مسافرت و مهاجرت

واچر (ووچر) هتل چیست؟

واچر (ووچر) هتل چیست؟

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید واقعاً به شما اتاق دهد و نیازی به پرداخت هزینه اضافی نداشته باشید؟ اینجاست که واچر (voucher) هتل به کمک شما می‌آید. واچر یا ووچر هتل یک گواهی است که نشان می‌دهد شما از قبل اتاق را رزرو و هزینه آن را پرداخت کرده‌اید. در اصل کلیدی می‌باشد که با آن می‌توانید در اتاق رزرو شده را باز کنید و به دنیایی از راحتی و آرامش وارد شوید. در این مقاله قصد داریم با شما درباره اینکه واچر هتل چیست صحبت کنیم و نکات مهم درباره آن را در اختیار شما قرار دهیم. اگر اهل سفر و تجربه هتل‌های مختلف در سراسر دنیا هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

واچر هتل چیست؟

بطورکلی واچر (voucher) یکی از رایج‌ترین اصطلاحات صنعت گردشگری می‌باشد که در ابتدای سفر با آن آشنا خواهید شد. واچر که با نام ووچر نیز عنوان می‌شود، در واقع مدرکی برای استناد و تاییدیه هزینه‌های از قبل پرداخت شده مشتری برای دریافت خدمات مختلف مانند خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، هزینه تور و… است. بر همین اساس، واچر هتل، سندی است که پس از رزرو هتل و پرداخت هزینه آن، برای شما صادر شده و هنگام رسیدن به مقصد می‌توانید به‌راحتی کلید اتاق خود را دریافت کرده و در هتل مورد نظر خود ساکن شوید. در نظر داشته باشید که واچر هتل در بعضی مواقع تمام هزینه‌های اقامت و در برخی دیگر، تنها بخشی از هزینه‌های هتل را شامل می‌شود!

ووچرهتل یک راه حل عالی برای رزرو اتاق در تمام هتل‌های دنیاست! اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، از همین‌جا می‌توانید اتاق خود را در هرجایی که می‌خواهید رزرو کنید.
رزرو هتل خارجی

ووچر هتل چیست

نحوه صدور واچر هتل

همانطورکه می‌دانید voucher هتل یک سند تأییدیه رزرو اتاق در هتل است که پس از پرداخت هزینه به شما ارسال می‌شود. برای دریافت واچر هتل، شما می‌توانید به دو روش اقدام کنید:

  • روش اول
    شما می‌توانید به‌صورت مستقیم و از طریق اینترنت واچر هتل را دریافت کنید. برای این کار، باید ابتدا هتل موردنظر خود را از طریق سایت‌های معتبر رزرو کنید و سپس هزینه را پرداخت کنید. پس از این مرحله، واچر هتل به‌صورت خودکار و از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود. شما می‌توانید این ووچر را چاپ کرده یا در تلفن همراه خود ذخیره کنید و هنگام ورود به هتل به پذیرش نشان دهید.
  • روش دوم
    شما می‌توانید از طریق آژانس‌های مسافرتی واچر هتل را دریافت کنید. برای این کار، باید ابتدا با یک آژانس مسافرتی تماس بگیرید و هتل موردنظر خود را رزرو کنید. سپس هزینه را به آژانس پرداخت کنید. سند ووچر ابتدا برای رزرو کننده هتل که برای مثال آژانس گردشگری می‌باشد، ارسال می‌شود، سپس آن‌ها از طریق ایمیل یا پیامک برای شما ارسال می‌کنند. می‌توانید این واچر را چاپ کنید یا در تلفن همراه خود ذخیره کنید و هنگام ورود به هتل به پذیرش نشان دهید.

اگر اهل سفرهای خارجی هستید، کارت‌های اعتباری بین المللی حتما به کارتان می‌آید! به همین منظور، توصیه می‌کنیم یک نگاهی هم به مقاله نحوه صدور مسترکارت (MasterCard) در ایران چگونه است؟ بیندازید!

چرا باید واچر رسمی داشته باشیم؟

همان‌طورکه بدان اشاره شد، واچر هتل تأییدیه و برگه‌ای مستند است که از سمت تمامی هتل‌های سراسر دنیا به رسمیت شناخته می‌شود. این سند نشان‌دهنده این است که شما در کشور مقصد، در تاریخ مشخص، محلی را برای اسکان انتخاب کرده و دوران اقامت خود را در این مکان می‌گذرانید. حال چرا باید ووچر هتل رسمی داشته باشیم؟ جواب اینجاست!

