معرفی ارز دیجیتال

ارز گراف چیست ؟

ارز گراف چیست ؟

فناوری رمز ارز گراف GRT بر نمایه‌سازی و جست و جو از داده‌ها در زنجیره‌های بلوکی متمرکز است. قبل از The Graph، توسعه‌دهندگان مجبور بودند سرورها و پایگاه‌های داده‌ای متمرکز را در خانه بچرخانند تا داده‌های بلاکچین را فهرست‌بندی و پرس و جو کنند. این امر برای مهندسان وقت گیر، پرهزینه و خطرآفرین بود. حتی برای افرادی که فعال حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال هستند، این مفهوم ممکن است کمی پیچیده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به ساده‌ترین صورت رمز ارز گراف را بررسی کنیم و بدانیم ارز گراف چیست.

ارز دیجیتال گراف GRT چیست؟

گراف (GRT) یک توکن ERC20 است که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود. شبکه Graph که به عنوان «گراف» نیز شناخته می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد تا API هایی بسازند که به عنوان زیرگراف شناخته می‌شوند تا برنامه‌ها بتوانند با یکدیگر تعامل کنند و همچنین شبکه‌های جستجو را سریع و ایمن می‌کند. درواقع GRT یک پروتکل غیرمتمرکز است که زنجیره‌های بلوکی را ایندکس و جست و جو می‌کند. کاربران می‌توانند زیرگراف‌هایی بسازند که به نام API شناخته می‌شوند و داده‌ها را بدون شخص ثالث جمع‌آوری کنند. درک پیچیدگی‌های پروتکل GRT و API برای سرمایه‌گذاران غیرمتخصص ارزهای دیجیتال می‌تواند پیچیده باشد.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال گراف می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال گراف

با تسهیل تعامل توسعه دهندگان با بلاک چین، The Graph ساخت برنامه‌های جدید و ردیابی داده‌های ارزشمند را آسان‌تر می‌کند. با استفاده از The Graph، توسعه‌دهندگان می‌توانند بر روی داشتن تجربه کاربری عالی UX/UI تمرکز کنند. با استفاده از The Graph، برنامه‌ها برای شروع جستجوی داده‌ها و حجم معاملات، باید به یک نقطه پایانی API برای یک زیرگراف ارجاع دهند. این پروژه یک راه حل غیرمتمرکز اوراکل است که داده‌های بلاکچین را برای استفاده بیشتر پردازش می‌کند. به اصطلاح زیرگراف استفاده می‌شود که می‌تواند با یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) مقایسه شود. این ها را می‌توان در برنامه‌های مختلف برای بازیابی داده‌ها ادغام کرد.

از نظر فنی، Graph یک پروتکل جست و جو غیرمتمرکز است که برای استفاده با بلاکچین ساخته شده است. به طور خاص، با اتریوم و سیستم (IPFS) کار می‌کند تا ساخت و انتشار API یا رابط‌های برنامه کاربردی را برای کاربران آسان کند. برنامه‌های ساخته شده بر روی Graph نیازی به سرور متمرکز ندارند. GRT توکن بومی برای اقتصاد Graph است. کاربران همچنین از Graph برای جست و جو در شبکه‌های خاص، برای جمع آوری داده‌ها بدون شخص ثالث استفاده می‌کنند.

هدف گراف بازیابی و آماده‌سازی داده‌ها از پروتکل‌های مختلف (به عنوان مثال، اتریوم یا فایل کوین) است. این به کاربران امکان دسترسی آسان به منابع داده را می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مستقیماً از اطلاعات استفاده کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند این داده‌ها را بازیابی کنند (به عنوان مثال، قیمت توکن) و از آن برای برنامه‌های کاربردی خود استفاده کنند. گراف در تلاش است تا زیرساخت‌های عمومی غیرمتمرکز قابل اعتماد را به بازار اصلی بیاورد. برای اطمینان از امنیت اقتصادی شبکه گراف و یکپارچگی داده‌های مورد پرسش، شرکت کنندگان از Graph Token (GRT) استفاده می‌کنند. GRT یک توکن کاری است که توسط Indexers، Curators و Delegators قفل شده است تا خدمات نمایه‌سازی و سرپرستی را به شبکه ارائه دهد.

بیشتر بخوانید : بهترین ارزهای هوش مصنوعی

تاریخچه ارز دیجیتال گراف GRT

شبکه گراف و توکن آن GRT، نوع بسیار جدیدی از ارزهای دیجیتال هستند. تیم پشت شبکه گراف شامل تعداد زیادی از کهنه‌کاران صنعت است و تیم موسس آن متشکل از یانیو تال، براندون رامیرز و جانیس پولمن است. آن‌ها کار بر روی Graph را در سال 2017 شروع کردند و در نهایت چند سال بعد شاهد به نتیجه رسیدن این پروژه بودند. در اکتبر 2020، بنیاد گراف تقریباً 12 میلیون دلار GRT را در اولین فروش عمومی خود فروخت که شامل 400 میلیون توکن است. پروتکل Graph در دسامبر 2020 راه اندازی شد و توکن GRT را ارائه کرد.

