آموزش تحلیل ارز دیجیتال

تریدینگ ویو TradingView چیست؟

تریدینگ ویو TradingView چیست؟

هر کسی که حتی برای مدت کوتاهی در حوزه تریدری و ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، احتمالا با تریدینگ ویو آشنا باشد. اما بدون شک همه با تمام امکانات، کاربردها و بخش‌های مختلف این پلتفرم آشنا نیستند! تریدینگ ویو به‌عنوان جامع‌ترین ابزار تحلیلی برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازارهای مالی؛ مانند فارکس، ارز دیجیتال، بورس و… شناخته می‌شود؛ زیرا استفاده از این پلتفرم برای هر شخصی که به اینترنت دسترسی دارد، ممکن است. همچنین کاربردها و مزایای زیادی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه این مقاله از ایرانیکارت به معرفی سایت تریدینگ ویو، ابزارهای کاربردی آن، نحوه عملکرد آن، مزایا و معایب تریدینگ ویو خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: آموزش تریدینگ ویو؛ از تنظیمات اصلی تا کار با ابزارهای پیشرفته

آدرس سایت www.tradingview.com
انواع حساب رایگان و پولی
موارد استفاده تحقیق و آنالیز بازارهای مالی، تست استراتژی و…
امکانات نمودار، محتوا‌های آموزشی، ابزارهای تحلیل تکنیکال، اخبار و…
انواع نسخه‌های سیستم‌عامل Web, iOS, Android
پشتیبانی از مشتریان چت آنلاین – 24/7
تبلیغات دارد

معرفی تریدینگ ویو (TradingView)

وب‌سایت پلتفرم تریدینگ ویو دارای نمودارهای تحلیلی برای انواع سهام، ارزهای دیجیتال، جفت‌ارزهای بازار فارکس، فلزات، شاخص‌‌های بازار و… است. همچنین تریدینگ ویو ابزارهای مناسب برای انواع سبک‌های تحلیل تکنیکال مانند خطوط مقاومت، کانال‌های ساده و فیبوناچی (ابزاری برای تخمین سطح مقاومت و حمایت)، الگوهای هارمونیک (الگوهای برگرفته از رفتار طبیعت) و… را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

می‌توان ادعا کرد این پلتفرم آن‌قدر گسترده است که احتمالا اغلب تریدرها حتی آن‌هایی که تجربه زیادی در بازارهای مالی دارند، با کاربرد بعضی از بخش‌های تریدینگ ویو آشنا نیستند. برای کسانی که قصد دارند در بازارهای جهانی به‌صورت حرفه‌ای فعالیت کنند، دسترسی به یک ابزار تحلیلی که به‌خوبی بتوانند امکانات زیادی را در اختیار آن‌ها قرار دهد، بسیار حایز اهمیت است؛ تریدینگ ویو بهترین ابزار برای این دسته افراد خواهد خود، زیرا امکان دسترسی به امکانات کاربردی زیادی، از ابزارهای تحلیل تکنیکال گرفته تا یک رسانه اجتماعی متشکل از هزاران تحلیل‌گر و تریدر باتجربه را در یک بستر جامع برای کاربران خود فراهم آورده است.

مزیت تریدینگ ویو نسبت به رقبا

جز تریدینگ ویو، امروزه نرم‌افزارهای زیادی برای آموزش تحلیل تکنیکال وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. پلتفرم‌های مانند متاتریدر، سی تریدر، داینامیک تریدر، آمی بروکر و باینریوم را می‌توان به‌عنوان چند نمونه از این ابزارهای تحلیل تکنیکال در نظر گرفت.

اما چیزی که تریدینگ ویو را از دیگر ابزارهای مشابه منحصربه‌فرد می‌کند، جامع بودن و مهم‌تر از آن دسترسی رایگان به اغلب بخش‌های این پلتفرم است. البته ناگفته نماند که تریدینگ ویو حساب‌های پولی نیز دارد و با خرید اشتراک ماهیانه یا سالانه آن حساب‌ها می‌توان به امکانات تخصصی و ابزارهای بسیار پیشرفته‌ای دسترسی داشت.

