معرفی ارز دیجیتال

رندر توکن (Render token) چیست؟ معرفی و بررسی ویژگی های RNDR

رندر توکن (Render token) چیست؟ معرفی و بررسی ویژگی های RNDR

شبکه رندر یک فضایی برای اشتراک گذاری همتا به همتای پردازنده‌های گرافیکی (GPU) است که به کاربران امکان می‌دهد قدرت پردازشی و محاسباتی سیستم‌های خود را به اشتراک گذاشته و توکن رندر کسب کنند. در این مقاله قصد داریم بفهمیم رندر توکن (Render token) چیست و چه کاربردی دارد. اگر شما هم به خرید و فروش ارز دیجیتال علاقه مندید و می‌خواهید درباره این پروژه بدانید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شبکه رندر (Render token) چیست؟

شبکه رندر (RNDR) که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده‌، برای متحول کردن صنعت رندر سه بعدی طراحی شده‌است. RNDR با استفاده از قدرت بلاک چین راهی کارآمد و امن برای سازندگان فراهم می‌کند تا به رایانه‌های قدرتمند مورد نیاز برای کارهای رندرینگ پیچیده دسترسی پیدا کنند. در واقع، هر کسی می‌تواند به شبکه رندر بپیوندد و منابع محاسباتی را برای سرعت بخشیدن به فرآیند رندر بکار بگیرد. رندر به‌عنوان یک شبکه توزیع‌شده از رایانه‌های قدرتمند عمل می‌کند و به سازندگان و ارائه دهندگان اجازه می‌دهد که به طور هماهنگ با هم کار کنند و فرایند رندر گیری را سریع‌تر، آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

تاریخچه و تیم سازنده رندر توکن

رندر یکی از شرکت‌های تابعه OTOY است. OTOY در سال 2008 وارد بازار شد. پلتفرم رندر نیز در سال 2017 توسط دیر عامل شرکت جول اورباخ راه اندازی شد. از آن زمان، پلتفرم پیشرفت‌های چشم گیری را رقم زده‌است. RNDR اولین فروش عمومی توکن خود را در اکتبر همان سال برگزار کرد. پس از آن یک دوره فروش خصوصی از ژانویه 2018 تا مه 2018 داشت که در آن مجموعا 117,843,239 RNDR با قیمت هر توکن 0.25 دلار فروخته شد. در طول دوره فروش خصوصی، کاربران اولیه وارد شبکه آزمایشی بتا شدند، جایی که اپراتورها و هنرمندان با تیم رندر در ساخت و آزمایش شبکه تا زمان راه‌اندازی عمومی آن در 27 آوریل 2020 همکاری مشترک داشتند.

دانلود وایت پیپر رندر توکن

ارز دیجیتال رندر ایرانیکارت

هدف و ایده شبکه Render Token چیست؟

همانطور که اشاره شد، پروژه رندر قصد دارد هنرمندان و استودیوهایی است که به قدرت محاسباتی GPU نیاز دارند را به کاربرانی که مایل به اجاره پردازنده خود هستند، متصل کند. توسعه دهندگان این پروژه می‌گویند : پذیرش گسترده اتریوم کلید تحقق چشم انداز ما بود. به جای اینکه از GPUها فقط برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده شود، ما از فناوری بلاکچین و عملکرد ذاتی پردازنده‌های گرافیکی برای ارائه خدمات به هنرمندان و کاربران استفاده کردیم.

شبکه رندر توکن چگونه کار می‌کند؟

RNDR یک توکن ابزاری ERC-20 است که از ترکیبی از اجماع اثبات کار (دستی و خودکار) یا اثبات رندر استفاده می ‌کند تا تأیید کند که تمام آثار هنری قبل از پرداخت و انتشار با موفقیت ارائه شده‌اند. با استفاده از ویژگی‌های امنیتی ذاتی بلاک چین اتریوم، دارایی‌های اختصاصی پس از آپلود هش می‌شوند و به صورت تکه‌ای برای رندر به گره‌ها ارسال می‌شوند. تمام پرداخت‌های RNDR در حین رندر در escrow ذخیره می‌شوند و پس از تأیید دستی توسط هنرمند سفارش‌دهنده، در اختیار اپراتورهای گره قرار می‌گیرند. برای جلوگیری از عوامل مخرب در هر دو پایگاه کاربر، تمام دارایی‌های ارائه‌شده در شبکه تا زمان پرداخت موفقیت آمیز واترمارک می‌شوند.

