشود نمی توان آن ها را در گردش قرار داد. از طرف دیگر جوایز فلو را که به اعتبارسنج‌ها پرداخت می‌شود، می‌توان معامله کرد، بنابراین بازار آن فعال است و در برخی صرافی‌ها مانند Kraken و Huobi می‌توانید فلو خرید و فروش کنید. با این حال، صرافی‌های بزرگی مانند Binance و Coinbase در حال حاضر فلو را پشتیبانی نمی‌کنند.

برای خرید ارز دیجیتال فلو کلیک کنید!

سخن آخر

همانطور که دیدید فلو یک رمز ارز معتبر و معروف در دنیای مجازی است. آینده متاورس و دنیای بازی‌ها همچنان در ابهام است ولی طبق بررسی‌ها می توان به این ارز به عنوان یک سرمایه گذاری مفید نگاه کرد. در این مقاله متوجه شدیم ارز فلو چیست و چه آینده ای دارد. برای بهبود اطلاعات و مقالات نظرات خود را برایمان بنویسید.

ارز دیجیتال فلو چیست و چه آینده ای دارد؟
فلو یک بلاکچین غیرمتمرکز، سریع و برای توسعه دهندگان کاربردی است. این بلاکچین توسط تیم پشتیبانی کریپتوکیتیز (CryptoKitties) معرفی شد. پلتفرم فلو برای اکوسیستمی طراحی شده است که کاربران بتوانند...
5 از 3 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...