ویزا کارت

ویزا کارت الکترون (Visa Electron) چیست؟

ویزا کارت الکترون (Visa Electron) چیست؟

ویزا (Visa)، از معتبرترین و محبوب‌ترین برندهای جهان می‌باشد که امکان پرداخت آنلاین را برای بیش از 200 کشور فراهم کرده است. در حال حاضر کارت‌های زیادی در سراسر جهان توسط این شرکت صادر شده که ویزا کارت الکترون یکی از انواع آن می‌باشد. اگر می‌خواهید بدانید ویزا کارت الکترون چیست و چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد، این مقاله را بخوانید.

ویزا کارت الکترون چیست؟

ویزا کارت الکترون (Visa Electron) یا ویزا کارت فیزیکی، یک کارت نقدی است که در اکثر نقاط جهان قابل دسترسی و استفاده می‌باشد. تفاوتی که بین ویزا کارت الکترون و ویزای دبیت وجود دارد، عدم قابلیت برداشت اضافه در ویزا کارت الکترون می‌باشد. در واقع چون ویزاکارت الکترون به صورت نقدی است، امکان برداشت بیش از حد از آن وجود ندارد. دلیل این امر آن است که شما به عنوان کاربر مستلزم هستید از قبل پول نقد را به حساب بانکی خود واریز کرده و سپس اقدام به برداشت کنید. سایر مشخصات و ویژگی‌های ویزا کارت الکترون به صورت مختصر و مفید در جدول زیر نوشته شده است.

مشخصات ویزا کارت الکترون فیزیکی

دارای حساب بانکی مادام العمر برای واریز وجه به حساب
دارای کد سوئیفت جهت دریافت مبالغ بین المللی
حساب مادام العمر و دارای اعتبار 8 ساله
قابل استفاده در ATMهای متصل به Visa Electron
دارای تاریخ انقضای 8 ساله
امنیت بالا برای خریدهای اینترنتی
قابلیت شارژ سریع و نامحدود
صادر شده از بانک‌های معتبر
دارای کد سوئیفت برای دریافت مبالغ بین المللی
قابل استفاده در POSهای متصل به Visa Electron

ویزا کارت مجازی چیست؟

در ایران برای پرداخت‌های آنلاین و اینترنتی مثل ثبت نام در کلاس‌های آموزشی، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، رزرو هتل و … نیاز به استفاده از کارت‌های اعتباری مثل ویزا کارت و مستر کارت است. با استفاده از ویزا کارت مجازی کاربران می‌توانند هزینه‌های خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند، ولی دریافت آن در ایران به دلیل اعمال تحریم‌ها امکان پذیر نمی‌باشد، مگر آن که از طریق خدمات شرکت‌های واسط مثل ایرانیکارت اقدام به خرید آن کنند.

«ویزا کارت‌های مجازی به یک حساب اصلی با مقدار مشخصی موجودی متصل شده و در صورت خرید و برداشت وجه، از حساب اصلی شما کسر می‌گردد. در صورتی که بخواهید از یک سایت خاصی خرید انجام دهید.»

ویزا کارت الکترون چیست

ویزا کارت الکترون با مجازی چه تفاوتی دارد؟

ویزا کارت فیزیکی همانطور که از اسمش مشخص است، به صورت فیزیکی در اختیار  کاربر قرار می‌گیرد و می‌توان از آن‌ها برای خریدهای حضوری استفاده کرد. البته با توجه به قوانین ویزا کارت برای افتتاح حساب و دریافت کارت فیزیکی لازم است به صورت حضوری به بانک مراجعه، مشخصات خود را داده و کارت خود را دریافت کنید. البته این کار به دلیل سخت بودن رفت و آمد و دسترسی نداشتن به بانک بین المللی برای افراد مشکل است، در صورتی که برای دریافت کارت مجازی نیازی به مراجعه حضوری نمی‌باشد و کاربر می‌تواند به صورت آنلاین اطلاعات حساب خود را دریافت نماید. سایر تفاوت‌های ویزا کارت فیزیکی و مجازی در جدول زیر درج شده است.

ویژگی مورد نظر ویزا کارت فیزیکی ویزا کارت مجازی
پرداخت در سایت‌های خارجی بله بله
دریافت و انتقال وجه بله خیر
محدودیت اعتبار بله خیر
خرید با دستگاه pos بله خیر
برداشت از خودپرداز بله خیر
هزینه صدور 195$ بستگی به میزان درخواست دارد

همانطور که در جدول ذکر شده ویزاکارت فیزیکی دارای قابلیت‌های بیشتری است ولی چون بسیاری از کاربران به پرداخت در سایت‌های خارجی به صورت آنلاین مشغول هستند، ویزا کارت مجازی را ترجیح می‌دهند. ویزا کارت مجازی هم هزینه کمتری دارد و هم نیازی به حضور کاربر به صورت فیزیکی ندارد. پس بنابراین بهتر است بر اساس نوع نیاز خود اقدام به خرید یکی از کارت‌های فیزیکی یا مجازی نمایید.

بیشتر بخوانید: مستر کارت چیست؟

چگونه نسبت به خرید ویزا کارت الکترون اقدام کنیم؟

ویزا کارت‌ها یکی از پرکاربردترین حساب‌های بین المللی می‌باشند که شما می‌توانید با استفاده از شرکت‌های واسط در ایران، این نوع کارت اعتباری را دریافت کنید. نکته مهم برای دریافت ویزا کارت انتخاب شرکتی است که دارای سابقه بالا باشد و به کاربر امنیت خرید دهد تا با خیال آسوده نسبت به خرید و شارژ آن اقدام کند.

برای خرید ویزا کارت الکترون می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نموده و درخواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید ویزا کارت الکترون

ویزا کارت الکترون چیست

در زمان خرید ویزا کارت الکترون، به چه نکاتی توجه کنیم؟

ویزا کارت‌ها اصلا شباهتی به کارت‌های ایرانی دارای رمز ندارند و این نوع کارت‌ها با حروف لاتین می‌باشند که توسط شرکت صادر کننده در اختیار شما قرار می‌گیرند و شما باید نسبت به حفظ اطلاعات آن‌ها کوشا باشید، در اختیار دیگران قرار ندهید و اطلاعات مورد نظر را به درستی وارد کرده باشید. در غیر این صورت مجبور خواهید شد، نسبت به احراز هویت برای دریافت ویزا کارت اقدام کنید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید ویزا کارت الکترون یا فیزیکی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. همانطور که گفته شد برای خرید حضوری و استفاده از دستگاه ATM می‌توانید از ویزا کارت الکترون یا فیزیکی استفاده کنید. در صورتی که سوالی در زمینه استفاده از ویزا کارت الکترون دارید با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت، راهنمایی‌های کامل و جامعی در اختیار شما خواهند گذاشت.

ویزا کارت الکترون (Visa Electron) چیست؟
ویزا (Visa)، از معتبرترین و محبوب‌ترین برندهای جهان می‌باشد که امکان پرداخت آنلاین را برای بیش از 200 کشور فراهم کرده است. در حال حاضر کارت‌های زیادی در سراسر جهان...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...