معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال تون کوین Toncoin چیست؟ ارز معروف تلگرام

ارز دیجیتال تون کوین Toncoin چیست؟ ارز معروف تلگرام

صنعت رمزارزها همیشه هیجان‌انگیز بوده است، چرا که در بازه‌های زمانی مختلف شاهد عرضه توکن‌های کاربردی و منحصربه‌فردی بوده‌ایم؛ به عنوان مثال، ارز دیجیتال تون کوین که با نماد TON نشان داده می‌شود، یکی از پروژه‌های پرسروصدای این صنعت است. TON که مخفف The Open Network است، یک بلاکچین اثبات سهام (PoS) با کارایی بالا و غیرمتمرکز  است که در جامعه کریپتو به دلیل سرعت تراکنش‌های سریع خود شناخته می‌شود. در ادامه این مقاله از صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت بیشتر با کاربرد و آینده ارز دیجیتال تون کوین آشنا خواهید شد.

شبکه رمزارز تون کوین، در سال 2018 توسط تلگرام تأسیس شد و شرایط لازم برای انجام تراکنش‌های سریع و ارزان در بلاک چین تون را برای کاربران فراهم می‌کند. تون کوین به‌دلیل ارتباط عمیقی که با پیام‌رسان تلگرام دارد تحت عنوان ارز دیجیتال تلگرام نیز شناخته می‌شود. حال سوال اینجاست که تون کوین چه نوع رمزارزی است؟ چه مزایا و معایبی دارد و چه خدماتی به کاربران ارائه می‌دهد. در ادامه مقاله به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

تون کوین چیست؟

تون کوین با نماد اختصاری TON ارز دیجیتال بومی شبکه بلاک چین TON است. این ارز در تاریخ 27 اکتبر 2021 با قیمت 0.51 دلار به بازار عرضه شده است. تون کوین یک ارز دیجیتال معمولی نیست چرا که این ارز کاربرد بسیار زیادی دارد و بسیار زود توانست توجه کاربران را به‌سمت خود جلب کند. ارز دیجیتال تون کوین برای پرداخت هزینه تراکنش، اداره بلاک چین TON، رأی‌گیری در برنامه حاکمیتی تون، ارائه جوایز اعتباری به کاربران شبکه تون، استیکینگ و پرداخت هزینه کالا و خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدف تون کوین

تون کوین در ابتدا به‌عنوان یک ارز دیجیتال متمرکز بر تراکنش طراحی شده بود. این ارز از زمان پیدایش خود پیشرفت چشمگیری داشته است و هم اکنون یک اکوسیستم کامل برای رفع نیازهای کاربران به‌شمار می‌رود. این ارز اهداف بزرگی را دنبال می‌کند به همین جهت از محبوبیت بالایی برخوردار است. به‌طور کلی اهداف اصلی تون کوین عبارت‌اند از:

هدف ارز دیجیتال تون کوین چیست

  • آسان کردن فرآیند تراکنش‌های کریپتویی

آسان‌تر کردن فرآیند تراکنش‌های کریپتویی به‌عنوان اصلی‌ترین هدف تون کوین شناخته می‌شود. این شبکه خود را با غول‌های صنعت کریپتو یعنی بیت کوین و اتریوم مقایسه می‌کند. تون کوین از لحاظ سرعت و کارمزد نسبت به بیشتر از ارزهای کریپتو برتری دارد و یک گزینه ایده‌آل برای انجام تراکنش‌های مستقیم است.

  • افزایش مقیاس پذیری

تون کوین یک اکوسیستم قدرتمند و کامل است که از تکنولوژی‌های مختلفی همچون شاردینگ و ورک چین استفاده می‌کند. بهره‌مندی از این قابلیت‌ها سبب می‌شود که پلتفرم تون بتواند هزاران تراکنش را در عرضه چند ثانیه پردازش و تایید کند. در واقع تون کوین با افزایش مقیاس‌پذیری به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند تراکنش‌های خود را بدون محدودیت انجام دهند.