برای درک بهتر این بخش از مطلب بهتر است مقاله الگوریتم اثبات کار در بلاکچین چیست؟ را مطالعه کنید.

توکن رندر RNDR

رندر توکن یا RNDR رمز ارز شبکه رندر است که به عنوان پاداش برای ارائه دهندگان سرورها و سیستم‌های پردازشی استفاده می‌شود. در حال حاضر ارز در رتبه 105 از نظر ارزش بازار قرار دارد. همچنین شبکه رندر کردیت‌های RNDR را معرفی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد هزینه پردازش شبکه را با استفاده از کردیت کارت‌هایی مثل پی پال یا استریپ پرداخت کنند. این نوع کردیت‌ها فقط در شبکه قابل استفاده هستند و نمی‌توان آن‌ها را معاوضه کرد. به طور کلی، به دلیل وجود یک توکن مانند RNDR به عنوان یک وسیله تبادلو پرداخت، شبکه می‌تواند به شکل بهتر و کارآمدتری برای تولید کنندگان محتوا و ارائه دهندگان سیستم‌های پردازشی فعالیت کند. بیاید نگاهی به مشخصات ارز دیجیتال رندر داشته باشیم.

 نام اختصاری RNDR
رتبه در بازار 105
ارزش بازار $388,002,903
عرضه در گردش 253,798,860 RNDR
آدرس وبسایت rendertoken.com

ویژگی های رندر توکن

با وجود ادعاهای بسیاری از پروژه‌ها مبنی بر مقیاس پذیری و پردازش بهینه شبکه، شبکه رندر به یک ویژگی خاص تمرکز کرده و و آن ارائه یک راه حل کارآمد و غیرمتمرکز برای بر طرف کردن مشکل سیستم‌های پردازشی تولید کننده‌های محتوا است. این شبکه برای اعضا خود مزایای بسیاری دارد. کاربران عادی به روشی ایمن و ساده سود کسب می‌کنند و مشتریان می توانند در هزینه های سرمایه گذاری سخت افزار صرفه جویی کنند. به این ترتیب، توکن رندر فاصله بین عرضه و تقاضای GPU را پر می‌کند. از ویژگی‌های دیگر رندر می‌توان به مقیاس پذیری و تمرکز زدایی اشاره کرد. یکی از الزامات اصلی رندر توسعه یک شبکه مقیاس پذیر بود. مدل کسب و کار رندر GPU مستلزم آن است که شبکه بتواند برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد، مقیاس را افزایش دهد.

این پروتکل از فناوری بلاک چین برای ارائه یک جایگزین کارآمد، قدرتمند و توانا در بازار استفاده می کند. کاربران Render Token می توانند فایل های پیچیده ای را پردازش کنند که تکمیل آن‌ها به صورت سنتی دشوار است. مقیاس پذیری شبکه رندر قابلیت هر اندازه استفاده از قدرت پردازشی را برای همه کاربران فراهم می‌کند. شبکه غیر متمرکز رندر از یک سیستم اتوماتیک بهره می‌برد که می‌تواند پردازش گرافیکی در هر مقیاسی را پشتیبانی کند. شبکه باز رندر نسبت به سیستم‌های رندرینگ گذشته بسیار مقرون و به‌صرفه است و یک راه حل پیشرفته محسوب می‌شود. وجود این شبکه بر بستر بلاکچین باعث می‌شود حقوق تولید کنندگان محتوا درست و به موقع انجام شده و ارائه دهندگان هم توکن‌های خود را به موقع دریافت کنند.

