معرفی ارز دیجیتال

رمز ارزش یا رمز ریال چیست؟

رمز ارزش یا رمز ریال چیست؟

چندی پیش در اخبار ایران به یک رمزارز جدید به نام رمز ارزش یا رمز ریال اشاره شد. در واقع این رمز ارز به عنوان یک ارز دیجیتال ملی معرفی شد ولی هنوز اطلاعات کاملی از آن منتشر نشده است. با این حال با استفاده از اخبار منتشر شده می‌توان فهمید رمز ارزش یا رمز ریال چیست و چه مزایایی دارد. اگر شما هم به دنبال خرید و فروش ارز دیجیتال هستید و می‌خواهید در مورد این ارز بیشتر بدانید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

رمز ریال یا رمز ارزش چیست؟

رئیس بانک مرکزی ایران در تاریخ 27 دی 1400 در هفتمین همایش مالی اسلامی، از تصویب انتشار رمز ریال خبر داد. بنابراین می‌توان گفت رمز ارز ریال یا رمز ارزش یک ارز دیجیتال ملی است که توسط بانک مرکزی منتشر شده و پشتوانه آن ریال ملی خواهد بود. زمان عرضه این رمز ارز به صورت دقیق مشخص نیست ولی طبق گفته کارشناسان در سال جدید خورشیدی معرفی خواهد شد. طبق گفته بانک مرکزی زیرساخت‌ها و قوانین مربوط به رمز ارزها در حال شکل گیری است. پس می‌توان امید داشت با ایجاد قوانین و شرایط استفاده از رمز ارزها در کشور، بسیاری از تراکنش‌های داخلی و خارجی به راحتی قابل انجام شوند. همانطور که می‌دانید کارت‌های بانکی هم نوعی پول دیجیتالی است؛ پس تفاوت بین این نوع پول و رمز ریال در چیست؟ باید بدانید که کارت‌های اعتباری در واقع توسط بانک‌های تجاری و خصوصی که زیرمجموعه بانک مرکزی هستند پشتیبانی می‌شوند. ولی رمز ریال توسط بانک مرکزی به صورت مستقیم پشتیبانی شده و هیچ واسطه‌ای در میان نیست. پس می‌توان گفت امنیت بالاتری دارد.

برای مطالعه بیشتر مقاله قوانین ارز دیجیتال در ایران را مطالعه کنید.

رمز ریال چیست

رمز ریال چه مزایایی دارد؟

اکنون که متوجه شدید رمز ریال چیست لازم است به مزیت‌ها و ویژگی‌هایی که این رمز ارز می‌تواند برای ما داشته باشد اشاره کنیم.

  • طبق گفته کارشناسان استفاده از رمز ریال یا ارز دیجیتال ریال می‌تواند بسیار به تجارت‌های خارجی کشور کمک کند. به این معنا که بخش تجاری کشور می‌تواند برای صادرات و واردات از این رمز ارز استفاده کنند. همانطور که می‌دانید به دلیل وجود تحریم‌ها علیه ایران بسیاری از معاملات بانکی با مشکل روبرو است. از این رو می‌توان از ارزهای دیجیتال و به خصوص رمز ریال برای انتقالات و معاملات بین المللی استفاده کرد.
  • یکی دیگر از مزایای استفاده از این ارز در خریدهای روزمره است. به این شکل که می‌توانید برای پرداخت هزینه دانشگاه و یا خرید یک گوشی موبایل از این رمز ارز استفاده کنید. همانطور که در بالا گفته شد استفاده از این رمز ارز می‌تواند امنیت بالاتری هم داشته باشد.
  • یکی دیگر از مزایای وجود یک رمز ارز ملی، امکان انتقالات مالی در سطح جهان است. مثلا در نظر بگیرید که یکی از بستگان یا آشنایان شما در خارج از کشور سکونت دارد و شما می‌خواهید برای او پول انتقال دهید. همانطور که می‌دانید انتقال با سیستم‌های بانکی هم هزینه کارمزد بالایی دارد و هم بسیار وقت گیر است. ولی با استفاده از رمز ارز ریال و تبدیل آن به دیگر ارزهای دیجیتال می‌توانید در اسرع وقت و با کمترین هزینه انتقالات خود را انجام دهید.

برای مطالعه بیشتر مقاله آیا زمستان کریپتو در راه است را بخوانید.

تفاوت رمز ریال یا رمز ارزش با دیگر ارز های دیجیتال چیست؟

طبق گفته رئیس بانک مرکزی، این رمز ارز توسط بانک مرکزی منتشر شده و توسط همین ارگان هم پشتیبانی می‌شود. از این رو یکی از تفاوت‌های عمده این رمز ارز با دیگر رمز ارز‌ها در تمرکز زدایی است. به طوری که بیشتر رمز ارزها بر غیرمتمرکز بودن استوار هستند ولی رمز ریال متمرکز بوده و توسط بانک مرکزی کشور اداره می‌شود. وجود تمرکز در رمز ارز ریال می‌تواند مفید باشد چرا که به این شکل قیمت آن ثابت و از امنیت بالاتری برخوردار خواهد بود. یکی دیگر از تفاوت‌ها قدرت نقد شوندگی این ارز است. یعنی شما می‌توانید بسیار آسان تر و سریعتر با استفاده از زیرساخت‌های مشخص شده این رمز ارز را نقد و یا تبدیل کنید.

برای مطاله بیشتر مقاله عرضه اولیه یا ICO ارز دیجیتال چیست را بخوانید.

رمز ریال چیست

هدف رمز ریال چیست؟

ورود ارز ریال به عنوان یک ارز دیجیتال ملی به بازارهای مالی، می‌تواند بر رشد ارز ملی کمک کرده و باعث افزایش تقاضای آن شود. از طرفی همانطور که گفته شد بسیاری از تجارت‌های خارجی کشور اعم از واردات و صادرات بهتر صورت می‌گیرد. پس می‌توان نتیجه گرفت ورود این رمز ارز به بازار می‌تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند. هرچند که باید دید رمز ریال در چه مقیاسی عرضه شده و طبق چه ارزی سنجیده می‌شود. به بیان دیگر هر رمز ریال چه ارزشی خواهد داشت. به عنوان مثال رمز ارز تتر با دلار آمریکا سنجیده می شود در واقع کسی که اقدام به خرید تتر می کند یعنی ۱ دلار آمریکا را خریداری کرده است و همواره برابر 1 دلار آمریکا خواهد بود. در نتیجه باید دید رمز ریال در بازار با چه قیمتی و بر چه مبنایی عرضه و مبادله خواهد شد.

نتیجه گیری

در این مقاله دیدیم رمز ریال چیست و چه مزایایی دارد. هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص این ارز دیجیتال منتشر نشده و بسیاری از کارشناسان و معامله گرا بازار هم منتظر رونمایی از این رمز ارز و قوانین مرتبط با ارزهای دیجیتال هستند. در صورت انتشار اخبار بیشتر حتما اطلاعات بیشتری مورد بررسی قرار خواهیم داد. به نظر شما معرفی رمز ریال چه تاثیری بر بازار خواهد داشت؟ در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند....
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...