بازی ها

سرویس گیم پس (Game pass) چیست؟

سرویس گیم پس (Game pass) چیست؟

اگر به گیم و بازی‌های جذاب و متنوع علاقه‌مند هستید و به دنبال سرویسی می‌گردید که شما را با انواع بازی‌ها آشنا کند و قیمت بازی‌های مختلف را در اختیار شما بگذارد، این مقاله را بخوانید. با خواندن این مقاله می‌آموزید سرویس گیم پس (Game Pass) چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌توان با استفاده از گیفت کارت گیم پس اقدام به خرید بازی کرد. در سرویس گیم پس، می‌توانید با انواع بازی‌هایی که به صورت رایگان در اختیار شما گذاشته می‌شود نیز آشنا شوید.

سرویس گیم پس (game pass) چیست؟

سرویس گیم پس (Game pass) یکی از سرویس‌های محبوب و پرطرفدار بسیاری از گیمرها است که به بازی‌های مختلف علاقه زیادی دارند و با استفاده از آن می‌توانند به بازی مورد نظر و یا ورژن خاص آن دسترسی داشته باشند. با استفاده از سرویس گیم پس (Game pass) می‌توانید به بیش از 100 بازی مختلف دسترسی داشته باشید و قیمت‌ بازی‌های مختلف را بررسی کنید.

در سرویس گیم پس (Game pass)، سه نوع اشتراک برای دسترسی به بازی‌های مختلف وجود دارد از جمله اشتراک مخصوص PC و لپ تاپ، ایکس باکس و ultimate که ترکیبی از هر دو می‌باشد. هر کدام از این اشتراک‌ها به نوبه خود دارای زیر مجموعه‌های خاصی هستند، مثلا سرویس گیم پس ایکس باکس دارای اشتراک سرویس گیم پس لایو گلد نیز می‌باشد.برای خرید گیم پس آلتیمیت می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید. هم چنین برای شارژ اکانت نیز می توانید با استفاده از گیفت کارت گیم پس این فرایند را انجام دهید.

ویژگی مشترک هر دو اشتراک مخصوص به پی سی و ایکس باکس، دسترسی به بیش از 100 بازی جذاب مختلف، بهره‌مندی از تخفیف بازی‌ها و … می‌باشد. سرویس ایکس باکس لایو گلد، علاوه بر در اختیار قرار دادن بازی به کاربر، هر ماه بازی‌های رایگانی نیز به کاربر ارائه می‌دهد و حتی می‌توانید به بعضی از آن‌ها دسترسی زودتر از وقت داشته باشید و سریع‌تر از سایر کاربران به بازی‌های جدیدی که وارد بازار می‌شوند، برسید.

سرویس گیم پس چیست

حالا سوال این است که اگر از حق اشتراک سرویس ایکس باکس لایو گلد چیزی باقی مانده باشد، در زمان خرید اشتراک آلتیمیت این اشتراک باقی مانده چه می‌شود؟ باقی مانده سرویس Xbox Live Gold تبدیل به اشتراک آلتیمیت شده که البته بر اساس سقف معینی انجام می‌شود. یعنی نهایت تا 36 ماه می‌توانید حق اشتراک باقی مانده لایو گلد را به حق اشتراک آلتیمیت تبدیل کنید.

انواع گیم پس معرفی شده توسط مایکروسافت

در حال حاضر کمپانی مایکروسافت سرویس گیم پس را بر اساس ویژگی ها و امکانات هر یک، در 3 دسته تقسیم بندی کرده است که کاربران بر اساس نیاز خود می‌توانند یکی از انواع آن را انتخاب کنند.

  1. گیم پس کنسول (Game Pass for Console)
    Game Pass for Console، اشتراک پایه گیم پس برای کنسول‌ها  است که تنها بر روی کنسول‌های ایکس باکس  وان یا ایکس باکس سریز S | X قابل اجرا است.
  2. گیم پس کامپیوتر (Game Pass for PC)
    Game Pass for PC برای گیمرهای کامپیوتر در Windows 10 و Windows 11 ارائه شده است.
  3. گیم پس آلتیمیت (Game Pass Ultimate)
    Game Pass Ultimate کامل‌ترین نسخه گیم پس می‌باشد که هم روی کنسول و هم روی کامپیوتر قابل اجرا است.

برای اطلاع دقیق از امکانات، قیمت و سایر ویژگی های انواع گیم پس، مطلب انواع گیم پس و معرفی 3 نوع آن را مطالعه کنید.