تریدینگ ویو که قابلیت رسم نمودار، تحلیل دارایی‌ها و شخصی سازی‌های اندیکاتور‌های تحلیل تکنیکال را دارد، مورد استفاده روزانه تریدرهای آماتور و حرفه‌ای است. ابزارهای تریدینگ ویو در صرافی بایننس نیز قابل مشاهده بوده و با آن می‌توانید به تحلیل سهام و رمز ارزهایی چون بیت کوین، اتریوم و… بپردازید.

بیشتر بخوانید: مشاهده وبسایت‌های جایگزین تریدینگ ویو

تاریخچه تریدینگ ویو

تریدینگ ویو در سال 2012 به عنوان یک پلتفرم کاربردی برای معامله گران، سرمایه گذاران و تریدرها معرفی شد و بر اساس زبان برنامه‌نویسی سفارش‌سازی نمودارها و شاخص‌ها را در اختیار کاربران خود گذاشت. به این صورت کاربران می‌توانند به تمام شاخص‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. مثلا اگر شما یک تریدر در بازار فارکس باشید، می‌توانید تمام شاخص‌ها و نمودارهای تحلیل فارکس را با این پلتفرم دنبال کنید. از آنجایی که کار کردن با این ابزار راحت است و انعطاف‌پذیری بالایی هم دارد، تریدینگ ویو به‌عنوان یک محیط کاربر پسند در بین تریدرها و شرکت‌های مالی شناخته می‌شود و با آن می‌توانید نوسانات بالا و پایین بازار را بررسی کنید.

انواع حساب‌های تریدینگ ویو

نحوه عملکرد تریدینگ ویو چگونه است؟

تریدینگ ویو حجم عظیمی از اطلاعات بازارهای مختلف را در اختیار کاربران خود می‌گذارد و همین امر کاربران را به یادگیری این ابزار ترغیب می‌کند. البته بسیاری از کاربران می‌توانند قبل از یادگیری تریدینگ ویو از بخش عمده‌ای از اطلاعات آن استفاده کنند. مثلا زمانی که شما وارد وب‌سایت رسمی تریدینگ ویو می‌شوید، در صفحه اصلی آن با بسیاری از این اطلاعات مثل AAPL ،TSLA و BTCUSD  مواجه می‌شوید که میزان نوسان یا تغییرات قیمت آن با رنگ سبز (برای صعود) و رنگ قرمز (برای نزول) نمایش داده می‌شود.

کاربردهای تریدینگ ویو چیست؟

بعد از این که آموختید تریدینگ ویو چیست و از چه زمانی فعالیت خود را شروع کرده، احتمالا بهتر است که با کاربردها و موارد استفاده این پلتفرم آشنا شوید؛ در واقع اگر قصد دارید، بدانید با تریدینگ ویو چه کارهایی می‌توان انجام داد، به مطالعه ادامه مقاله بپردازید!

حتی قبل از ثبت‌نام در یک حساب کاربری رایگان از تریدینگ ویو، این پلتفرم اطلاعات زیادی از بازار را در صفحه اصلی خود به کاربران ارایه می‌کند. در قسمت بالای صفحه چندین جفت ارز EUR/USD ، BTC/USD، ETH/USD و بازارهای سهام Dow ،Nasdaq  و S&P 500 قرار دارد.

می‌توانید هر سهامی را جستجو کنید و بر اساس ایده‌های معاملاتی، آموزشی، اسکریپت‌ها یا افراد فیلتر کنید. در بخش‌های بعدی آن، جدیدترین داستان‌های نویسندگان برتر، به‌روز‌ترین خلاصه بازار، جدیدترین اخبار سهام، تقویم اقتصادی و چت‌های متداول را در بخش رسانه‌های اجتماعی TradingView پیدا خواهید کرد. آنچه را که کاربران دیگر (از جمله معامله‌گران مشهور) برای گفتن دارند، بخوانید.

وقتی یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید، به انجمن تریدینگ ویو و ویژگی‌های اصلی نمودار که می‌توانید هشدارهای سهام و شاخص‌های بازار را ایجاد کنید، دسترسی داشته باشید. در نگاه اول، چنان به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین نکته منفی تریدینگ ویو این است که به احتمال زیاد شما قادر نخواهید بود از طریق این پلتفرم ترید کنید و پوزیش‌های معاملاتی خود را ببندید.

