اکانت های خارجی

‌ میدجورنی (Midjourney) چیست و چگونه کار می‌کند؟

‌ میدجورنی (Midjourney) چیست و چگونه کار می‌کند؟

اگر می‌خواهید یک تصویر رویایی خلق کنید، یا آنچه در ذهنتان است را به تصویر بکشید میدجورنی (Midjourney) می‌تواند به شما کمک کند. میدجورنی (Midjourney) پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که آثار هنری رویایی و متنوعی را بر اساس دستورها و درخواست‌های شما ایجاد می‌کند. بر اساس تعریف تیم میدجورنی، “این ابزار یک آزمایشگاه تحقیقاتی است که در میان رسانه‌های فکری جدید جستجو کرده و قدرت تخیل انسان را گسترش می‌دهد.” در ادامه بیشتر در مورد این ابزار جذاب و هیجان انگیز مبتنی بر هوش مصنوعی توضیح می‌دهیم و شما به صورت کامل می‌آموزید میدجورنی (Midjourney) چیست و چگونه کار می‌کند؟

هوش مصنوعی میدجورنی (Midjourney) چیست؟

یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین ابزارهای فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی که با استفاده از آن می‌توانید یک متن را به عکس تبدیل کنید، میدجورنی (Midjourney) است. ابزارهای زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان یک تصویر را با نوشتن توضیحات آن چه در ذهنمان است خلق کرد. ولی توجه کنید که دقت این ابزارها به اندازه Midjourney نیست و همین مسئله کاربران زیادی را به سوی آن برده است. شاید باورتان نشود ولی یک تصویر ساخته شده با استفاده از میدجورنی توانسته مقام اول جشنواره هنری را برای خود کسب کند.  به عنوان مثلا شما می‌توانید بنویسید یک خانه لوکس زیبا، در دل جنگل که روی تنه‌های تنومند یکی از درختان ساخته شده و سپس تصویر آن را دریافت کنید.  همچنین کاربران زیادی با استفاده از Midjourney می‌توانند چهره افراد مشهور را نیز طراحی کرده و با وارد کردن جزئیات، تصاویری دقیقی از آن‌ها بیافرینند. البته با استفاده از اکانت رایگان این ابزار تنها 25 تصویر رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و برای ادامه کار لازم است اکانت آن را خریداری کنید.

ویژگی‌های کلیدی میدجورنی چیست؟

اگر با ابزارهای مختلفی از هوش مصنوعی مثل Cariyon کار کرده باشید، قطعا می‌دانید تفاوت آن‌ها با میدجورنی (Midjourney) چیست. در ابزار میدجورنی تصاویری که شما به صورت متنی پیشنهاد می‌دهید، بسیار عالی و باکیفیت تولید می‌شوند. در صورتی که در بسیاری از ابزارهای تصویرسازی با هوش مصنوعی عکس‌ها کمی تحریف شده و ادیت شده به نظر می‌رسند. در میدجورنی جزئیات نیز در تصاویر حاصل شده از آن کاملا مشخص و واضح هستند. علاوه بر این کار با میدجورنی آسان است و کاربران به سادگی می‌توانند خلق تصاویر زیبا را انجام دهند. در واقع شما با چند کلیک می‌توانید تصاویر سفارشی مورد نظر خود را خلق کنید. 

Midjourney چیست

چگونه از‌ میدجرنی استفاده کنیم؟

برای استفاده از ربات قدرتمند و خلاق میدجورنی (Midjourney) لازم است از طریق وبسایت Discord اقدام کنید. بنابراین کافی است به آدرس Discord بروید یا از اپلیکیشن آن استفاده کنید. برای این کار مراحل ثبت نام در سایت Discord را انجام داده که نحوه انجام آن در ادامه توضیح داده می‌شود. سپس روی Join the Beta کلیک کنید تا دعوت شما پذیرفته شود. توجه کنید استفاده رایگان از این ابزار با محدودیت رو به رو است و برای استفاده مداوم لازم است اکانت آن را خریداری کنید. برای خرید اکانت میدجورنی می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید. 

