مستر کارت

مستر کارت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مستر کارت چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که وارد یک سایت خارجی شوید و بخواهید از آن خرید کنید؟ مثلا بخواهید از سایت آمازون خرید کنید، آزمون آیلتس ثبت نام کنید، اشتراک در سایتی ایجاد نمایید و … . در این صورت وقتی بخواهید هزینه آن را پرداخت کنید می‌بینید که یکی از روش‌های پرداخت مستر کارت است. حتما کنجکاو شدید که مستر کارت (MasterCard) چیست و نحوه دریافت آن چگونه است؟ این مقاله را بخوانید تا به صورت کامل با این کارت اعتباری آشنا شوید.

مستر کارت (MasterCard) چیست و چگونه کار می کند؟

مستر کارت (Master card) یک شرکت خدمات مالی امریکایی است که در حوزه خدمات کارت اعتباری و نقدی و مدیریت سیستم‌های پرداخت بانک فعال است. درواقع مستر کارت نوعی کارت بین المللی است که با داشتن آن می‌توانید محصولات موردنظر خود را از سرتاسر جهان خریداری کنید. از مسترکارت‌ها در اکثر کشورهای جهان پشتیبانی می‌شود و می‌توانید با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز، نسبت به دریافت وجه نقد اقدام کنید. در واقع شما با استفاده از مسترکارت می‌توانید با هزینه اندک به خرید کالاهای مورد نظر بپردازید. بیشتر کشورهای جهان نیز از مسترکارت پشتیبانی کرده و بنابراین در سفرهای خود به خارج از کشور نگرانی در این مورد نخواهید داشت. متاسفانه با وجود درخواست زیاد کاربران ایرانی به مسترکارت، به دلیل اعمال تحریم‌ها دسترسی به آن‌ها به راحتی برای کاربران ایرانی فراهم نیست و فقط با استفاده از خدمات خاص برخی از شرکت‌ها می‌توانید به خرید مسترکارت و ساخت حساب خارجی اقدام نمایید.

حتما شما هم یک یا چند کارت بانکی دارید که اگر به آن‌ها نگاه کنید، جدا از طراحی خاص، نام و علامت بانک، لوگوی آبی رنگ شبکه “شتاب” را نیز می‌بینید. شتاب شبکه تبادل اطلاعات بانکی است که اطلاعات میان بانک‌های مختلف را هماهنگ کرده و این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که از بانک صادر کننده کارت، بتواند خدمات مورد نظر را دریافت کند.

به عنوان مثال شما با کارت بانک تجارت خود از دستگاه خود پرداز بانک ملت پول دریافت می‌کنید. فعالیت شبکه شتاب این است که این هماهنگی را میان بانک‌ها و مشتری سامان دهد. یکی از مشهورترین شبکه‌های تبادل اطلاعات بانکی در دنیا، مستر کارت است.

 

مستر کارت چیست

مستر کارت (mastercard) یک کمپانی مشهور و معتبر دنیا است که هماهنگ کننده بسیاری از کارت‌های بانکی در جهان می‌باشد. یعنی چنانچه شما از بانکی مستر کارت دریافت نمایید، می‌توانید با خیال آسوده در تمام کشورهایی که به آنجا سفر می‌کنید از کارت خود استفاده نمایید، از اینترنت خریدهای مختلف انجام دهید و …. .

به دلیل تحریم‌های بانکی، شبکه‌های تبادل بانکی بین المللی در ایران فعالیت ندارند. در حقیقت پشتیبانی کارت‌های بانکی مردم دنیا اغلب بین المللی است. یعنی فردی که از بانک محله خود کارت دریافت کرده، می‌تواند از آن در سراسر دنیا استفاده کند و یا در تمام  وبسایت‌های خارجی به راحتی خرید کند و … .

شرکت مستر کارت

تا قبل از این که نام مسترکارت بر روی این کارت بین المللی نهاده شود، این شرکت در سال‌های 1899 تا 2011 شروع به خریداری شبکه‌های مالی دنیا کرد و اکسس کارت اولین شرکتی بود که توسط مسترکارت خریداری شد. همچنین در سال 2010 مطرح‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت مالی بریتانیا یعنی دیتا کش را خریداری نمود. تاسیس شرکت مسترکارت به اوایل دهه 1960 بازمی‌گردد. از نخستین صادرکننده های اعتباری مسترکارت بانک یونایتد کالیفرنیا، بانک ملی کروکر، بانک ولز فارگو و بانک کالیفرنیا بودند. سپس در سال 1996 انجمنی از 4 بانک گفته شده با عنوان انجمن کارت بین بانکی تشکیل شد. پس از پیوستن بانک بانک مارین میدلند نیویورک این انجمن به مسترشارژ تغییر نام داد.