GRT چگونه کار می‌کند؟

نحوه عملکرد ارز گراف GRT چیست؟

در واقع، شبکه گراف به عنوان یک واسطه بین بلاک چین و برنامه‌های غیرمتمرکز کار می‌کند. به این دو کمک می‌کند تا با استفاده از یک زبان جست و جو به نام GraphQL به روشی امن و کارآمد با هم ارتباط برقرار کنند. این شبکه شامل کاربرانی است که نیاز به پردازش سوالات دارند و مایل به پرداخت هزینه برای آن هستند. به این ترتیب، نمایه‌سازان، متصدیان و نمایندگانی وجود دارند که همه آن‌ها را در انتهای صفحه انجام می‌دهند.

برخی از این کاربران به عنوان سهامداران GRT هستند و از بقیه پشتیبانی می‌کنند که گره‌ها را اجرا و آن پرسش‌ها را پردازش می‌کنند. با این حال، برای اجرای گره‌ها، کاربران باید سهم خاصی از توکن GRT را داشته باشند. GRT منابع را در شبکه گراف تخصیص می‌دهد و به عنوان انگیزه‌ای برای کاربران در داخل شبکه عمل می‌کند تا شبکه را راه اندازی کنند. این می‌تواند به معنای پردازش پرس و جوها، بهبود API‌ ها و … باشد.

در واقع، شبکه گراف شبیه شبکه‌هایی مانند اتریوم است که در آن کاربران از شبکه برای اهداف خود و از توکن‌های GRT برای تسهیل تراکنش‌ها در شبکه استفاده می‌کنند. GRT در خارج از اکوسیستم Graph نیز ارزش دارد، اگرچه کاربرد چندانی ندارد. این ابزار موجود در شبکه است که به آن ارزش می‌دهد و معامله گران و سرمایه گذاران رمزارز ممکن است بخواهند آن را به کیف پول خود اضافه کنند.

API اصطلاحی است که اگر در زمینه فناوری کار می‌کنید قطعاً زیاد آن را می‌شنوید اما لزوماً این اصطلاحی نیست که همه آن را درک کنند. API مخفف «Application Programming Interface» است. در ساده‌ترین عبارت، API یک فرآیند گردش کار است که به جای دستی، خودکار است. این پیچیدگی سخت کد را در پشت یک API ساده پنهان می‌کند. زیرگراف‌ها اصطلاحی هستند که توسط The Graph ابداع شده‌اند و API‌های باز هستند.

به عنوان مثال، Uniswap از یک زیرگراف استفاده می‌کند و آن داده برای هر توسعه دهنده‌ای برای استفاده در برنامه خود باز است. بنابراین، کیف پول‌هایی مانند کیف پول Rainbow را می‌بینیم که زیرگرافی ساخته‌اند که از زیرگراف Uniswaps بیرون می‌آید. کارآمدترین راه برای پرس و جو (جستجو) داده‌ها از بلاک چین از طریق زیرگراف است. نمونه‌ای از API‌های بسته Linkedin’s API است که در آن نمی‌توانید داده‌ها را از Linkedin به Crunchbase یا برنامه خود منتقل کنید، زیرا API بسته است. با The Graph، API‌ها از طریق زیرگراف‌ها باز هستند و باز می‌مانند.

این شبکه عمدتاً توسط چهار گروه هدایت می‌شود:

  1. نمایه سازان
  2. متصدیان
  3. نمایندگان
  4. مصرف کنندگان

نمایه سازها

کسانی که می‌خواهند داده ارائه دهند، باید گره خود را اجرا کنند. برای این کار، توکن GRT مورد نیاز است که اپراتورهای گره می‌توانند آن را به اشتراک بگذارند. اگر ارائه دهنده داده‌های معیوب یا اشتباه ارائه کند، جریمه‌ای دریافت می‌کند و بخشی از سپرده خود را از دست می‌دهد. بنابراین، ارائه دهنده تلاش می‌کند تا فقط داده‌های صحیح را بفروشد.

متصدیان

متصدیان تصمیم می‌گیرند که یک منبع قابل اعتماد است و داده‌های ارزشمندی را ارائه می‌دهد. آن‌ها به نمایه سازها سیگنال می‌دهند که شبکه باید زیرگراف‌هایی را فهرست کند. آن‌ها این کار را با واریز توکن‌های GRT در زیرگراف مربوطه انجام می‌دهند. سپس سهمی از هزینه‌ها را دریافت می‌کنند.

نمایندگان

نمایندگان شرکت‌کنندگانی هستند که سهام را در نمایه‌سازها واریز می‌کنند و در نتیجه به امنیت شبکه کمک می‌کنند. با این حال، آن‌ها مجبور نیستند گره خود را راه اندازی کنند، بلکه در یک گره موجود شرکت می‌کنند. در مقابل، آن‌ها همچنین می‌توانند سهمی از هزینه‌های گره را به دست آورند.

