معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال Gala گالا چیست؟ معرفی و بررسی پروژه گالا گیمز

ارز دیجیتال Gala گالا چیست؟ معرفی و بررسی پروژه گالا گیمز

در طول سال‌های گذشته، صنعت GameFi که دارای عناصر بازی برای کسب درآمد (P2E) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است، بخش عمده‌ای از جهان بلاک چین و ارزهای دیجیتال را در اختیار گرفته اند. گالا (GALA) نیز یکی از پروژه‌های پرطرفدار متاورسی است که در ادامه این مقاله به بررسی کلی آن می‌پردازیم.

ارز دیجیتال گالا چیست؟

Gala Games پلتفرمی است که طیف وسیعی از بازی‌های مبتنی بر بلاک چین را می‌سازد. هر کدام از این بازی‌ها با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مالکیت واقعی آیتم‌های درون بازی را به بازیکنان می‌دهند. گالا (GALA)، توکن بومی اکوسیستم گالا گیمز (Gala Games) است. توکن گالا می‌تواند به صورت همتا به همتا بین افراد منتقل شود و به کاربران کمک می‌کند تا کنترل کاملی بر اکوسیستم داشته باشند. شرکت‌کنندگان از GALA به‌عنوان توکن ابزاری و وسیله مبادله استفاده می‌کنند. هدف معرفی گالا، ارائه یک روش پرداخت و تسویه حساب ایمن بین شرکت‌کنندگانی است که در اکوسیستم بازی‌های گالا تعامل دارند؛ به‌عنوان مثال: خرید اقلام درون بازی. 

گالا معتقد است که پیچیدگی بلاک چین باید از چشم بازیکنان پنهان بماند. بنابراین، از مکانیک‌های ساده در بازی‌ها استفاده می‌کند که همه بازیکنان می‌توانند از آن لذت ببرند و کسب درآمد کنند. همچنین بازیکنان مالکیت واقعی آنچه را که در بازی ‌ها برنده می‌شوند، بدست می‌آورند. اقلام و دارایی‌های بازی، قابل تأیید در بلاک چین هستند و به شکل NFT  بین بازیکنان معامله می‌شوند. همه چیز در اکوسیستم Gala Games به بازیکنان بستگی دارد.

بیاید نگاهی به مشخصات اصلی این ارز بر اساس کوین مارکت کپ داشته باشیم.

نام اختصاری GALA
رتبه ارز 120
ارزش بازار
$289,621,691
سایت اصلی https://gala.com/
قیمت ارز

تاریخچه و بنیانگذار گالا

این پلتفرم که در سال 2020 راه اندازی شد، با پاداش دادن به بازیکنان در قالب توکن‌های GALA، یکی از اولین مشوق‌ها و محرک‌ها در زمینه بازی‌های متاورسی بود. این پلتفرم توسط یک تیم 60 نفره توسعه یافته‌است و بیش از 1.3 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

اریک شیرمایر، مدیرعامل Gala Games است. اریک در فضای بازی‌های ویدیویی و فناوری‌های پیشرفته تجربه زیادی دارد. او Gala Games را در جولای 2019 راه اندازی کرد تا یک شبکه بازی مبتنی بر بلاک چین ایجاد کند و به بازیکنان مالکیت بیشتری در بازی بدهد. موفقیت در بازی‌های موبایلی با عناوینی مانند Zynga، Farmville و Mafia Wars زمینه را برای یک جهش بزرگ فراهم کرد. از اوایل سال 2023، تقریباً 400 نفر در سراسر جهان برای این شرکت مستقر در ایالات متحده کار می‌کنند (با احتساب تیم‌های Gala Music و Gala Film).

 در ایرانیکارت با کارمزد صفر معامله کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

معرفی و بررسی پروژه گالا گیمز

پروژه گالا گیمز چیست؟

همانطور که بیان شد، این پلتفرم دارای توکن کاربردی بومی خود است که به عنوان GALA شناخته می شود. این ارز دیجیتال در اکوسیستم Gala Games برای خرید اقلام، پرداخت‌های همتا به همتا، گره‌های پاداش و موارد دیگر استفاده می‌شود. کاربران همچنین می توانند با اجرای یک Gala Node به اکوسیستم Gala Games کمک کنند. برای این کار کاربران باید لایسنس خریداری کنند و پس از آن می‌توانند نرم‌افزار نود را از رایانه خانگی خود اجرا کنند و پاداش‌هایی در قالب توکن‌های GALA و NFT‌های کمیاب دریافت کنند. 