در سال های بعدی سیتی بانک و شبکه بریتانیایی اکسس نیز به این انجمن پیوستند. در سال 1979 مسترشارژ رسما به مسترکارت تغییر نام پیدا کرد. در 1990 مسترکارت شبکه اکسس کارت را خریداری و در خود ادغام کرد. این شرکت از سال 2006 به یک شرکت عمومی چندملیتی تبدیل شد. در سال 2012 مسترکارت بخش خاورمیانه خود را راه اندازی کرد. در سال 2014 با خرید شرکت پین پوینت، وارد بازار پرداخت های استرالیا شد. در سال 2016 مستر کارت وارد بازار چین نیز شد. در سال های اخیر شرکت های ایرانی نیز اقدام به صدور مسترکارت از طریق واسط هایی شده اند.

ورود مستر کارت به آسیا

بعد از انتخاب اسم مسترکارت، اقدام بعدی این شرکت بزرگ و بین المللی، ورود به مناطق آسیا و اقیانوسیه بود که برای شروع، شرکت خاورمیانه را تاسیس نمود. بعد از 2 سال شرکت بزرگ استرالیایی پین پوینت را خریداری کرد، در حال حاضر در کشورهای زیادی در حال فعالیت است و می‌توان به راحتی از خدمات آن استفاده کرد.

با گذشت 60 سال از فعالیت مسترکارت، روزانه سهم بیشتری از بازارهای مالی به این شرکت اختصاص می‌یابد. به دلیل گسترش تکنولوژی و در دسترس بودن اینترنت و مالیات‌های کم حواله‌های بانکی مسترکارت، در سال‌های اخیر ایده‌های منحصر به فردی در زمینه مبادلات بین المللی و تجاری به مشتریان ارائه شده است.

یعنی کاربران می‌توانند مبادلات مالی خود را از طریق اینترنت انجام داده و بدون نیاز به واسطه های مالی و به صورت مستقیم با شرکت‌های معتبر و طرف قرارداد همکاری کنند.

این کمپانی سعی کرده یکی از مهمترین مشکلات یعنی جا به جا کردن پول و همین طور امنیت انتقال وجه را با ارائه کارت های اعتباری برطرف نماید. امنیت این کارت‌ها تا حدی است که اگر کارتی به سرقت رود یا مفقود شود فقط با پین کد اختصاصی امکان تخلیه مالی وجود دارد که فقط صاحب کارت آن را در اختیار دارد.

قوانین و مقررات مستر کارت

استفاده از مسترکارت و بهره‌گیری از خدمات آن چه قوانین و مقرراتی دارد؟ در این قسمت از مقاله شما را با قوانین مختلف مستر کارت آشنا خواهیم کرد.

  1. مشتری باید متعهد باشد که در تمامی فرم‌های ثبت نامی خود، اطلاعات صحیح و دقیق را وارد نماید.
  2. در زمان خرید مسترکارت ارائه پاسپورت الزامی است و  در صورت خرید آنلاین مستر کارت، آپلود پاسپورت بر روی سایت ضرورت دارد.
  3. در صورت استفاده از مدارک جعلی، امکان مسدود شدن مسترکارت وجود دارد.
  4. در صورت مفقود شدن مستر کارت، کاربر می‌باست سریعا به مرکز گزارش دهد تا موجودی آن به کارت جدیدی انتقال یابد.
  5. مسئولیت استفاده از مستر کارت در سایت‌های غیر قانونی و غیر مجاز مثل کازینو، نرم افزارهای بدون لایسنس و … بر عهده خود مشتری می‌باشد.
  6. در صورتی که موجودی کارت شما کمتر از 10 دلار باشد و 3 ماه استفاده نشده باشد، کارت شما پس از 3 ماه به صورت اتوماتیک غیرفعال می‌شود و برای فعال کردن مجدد آن باید احراز هویت انجام شود.
  7. مشاهده تراکنش‌های آنلاین تا 25 ام هر ماه میلادی امکان‌پذیر می‌باشد. یعنی بر اساس statement online پس از 25 هر ماه میلادی، 10 تراکنش آخر پس از این تاریخ را باید دریافت نموده و برای تراکنش‍‌های قبل از آن باید از دستور statement offline استفاده کنید.