لازم به ذکر است که تریدینگ ویو این بستر را فراهم آورده که به اغلب کارگزاری‌‌های شناخته شده وصل شوید. سپس پوزیش‌های معاملاتی خود را مستقیم از تریدینگ ویو به کارگزاری که حساب دارید، ارسال کنید.

ابزارهای کاربردی تریدینگ ویو

در این قسمت از مقاله قصد داریم بپردازیم به این که ابزارهای کاربردی تریدینگ ویو (Tradingview) چیست و هر کدام چه کاربردی دارند.

ابزارهای مهم در تریدینگ ویو  کاربرد ابزار
Symbol Search دسترسی به جستجوی نمودار دارایی‌ها و جفت‌ارزهای مختلف
Candles تغییر نمایش نمودارها (کندل استیک، میله‌ای، خطی و…)
Compare امکان مقایسه نمودارها و روند‌های آن‌ها با یکدیگر
Indicators ارایه فهرست کاملی از اندیکاتورها
Templates استفاده از قالب‌های آماده برای استراتژی خاص
Alert تنظیم هشدار برای رسیدن ارز به قیمت مورد نظر
Replay امکان بررسی و صحت سنجی سوابق، تحلیل‌ها و استراتژی‌ها روی نمودارها
Layout دسترسی به چند صفحه نمودار به صورت‌ هم‌زمان
Unnamed برای ذخیره طرح یا نمایه‌های مورد علاقه کاربران
Chart Setting دسترسی به تنظیمات برای شخصی‌سازی رنگ و پس زمینه، منطقه زمانی و…
Full Screen مشاهده صفحه نمودار با حداکثر اندازه بر روی نمایش‌گر خود
Snapshot امکان عکس یا اسکرین گرفتن از صفحه نمایش و تحلیل ارایه شده خود
Publish امکان انتشار تحلیل‌ها و معاملات در شبکه‌های اجتماعی

علاوه بر موارد موجود در جدول، سایر ابزارهای مهم تریدینگ ویو عبارتند از:

نمودار HTML5:

در تریدینگ ویو بسته به نیاز خود، می‌توانید نمودارهای ساده‌ای را برای بررسی یک یا دو سهام ایجاد کنید. حتی نمودارهای پویا متعددی را ایجاد کنید که بازارهای مختلف را دنبال می‌کنند. همچنین می‌توانید حالت‌های ترسیم نمودارها را عوض کنید.

هشدارهای سمت سرور:

با تریدینگ ویو می‌توانید هشدارهایی را تنظیم کنید تا در شرایط خاصی از معیارهای مشخص شده توسط خود به دسکتاپ یا تلفن شما اطلاع دهند. 12 حالت هشدار مختلف وجود دارد که می‌تواند در شاخص‌ها یا ابزارهای ترسیم اعمال شود.

سفارشی‌سازی تجزیه‌و‌تحلیلها:

برای کاربران پیشرفته، TradingView یک ‌زبان برنامه نویسی به نام Pine script را ارایه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد نمودارها و شاخص‌های خود را از ابتدا ایجاد کنید.

دمو تریدینگ:

شما می‌توانید معامله سهام، ارزهای دیجیتال یا فارکس را بدون استفاده از پول واقعی، در تریدینگ ویو تمرین کنید.

پوشش گسترده:

بسته به نوع حسابی که در تریدینگ ویو ساخته‌اید، می‌توانید به بیش از 50 صرافی در سراسر جهان و ساعت معاملاتی طولانی دسترسی داشته باشید.

یک انجمن اجتماعی از تریدرهای فعال:

با پلتفرم تریدینگ ویو می‌توانید دنبال کنید که سایر تریدر‌ها فعال چه کاری انجام می‌دهند و چه ایده‌هایی دارند. سپس نظرات مختلف را کنار هم قرار دهید و بهترین تصمیم مالی یا سرمایه‌گذاری خود را اتخاذ کنید.