مطالعه مقاله متاورس چیست؟ آینده اینترنت اینجاست پیش نیاز درک این مطلب است. 

اکوسیستم Gala Games چگونه کار می‌کند؟

Gala Games تا حدودی شبیه به فروشگاه Steam یا GOG است، زیرا دارای طیف گسترده‌ای از بازی‌های متاورسی است. با این حال، همه بازی‌ها 100% رایگان هستند و از طریق بلاک چین و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) قابل دسترسی هستند. اکوسیستم گالا از یک پروتوکل اثبات سه گانه استفاده می‌کند که شامل پروتوکل اثبات سهام، اثبات کار و اثبات حافظه است. این پلتفرم با گره‌هایی کار می‌کند که  نقش حفظ امنیت را در اکوسیستم ایفا می‌کنند و به “Founder’s Nodes” معروف هستند. در گالا حداکثر 50.000 Founder’s Nodes (جایی که کاربران گره‌های گالا را اجرا می‌کنند) می‌تواند وجود داشته باشد.

در ماه ژانویه، این شرکت در سایت وبلاگ خود پست کرد که در آخرین مراحل راه اندازی بلاک چین خود است. پلتفرم GALA در حال حاضر بر روی اتریوم اجرا می‌شود که در گذشته مشکلاتی با کارمزد تراکنش های بالا و ازدحام شبکه داشته است. پست GALA بیان می کند که مهاجرت به شبکه اختصاصی آن (GalaChain) این چالش را برطرف می‌کند. این پست همچنین پیش‌بینی می‌کند که اجرای گالا گیمز باعث کاهش هزینه‌های بازیکنان و افزایش سرعت بازی می‌شود و تجربه کلی بهتری را برای گیمرها فراهم می‌کند. همچنین بازیکنان یک فروشگاه NFT کامل دارند که از تمام دارایی‌های درون‌ بازی پشتیبانی می‌کند. این آیتم‌ها به شش رده تقسیم می‌شوند: معمولی، خاص، کمیاب، حماسی، افسانه‌ای و باستانی.

بهتر است بدانید: بهترین NFT برای سرمایه گذاری ۲۰۲۳

معرفی و بررسی پروژه گالا گیمز

بررسی پورتفولیوی پروژه Gala Games

تا به امروز، Gala Games در حال کار بر روی پنج بازی مختلف است که عبارتند از:

  • Mirandus: میرانداس یک ماجراجویی RPG فانتزی حماسی که در آن بازیکنان در مکان های مختلف با هیولاها مبارزه می کنند و سرزمین خود را برای کسب درآمد می سازند. در میرانداس بازیکنان آزادی کامل دارند و به تنهایی راهی بیابان‌ها و جنگل‌ها می‌شوند تا شانس خود را در برابر هیولاها امتحان کنند.
  • Spider Tank: اسپایدر تانک یک بازی چندنفره در عرصه نبرد آنلاین (MOBA) است که توسط GAMEDIA ساخته شده‌ و دارای تانک‌های عنکبوتی و تسلیحات مختلف است.کاربران می‌توانند برای ارتقای تجربه بازی خود دارایی‌های قابل مبادله درون بازی را خریداری کنند.
  • Town Star: تون استار یک بازی ساخت و توسعه شهر که به بازیکنان از سراسر جهان اجازه می‌دهد تا برای کسب NFT رقابت کنند. هدف این بازی ساخت یک شهر هدفمند و مولد است. تون استار یک بازی مرورگر است که بازیکنان با کامپیوتر و یا حتی موبایل می‌توانند به این بازی دسترسی داشته باشند. سازگاری با دستگاه‌های مختلف باعث محبوبیت این بازی می‌شود.
  • Fortified: یک بازی دفاعی برج PvP است که در آن بازیکنان استراتژی‌های خود را با استفاده از انواع دارایی‌ها آزمایش می کنند.
  • Echoes of Empire: یک بازی استراتژیک علمی، تخیلی و حماسی است که در آن بازیکنان بر سر کسب منابع کمیاب رقابت می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین بازی‌های متاورسی