آیا مسترکارت به طور اختصاصی اقدام به صدور کارت‌های بانکی و اعتباری می‌کند؟

برعکس تصور رایج نادرست، شرکت مسترکارت اقدام به صدور کارت‌های مالی و اعتباری نمی‌کند. مسترکارت با بانک‌ها و مؤسسات مالی مختلف در سرتاسر جهان کار می‌کند و کارت‌های مالی و اعتباری از طریق این بانک‌ها صادر می‌شوند. این موضوع باعث افزایش امنیت مالی مسترکارت و ایجاد نظارت و جلوگیری از فسادهای مالی و پولشویی را فراهم می‌سازد.

کاربردها و مزایای مسترکارت

همانطور که گفته شد مستر کارت یکی از انواع کارت‌های اعتباری است که امروزه توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی خود شما ممکن است یکی از کاربران این شبکه پرداختی باشید و با همه کاربردهای مسترکارت آشنا نباشید که در این قسمت کاربردهای آن را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. چک کردن اعتبار حساب
  2. تنظیم کردن نرخ بهره
  3. تعیین کردن هزینه‌های کاربردی
  4. انتقال وجه بین حساب بانکی شما و فروشنده
  5. خرید آنلاین از بیشتر فروشگاه‌های آنلاین
  6. ارائه تخفیف‌های مناسب و پیشنهادهای شگفت انگیز
  7. خریدهای با تخفیف از سایت‌های بین المللی
  8. جابه‌جایی وجه با امنیت بالا و آرامش زیاد

مهم‌ترین مزیتی که استفاده از مسترکارت برای شما به همراه دارد این است که شما با کمترین میزان کارمزد می‌توانید خرید اینترنتی انجام دهید. با استفاده از دستگاه‌های خودپردازی که در سطح جهان وجود دارد، شما می‌توانید با استفاده از کارتتان، وجه نقد دریافت کنید.(البته توجه داشته باشید که برداشت وجه با این نوع کارت‌ها تنها با دستگاه‌هایی امکان‌پذیر است که از این نوع کارت‌ها پشتیبانی کرده و دارای لوگوی مستر کارت هستند.) با استفاده از مستر کارت می‌توانید از طریق دستگاه‌های پز که در فروشگاه‌های خارجی وجود دارد خرید انجام دهید. مشابه با دستگاه‌های خودپرداز، دستگاه‌های پز نیز باید دارای لوگوی مسترکارت باشند.

مسترکارت چیست

بنابراین می‌توان از مسترکارت برای موارد زیر استفاده کرد:

  • ثبت نام تافل ، آیلتس و …
  • خرید از سایت های خارجی مانند خرید از آمازون و…
  • رزرو هتل خارجی از سایت هایی مانند بوکینگ دات کام ، Hotels و…
  • پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت مانند سفارت آمریکا، سفارت کانادا  و…
  • خرید بلیط هواپیما از شرکت‌های مختلف مانند بوتا ایرویز ، بریتیش ایرویز ، پگاسوس و…

علاوه بر کاربردهای ذکر شده، مسترکارت می‌تواند خرید آسانی را برای شما مهیا و در هر ثانیه 1700 تراکنش را پردازش نماید. همچنین مسترکارت به پشتیبانی از رمزارزها پرداخته است که برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود مقاله پشتیبانی مستر کارت از ارزهای دیجیتال را مطالعه فرمایید.

زمانی که شما به خرید آنلاین اقدام می‌کنید حتما دو نکته مهم را در نظر می‌گیرید:

  1.   روش پرداخت آن چگونه است
  2.  این روش کاری چقدر امنیت دارد؟

البته مستر کارت یکی از محبوب‌ترین کارت‌های اعتباری و روش پرداختی در این زمینه است. در ضمن استفاده از این کارت دارای محدودیت‌هایی نیز می‌باشد و همه شرکت‌ها آن را به عنوان یک روش پرداختی در نظر نمی‌گیرند.

انواع مستر کارت

مسترکارت‌ها هم به صورت مجازی هستند که در صورت درخواست این نوع مستر کارت، هیچ کارت فیزیکی در اختیار شما قرار نخواهد گرفت ولی در مسترکارت‌های فیزیکی یک کارت به شما تحویل داده می‌شود.

برای دریافت انواع مسترکارت می‌توانید به شرکت‌های واسط که در مدت کوتاه مستر کارت را در اختیار مشتری می‌گذارند، مراجعه کنید. در صورتی که درخواست شما مسترکارت فیزیکی باشد، برای دریافت آن مدت زمان زیادی را برای دریافت آن باید صبر کنید. ولی در صورتی که خواستار مسترکارت مجازی می‌باشید، 1 شبانه روز برای دریافت آن باید منتظر بمانید. مسترکارت‌های فیزیکی برای خریدهای اینترنتی استفاده نمی‌شوند.