آموزش نحوه ثبت نام در سایت Discord برای استفاده از میدجورنی

برای ثبت نام در سایت Discord  و استفاده از ابزار جذاب و هیجان انگیز میدجورنی کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

1- وارد وبسایت رسمی Midjourney  شوید. 

ثبت نام در سایت Discord

2- روی join our discord  در پایین صفحه کلیک کنید. 

ثبت نام در Midjourney

3- اسم خود را وارد کرده و روی continue کلیک کنید. 

ثبت نام در Midjourney

4- ربات نبودن خود را تایید کنید. 

ثبت نام در سایت Discord

5- ایمیل و پسورد خود را وارد کرده و روی verify account کلیک کنید.

ثبت نام در سایت Discord

6- یک پیغام به ایمیل شما برای وریفای کردن ارسال شده، آن را تایید کنید. 

ثبت نام در سایت Discord

اکنون ثبت نام شما انجام شده است و می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. 

ثبت نام midjourney

نحوه استفاده از Midjourney

1- روی نماد برنامه Midjourney کلیک کنید.

نحوه استفاده از Midjourney

2- در ستون سمت چپ، لیستی از اتاق‌های گفتگو را مشاهده می‌کنید. کارتان را با یکی از اتاق‌های Newbie شروع کنید. مثلا ما روی Newbie -127 کلیک می‌کنیم.

نحوه استفاده از Midjourney

3- در قسمت Message در پایین صفحه، عبارت imagine/ را تایپ کنید. یادتان باشد حتما علامت اسلش را قبل از imagine بگذارید. 

نحوه استفاده از Midjourney

4- آنچه در تصورتان است، تایپ کنید و در این صورت هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. می‌توانید از یک موضوع به سبک‌های مختلف توضیح دهید. مثلا در مورد خانه مورد نظرتان می‌توانید بنویسید یک خانه بزرگ در محلی سرسبز و پر از درخت که از وسط آن رود آبی می‌گذرد. خانه روی تنه درخت واقع شده و پنجره‌های بزرگی دارد. از پنجره اتاق خواب آن می‌توان تمامی درختان را با شکوه آن‌ها تماشا کرد. 

میدجورنی چیست

به این صورت تصویری از آنچه شما تصور می‌کنید در اختیارتان خواهد گذاشت. شما می‌توانید به راحتی از طریق سایت ایرانیکارت به خرید اکانت میدجورنی اقدام کرده و درخواست خود را در پنل سایت ثبت کنید.

آیا می‌توانیم از میدجورنی در ایران استفاده کنیم؟

در حال حاضر می‌توانید به سایت میدجورنی (midjourney) رفته و  به راحتی از خدمات آن استفاده کنید. البته همانطور که گفته شد استفاده رایگان از این ابزار دارای محدودیت است و برای ادامه دریافت تصاویر مورد نظر لازم است اکانت آن را خریداری کنید. از آنجایی که میدجورنی نیاز به پرداخت بین المللی دارد و افتتاح حساب به دلیل تحریم‌های بانکی برای ایرانیان با دشواری‌هایی رو به رو است، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت برای خرید اکانت استفاده کنید. 

میدجورنی چیست

دستورات کاربردی میدجورنی Midjourney

میدجرنی دارای دستورها و پارامترهایی است که برای گرفتن خروجی بهتر می‌توانید از آن‌ها مطلع شوید. از جمله دستورات سایت midjourney که می‌توانید به شما در استفاده از این ابزار کمک کند، موارد زیر است:

نام دستور کاربرد

imagine/ 

برای ساخت تصویر حتما باید قبل از نوشتن دستورات لازم آن imagine/ را نوشته و آن را از بین دستورات انتخاب کنید.

help/ 

برای اطلاع از نکات کاربردی میدجورنی می‌توانید از گزینه help آن استفاده کنید. 

info/

با استفاده از دستور info می‌توانید پروفایل، طرح کاربری و اعتبار باقی مانده خود را مشاهده کنید. 