  • برای دریافت ویزا
    واچر هتل برای درخواست ویزا بسیار مهم است. معمولاً مأموران در سفارت‌ها از این مدرک برای اطمینان از محل اقامت شما استفاده می‌کنند.
  • برای ورود به کشور مقصد
    پس از دریافت ویزا، برای ورود به کشور مقصد، شما باید این مدرک را همراه خود داشته باشید. در صورت درخواست مأموران مرزی، می‌توانید این واچر را ارائه دهید تا از محل اقامت شما مطمئن شوند.

اطلاعات واچر هتل چیست

واچر هتل شامل چه اطلاعاتی است؟

واچر هتل شامل اطلاعات کلی از روند سفر و اقامت شما در کشور مقصد خواهد بود. این اطلاعات عبارتند از:

  • اطلاعات آژانس و یا سامانه‌ای که از طریق آن هتل را رزرو کرده‌اید.
  • شماره شناسایی تامین‌کننده محل اقامت.
  • اطلاعات کامل و دقیق مسافرین، شامل اطلاعات شناسنامه‌، شماره گذرنامه در رزرو هتل خارجی و نام و شماره‌ملی شخص در رزرو هتل داخلی. دقت داشته باشید که به‌هنگام دریافت واچر و قبل از آغاز سفر، بخش اطلاعات شخصی مسافرین را بررسی کرده و در صورت وجود کوچکترین مغایرت، در کوتاه‌ترین زمان نسبت به اصلاح آن اقدام کنید.
  • تاریخ رزرو هتل و تاریخ چک‌این و چک‌اوت هتل که همان تاریخ ورود و خروج شخص در هتل می‌باشد.
  • کد کانفرم هتل یا همان تاییدیه رزرو هتل که به صورت کدی منحصربه‌فرد روی واچر هتل درج شده است و با کد ثبت شده در سیستم هتل مطابقت دارد.
  • مشخصات هتل شامل آدرس، تعداد اتاق‌ها و نوع اتاقی که رزرو کرده‌اید.

تمامی اطلاعات مندرج در واچر هتل یا همان تاییدیه رزرو هتل، باید با اطلاعات مسافران و اطلاعات اتاق رزرو شده در هتل تطابق داشته باشد؛ در غیر این صورت، مجوز اقامت مسافر در هتل صادر نخواهد شد.

کاربرد واچر هتل چیست؟

ووچر هتل یک گواهی است که نشان می‌دهد شما از قبل هزینه اتاق هتل خود را پرداخت کرده‌اید و می‌توانید در آن اقامت کنید. این سند شامل اطلاعاتی مانند نام شما، تاریخ ورود و خروج، نوع اتاق، نام و آدرس هتل و خدمات ارائه شده است. voucher  هتل کاربردهای مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

  • تأیید رزرو بلیط پرواز و هتل
    می‌تواند به‌عنوان یک مدرک معتبر برای اثبات رزرو پرواز و هتل شما در سفرهای خارجی یا داخلی استفاده شود. شما با ارائه ووچر هتل می‌توانید از ترانسفر، پذیرش و تحویل اتاق هتل بهره‌مند شوید.
  • پرداخت کل یا بخشی از هزینه‌های سفر
    می‌تواند نشان‌دهنده پرداخت کل یا بخشی از هزینه‌های سفر شما باشد. برای مثال، ممکن است از طریق یک آژانس مسافرتی یا یک سایت آنلاین تور یا بسته سفری را خریداری کنید که شامل بلیط پرواز خارجی یا داخلی، هتل، ترانسفر، بیمه و… باشد. در این صورت، واچر هتل شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی در مقصد بی‌نیاز می‌کند.
  • هدیه‌دادن
    ووچر می‌تواند یک هدیه مناسب برای دوستان و خانواده شما باشد. می‌توانید یک واچر هتل برای یک مقصد دلخواه یا یک هتل خاص را به عزیزان خود هدیه دهید تا از یک سفر لذت‌بخش برخوردار شوند. برای این کار، باید از قبل هزینه voucher هتل را پرداخت کرده و آن را به گیرنده هدیه ارسال کنید.