بنابراین اگر تصمیم دارید به پرداخت در سایت‌های خارجی اقدام کنید، بهترین کارت، مستر کارت مجازی می‌باشد. مسترکارت‌های فیزیکی را می‌توان مجددا از همان شرکتی که دریافت کرده‌اید شارژ کنید. در صورتی که امکان شارژ مستر کارت مجازی وجود ندارد و با اتمام موجودی آن باید مستر کارت مجددی از همان شرکتی که کارت را دریافت کرده‌اید، درخواست کنید. نام صاحب کارت روی مسترکارت‌های مجازی درج نمی‌شود، در صورتی که در مسترکارت‌های فیزیکی کارت دارای نام دارنده حساب است.

مستر کارت‌های فیزیکی انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته می‌شود.

انواع مستر کارت فیزیکی

مسترکارت‌های فیزیکی انواع مختلفی دارند که در زمان تهیه آن، از شما در مورد نوع مدنظرتان سوال پرسیده می‌شود و با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان می‌گذارد، می‌توانید مسترکارت مناسب خود را انتخاب کنید. مسترکارت‌ها به طور کلی به 3 دسته تقسیم می‌شوند:

  •  مستر کارت استاندارد: اگر از افرادی هستید که دائم خرید می‌کنند، هتل رزرو می‌کنند و یا قصد دارید در آزمون بین المللی خاصی ثبت نام کنید، استفاده از این مسترکارت به شما پیشنهاد می‌شود. این نوع مسترکارت برای افرادی مناسب است که قصد خرید روزانه از سایت‌های مختلف را دارند. با استفاده از این نوع کارت شما می‌توانید پرداخت هزینه آزمون مانند GRE ، رزرو هتل، دریافت حواله ارزی و … را در سریع‌ترین زمان ممکن تجربه کنید. مسترکارت استاندارد دارای محدودیت میزان خرید است. به عبارت دیگر شما در ماه می‌توانید 30 خرید یا پرداخت به اندازه 30 هزار دلار داشته باشید. محدودیت روزانه این کارت به ازای 10 تراکنش و قیمت کلی 2 هزار دلار است.

ویژگی‌های مسترکارت استاندارد ایرانیکارت به صورت کامل در جدول زیر بیان شده است.

ویژگی‌های مستر کارت استاندارد
حساب بانکی آن مادام العمر است
کارت آن 2 ساله می‌باشد
به صورت نامحدود شارژ می‌شود
بعد از هر تراکنش به خطوط داخل ایران پیام ارسال می‌شود
دارای حک برجسته نام دارنده کارت می‌باشد
برای بالا بردن امنیت کار، چیپ الکترونیک دارد
قابلیت اتصال به کیف پول‌های الکترونیک را دارد
قابل استفاده در تمام POSهای متصل به مسترکارت است
صورت حساب کاغذی دارد و می‌توان آن را سفارت‌خانه‌ها ارائه داد

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مسترکارت گلد، پیشنهاد می‌شود مقاله معرفی مستر کارت طلایی ( mastercard gold ) را مطالعه فرمایید.

  • مستر کارت‌های گلد: استفاده از این مسترکارت‌ها در صورتی که دائم به سفر هستید و می‌خواهید از تخفیف‌ها و پیشنهادهای هیجان انگیز سفر خود بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌شود. مثلا می‌توانید خودرو اجاره کنید و حتی تمام خریدهای اینترنتی خود را پرداخت کنید. اگر اهل سفر به کشورهای خارجی هستید، بهترین گزینه این نوع مسترکارت است. چرا که با استفاده از آن می‌توانید از تخفیفات و پیشنهادات ویژه‌ای در طول سفرتان مانند رزرو هتل، اجاره ماشین و … باقیمت‌های بهتری انجام دهید. محدودیت‌های بیان شده در رابطه با مسترکارت گلد عبارت است از: در ماه 60 خرید یا پرداخت به اندازه 60 هزار دلار داشته باشید. محدودیت روزانه این کارت به ازای 20 تراکنش و قیمت کلی 4 هزار دلار است.

ویژگی‌های مسترکارت گلد مجموعه ایرانیکارت به شرح زیر می‌باشد.