انواع حساب‌های تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو دو نوع حساب کلی به نام حرفه‌ای professional و غیرحرفه‌ای Non-professional دارد که هر کدام از این انواع ۳ مدل حساب ارائه می‌دهند. همچنین صورت‌حساب‌ها به‌صورت ماهانه، سالانه و هر دو سال یکبار ارائه می‌شود. همراه هر طرح پولی یک حساب آزمایشی ۳۰ روزه نیز رایگان اهدا می‌شود.

  • حرفه‌ای (از 2400 تا 6000 یورو در سال)

  1. Expert
  2. Elite
  3. Ultimate
  • غیر حرفه‌ای (از 155 تا 600 دلار در سال)

  1. Essential
  2. Plus
  3. Premium

بیشتر بخوانید: تفاوت اکانت‌های تریدینگ ویو چیست

نحوه خرید اکانت تریدینگ ویو

همان‌طور که از جدول بالا و بخش قبل مشخص است، تریدینگ ویو امکانات بسیار گسترده و کاربردی ارایه می‌کند. برای دسترسی به برخی از این امکانات و دسترسی‌های پیشرفته لازم است که حساب‌های پولی این پلتفرم را داشته باشید. برای خرید اکانت‌های پیشرفته باید از یکی از سایت‌های واسطه در ایران استفاده کنید. شما می‌توانید برای دسترسی به این ابزارهای پیشرفته از طریق خرید حساب‌ تریدینگ ویو در ایرانیکارت اقدام کنید.

مزایا و معایب تریدینگ ویو چیست؟

استفاده از تریدینگ ویو و ابزاری دارای مزیت‌ها و معایبی است که در این قسمت به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای تریدینگ ویو

تریدینگ ویو علاوه بر این که کاربرپسند است، محیط بسیار ساده‌ای دارد و امکان بررسی شاخص‌ها و نمودارهای فارکس را در اختیار کاربر می‌گذارد، مزایای دیگری نیز به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

  1. آسان‌تر کردن رقابت در بازارهای مالی به دلیل داشتن ابزارهای تخصصی
  2. امکان الگوبرداری از تحلیل‌ها و سبک معاملاتی تریدرهای باتجربه
  3. ارائه نمودار به ساده‌ترین صورت در اختیار کاربران
  4. استفاده از ابزارهای فوق پیشرفته برای تحلیل‌
  5. قابلیت اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تحلیل‌های خود با دیگران
  6. دارای هشدارهایی برای یادآوری زمان معامله
  7. پیگیری اخبار و رویدادها
  8. امکان وصل شدن به برخی صرافی‌های معاملاتی در بازارهای مالی مختلف
  9. بستری برای تست استراتژی‌های معامله‌گران

معایب تریدینگ ویو

درکنار مزایایی که برای تریدینگ ویو در نظر گرفته شد، می‌توان نقطه ضعف‌ها و معایبی نیز برای آن برشمرد، از جمله:

  1. قیمت بالای نسخه پرمیوم آن
  2. عدم همکاری بسیاری از کارگزاری‌های بزرگ با تریدینگ ویو به صورت مستقیم

جمع‌بندی: استفاده کاربران ایرانی از تریدینگ ویو

تریدرهای ایرانی می‌توانند از تریدینگ ویو استفاده کنند و هیچ محدودیتی از این لحاظ وجود ندارد، اما برای پرداخت هزینه حساب‌های پولی این پلتفرم، باید به یکی از روش ‎های پرداخت ارزی از جمله کردیت کارت (مسترکارت یا ویزاکارت) دسترسی داشته باشند. متاسفانه به دلیل تحریم‌های مالی علیه ایران هم‌وطنان به این روش‌ها دسترسی ندارند. مجموعه ایرانیکارت با ارایه کلیه خدمات پرداخت‌های ارزی استفاده از ابزار تریدینگ ویو و سایر نرم‌افزارها را آسان نموده است.

در مجموع می‌توان گفت، اگر تریدر هستید و یا به انجام معاملات در بازارهای مالی علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود که هر چه زودتر به استفاده از ابزار تریدینگ ویو اقدام کنید. با خواندن این مقاله آموختید که تریدینگ ویو چیست و چه کاربردی دارد. درصورتی‌که سوالی در زمینه پرداخت برای خرید اشتراک تریدینگ ویو دارید با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت راهنمایی‌هایی کاملی در اختیار شما خواهند گذاشت.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...