  • ایجاد و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز

همانطور که می‌دانید شبکه بلاک چین تون از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند برنامه‌های غیرمتمرکز خود را ایجاد کرده و توسعه دهند. این ویژگی باعث تسهیل مبادلات مستقیم می‌شود و نیاز به واسطه‌ها را از بین می‌برد. در واقع توسعه‌دهندگان با استفاده از این ارز می‌توانند یک اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد کرده و راحتی را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

شبکه TON چیست؟

تون (TON) یک شبکه بلاک چین منحصربه‌فرد است که امکان انجام تراکنش‌ها با سرعت بالا و هزینه کم را برای کاربران فراهم می‌کند. این شبکه بلاک چین توسط تلگرام راه‌اندازی شده است تا بتواند پاسخگوی نیازهای کاربران تلگرام باشد. شبکه تون در کنار بهره‌مندی از سرعت و امنیت بالا شرایط لازم برای ایجاد برنامه‌ های غیرمتمرکز (Dapp) و استفاده از سرویس‌های متنوع را نیز برای کاربران فراهم کرده است. کاربران و توسعه‌دهندگان می‌توانند از ارز دیجیتال بومی شبکه تون با نماد اختصاری TON برای پرداخت هزینه خدمات، تراکنش‌ها و رأی‌گیری داخل شبکه استفاده کنند. این شبکه انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری بالایی دارد و یک رقیب جدی برای اتریوم به‌شمار می‌رود.

تاریخچه تون کوین (Toncoin)

در سال 2018، تلگرام یک وایت پیپر برای شبکه تون کوین منتشر کرد. این پروژه در ابتدا Gram نام‌گذاری شد و به‌عنوان یک توکن زنجیره‌ای برای ایجاد و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز راه‌اندازی شده بود. گرام مزایای زیادی به‌همراه داشت ولی از همان ابتدا با مشکلات زیادی روبه‌رو بود. این پروژه تا سال 2020 مشغول به فعالیت بود ولی در ادامه توسعه آن توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) ممنوع شد. این سازمان Gram را به‌عنوان اوراق بهادار شناخت و انتشار توکن‌های گرام را متوقف کرد.

پاول دورف تلاش زیادی کرد تا بتواند با سازمان بورس اوراق بهادار مقابله کرده و مخالفت خود درباره رای صادر شده را اعلام کند. اما دورف در این مبارزه پیروز نشد و در نهایت در ماه مه سال 2020 مجبور به پرداخت غرامت 1.2 به سرمایه‌گذاران اولیه پروژه گرام شد. پاول دوروف این پروژه را رها کرد و توسعه آن را به جامعه‌ای مستقل که توسعه پروژه‌های ارز دیجیتال را بر عهده می‌گرفتند واگذار کرد. در پایان آنتونی ماکوسوف و کریل املیاننکو هدایت این پروژه را بر عهده گرفته و نام آن را به TON coin تغییر دادند. هم اکنون تون کوین از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و جزء پروژه‌های جذاب کریپتو به‌شمار می‌رود.

تاریخچه راه‌اندازی ارز دیجیتال تون کوین

بنیانگذار تون کوین

پروژه تون کوین در سال 2018 توسط نیکلای و پاول دورف (Nikolai and Pavel Durov) راه‌اندازی شد و در ادامه توسط تیم توسعه تلگرام احیا شد. پاول دورف (مدیرعامل تلگرام) در سال 2020 این پروژه را ترک کرد و توسعه آن را به عهده تیم توسعه‌دهنده تلگرام و علاقه‌مندان مستقل ارزهای دیجیتال واگذار کرد.

تیم توسعه

در حال حاضر توسعه شبکه تون کوین بر عهده جامعه‌ای به نام نیوتون (NewTON) است. این تیم توسط آنتونی ماکوسوف (Anatoliy Makosov) و کریل املیاننکو (Kirill Emelianenko) مدیریت شده و به کار خود ادامه می‌دهد.