ویژگی‌های مسترکارت گلد
می‌توانید روزانه 5000 دلار ATM دریافت کنید
می‌توان با استفاده از این مسترکارت‌ها از شرکت‌‌های اجاره دهنده خودرو، خودرو اجاره کرد
دارای چیپ الکترونیک برای افزایش امنیت کارت است
می‌تواند به کیف پول‌های الکترونیکی چون پی پال و پرفکت مانی متصل شود
دارای صورت حساب کاغذی برای ارائه به سفارت‌ها و کنسول‌ها می‌باشد
حساب بانکی مادام العمر دارد
بعد از هر تراکنش به خطوط داخل ایران پیام ارسال می‌شود
در تمام POSهای متصل به MasterCard قابل استفاده است
شارژ آن بین ۱ تا ۲ روز کاری انجام می‌شود
  • مسترکارت پلاتینیوم: این کارت علاوه بر داشتن تمامی قابلیت‌های گیفت کارت گلد این امکان را به شما می‌دهد که از خودپردازهای مسترکارت به صورت نامحدود وجه برداشت کنید. اگر می خواهید کارت اعتباری‌تان را بیمه کنید و بدون محدودیت از آن استفاده نمایید، باید از بالاترین حد مسترکارت یعنی Platinum MasterCard استفاده کنید. مسلماً هزینه‌ای که برای این نوع کارت پرداخت می‌کنید، بیشتر از دو نوع قبلی است.

ویژگی‌های مسترکارت پلاتینیوم به شرح زیر می‌باشد:

ویژگی‌های مسترکارت پلاتینیوم
می‌توان از آن در لانژهای فرودگاهی استفاده کرد
می‌توان با آن از تخفیف‌های فروشگاه‌ها استفاده نمود
می‌توان با استفاده از این مسترکارت‌ها از شرکت‌‌های اجاره دهنده خودرو، خودرو اجاره کرد
حساب بانکی مادام العمر دارد
دارای چیپ الکترونیک برای افزایش امنیت کارت است
دارای صورت حساب کاغذی برای ارائه به سفارت‌ها و کنسول‌ها می‌باشد
بعد از هر تراکنش به خطوط داخل ایران پیام ارسال می‌شود
شارژ آن بین ۱ تا ۲ روز کاری انجام می‌شود

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مسترکارت پپلاتینیوم کسب کنید، مقاله مستر کارت پلاتینیوم چیست را مطالعه فرمایید.

نحوه ساخت حساب مسترکارت چگونه است؟

بعد از آشنایی با مسترکارت و شناخت کاربردها و مزایای آن، حتما می‌خواهید بدانید که نحوه ساخت حساب مستر کارت چگونه است. در این قسمت آموزش ساخت حساب مسترکارت در اختیار شما گذاشته می‌شود.

افتتاح حساب مسترکارت

روش‌های مختلفی برای ایجاد حساب مسترکارت وجود دارد که بسته به رده سنی و اعتبار شما متفاوت می‌باشند. برای دریافت مسترکارت در داخل ایران، می‌توانید از طریق شرکت‌های واسط مثل ایرانیکارت اقدام کنید. به این صورت که با مراجعه به سایت ایرانیکارت و ثبت درخواست، مدارک و هزینه صدور کارت را تحویل داده و سپس درخواست شما برای دریافت مستر کارت ثبت می‌گردد.

در صورتی که داخل ایران زندگی نمی‌کنید، برای دریافت مسترکارت می‌توانید از طریق روش‌های زیر اقدام کنید.

  1. وارد بانک محلی شده و بررسی کنید بانک مورد نظر کدام نوع مستر کارت را می‌تواند در اختیار شما بگذارد. آیا قابلیت ارائه انواع مسترکارت را دارد؟ این مورد بسته شعبه بانک و کشوری که در آن هستید، متفاوت است. اگر سن شما کمتر از 18 سال می‌باشد یا اعتبار چندانی ندارید، باید به دریافت کارت اعتباری اقدام کنید. در صورتی که سن شما 18 سال است می‌توانید مسترکارت دریافت کنید. البته باید از حداقل مبلغ مورد نیاز برای دریافت کارت نیز مطلع گردید.
  2. در مورد کارت‌های اعتباری پیش پرداخت شده در کشور مورد نظر تحقیق کنید. توجه داشته باشید که این کارت‌ها می‌توانند برای پیشگیری از هزینه‌های اضافی، گزینه مناسبی باشند.
  3. فروشگاه‌های مسترکارت پیش پرداخت را پیدا کرده و آن‌ها را که با قیمت 25،50 و 100 دلار به فروش می‌رود، خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: چگونه مسترکارت تهیه کنیم؟

 

از کجا مسترکارت تهیه کنیم؟

تا این قسمت از مقاله، با مزایا، کاربردها، نحوه صدور مسترکارت و انتقال پول به آن آشنا شدید. از آنجایی که خرید ارز و حمل آن به کشور دیگر یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد است و جزو مصائب سختی‌های سفر محسوب می‌شود و یکی از بهترین روش‌ها برای حمل پول و ارز استفاده از مسترکارت است. سوالی که برای شما ایجاد می‌شود این است که مستر کارت را از کجا تهیه کنیم؟

