آزمون ها

آزمون imat

آزمون imat

تحصیل در رشته‌های پزشکی آن هم در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا می‌تواند یک آرزوی دست نیافتنی برای بسیاری از افراد به نظر برسد. با این حال اگر راه و روش شرکت در آزمون‌های بین المللی را بلد باشید می‌توانید این آرزوها را به واقعیت تبدیل کنید. آیا میدانید آزمون imat چیست؟ آزمون imat یکی از این آزمون‌های بین المللی است که شرکت و موفقیت در آن کلید راه یابی به دانشگاه‌های برتر ایتالیا و تحصیل در رشته‌های پزشکی محسوب می‌شود. برای شرکت در این آزمون شما نیاز به خدمات ارزی ایرانیکارت خواهید داشته که در ادامه به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با آزمون آی مت و نحوه شرکت در این آزمون َآشنا شویم.

آزمون imat چیست؟

آزمون imat چیست؟

آزمون imat یک آزمون بین المللی است که در سطح بین المللی برگزار می‌شود. IMAT یا آزمون پذیرش پزشکی بین المللی (International Medical Admission Test) است که توسط Cambridge Assessment Admissions Testing که یک سازمان معتبر جهانی برای برگزاری آزمون‌های پذیرش به زبان انگلیسی است برگزار می‌شود. آزمون imat تحت نظارت وزارت تحقیق و آموزش عالی ایتالیا انجام می‌گیرد و در واقع آزمون ورودی دانشجویان بین المللی به دانشگاه‌های دولتی ایتالیایی است.

نحوه برگزاری آزمون imat

از آنجایی که وزارت تحقیق و آموزش ایتالیا مسئولیت برگزاری این آزمون در سطح بین المللی را به Cambridge Assessment Admissions Testing واگذار کرده است، ساختار آزمون imat بسیار شبیه به سایر آزمون‌های برگزار شده توسط سازمان برگزاری آزمون‌های پذیرش کمبریج است. این آزمون به صورت حضوری در 20 کشور جهان برگزار می‌شود و داوطلبان باید در آن به 60 سؤال 5 گزینه‌ای در 4 بخش پاسخ دهند. مدت پاسخ گویی به سؤال‌های آزمون imat 90 تا 100 دقیقه است.

نمره قبولی در آزمون imat

نمره قبولی در آزمون imat

آزمون آی مت در 4 بخش برگزار می‌شود بخش اول General Knowledge و Logical Reasoning است که شامل 22 سؤال می‌شود. بخش دوم که اصلی‌ترین بخش آزمون است، شامل 18 سؤال زیست شناسی (Biology) خواهد بود. در نهایت بخش سوم 12 سؤال شیمی و بخش چهارم 8 سؤال فیزیک و ریاضی خواهند بود. در این آزمون هر پاسخ صحیح 1.5 نمره خواهد داشت. سؤالات غلط نیز دارای 0.4 نمره منفی خواهند بود. سقف نمرات در صورت پاسخ درست به همه سؤالات 90 خواهد بود. نمرات بالای 70 شانس زیادی برای قبولی در آزمون خواهند داشت.

تعداد شرکت کنندگان آزمون imat

تعداد شرکت کنندگان آزمون imat معمولاً بین 5 تا 10 هزار نفر است. نکته اصلی اینجاست که تنها 100 صندلی برای داوطلبان غیر اروپایی وجود دارد و معمولاً بین 3 تا 4 هزار نفر از شرکت کنندگان را افراد غیر اروپایی تشکیل می‌دهند. به این ترتیب افرادی که از ایران شرکت می‌کنند کار سختی برای قرار گیری در بین 100 نفر اول آزمون خواهند داشت.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام آزمون imat

  • پاسپورت یا کارت اقامت دائم
  • نتایج آزمون آیلتس و تافل
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون imat (120 یورو)
  • ریز نمرات دبیرستان که با سیستم نمره دهی مدارس ایتالیایی تطبیق داده شده باشند

نحوه ثبت نام آزمون imat

برای ثبت نام در این آزمون نیازمند ایجاد یک اکانت در سایت UniversItaly هستید. این سایت درواقع سایت اصلی دانشگاه‌های ایتالیاست. بعد از ایجاد حساب کاربری می‌توانید وارد صفحه ثبت نام IMAT شوید. این صفحه در حال حاضر مربوط به سال 2018 است و فعلاً برای سال 2019 امکان ثبت نام فراهم نشده است.

هزینه ثبت نام در آزمون imat

برای شرکت در آزمون آی مت باید 120 یورو در هنگام ثبت نام پرداخت نمایید. این مبلغ باید توسط کارت‌های اعتباری معتبر همچون ویزا کارت و مستر کارت پرداخت شود. به این ترتیب شما برای پرداخت هزینه ثبت نام باید در خارج از ایران حساب ارزی داشته باشید. در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از خدمات ایرانیکارت کارت‌های اعتباری مدنظر خود را خریداری کنید. با این حال اگر دوست دارید در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه در آزمون Imat شرکت کنید کافیست تا درخواست خود را در حساب کاربری خود در ایرانیکارت ثبت کنید. به این ترتیب هزینه ثبت نام شما توسط ایرانیکارت پرداخت خواهد شد و شما هزینه ثبت نام در آزمون را به صورت ریالی پرداخت خواهید کرد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید در آزمون سه مرحله‌ای...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...