رود مپ تون کوین

برای اینکه شناخت بهتری نسبت به یک پروژه ارز دیجیتال داشته باشید لازم است که نقشه راه یا رود مپ آن را بررسی کنید. تون کوین یکی از پروژه‌های پر سر و صدای بازار کریپتو است که فعالیت خود را از سال 2018 آغاز کرده است و رود مپ جالبی دارد. در ادامه جزئیات رود مپ TON را به تفکیک سال برای شما شرح می‌دهیم.

– 2018: برادران دورف تصمیم گرفتند که استفاده از تلگرام را گسترش داده و یک بلاک چین اختصاصی برای آن راه‌اندازی کنند. ارز دیجیتال این بلاکچین لایه 1 که پذیری بیش از 1 میلیارد کاربر تلگرام بود، گرام نامگذاری شد.

– 2019: تیم توسعه‌دهنده تلگرام یک وایت پیپر ارزشمند درباره گرام منتشر کرد. اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا ارز گرام را به‌ عنوان یک اوراق بهادار معرفی کرد و انتشار توکن‌های گرام را ممنوع اعلام کرد.

– 2020: پاول دورف از این پروژه کناره‌گیری کرد و مجبور به پرداخت 18.5 میلیون دلار جریمه به دادگاه شد.

– 2021: این پروژه رها شده توسط جامعه تون که اصطلاحا NewTON نامگذاری شده بود پذیرفته شد و به مسیر خود ادامه داد.

– 2022: این سال یک سال ارزشمند و حیاتی برای تون کوین بود. چرا که اغلب سرویس‌های کاربردی تون از جمله سیستم ذخیره‌سازی غیرمتمرکز، پروکسی، DNS، سیستم پرداخت‌ها، برنامه توسعه‌دهندگان و دیفای در سال 2022 عرضه شدند. ارائه این سرویس‌ها سبب شد که تون کوین مورد توجه کاربران، توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

– 2023: در سال گذشته ولیدیتورها و جمع‌کننده‌های تون کوین از هم جدا شدند. ماشین مجازی تون (TVM) آپدیت شد و اقدامات متنوعی برای افزایش سرعت تراکنش‌ها و مقیاس‌پذیری شبکه تون صورت گرفت.

توزیع ارز دیجیتال تون کوین

توزیع تون کوین

در حال حاضر ارز دیجیتال تون کوین قابل استخراج نیست و توکن‌های جدید آن به کمک الگوریتم اثبات سهام به بازار عرضه می‌شود. توزیع اولیه این ارز که قبلا با نام Gram فعالیت می‌کرد در سال 2018 از طریق فروش عمومی توزیع شد. در این توزیع حدود 1.7 میلیارد دلار سرمایه جذب شد. اما به‌دلیل وجود مشکلات قانونی، این سرمایه اولیه توسط پاول دورف به سرمایه‌گذاران برگشت داده شد.

ارز دیجیتال تون کوین دارای حداکثر حجم عرضه 5 میلیارد توکن است که در حال حاضر بیش از 3.4 میلیارد توکن آن به بازار عرضه شده است. طبق توکنومیک تون کوین، هر سال 0.6 درصد از کل عرضه توکن‌ها به گردش در می‌آید. عرضه این توکن‌ها توسط ولیدیتورها و توکن‌های درگیر در اعتبارسنجی انجام می‌شود تا امنیت و پایداری شبکه TON حفظ شود.

اکوسیستم تون کوین

پروژه تون کوین یک جامعه قدرتمند متشکل از توسعه‌دهندگان کاربلد دارد که روی دسترسی آسان کاربران به خدمات تون تمرکز می‌کنند. اکوسیستم تون کوین به‌دلیل ارتباط مستقیم با تلگرام کارایی بالایی دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند از خدمات متنوع آن استفاده کنند. این اکوسیستم به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و جامعه آن توسط گروهی از هولدرهای ارز دیجیتال تون کوین داره می‌شود. تون کوین برای اجرای تراکنش‌ها و خدمات درون شبکه از ارز دیجیتال بومی خود یعنی TON استفاده می‌کند.