ویژگی‌های منحصر به‌فرد ارز دیجیتال گالا چیست؟

برای سال 2023 و پس از آن، گالا اعلامیه‌ها و عرضه‌های زیادی را برنامه ریزی کرده‌است؛ زیرا پلتفرم Gala Games به عنوان رهبر جهانی بازی‌های Web3 شناخته می‌شود. از زمان راه اندازی گالا در 2020، گالا به 1.3 کاربر فعال به صورت ماهانه دست پیدا کرده و حدود 26000 قطعه NFT فروخته است که گران‌ترین آن 3 میلیون دلار است.

تیم گالا از پیشرفته‌ترین جنبه‌های فناوری وب3 استفاده می‌کند و از آن‌ها برای دادن آزادی‌ به گیمرها استفاده می‌کند: آزادی مالکیت، آزادی کسب درآمد و آزادی بازی. گالا گیمز همچنین قصد دارد فرآیند ورود به دنیای وب 3 را ساده کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با اتصال کیف پول کوین بیس یا متامسک، تراکنش‌های بلاک چین را آغاز کنند. علاوه بر این، بسیاری از آیتم های Gala Games را می‌توان مستقیماً با کارت‌های اعتباری خریداری کرد.

Gala Games همکاری خوبی با اوپن سی (OpenSea) دارد تا دسترسی به مجموعه‌های رسمی NFT خود را تسهیل کند. از آنجایی که هر حساب Gala دارای یک کیف پول اتریوم مربوطه است، بازیکنان می‌توانند به راحتی اقلام خود را به صورت همتا به همتا در OpenSea معامله کنند.

معرفی و بررسی پروژه گالا گیمز

کاربرد رمزارز گالا چیست؟

در اینجا، نگاهی به برخی از برجسته‌ترین کاربردهای متمایز ارز دیجیتال گالا می اندازیم:

ساخته شده بر روی زنجیره هوشمند

گالا گیمز که در اصل بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده بود، اما اخیراً از p.Network Bridge DApp استفاده کرد تا توکن GALA را به زنجیره هوشمند Binance به عنوان دارایی BEP-20 انتقال دهد. این به بازیکنان این امکان را می‌دهد که هنگام استفاده یا خرج کردن توکن‌های GALA، هزینه‌های تراکنش را به‌طور چشمگیری کاهش دهند.

بازی‌های چندگانه

بازی‌های شبکه گالا تجربه‌های بازی مختلفی را بر پایه بلاک چین ارائه می‌کنند. این ژانرها شامل بازی‌های RPG، بازی‌های کاوش در فضا، بازی‌های دفاع از برج و موارد دیگر می‌شوند.

فروشگاه درون بازی

Gala Games خرید و فروش اقلام درون بازی را در بازار داخلی برای بازیکنان آسان می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی آیتم ها یا شخصیت‌های جدیدی را خریداری کنند تا تجربه و عملکرد بازی خود را بهبود بخشند.

قدرت جامعه

شبکه Gala Games به گره‌های متعلق به جامعه وابسته است که به تقویت پلتفرم کمک می‌کنند. به همین ترتیب، تیم توسعه و کارکنان به طور مداوم با جامعه درگیر هستند تا ببینند که کدام بازی‌ها بیشتر مورد جستجوی جامعه هستند.

برخلاف اکثر بازی‌های متاورسی، که معمولاً تعداد بازیکنانی بین ده‌ها تا صدها هزار نفر دارند، گالا گیمز بیش از 1.3 میلیون کاربر فعال دارد. در نتیجه، بازی‌هایی که از طریق این پلتفرم راه‌اندازی می‌شوند، در میان محبوب‌ترین بازی‌های P2E در فضای بلاکچین قرار خواهند گرفت.