subscribe/

لینک اختصاصی برای حساب کاربری فعلی شما ایجاد می‌کند، به این صورت نیاز نیست برای ورود جداگانه از طریق وبسایت اقدام کنید. 

relax/ 

با استفاده از این حالت می‌توانید بدون کم شدن اعتبار تصویر مورد نظر خود را دریافت کنید ولی در این زمان بیشتری برای دریافت آن باید منتظر بمانید. 

private/ 

به مشاهده خروجی تصویر خود پرداخته و برای استفاده از این ویژگی ماهانه 20 دلار هزینه باید پرداخت کنید. 

Beta-

 با استفاده از این دستور 2 تصویر ایجاد خواهید که الگوی آزمایشی آن جدید است و به زمان بیشتری برای خروج نیاز دارد. البته پارامترهای دیگر همزمان با آن قابل استفاده نیستند. 

hd– 

برای تصاویر بزرگ و دارای منظره به کار می‌رود. به این صورت که با این گزینه تصاویری با رزولوشن بالاتر و بدون نیاز به Upscale ایجاد می‌شود. 

aspect– یا ar– 

برای ایجاد خروجی با نسبت مشخصی به کار می‌رود. مثلا -15:7 ar تصویری با نسبت 15 به 7 ایجاد می‌کند. 

w– و h– 

برای تعیین رزولوشن دقیق استفاده می‌شود. مثلا –w 230 تصویر را با 230 پیکسل نمایش می‌دهد. 

quality– یا q–

برای تنظیم سرعت استفاده شده و مقدار آن بین 0.25 تا 5 می‌باشد که 0.25 نشان دهنده بیشترین سرعت آن و 5 نشان دهنده کمترین سرعت آن است.

میدجورنی و حق کپی رایت

تصاویر ایجاد شده در Midjourney  عمومی بوده و تمام افراد می‌توانند تصاویر خلق شده توسط شما را ببینند. علاوه بر این شما می‌توانید به گسترش یکی از نمونه‌های خود پرداخته و یا با آثار دیگران به تعامل بپردازید. شما می‌توانید آثار سایر افراد را مشاهده و از آن‌ها ایده و خلاقیت کسب کنید. حتی می‌توانید تصاویری که خودتان خلق کرده‌اید را به فروش برسانید و به اینصورت برای خود کسب درآمد کنید.

میدجورنی چه کاربردی دارد؟

یکی از کاربردهای مهم و اساسی از ابزار midjourney خلق تصاویر زیبا و بی نظیر است. این تنها کاربرد استفاده از ربات مبتنی بر هوش مصنوعی نیست و شما می‌توانید از سایر ویژگی‌های آن نیز بهره‌مند شوید. کاربردهای دیگر میدجورنی به شرح زیر می‌باشد:

خلق رمان و داستان‌های گرافیکی 

طراحی کمیک و بسیاری از محصولات با استفاده از این ابزار انجام شدنی است. بنابراین تخیلات خود را در زمان استفاده از این ابزار به کار گرفته و از این ربات هوشمند استفاده کنید. به خصوص طرح‌های روی جلد کتاب‌ها و رمان‌ها با استفاده از این ابزار بسیار زیبا و جذاب خواهد شد. پس اگر ایده خاصی برای طراحی داستان خود ندارید می‌توانید از میدجورنی استفاده کنید. 

میدجورنی چیست

طراحی مراحل بازی

از تصاویر خلق شده با میدجورنی می‌توان برای طراحی مراحل مختلف یک بازی استفاده کرد. تصاویر ایجاد شده توسط میدجورنی برای پس زمینه بازی بسیار مناسب می‌باشد. 