مزایا و معایب تون کوین

هر یک از پروژه‌های ارز دیجیتال با هدف خاصی روانه بازار می‌شوند و ویژگی‌های خاص خود را دارند. این موضوع سبب می‌شود که یک سری مزایا و معایب نیز داشته باشند. پروژه تون کوین نیز از این قضیه مستثنی نیست و علیرغم مزایای زیادی که دارد، دارای یک سری معایب نیز هست. بنابراین اگر می‌خواهید شناخت کافی درباره تون کوین داشته باشید لازم است که این مزایا و معایب را بشناسید.

مزایای تون کوین

تون کوین از جمله پروژه‌های جذاب کریپتو است که سریع توانست به محبوبیت برسد. بهره‌مندی از مزایای مختلف سبب شده است که تون کوین در لیست پروژه‌های پرطرفدار کریپتو قرار بگیرد و گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری تلقی شود. به‌طور کلی مزایای ارز دیجیتال تون عبارت‌اند از:

ویژگی‌های رمزارز تون کوین

۱. تون کوین از زنجیره‌های اصلی و چندین شارد (زیر شبکه) برای انجام امور مختلف استفاده می‌کند. بهره‌مندی از این ویژگی سبب شده است که تون کوین مقیاس‌پذیری بالایی داشته و بتواند تراکنش‌ها را بدون هیچ محدودیتی و با سرعت بالا پردازش کند.

۲. این پروژه از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. بنابراین مصرف انرژی پایینی دارد و یک ارز دوستدار محیط زیست به‌شمار می‌رود.

۳. پروژه تون کوین توسط یک تیم توسعه‌دهنده قدرتمند پشتیبانی می‌شود و یک جامعه قوی دارد. همین موضوع سبب شده که این ارز جذاب طی مدت زمان کوتاه با رشد چشمگیری همراه شود.

۴. بلاک چین TON از امنیت بالایی برخوردار بوده و حفظ حریم خصوصی کاربران را جزء اولویت‌های خود قرار داده است.

۵. تون کوین نرخ کارمزد پایینی دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند تا 10000 تراکنش در ثانیه انجام دهند.

۶. این ارز جذاب کاربرد زیادی دارد و یک گزینه ایده‌آل برای پرداخت‌های روزمره و معاملات به‌شمار می‌رود.

معایب تون کوین

پس از شناخت مزایای پروژه تون کوین، بهتر است که با مزایای این پروژه نیز آشنا شوید. این پروژه در کنار مزایای زیادی که دارد، با یک سری معایب و چالش‌ها نیز دست و پنجه نرم می‌کند. شناخت معایب تون کوین به شما کمک می‌کند که دید بهتری نسبت به این پروژه داشته باشید و به‌صورت هوشمندانه روی آن سرمایه‌گذاری کنید. به‌طور کلی معایب ارز دیجیتال TON شامل موارد زیر هستند:

1. پروژه تون کوین هنوز در ابتدای راه قرار دارد و برای رسیدن به جایگاه مطلوب و پذیرش گسترده به زمان زیادی نیاز دارد.

2. تون کوین به‌عنوان ارز دیجیتال تلگرام شناخته می‌شود و ارتباط مستقیمی با این پلتفرم دارد. این موضوع سبب می‌شود که چالش‌های قانونی و نگرانی‌های نظارتی در رابطه با TON وجود داشته باشد.

سرویس‌ها و خدمات تون کوین

تون یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز با کاربردهای متنوع است. توسعه‌دهندگان این شبکه در تلاش هستند که با ارائه سرویس‌ها و خدمات مختلف راحتی را برای کاربران به ارمغان بیاورند. در این بخش سرویس‌ها و خدمات تون کوین را به شما معرفی خواهیم کرد.