برای گرفتن مسترکارت نیاز نیست مراحل سختی را سپری کنید، بلکه شما تنها با داشتن یک کارت عضو شتاب و پاسپورت خود می‌توانید به خرید مسترکارت اقدام کنید. توجه کنید موجودی درون مسترکارت به دلار است. ولی اگر به کشوری سفر کردید که واحد پولی آن‌ها دلار نیست، می‌توانید به صورت اتوماتیک ارز دلار را به ارز مورد نظر خود تبدیل نمایید. برای این کار فقط کافی است از یک دستگاه متصل به مسترکارت استفاده کنید. همچنین پیش از این نیز گفته شد که شما می‌توانید از طریق شرکت‌های واسط چون ایرانیکارت نسبت به خرید و دریافت مسترکارت اقدامات لازم را انجام دهید.

نحوه صدور مستر کارت در ایران

کاربران ایرانی به دلیل اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها به راحتی نمی‌توانند اقدام به دریافت مسترکارت کنند و این کار از طریق شرکت‌ها و موسسه‌های مختلف برای آن‌ها انجام می‌شود. در این قسمت به نکات مهم و اساسی در زمینه صدور مسترکارت پرداخته می‌شود.

  1. اگر بخواهید مسترکارت شما به حساب بانکی خارجی متصل باشد، حتما باید نام و اطلاعات فردی خود را وارد کنید.
  2. اگر مایل بودید که از کارت‌های پیش پرداختی مسترکارت (Mastercard Prepaid Gift Cards) به خرید کالایی بپردازید، حتما مطمئن شوید که با چنین کارت‌هایی امکان خرید محصول یا کالا وجود دارد. چون امکان خرید همه کالاها با استفاده از کارت‌های اعتباری هدیه فراهم نیست.

در مقاله نحوه صدور مستر کارت، به صورت کامل به این موضوع پرداخته شده است و در صورتی که سوالی برایتان ایجاد شده است، پیشنهاد می‌شود این مقاله را بخوانید.

دریافت مسترکارت برای ایرانیان چه مراحلی دارد؟

شرکت‌های مختلفی در ایران هستند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید اقدام به صدور مستر کارت کنید. مجموعه ایرانیکارت نیز مراحل ساده‌ای را برای صدور مستر کارت‌ها و کارت‌های اعتباری در نظر گرفته است که به شرح زیر می‌باشد:

  • ثبت نام در سایت ایرانیکارت
  • ارسال تیکت جهت ثبت درخواست صدور مسترکارت و کارت‌های اعتباری
  • کامل کردن فرم بانکی
  • اسکن گذرنامه و کارت ملی و ارسال آن به مجموعه
  • پرداخت هزینه پیش پرداخت برای صدور مستر کارت

  • شرایط ، مدارک و هزینه لازم برای گرفتن مسترکارت

افرادی که قصد دارند از سایت‌های خارجی، خرید کالا، سرویس یا خدمات خاصی را انجام دهند، می‌توانند از مسترکارت استفاده نمایند. برای دریافت مستر کارت باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. همچنین برای گرفتن مستر کارت و سایر کارت‌های اعتباری مدارک خود را به درستی تحویل دهید، چون کارت دقیقا بر اساس نام و مشخصات فردی شما صادر می‌شود. مدارک لازم برای گرفتن مستر کارت به شرح زیر می‌باشد:

  1. تصویر صفحه اول پاسپورت
  2. عکس کارت ملی
  3. یک قطعه عکس
  4. اسکن کارت بانکی

هزینه صدور مسترکارت چقدر است؟

هزینه صدور مسترکارت استاندارد 245 دلار، مسترکارت گلد 345 دلار و مستر کارت پلاتینیوم 445 دلار می‌باشد. برای درخواست صدور انواع مسترکارت می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کرده و درخواست خود را در پنل سایت ثبت نمایید.

نحوه شارژ مسترکارت چگونه است؟

برای شارژ مسترکارت می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نمایید. برای این کار لازم است به لینک شارژ مستر کارت مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت کنید. مدت زمان لازم برای شارژ کارت اعتباری شما 1 تا 3 روز می‌باشد. هزینه شارژ کارت اعتباری متفاوت بوده و به میزان شارژ کارت بستگی دارد. توجه کنید که شارژ کارت‌های فیزیکی نیز توسط مجموعه ایرانیکارت انجام می‌شود.