مصرف کنندگان

مصرف کنندگان کاربران نهایی هستند که می‌خواهند داده‌های کیفی را خریداری کنند که می‌توانند مکان‌های تجاری و برنامه‌های غیرمتمرکز باشند. آن‌ها به نمایه سازها پرداخت می‌کنند و سپس می‌توانند داده‌های ارائه شده را با استفاده از API در برنامه خود ادغام کنند.

چگونه ارز دیجیتال GRT را خریداری کنیم؟

چگونه ارز دیجیتال GRT را خریداری کنیم؟

شما می توانید برای خرید ارز دیجیتال گراف از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید. چنانچه قصد خرید ارز دیجیتال گراف از صرافی های ارز دیجیتال خارجی را دارید، این ارز در صرافی های binance ،kucoin ،coinbase ،huobi و… فهرست شده است. شما می توانید این ارز را با جفت های بیت کوین، اتریوم و استیبل کوین تهیه کنید. به منظور نگهداری از ارز دیجیتال گراف نیز باید یک کیف پول مطمئن انتخاب کنید. برای ذخیره ارز گراف از کیف پول های سخت افزاری و کیف پول های نرم افزاری مانند لیست زیر استفاده کنید.

  1. تراست
  2. اتمیک
  3. متامسک
  4. کوین بیس
  5. لجر

برای خرید و فروش انواع کیف پول سخت افزاری می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

خرید و فروش انواع کیف پول سخت افزاری

رقبای ارز دیجیتال The Graph چه کسانی هستند؟

Graph یک اوراکل غیرمتمرکز است که داده‌های بلاک چین را ارائه می‌دهد. بنابراین، این پروژه اغلب با Chainlink (LINK) مقایسه می‌شود. با این حال، چین لینک و گراف در رقابت مستقیم نیستند زیرا مشکلات مختلفی را برطرف می‌کنند. Chainlink در درجه اول یک راه حل اوراکل برای داده‌های خارجی است، در حالی که The Graph منحصراً در داده‌های بلاک چین تخصص دارد. از طریق Chainlink، کاربران می‌توانند از اطلاعات دنیای واقعی نیز استفاده کنند. الگوریتم‌ها این موارد را به گونه‌ای پردازش می‌کنند که قابل اعتماد و بدون دستکاری باشند. این می‌تواند داده‌های آب و هوا، نتایج ورزشی یا انتخابات باشد. از سوی دیگر، Graph صرفاً داده‌های زنجیره‌های بلوکی را نمایه می‌کند و آن‌ها را آماده می‌کند. آن‌ها می‌توانند توسط کاربران از طریق رابط API در برنامه‌ها ادغام شوند. بنابراین هر دو پروژه می‌توانند از یکدیگر سود ببرند و در رقابت با یکدیگر نیستند. تاکنون، The Graph ارائه‌دهنده پیشرو برای نمایه‌سازی داده‌ها از زنجیره‌های بلوکی در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال 2023

سخن آخر

همانطور که در مقاله ارز گراف چیست خواندید، رمز ارز گراف یک پروژه جوان با پتانسیل رشد است. Graph Token توکن اصلی پرداخت در شبکه است و سایر عملکردها را به عنوان یک شرکت کننده فعال می‌کند. به همین دلیل، سرمایه گذاران رمز ارز گراف GRT را به عنوان یک دارایی قابل معامله می‌بینند که می‌تواند در آینده قیمت آن افزایش یابد. برای ارزیابی بهتر پتانسیل یک سرمایه گذاری، تحلیل بنیادی برای ارزهای دیجیتال مناسب است.

داده‌های قابل اعتماد همچنین نقش مهمی در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال ایفا می‌کنند. کسانی که داده‌ها را ارائه می‌دهند یا منتشر می‌کنند باید همیشه تلاش کنند تا از صحت آن اطلاعات اطمینان حاصل کنند. مشابه هدف Chainlink برای حل مشکل اوراکل برای داده‌های خارج از زنجیره، The Graph می‌تواند این مشکل را برای داده‌های روی زنجیره انجام دهد. با وجود اینکه هنوز یک پروژه بسیار جوان است، پلتفرم‌های متعدد قبلاً داده‌ها را از طریق Subgraphs به دست آورده اند. اگر این رشد پایدار بماند، The Graph می‌تواند به یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد بلاک چین در سال‌های آینده تبدیل شود.

ارز گراف چیست ؟
فناوری رمز ارز گراف GRT بر نمایه‌سازی و جست و جو از داده‌ها در زنجیره‌های بلوکی متمرکز است. قبل از The Graph، توسعه‌دهندگان مجبور بودند سرورها و پایگاه‌های داده‌ای متمرکز...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...