بازی ها

بازی پابجی چیست؟

بازی پابجی چیست؟

اگر شما هم به گیم و بازی علاقه داشته باشید و اهل انجام بازی‌های محبوب و به روز باشید، حتما با پابجی از بهترین بازی‌های بتل نت آشنایی دارید. انتشار این بازی بر روی IOS و Android باعث شد که پابجی به یک پدیده فرهنگی تبدیل شود و محبوبیت آن افزایش یابد. این مقاله را بخوانید تا بیاموزید بازی پابجی (PUBG) چیست، نحوه انجام آن چگونه است و چه ویژگی‌های مهمی دارد.

بازی پابجی (PUBG) چیست؟

بازی پابجی (PUBG)، یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های دنیا است که بیش از 5 میلیون نسخه از آن به فروش رفته و بیشتر از 400 میلیون بازیکن دارد. با انتشار بازی پابجی و ورود آن به دنیای بازی‌های کامپیوتری، بازی بتل رویال، فورتنایت و کالاف دیوتی نیز وارد بازار شد. در ابتدای بازی، شما به همراه 99 نفر دیگر در نقشه بازی حضور دارید و باید به مبارزه با افراد دیگر بپردازید که این مبارزه می‌تواند به صورت 1 نفره، 2 نفره و یا 4 نفره باشد و آخرین شخصی که زنده می‌ماند برنده نهایی مسابقه است. در ابتدای بازی شما در هواپیما حضور دارید و با یک چتر نجات روی زمین فرود می‌آیید.

در ابتدای این بازی شما صاحب هیچ اسلحه‌ای نیستید، پس باید در اولین زمان ممکن به دنبال اسلحه، مهمات، کوله پشتی و جلیقه باشید. اگر بتوانید در مکان‌های شلوغ جز اولین نفرهایی باشید که اسلحه را پیدا می‌کند، می‌توانید شانس بیشتری برای نجات از آن وضعیت داشته باشید. منطقه‌ای در این بازی به اسم Safe Zone وجود دارد که هر چند دقیقه 1 بار به شکل یک دایره روی نقشه ظاهر می‌شود.

بازی پابجی (PUBG) چیست

در واقع این دایره نمایانگر محلی است که بازیکنان باید در آن جمع شوند و در صورت پیشروی نکردن از میزان سلامتی آن‌ها کاسته می‌شود. نکته دیگر اندازه نقشه است، به این نکته توجه کنید که نقشه همیشه بزرگ نیست و به مرور کوچک و کوچک‌تر می‌شود تا بازیکنان بتوانند راحت‌تر یکدیگر را پیدا کرده و به مبارزه بپردازند. معروف ترین منطقه در بازی پابجی Pochinki می‌باشد. در این بازی می‌توانید نقشه‌های مختلف برف، صحرا و چمنزار را انتخاب کنید. انتخاب لباس در این بازی دقیقا متناسب با محیطی است که در آن قرار می‌گیرید، مثلا محیطی که چمنزار است لباس مخصوص آن سبز رنگ است که با برگ پوشش داده می‌شود و درون یک جعبه قرار گرفته است.

برای خرید گیفت کارت پابجی، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید گیفت کارت پابجی

بازی پابجی چه ویژگی‌هایی دارد؟

جدا از ویژگی‌هایی که در قسمت قبلی به آن اشاره شد، مثل انتخاب نوع محیط و لباس متناسب با آن بازی پابجی ویژگی‌های دیگری نیز دارد که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌شود. در جدول زیر به برخی از ویژگی‌های بازی پابجی اشاره شده است.

ویژگی‌های بازی توضیحات
طراح برندان گرین
موتور Unreal Engine 4
ژانر Battle royale game
برنامه‌نویسان Bluehole، PUBG Corporation
پلتفرم‌ها اندروید، اکس‌باکس وان، آی‌اواس، مایکروسافت ویندوز
جوایز The Game Award for Best Multiplayer Game

هر فردی، می‌تواند بدون سلاح مسابقه را شروع کند و سپس به ساختمان‌ها راه پیدا کرده تا بتواند از داخل آن‌ها به اسلحه، کمک‌های اولیه و مهمات و … دسترسی پیدا کند. در صورتی که فرد خوش شانسی باشید به مجموعه‌ای از سلاح‌ها مثل تفنگ دوربرد با محدوده بزرگنمایی یا یک سلاح کم برد مانند یک تفنگ ساچمه‌ای.

این قابلیت به شما فرصت رو به رو شدن با بازیکنان دیگر را می‌دهد، تا بتوانید پنهان شوید و در کمین فردی که به شما نزدیک است، بمانید. البته پنهان شدن گزینه بهتری است و ربطی به حرفه‌ای بودن شما ندارد. نقشه‌ای که در دسترس همه گیمرها است و کل بازیکنان را به عبور از یک منطقه وسیع وادار می‌کند.

بازی پابجی (PUBG) چیست

حالت‌های مختلف بازی پابجی (PUBG) کدام‌اند؟

بازی پابجی (PUBG) دارای حالت‌های مختلفی است. در این قسمت از مقاله به بررسی حالات مختلف بازی پابجی پرداخته می‌شود.