سایر سرویس های گیم پس در ایران

بطورکلی گیم پس کنسول، گیم پس کامپیوتر و گیم پس آلتیمیت سه سرویس گیم پس هستند که به صورت رسمی از سمت مایکروسافت اعلام و ارائه شده‌اند؛ با این حال، در بازار گیمینگ ایران می‌توان شاهد امکانات دیگری بود که با عناوین سرویس‌های دیگر گیم پس ارائه می‌شوند. این امکانات عبارتند از:

گیم پس موبایل

با توجه به اینکه بین سرویس‌های رسمی گیم پس، سرویسی با عنوان گیم پس موبایل وجود ندارد، اما در بازار ایران، فروشندگان، سرویس گیم پس موبایل را برای اجرای بازی‌های ایکس باکس بر روی موبایل می‌فروشند. اما گیم پس موبایل چیست؟ درواقع، این سرویس همان گیم پس آلتیمیت  است که از سرویس کلود پشتیبانی می‌کند و از طریق فضای ابری و سرورهای مایکروسافت می‌توانید بازی‌های ایکس باکس را بر روی گوشی یا تبلت خود اجرا کنید.

گیم پس یک دلاری

یکی از راهکارهای مایکروسافت برای ترغیب گیمرها به استفاده از سرویس گیم پس، ارائه گیم پس 1 دلاری است. این کمپانی امکانی را فراهم کرده است که در اولین خرید خود تنها با پرداخت 1 دلار سرویس گیم پس را دریافت کنید و در ماه های بعدی هزینه اصلی سرویس را پرداخت نمایید. به بیان دیگر شما می توانید اولین اکانت گیم پس خود را تنها با یک دلار فعال کنید. این امکان تنها یکبار بر روی هر اکانت وجود خواهد داشت و پس از آن باید قیمت اصلی تعیین شده را پرداخت کنید.
بر اساس این طرح، فروشندگان با ساخت اکانت های مختلف، سرویس گیم پس 1 دلاری را ارائه می‌کنند. برای استفاده از گیم پس یک دلاری باید هر ماه اکانت جدیدی در کنسول خود وارد کنید. طبق بررسی های انجام شده استفاده از چند اکانت مختلف از گیم پس های یک دلاری مشکلی برای کنسول ایجاد نکرده است. اما با در نظر گرفتن سیاست‌های امنیتی مایکروسافت و سابقه آن در بَن کردن یا مسدود شدن کنسول ها توصیه می‌شود این کار را برای مدت طولانی انجام ندهید.

با آی پی چه کشورهایی می‌توان از گیم پس (Game pass) استفاده کرد؟

گیم پس نیز مانند بعضی از سرویس‌ها و سایت‌های خارجی بسیاری از کشورها را تحریم کرده و امکان استفاده از خدمات خود را به آن‌ها نمی‌دهد. کشورهایی که می‌توانند از خدمات سرویس گیم پس استفاده کنند و بدون تغییر آی پی وارد سایت آن شوند، شامل آرژانتین، استرالیا، برزیل، بلژیک، فلاند، کلمبیا، کانادا، شیلی، چک، آلمان، فرانسه، یونان، هنگ کنگ، مکزیک، هند، نیوزلند، هلند، نروژ، پرتغال، روسیه، لهستان، پرتقال، عربستان، سنگاپور، اسلواکی، کره جنوبی، اسپانیا، ترکیه، امارات، انگلیس و آمریکا می‌باشد. البته به این نکته توجه کنید که در کره جنوبی و ترکیه حق اشتراک سرویس گیم پس هنوز فعال نشده است. در کشور روسیه نیز خرید گیم پس تنها از طریق مراجعه به فروشگاه‌های مرتبط یا وبسایت‌های ثانویه ممکن خواهد بود.

game pass چیست

با استفاده از سرویس گیم پس، به انجام چه بازی‌هایی می‌توان مشغول شد؟

در قسمت قبلی آموختید سرویس گیم پس (Game pass) چیست؛ اما سوالی که الآن مطرح می‌شود این است که با سرویس گیم پس به انجام چه بازی‌هایی می‌توان مشغول شد؟ در داخل سرویس گیم پس، بیش از 100 نوع بازی جذاب و متنوع وجود دارد که در قسمت‌های مختلف قرار گرفته‌اند. ژانرهای بازی گیم پس شامل استراتژی، کلاسیک، تیراندازی، اسپورت، اکشن و ماجرایی، پلتفرمر، پازل و نقش آفرینی می‌باشد.

تمام بازی‌های انحصاری مایکروسافت مانند Forza Horizon، Halo، Gears و … در سرویس گیم پس در دسترس هستند. از دیگر بازی های سرویس گیم پس می توان به بازی های جذاب Hitman، بتلفیلد، Mortal Kombat، نید فور اسپید، Microsoft Flight Simulator و … اشاره کرد. همچنین، شدر سرویس گیم پس شما می‌توانید به بازی‌های خاطره انگیزی مثل tomb raider و Mario و همچنین The Master دسترسی داشته باشید. دسترسی به بعضی از این بازی‌ها تنها با استفاده از کنسول‌ها، برخی با پی سی و بعضی دیگر با هر دو سیستم امکان‌پذیر است.