میدجورنی چیست

ساخت انیمیشن

با میدجورنی می‌توانید از یک تصویر انواع مختلفی ایجاد کرده و بعد از کنار هم قرار دادن آن‌ها یک انیمیشن جذاب خلق کنید. علاوه بر این می‌توانید با یک ابزار ادیت مناسب  روی اثر انیمیشنی خود جلوه‌های متفاوتی ایجاد کرده و اثر منحصر به فردی خلق کرد. 

midjourney چیست

بازاریابی و تبلیغات

برای بازاریابی و فروش محصولات خود نیز می‌توانید از میدجورنی استفاده کنید. اگر شما تبلیغ محصول خاصی را انجام داده باشید، حتما می‌دانید که به طرح‌های مختلفی برای تبلیغات نیاز دارید. پس بنابراین طراحی تبلیغات خود را با استفاده از میدجورنی انجام دهید.

میدجورنی چیست

ساخت لوگو 

با تصاویر تولید شده توسط این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توانید تصاویر مطبوعاتی یا طرح‌های گرافیکی مختلفی را ایجاد کنید. بعد از آن می‌توانید از طراحی‌های انجام شده یک لوگو به دست آورید. 

مزایا و معایب میدجورنی

شاید بخواهید بدانید مزایا و معایب میدجورنی (midjourney) چیست؟ ابزار گرافیکی میدجورنی علاوه بر این که کاربردهای مختلف دارد، از مزایا و معایبی بهره‌مند است. از جمله مزایایی که می‌توان برای میدجورنی نام برد، ایجاد تصویر منحصر به فرد و قابل ویرایش است. در بسیاری از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی گزینه‌های سفارش سازی محدودی وجود دارد، ولی در میدجورنی طیف وسیعی از سفارشی سازی‌های مختلف ارائه می‌شود. دومین مزیت استفاده از midjourney تنوع در سبک‌های مختلف آن است که با ارائه سبک‌ها، قالب‌ها و طراحی‌های خاص می‌توان سفارش سازی طرح مورد نظر را انجام داد. مهم‌ترین ویژگی استفاده از میدجورنی سهولت استفاده از آن است و حتی افرادی که تجربه چندانی در طراحی‌های گرافیکی ندارند، می‌توانند به سرعت با میدجورنی تصاویر باکیفیتی خلق کنند. از جمله معایبی که می‌توان برای میدجورنی نام برد عدم وجود ویژگی‌های پیشرفته برای ویرایش تصاویر است.  

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید میدجورنی (midjourney) چیست و چه ویژگی‌ها، مزایا و معایبی دارد. همچنین نحوه استفاده از این ربات و ثبت نام آن را آموختید. در صورتی که سوالی در زمینه پرداخت برای خرید اکانت میدجورنی دارید با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت راهنمایی‌های جامع و کاملی در اختیار شما خواهند گذاشت.

میدجورنی (Midjourney) پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که آثار هنری متنوعی را بر اساس دستورها و درخواست‌های شما ایجاد می‌کند.

برای استفاده از ربات میدجورنی (Midjourney) لازم است از طریق وبسایت Discord اقدام کنید یا از اپلیکیشن آن استفاده نمایید.

تصاویر ایجاد شده در Midjourney عمومی بوده و تمام افراد می‌توانند تصاویر خلق شده توسط شما را ببینند. علاوه بر این شما می‌توانید به گسترش یکی از نمونه‌های خود پرداخته و یا با آثار دیگران به تعامل بپردازید.

بله میدجورنی به تعداد 25 عکس رایگان در اختیار شما می‌گذارد، سپس برای ادامه گرفتن از عکس از این ابزار لازم است اکانت آن را خریداری کنید.

میدجورنی می‌تواند برای افرادی که در زمینه خلق رمان و داستان‌های گرافیکی، تبلیغات و طراحی عکس‌های گرافیکی، ساخت لوگو و انیمیشن فعالیت دارند، ابزار مناسبی باشد.

برای استفاده از میدجورنی بهتر است موضوع مورد نظر خود را به زبان انگلیسی وارد کنید، هر چند که این ابزار می‌تواند بین کلمات کلیدی زبان‌های مختلف همبستگی ایجاد کند و تا حدودی طرح متناسب با درخواست شما را ارائه دهد.

 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...