حالات مختلف بازی پابجی (PUBG)  توضیحات
Solo بازی با 99 بازیکن دیگر و تبدیل شدن به یک بازیکن قدیمی
Duo گروهی از یک دوست یا نفر دیگر، به صورت تصادفی به عنوان یک تیم برای مبارزه باگروه‌ها و تبدیل شدن به بهترین آن‌ها
squad گروه بندی با 3 دوست دیگر یا گروه بندی تصادفی در یک تیم 4 نفره و مبارزه با گروه‌های دیگر برای تبدیل شدن به بهترین گروه
FPP (حالت اول شخص)
بازی کردن در چشم شخصیت و عدم امکان تغییر حالت شخص سوم
TPP (حالت شخص سوم) در اختیار گذاشتن بازی از پشت شخصیت و بازگشت به شخصیت اول شخص با فشردن دکمه 7

مهم‌ترین ویژگی‌ بازی پابجی (PUBG) چیست؟

صداگذاری PUBG از بزرگترین نقاط قوت این بازی است که البته لازمه‌ی بقا در دنیای خشن پابجی در جهت شنیدن صداهای گیم‌ها است.  در این بازی و در زمان درگیری‌ها، نوع گیم مانند سایر شوترها نیست که با علامت جهت تیراندازی، به شما نشان داده شود و تنها راه برای پیدا کردن جهت تیراندازی گوش دادن به صدای تیر است.

نحوه صداگذاری در این بازی به اندازه‌ای زیبا است و با جزئیات کار شده که حتی جهت و فاصله نیز روی صدای شنیده شده اثرگذار است. این موضوع تنها به سلاح‌های بازی محدود نشده و در دنیای ساکت این بازی، صدای تمامی وسایل نقلیه شنیده می‌شود. شنیدن صدای قدم‌ها بهترین نشانه برای فهمیدن مکان دشمن می‌باشد، به علاوه این که از صدای صحبت کردن سایر بازیکنان نیز می‌توان به محل حضور آن‌ها پی برد. این موضوع به شما نیز مربوط می‌شود و در صورتی که اگر در بازی شروع به دویدن کنید، دشمن نیز می‌تواند به محل شما پی ببرد. همچنین صدای هر صلاحی در بازی منحصر به فرد است و با شنیدن صدا، می‌توانید نوع اسلحه دشمن را تشخیص دهید.

یکی دیگر از روش‌ها برای مبارزه با دشمن و از بین بردن آن، استفاده از خودروها می‌باشد که حتی از آن‌ها می‌توان برای جلب توجه دشمن استفاده کرد. با روشن کردن ماشین محل شما تشخیص داده شده و سپس با مخفی شدن می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید.  همچنین می‌توانید از صدای پرواز هواپیمایی که دارای سلاح و تجهیزات است برای از بین بردن دشمنان مخفی شده استفاده نمایید. این صدای هواپیما خیلی واضح و بلند است و مانع شنیدن صدایی از جانب دشمن می‌شود. در این شرایط شما می‌توانید به راحتی بدوید و دشمن را دور بزنید. این بازی دارای یک موسیقی ساده ولی بسیار زیبا است ولی در زمینه صداگذاری روی بازی بسیار موفق بوده است.

بازی پابجی (PUBG) چیست

سخن نهایی

در این مقاله با بازی پابجی، از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال آشنا شدید و آموختید بازی پابجی (PUBG) چیست و نحوه انجام آن چگونه است. همچنین با نحوه خرید گیفت کارت پابجی آشنا شدید و می‌توانید با استفاده از آن پرداخت‌های درون این بازی، که بسیاری از گیمرها را هیجان زده کرده است را انجام دهید. در صورتی که سوالی در زمینه خرید گیفت کارت پابجی یا پرداخت درون این بازی دارید، با ما به در میان بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت راهنمایی‌های کاملی در اختیار شما خواهند گذاشت.

بازی پابجی چیست؟
اگر شما هم به گیم و بازی علاقه داشته باشید و اهل انجام بازی‌های محبوب و به روز باشید، حتما با پابجی از بهترین بازی‌های بتل نت آشنایی دارید. انتشار...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
    • سلام و احترام
      بازی پابجی مناسب سن 11 سال به بالا است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، از این که دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین بازی‌های بتل رویال، یک تجربه هیجان انگیز
بازی ها
بهترین بازی‌های بتل رویال، یک تجربه هیجان انگیز
اگر شما هم به بازی‌های اورجینال علاقه‌مند هستید بهتر است بدانید یکی از بهترین و مهیج‌ترین بازی‌های یارانه‌ای متعلق به مجموعه بتل رویال است. بتل رویال ژانری از بازی‌های ویدئویی...
بهترین بازی های ایکس باکس 2020
بازی ها
بهترین بازی های ایکس باکس 2020
با پایان سال 2020 لیست هایی از بهترین بازی های ایکس باکس وان این سال منتشر شده است. لیست هایی که به انتخاب منتقدان و یا انتخاب مردم است. در...
چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟
بازی ها
چگونه از بازی آنلاین کسب درآمد کنیم؟
حتما شما هم این روزها، زیاد شنیده‌اید که بسیاری از افراد فقط با بازی کردن درآمدهای زیادی کسب می‌کنند. این به خصوص برای افرادی که به بازی و گیم‌های آنلاین...