خدمات ارز دیجیتال تون کوین

  • سیستم رای گیری تون (TON VOTE)

TON VOTE یک پلتفرم حاکمیتی است که در فوریه 2023 راه‌اندازی شده است. این سرویس امکان رأی‌گیری سالم و بدون دستکاری از طریق شبکه را برای کاربران فراهم می‌کند.

  • فضای ذخیره سازی تون (TON Storage)

فضای ذخیره‌سازی تون همانند دراپ باکس عمل می‌کند و امکان ذخیره امن و رمزنگاری شده داده‌ها داخل شبکه تون را فراهم می‌کند.

  • پروکسی تون (TON Proxy)

پروکسی تون یکی دیگر از خدمات تون کوین است که شرایط لازم برای دسترسی آسان و بدون سانسور به برنامه‌های غیرمتمرکز را برای کاربران فراهم می‌کند. کاربران با استفاده این ویژگی می‌توانند با استفاده از VPN های غیرمتمرکز و مشابه TOR به بلاک چین تون دسترسی داشته باشند.

  • قراردادهای هوشمند (Smart Contracts)

تون همانند سایر اکوسیستم‌های بلاک چین از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. قراردادهای هوشمند این شبکه به کمک ماشین مجازی تون (TVM) اجرا می‌شوند. بلاک چین تون از قراردادهای هوشمند برای انجام سریع‌تر تراکنش‌ها و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کند.

  • سرویس نام دامنه تون (TON DNS)

این فناوری شبکه تون به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند آدرس کیف پول، حساب، قراردادهای هوشمند و… را با استفاده از نام دلخواه خود ایجاد کنند.

  • کیف پول تون (TON Wallets)

تون کوین یکی از پروژه‌های پرطرفدار کریپتو است که توسط کیف پول‌های مختلفی پشتیبانی می‌شود. با این حال دو کیف پول اختصاصی تون داخل پیام رسان تلگرام وجود دارند. این دو کیف پول با آدرس‌های cryptobot@ و @ wallet در تلگرام قابل دسترس هستند. شما با استفاده از این کیف پول‌ها می‌توانید ارز دیجیتال Toncoin را به‌راحتی و بدون پرداخت هزینه انتقال دهید.

سیستم‌های ذخیره سازی TON

سیستم ذخیره‌سازی TON یک راه‌حل غیرمتمرکز برای ذخیره و اشتراک‌گذاری فایل‌ها و داده‌ها موجود در شبکه بلاک چین تون است. این سیستم ذخیره‌سازی TON Storage نام دارد و از سیستم همتا به همتای تورنت برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند.

کاربران با استفاده از فضای ذخیره‌سازی تون می‌توانند فایل‌ها و داده‌های خود را به شبکه تون آپلود کرده و فایل‌های مورد نیاز خود را از طریق آن دانلود کنند. تمام فایل‌ها به‌صورت رمزنگاری‌شده داخل شبکه TON ذخیره می‌شوند و از امنیت بالایی برخوردارند. بنابراین شما می‌توانید فایل‌های خود را به‌صورت ایمن داخل شبکه ذخیره کنید.

کاربردهای تون کوین

TON یک شبکه همه کاره است و به طور مداوم در حال گسترش است. به دلیل ویژگی اشتراک‌گذاری شبکه TON، رایج‌ترین استفاده از توکن به عنوان نوعی پرداخت کمیسیون برای پردازش تراکنش‌ها در بلاک چین است. برخی از موارد استفاده این ارز عبارتند از:

کاربردهای تون کوین

  • پرداخت برای ذخیره سازی غیرمتمرکز داده
  • پرداخت برای استفاده از TON Proxy
  • پرداخت برای TON DNS
  • پرداخت در DApps بلاک چین
  • پاداش اعتبار سنجی
  • رای گیری و حاکمیت در زنجیره TON