خرید اینترنتی با مستر کارت چگونه است؟

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای خرید از فروشگاه‌های خارجی و پرداخت هزینه‌ها استفاده از مسترکارت می‌باشد که تقریبا در همه سایت‌های خارجی و بین المللی، درگاه پرداختی با مسترکارت وجود دارد. در این فصل مرحله به مرحله‌ی خرید اینترنتی با مسترکارت را برای شما توضیح خواهیم داد.

نحوه خرید اینترنتی با مسترکارت

  • فرض کنیم شما قصد دارید با استفاده از یک مسترکارت از سایت یودمی یکی از دوره‌های آموزشی را خریداری کنید. وارد سایت یودمی شده و روی دوره مورد نظر کلیک می‌کنیم.

 

  • پس از انتخاب دوره وارد صفحه‌ای می‌شویم که مشخصات آن دوره آموزشی به صورت کامل توضیح داده می‌شود. در صورت مناسب بودن آن، روی buy now کلیک کنید.

  • از بین روش‌های پرداختی که پیش روی شماست، مسترکارت را که با فلش قرمز رنگ مشخص شده است، انتخاب کنید. مشخصات مسترکارت خود را وارد نموده و روی complete payment کلیک کنید.

به این صورت شما می‌توانید خرید خود را با مسترکارت انجام دهید.

انتقال پول از وب مانی به مسترکارت

با استفاده از وب مانی کیپر می‌توانید مقدار و نوع ارز مورد نظر را از کیف پول وب مانی به مستر کارت انتقال دهید. برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد برنامه وب مانی کیپر (webmoney keeper) شده و به اکانت خود log in شوید. در صفحه home روی funds transfer to card کلیک کنید. سپس یکی از گزینه‌های پیشنهادی را انتخاب نمایید.  مثلا اگر قصد انتقال دلار به مسترکارت را دارید روی transfer in USD کلیک کنید.

 

  • با باز شدن این پنجره مشخصات مسترکارت خود را وارد نموده، در قسمت amount of USD مبلغ مورد نظر را وارد کرده و روی NEXT کلیک کنید.

به همین راحتی می‌توانید مقدار ارز مورد نظر را از وب مانی به مسترکارت خود انتقال دهید.

برای خرید و فروش وب مانی می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید و فروش وب مانی

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید مستر کارت (MasterCard) چیست، چه کاربردهایی دارد و نحوه استفاده از آن چگونه است. در صورتی که قصد استفاده از این کارت‌های ارزی را دارید می‌توانید از طریق ایرانیکارت نسبت به خرید آن‌ها اقدام نمایید. همچنین اگر سوالی در مورد استفاده از مستر کارت دارید با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت در اسرع وقت راهنمایی‌‌های جامع و کاملی در اختیار شما می‌گذارند.

مستر کارت چیست و چه کاربردهایی دارد؟
آیا تا به حال برایتان پیش آمده که وارد یک سایت خارجی شوید و بخواهید از آن خرید کنید؟ مثلا بخواهید از سایت آمازون خرید کنید، آزمون آیلتس ثبت نام...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. سلام وقتتون بخیر
    چه ارزهایی از مستر کارت پشتیبانی میکنند؟
    چند ارز هستش و اسم ارز ها چیه ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، با توجه به این که سوال شما کلی است و نیاز به توضیحات زیادی دارد پیشنهاد می‌شود با شماره‌های مجموعه تماس گرفته و سوال خود را مطرح فرمایید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، از دیدگاه شما متشکریم
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، شما می‌توانید پرداخت در اینستاگرام را از طریق خرید مستر کارت انجام دهید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام. ببخشيد يه سوال داشتم. من يوتوبرم مي خواستم بدونم ميتونم با دادن شماره حساب درامد يوتوب رو با مستر كارت دريافت كنم؟ يعني با گرفتن مستر كارت من يه شماره حساب تو يه كشور ديگه دارم كه مي تونم اون شماره حساب رو به يوتوب وصل كنم؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، دریافت درآمد یوتیوب از طریق گوگل ادسنس است که از طریق سایت افراک می‌توانید افتتاح حساب آن را انجام دهید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام با مستر کارت میشه درآمدهای یوتوب را با مستر کارت گرفت