ارز دیجیتال رندر ایرانیکارت

چگونه از شبکه رندر استفاده کنیم؟

روش استفاده از این شبکه به این شکل است که ابتدا پروژه‌ها به صورت فایل ORBX با استفاده از سیستم OctaneRender آپلود می‌شود. در این قسمت تولید کننده‌ی محتوا می‌تواند بر اساس نیاز خود و مشخصات رندر خود تنظیمات آن را مشخص کند. بعد از آپلود و مشخص شدن پارامتر‌های رندرگیری تولید کننده، فایل به چند بخش مجزا تقسیم شده و در شبکه قرار می‌گیرد. شبکه بر اساس نیاز پردازشی هر قسمت از فایل، آن‌ها را به سرورهای مجزا ارسال می‌کند تا پروسه رندرگیری شروع شود. در حین انجام رندرگیری هر بخش، تولید کننده‌ی محتوا می‌تواند روند انجام پردازش در هر قسمت را مشاهده کند. در این مدت تمام هزینه رندرینگ در شبکه ذخیره می‌ماند و در زمانی که تولید کننده‌ی محتوا تایید کند که پردازش به صورت کامل انجام شده. سپس توکن های رندر به پردازش کنندگان پرداخت می‌شود.

آینده RNDR چگونه خواهد بود؟

آینده ارز دیجیتال رندر مانند هر ارز دیجیتال دیگری وابسته به شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال است. گسترش موارد استفاده این پروژه در دنیای واقعی نیز می‌تواند در آینده این ارز اثر گذار باشد. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال رندر حتما تحلیل تکنیکال و فاندامنتال این ارز را بررسی کنید.

بهترین کیف پول‌ برای نگهداری RNDR

اکوسیستم Render Token بر روی بلاک چین اتریوم زندگی می‌کند و از امنیت و قابلیت همکاری این شبکه بهره می‌برد. به عنوان مثال، دارندگان توکن RNDR می توانند توکن های خود را در هر کیف پول سازگار با ERC-20 ذخیره کنند. علاوه بر این، این توکن‌ را می‌توان در هر صرافی سازگار با ERC-20 نیز معامله کرد.

اگر به دنبال خرید و نگهداری طولانی مدت رمز ارز رندر هستید، کیف پول سخت افزاری بهترین گزینه است. کیف پول های سخت افزاری دارایی‌‎های شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. این استراتژی دسترسی آنلاین و احتمال سرقت دارایی‌های شما را کاهش می‌دهد. Ledger Nano S و Ledger Nano X هر دو از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

سخن نویسنده:

در اینجا آموختیم که رندر توکن (Render token) چیست و چطور می‌توان رندر توکن به دست آورد. وجود این شبکه در حوزه گرافیک بسیار تاثیر گذار است. همانطور که می‌دانید رندرگیری ویدئوها و پروژه‌های 3 بعدی و با کیفیت بسیار وقت گیر و نیازمند پردازنده‌های قوی است. به همین دلیل شبکه رندر می‌تواند یک واسط بین سیستم‌ها و تولید کننده‌های محتوا باشد که هم تولید کنندگان پردازش‌های خود را انجام دهند و هم سیستم‌ها از این طریق درآمد داشته باشند. اگر شما هم از این سیستم استفاده کرده‌اید و یا رندر توکن را خرید و فروش کرده‌اید، نظرات خود را برای ما بنویسید.

سوالات متداول
Request for Quote

همانطور که در مقاله گفته شد، تصمیم گیری راجب سرمایه گذاری در ارز دیجیتال رندر بسنگی به نحوه چینش سبد سرمایه گذاری شما دارد و پیشنهاد می‌شود قبل از خرید هر ارزی، تحقیقات خود را با مطالعه وایت پیپر و ارزیابی عملکرد قیمت آن ارز، کامل کنید.

رندر بر روی شبکه اتریوم مستقر است.

توکن رندر را می‌توانید از صرافی ایرانیکارت بدون پرداخت کارمزد خریداری کنید.

رندر توکن (Render token) چیست؟ معرفی و بررسی ویژگی های RNDR
شبکه رندر یک فضایی برای اشتراک گذاری همتا به همتای پردازنده‌های گرافیکی (GPU) است که به کاربران امکان می‌دهد قدرت پردازشی و محاسباتی سیستم‌های خود را به اشتراک گذاشته و...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند....
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...