کیف پول‌های تون کوین

قبل از سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال باید کیف پول‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند را بشناسید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بهترین کیف پول‌های سخت‌ افزاری و نرم‌افزاری برای ذخیره کوین‌های TON را بشناسید و دارایی‌های خود را در یک محیط امن نگهداری کنید. خوشبختانه تون کوین یکی از پروژه‌های محبوب کریپتو است و توسط کیف پول‌های معتبر زیادی پشتیبانی می‌شود. بنابراین شما با خیال راحت می‌توانید ارز دیجیتال TON را خریداری کرده و در کیف پول دلخواه خودتان نگهداری کنید. به‌طور کلی بهترین کیف پول‌های تون کوین عبارت‌اند از:

  • مای تون ولت
  • تراست ولت
  • ولت تلگرام
  • اتمیک ولت
  • مث ولت
  • سیف پال
  • لجر
  • جم ولت
  • تون کیپر ولت

آینده ارز تون کوین چگونه است؟

تون یک بلاک چین جامعه محور است و به طور قابل توجهی در حال رشد است. در ژانویه 2022، تعداد کیف پول‌های Toncoin فعال 200٬000 واحد بود و این تعداد تا ماه می به 600٬000 تا افزایش یافت. اگرچه پیش بینی آینده ارز دیجیتال تون کوین سخت است، اما در نظر داشته باشید که در حال حاضر تعداد کیف پول‌های Toncoin از مرز 740000 عبور کرده‌ است. این نشان می‌دهد که TON می‌تواند به یک روش اصلی برای انتقال وجوه تبدیل شود زیرا افراد بیشتری از بلاک چین TON استفاده می‌کنند. با وجود رشد پلتفرم TON حتی بعد از خروج تلگرام، هنوز نمی‌توان آینده دقیقی برای این پلتفرم متصور شد.

تون کوین: ارز دیجیتال تلگرام

تون کوین (TON) در بین علاقه‌مندان کریپتو به‌عنوان ارز دیجیتال تلگرام شناخته می‌شود. این ارز، توکن بومی شبکه بلاک چین تون است که مزایای زیادی داشته و برای پرداخت هزینه تراکنش، اداره بلاک چین TON، رأی‌گیری در برنامه حاکمیتی تون، ارائه جوایز اعتباری به کاربران شبکه TON، استیکینگ و پرداخت هزینه کالا و خدمات کاربرد دارد. ارز دیجیتال تون کوین توسط کیف پول‌ها و صرافی‌های معتبر زیادی پشتیبانی می‌شود. این موضوع نشان‌دهنده محبوبیت بالای تون کوین و استقبال بی‌نظیر از آن است. شبکه تون با بهره‌مندی از سرعت بالا به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند تراکنش‌های خود را به‌راحتی و با پرداخت کارمزد کمتر انجام دهند. چنانچه تون کوین به همین شکل عمل کند آینده درخشانی در انتظار آن خواهد بود و می‌تواند در لیست بهترین ارزهای کریپتو قرار بگیرد.

سوالات متداول
Request for Quote

در ابتدا این پروژه توسط تیم توسعه دهنده تلگرام راه اندازی شد اما سپس توسط بنیاد TON گسترش یافت.

شبکه تون از الگوریتم اثبات سهام برای حفظ امنیت استفاده می‌کند.

برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال تون، بایدا از نظر تکنیکال و فاندامنتال آن را بررسی کنید.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال تون کوین از طریق صرافی ایرانیکارت می‌توانید اقدام کنید.

ارز دیجیتال تون کوین Toncoin چیست؟ ارز معروف تلگرام
صنعت رمزارزها همیشه هیجان‌انگیز بوده است، چرا که در بازه‌های زمانی مختلف شاهد عرضه توکن‌های کاربردی و منحصربه‌فردی بوده‌ایم؛ به عنوان مثال، ارز دیجیتال تون کوین که با نماد TON...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی هستیم که ماهیت پول، سریع‌تر از آن چیزی که ما تصور می‌کردیم، در حال تکامل است. ارزهای دیجیتال شکل جدیدی از پول را برای دنیا تعریف کردند....
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...