معرفی و بررسی پروژه گالا گیمز

آینده گالا گیمز چگونه خواهد بود؟

GALA شاهد افزایش 50829 درصدی قیمت توکن خود در سال گذشته بود که از دیگر پروژه‌های برجسته متاورس مانند Axie Infinity ،The Sandbox و Decentraland پیشی گرفت. با وجود پامپ‌های قبل، این پروژه هنوز جای رشد دارد.

این پلتفرم در حال توسعه یک بلاک چین بومی با سرعت بالا است تا هزینه‌ها را به طور چشمگیری کاهش دهد و از ده ها هزار کاربر همزمان پشتیبانی کند. با توسعه بیشتر اکوسیستم می‌توان آینده خوبی را برای این ارز متصور شد.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که تنها 14 درصد از عرضه، در حال حاضر در گردش است؛ در حالی که بیش از 17 میلیون توکن جدید هر روز وارد گردش می‌شود. با در نظر گرفتن ارزش فعلی این ارز، تقریباً 30 میلیون دلار هر ماه به ارزش بازار آن اضافه می‌شود.

به طور کلی قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در یک ارز، حتما تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آن را به وسیله ابزارهای معاملاتی ارزیابی کنید.

بهترین کیف پول برای نگهداری رمزارز گالا

متامسک و تراست ولت از کیف پول‌های نرم افزاری هستند که از ارز دیجیتال گالا پشتیبانی می‌کنند. همچنین برا امنیت بیشتر می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را در یک کیف پول سخت افزاری نگهداری کنید. ایرانیکارت ارائه دهنده انواع کیف پول‌های سخت افزاری مانند  ترزور و لجر با مشاوره رایگان و تضمین کیفیت است.

برای خرید ارز دیجیتال گالا، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

خرید گالا

سخن نویسنده:

همانطور که خواندید، گالا گیمز یک پلتفرم بازی است و دارای توکن اختصاصی گالا است. این پلتفرم هنوز راه زیادی دارد و باید دید چه نوآوری‌هایی در بازی‌ها ایجاد خواهد کرد. در این مقاله فهمیدیم که ارز دیجیتال گالا چیست و پلتفرم آن چه مزایایی دارد. اگر شما هم در مورد این شبکه اطلاعاتی دارید، حتما با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
Request for Quote

همانطور که بیان شد، برای پیش بینی آینده ارز دیجیتال گالا بهتر است شاخص‌های تکنیکال و فاندامنتال آن را بررسی کنید.

گالا یک پلتفرم دارای 5 بازی جذاب و پرطرفدار است.

گالا توکن کاربردی پلتفرم گالا گیمز است.

شما می‌توانید گالا را با کارمزد صفر از ایرانیکارت خریداری کنید.

ارز دیجیتال Gala گالا چیست؟ معرفی و بررسی پروژه گالا گیمز
در طول سال‌های گذشته، صنعت GameFi که دارای عناصر بازی برای کسب درآمد (P2E) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است، بخش عمده‌ای از جهان بلاک چین و ارزهای دیجیتال را...
4.5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
ان اف تی
آموزش بازی سند باکس + ویدئو و گام به گام
صنعت بازی و ارز دیجیتال با تکنولوژی متاورس به هم مرتبط می‌شوند. اگر می‌خواهید دنیای جدید متاورس را بررسی کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید با یک بازی...
پرسودترین بازی‌های متاورسی
بازی های کریپتو
پرسودترین بازی‌های متاورسی
گسترش و خرید و فروش  ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، بر صنعت بازی تأثیر گذاشته است و به ما امکان دسترسی به متاورس را می‌دهد. بازی‌های مختلفی که با دنیای...
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
بازی های کریپتو
5 بازی از بهترین بازی‌ های کریپتویی اندروید
اگر به دنبال خرید و فروش ارزهای دیجیتال به روشی متفاوت هستید، بازی‌های بلاک چین و بازی‌های کریپتویی ممکن است راه حل خوبی برای شما باشند. بازی‌های رمزنگاری NFT روز...
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...