چه زمانی بازی های جدید به گیم پس اضافه می شوند؟

زمان مشخصی با عنوان تاریخ اضافه شدن بازی های جدید به گیم پس از سمت مایرکوسافت اعلام نشده است؛ اما این کمپانی ادعا می‌کند که لیست بازی های گیم پس خود را به صورت مستمر آپدیت کرده و تمامی بازی‌های ساخته شده در استودیوهای خود مانند موجانگ، آبسیدین، نینجا تئوری، Rare و Double Fine را در سرویس گیم پس ارائه می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های قابل قیاس در مورد سرویس گیم پس و پلی‌استیشن پلاس، محدودیت دسترسی به بازی‌ها در این سرویس‌ها است. در سرویس Playstation Plus می‌توانید بازی‌های رایگانی که ماهانه منتشر می‌شوند را برای همیشه در لایبرری خود نگهداری کنید. اما در گیم پس، تنها تا زمانی که اشتراک شما فعال است می‌توانید از بازی‌های خود استفاده کنید. درواقع، در این سرویس، تنها با خرید بازی‌ها می‌توانید آن‌ها را به لایبرری خود اضافه نمایید؛ به همین دلیل مایکروسافت برای خرید بازی های گیم پس تخفیف ویژه را برای کاربران در نظر گرفته است.

قیمت سرویس game pass چقدر است؟

هزینه خرید سرویس گیم پس چقد است؟

برای استفاده از خدمات گیم پس و انجام بازی‌های آن باید یا اشتراک ماهانه گیم پس را خریداری کنید و به دانلود و استفاده از بازی‌های آن بپردازید یا با استفاده از گیفت کارت گیم پس، هزینه بازی مورد نظر خود را پرداخت نمایید. اشتراک گیم پس، به صورت ماهیانه خریداری می‌شود و قیمت اشتراک آن در کشورهای مختلف متفاوت است.

هزینه اشتراک ماهانه سرویس گیم پس 9.99 دلار می‌باشد. البته برای اشتراک پی سی، می‌توانید ماه اول را به مبلغ 1 دلار پرداخت کنید و سپس در ماه‌های بعدی هزینه 4.99 دلار را بپردازید. هزینه اشتراک آلتیمت سرویس گیم پس نیز به مبلغ 14.99 دلار می‌باشد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از گیفت کارت گیم پس، به پرداخت هزینه بازی‌های سرویس گیم پس اقدام کنید. هزینه گیفت کارت گیم پس 1 ماه 14.99 دلار و 3 ماهه آن 44.99 دلار می‌باشد.

نحوه خرید سرویس گیم پس چگونه است؟

نحوه خرید سرویس گیم پس چگونه است؟

بهترین راه برای خرید اشتراک گیم پس، مراجعه به سایت مایکروسافت و پرداخت هزینه برای اشتراک ماهانه آن است. البته برای پرداخت هزینه ماهانه نیاز به خرید گیفت کارت گیم پس یا داشتن یک حساب بین المللی دارید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید سرویس گیم پس (game pass) چیست، هزینه اشتراک آن چقدر است و نحوه خرید آن چگونه است. همچنین توانستید با ژانر بازی‌های مختلف آن آشنا شوید. آیا شما تجربه استفاده از این سرویس را داشته‌اید؟ کدام بازی سرویس گیم پس برای شما جذاب‌تر است؟

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین بازی‌های بتل رویال، یک تجربه هیجان انگیز
بازی ها
بهترین بازی‌های بتل رویال، یک تجربه هیجان انگیز
اگر شما هم به بازی‌های اورجینال علاقه‌مند هستید بهتر است بدانید یکی از بهترین و مهیج‌ترین بازی‌های یارانه‌ای متعلق به مجموعه بتل رویال است. بتل رویال ژانری از بازی‌های ویدئویی...
بهترین بازی های ایکس باکس 2020
بازی ها
بهترین بازی های ایکس باکس 2020
با پایان سال 2020 لیست هایی از بهترین بازی های ایکس باکس وان این سال منتشر شده است. لیست هایی که به انتخاب منتقدان و یا انتخاب مردم است. در...
چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟
بازی ها
چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟
حتما شما هم این روزها، زیاد شنیده‌اید که بسیاری از افراد فقط با بازی کردن درآمدهای زیادی کسب می‌کنند. این به خصوص برای افرادی که به بازی و گیم‌های آنلاین...