کاربرد ووچر هتل چیست

نکات مهم بعد از دریافت واچر

  • پس از رزرو هتل، حتما واچر آن را دریافت کرده و صحیح بودن اطلاعات آن را به دقت بررسی کنید. دقت داشته باشید که وجود هرگونه مغایرت اطلاعات واچر با مشخصات مسافرین، از پذیرش آن‌ها در هتل موردنظر جلوگیری خواهد کرد.
  • نام‌های ثبت شده در واچر با نام‌های پاسپورت باید یکسان باشد.
  • اتاق دقیقا با مشخصات ذکر شده در واچر به مسافر تحویل داده خواهد شد.
  • هنگام درخواست ویزا دقت کنید که واچر هتل حتما رسمی و واقعی بوده و تمامی اطلاعات سفر شما نظیر نام و آدرس هتل، نام شما و تاریخ و طول مدت اقامت در هتل موردنظر را شامل شود.
  • اگر واچر هتلی که ارائه می‌دهید غیرواقعی و یا فاقد اطلاعات لازم باشد، سفارت با درخواست شما موافقت نکرده و ویزای شما ریجکت خواهد شد.
  • برای ایرانیان، واچر معمولا به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می‌شود. واچر انگلیسی معمولا برای سفرهای خارجی صادر می‌شود تا علاوه‌بر استفاده در هتل، هنگام صدور ویزا و یا در فرودگاه، در مواقع نیاز به ارائه مدرک اقامت در هتل ارائه کنید.
  • برای برخی سفرها که نیاز به صدور ویزای شینگن دارند، باید قبل از اخذ ویزا نسبت به رزرو هتل و دریافت واچر هتل اقدام کنید. وجود واچر هتل برای ارائه به سفارت الزامی است. این واچر ثابت می‌کند که شما قبل از سفر، هتل خود را در مقصد موردنظر رزرو کرده‌اید.
  • پیشنهاد می‌کنیم، هنگامی‌که قصد دارید واچر هتل را به سفارت ارائه دهید، حتما هتل خود را در نزدیکی مرکز شهر رزرو کرده و از رزرو آن در حومه شهر اجتناب کنید.
  • حتما رسیدی را که برای واچر هتل پرداخت کرده‌اید، هنگام ورود به سفارت همراه داشته باشید. چون معمولا در واچر میزان هزینه پرداختی به هتل ثبت نمی‌شود و ممکن است سفارت رسید پرداختی برای رزرو هتل را از شما مطالبه کند.
  • واچر هتل را در جای امن نگه دارید و همراه خود داشته باشید. اگر واچر هتل را گم کنید یا فراموش کنید، ممکن است با مشکلاتی مانند عدم تحویل اتاق یا پرداخت هزینه‌های اضافی مواجه شوید.
  • واچر هتل یک سند قانونی است که حقوق شما را در برابر هتل محافظت می‌کند. اگر هتل از ارائه خدماتی که در واچر ذکر شده است سر باز زند یا اتاق شما را به دیگری بدهد، می‌توانید از واچر هتل به‌عنوان مدرک استفاده کنید و از هتل جبران خسارت بخواهید.
  • واچر هتل را تا زمان تحویل اتاق به هتل نشان ندهید. برخی از هتل‌ها ممکن است از این فرصت سوءاستفاده کنند و اتاق شما را به دیگری بفروشند یا از شما هزینه‌های بیشتری بخواهند.
  • واچر هتل را به‌هیچ‌عنوان به دیگران واگذار نکنید. واچر هتل شخصی است و تنها صاحب آن می‌تواند از آن استفاده کند. اگر واچر هتل را به دیگران بدهید، ممکن است از حقوق خود در برابر هتل محروم شوید یا به مشکلات امنیتی برخورد کنید.

ووچر یا ووچر! مسئله این است!

ووچر یا ووچر هتل هردو یک سند رسمی برای پرداخت هزینه و رزرو اتاق در هتل های داخلی و خارجی هستند. در این مطلب به بررسی این سوال پرداختیم که “واچر هتل چیست” و اصلی‌ترین نکاتی که در خصوص دریافت آن باید بدان دقت کرد، بیان شد! اگر شما نیز تجربه‌ی اخذ و استفاده از واچر هتل را دارید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش و پاسخ
Request for Quote

برای رزرو voucher  هتل، به وب‌سایت‌های رزرواسیون هتل معتبر مراجعه کنید و با واردکردن اطلاعات مکان اقامت و تاریخ موردنظر، واچر موردنیاز را جستجو و خریداری کنید.

بهترین راه برای اصلاح اطلاعات در ووچر هتل، تماس با پشتیبانی مشاوره یا خدمات مشتری هتل است.

به‌سرعت با هتل یا سایت رزرواسیون تماس بگیرید و وضعیت را توضیح دهید تا امکان لغو یا تغییر رزرو اقامت را بررسی کنند.

پرداخت رزرو واچر هتل معمولاً از طریق کارت اعتباری یا سیستم‌های پرداخت آنلاین انجام می‌شود.

واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...