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی دریافت درآمد از یوتیوب نیازمند داشتن شرایطی بیشتر از داشتن حساب بانکی خارج از ایران است. پیشنهاد می‌کنیم از خدمات نقد کردن درآمد یوتیوب افراک استفاده کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. باسلام .اگر مستر کارت از طریق شخصی در خارج از کشور شارژ شود . موجودی حساب آن در داخل ایران قابل پیگیری هست؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      اگر منظور شما کارت فیزیکی است، بستگی به بانک مورد نظر دارد. اگر اپلیکیشن داشته باشد بله می‌توانید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. تاریخ انقضاء این کارت ها چقدر هست ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، گیفت کارت‌ها تاریخ انقضا ندارند و به همین دلیل امکان هدیه دادن آن‌ها نیز وجود دارد.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      از این که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. بالاخره یک جایی اطلاعات کاملی از مسترکارت دیدم. ممنون از ایرانیکارت و پشتیبانی همه جانبه‌ش.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      از دیدگاه شما متشکریم.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. اگر دلار در مستر کارت خودمون داشته باشیم شما امکان خریدش را دارید؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      لطفا بانک و کشور مربوط به مستر کارت خود را اعلام فرمایید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. امکان دریافت مستر کارت فیزیکی موجود هست؟؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، امکان دریافت مسترکارت فیزیکی طبق شرایط زیر امکان پذیر است:
      صدور کارت های فیزیکی از زراعت بانک ترکیه در شهر استانبول انجام میشود
      بنا بر بخشنامه بانک مرکزی ترکیه حضور فرد برای افتتاح حساب جهت احراز هویت الزامی می باشد (افتتاح حساب وکالتی نیز میسر نمی باشد) چنانچه شعبه ای به صورت وکالتی افتتاح حساب انجام دهدو بعدا بانک مرکزی ترکیه متوجه این موضوع شود حساب فرد خاطی برای همیشه بسته خواهد شد
      کارت فیزیکی از نوع دبیت کارت ( debit) و سطح ان ویزا الکترون است این کارت ها متصل به حساب بانکی می باشد و قابلیت شارژ مجدد ،امکان انتقال وجه و امکان برداشت از ۸۰ درصد دستگاه های ATM را دارد
      اعتبار کارت ۸ ساله، دارای سود سپرده سالیانه به ایرانیان مقیم و غیر مقیم و به صورت مادام العمر است
      دارای اینترنت بانک و اپلیکیشن بانک به دو زبان ترکی و انگلیسی است
      ارز پایه ان لیر می باشد و قابلیت تبدیل به ارز های یورو ، دلار ، پوند ، فرانک سوئیس با IBAN جداگانه و با هزینه 4/5درصد اکسچنج طبق مصوب نرخ جهانی از طریق اینترنت بانک زراعت میسر می باشد
      همچنین قابلیت دریافت حواله و دارای کد سوئیفت یکطرفه(قابلیت دریافت حواله) می باشند
      طبق قوانین بانک ترکیه مالیاتی به حساب ها تعلق نمیگیرد ،همچنین بانک کارمزدی بابت نگهداری حساب ها دریافت نمیکند بدیهی است که تراکنش های بانکی دارای کارمزد بر اساس مبلغ میباشد اما برای خرید های اینترنتی و حضوری کارمزد کسر نمیگردد
      سقف واریز و برداشت وجه از دستگاه های ATM بسته به میزان کارکرد شما ۵ هزار لیر و
      سقف انتقال کارت به کارت نیز ۵۰ هزار لیر می باشد که از طریق اپلیکیشن امکان افزایش سقف امکان پذیر است
      در نظر داشته باشید نام شخص بر روی کارت هک نمی شود و فقط افتتاح حساب با نام وی انجام می شود بنابراین امکان رنت خودرو و برخی خدمات دیگر که نیاز به نام دارنده کارت می باشد وجود ندارد
      همچنین در ترکیه استفاده تجاری از حساب شخصی ممنوع می باشد
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • درود بر شما
      اگر من یورو داشته باشم و بخواهم با یورو حسابم را شارژ کنم باز هم باید ابتدا اونو به لیر و سپس به یورو تبدیل کنم؟

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        کاربر گرامی، در صورتی که حساب بانکی ترکیه مد نظر شما است می‌توانید از طریق سوئیفت یورویی اقدام کنید.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
مستر کارت
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر تا کنون برای خرید به سایت های خارجی سری زده باشید. به این مورد برخورد کرده اید که در بخش پرداخت این سایت ها معمولا از شما اطلاعات حساب...
مسترکارت چگونه کار میکند
مستر کارت
مسترکارت چگونه کار میکند
آیا می خواهید با مزایای استفاده از مسترکارت آشنا شوید؟ آیا می خواهید بدانید MasterCard چگونه کار می کند؟ آیا می خواهید از اهمیت استفاده از مستر کارت در امور...
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
ویزا کارت
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
برای خرید از سایت‌های خارجی مثل خرید از آمازون و به طور کلی پرداخت ارزی در سایت‌های مختلف، مانند ثبت نام آیلتس، ثبت نام تافل و … معمولاً از انواع...