آموزش صرافی ارز دیجیتال

آموزش صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap

آموزش صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap

قبل از اینکه آموزش کار با پنکیک سواپ را شروع کنیم لازم است که کمی درباره صرافی‌های ارز دیجیتال بیشتر بدانید. برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال نیازمند صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال هستیم. صرافی‌ها دو نوع می‌باشند. صرافی‌های متمرکز و صرافی‌های غیرمتمرکز.

تفاوت صرافی ارز دیجیتال متمرکز و غیر متمرکز

در صرافی‌های متمرکز در واقع کاربران مالک دارایی خود نیستند. حتماً می‌پرسید چرا؟ ساده است. صرافی‌های متمرکز در واقع واسطه‌هایی هستند که با ارتباط دادن خریداران و فروشندگان معاملات را به انجام می‌رسانند. به همین دلیل است که سرعت تراکنش در صرافی‌های متمرکز بالا می‌باشد. گفتیم که کنترل دارایی کاربران در اختیار صرافی می‌باشد. دلیل این امر نیز این است که معاملاتی که در صرافی‌های متمرکز انجام می‌شوند، در دیتابیس صرافی ثبت می‌شوند. فقط در صورت برداشت دارایی خود از صرافی، تراکنش‌ها در بلاکچین ثبت خواهند شد.

هرچند عملکرد صرافی‌های متمرکز سریع و ساده است اما بخاطر مسئله مالکیت دارایی کاربران و همچنین قابل نفوذ بودن در برابر هک و سرقت، این صرافی‌ها با چالش‌هایی رو به رو شده‌اند. به خاطر همین چالش‌ها بود که صرافی‌های غیرمتمرکز روی کار آمدند. صرافی‌های غیرمتمرکز با استفاده از بلاکچین و قرارداد هوشمند تراکنش‌ها را در بلاکچین انجام می‌دهند. در واقع صرافی‌های غیرمتمرکز با حذف واسطه‌ها، باعث به حداقل رسیدن دخالت در بازار شده‌اند. در صرافی‌های متمرکز شما باید دارایی خود را به کیف پول صرافی منتقل کنید اما در صرافی‌های غیرمتمرکز تنها با اتصال کیف پول دیجیتالی خود به قرارداد هوشمند می‌توانید تراکنش خود را انجام دهید و کاملاً مالکیت دارایی خود را در اختیار داشته باشید.
البته همانند مشکلاتی که برای صرافی‌های متمرکز وجود دارد؛ ایراد‌هایی نیز به صرافی‌های غیرمتمرکز وارد است. مواردی مانند پشتیبانی نکردن از تعداد بالای ارز‌های دیجیتال، سرعت پایین تراکنش‌ها و… از جمله مواردی است که این صرافی‌های غیرمتمرکز با آن مواجه هستند.

معرفی صرافی پنکیک سواپ

پنکیک سواپ Pancakeswap یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) می‌باشد که بر روی شبکه بایننس اسمارت چین Binance Smart Chain (BSC) ساخته شده است. توجه کنید که اگرچه این صرافی روی پلتفرم بایننس اسمارت چین طراحی شده است ولی هیچ گونه ارتباطی با صرافی ارز دیجیتال متمرکز بایننس و تیم توسعه دهنده آن‌ها ندارد. این صرافی غیرمتمرکز در سپتامبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد.

 

 

 

در این صرافی غیرمتمرکز کاربران می‌توانند برای تأمین نقدینگی در استخر‌های نقدینگی فعالیت کنند و به این صورت شامل پاداش شوند. همچنین می‌توانند علاوه بر انجام معاملات در سایر بخش‌های این صرافی مانند کشت سود و لاتاری نیز با استفاده از توکن اختصاصی صرافی شرکت کنند. همه بخش‌های این صرافی را در ادامه بررسی خواهیم کرد. پنکیک سواپ Pancakeswap بعد از شروع به کار به سرعت پیشرفت کرد و به بزرگترین پلتفرم بازار ساز خودکار (AMM) تبدیل شد. برای اینکه به خوبی عملکرد صرافی‌های غیرمتمرکز و به ویژه پنکیک سواپ Pancakeswap را درک کنید و همچنین قبل از آموزش کار با پنکیک سواپ بهتر است در ابتدا با مفهوم استخر نقدینگی و بازارساز خودکار آشنا شوید.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق ایرانیکارت

خرید و فروش ارز  دیجیتال

منظور از استخر نقدینگی چیست؟


اگر بخواهیم به طور ساده بیان کنیم، استخر نقدینگی یعنی اینکه افراد جفت ارز انتخابی خود را در یک فضایی تحت عنوان استخر نقدینگی سپرده می‌کنند و در ازای آن پاداش (توکن اختصاصی صرافی) کسب می‌کنند. حتماً می‌پرسید پاداش چگونه تأمین می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید بدانید وقتی فردی ارزی را در استخر نقدینگی سپرده می‌کند در واقع نقدینگی لازم برای معاملاتی را که در صرافی انجام می‌شود فراهم می‌کند. بنابراین زمانی که معامله شکل گرفت، قسمت بیشتر کارمزد تراکنش‌ها به افراد تأمین‌کننده نقدینگی تعلق می‌گیرد. پس یک اتفاق مهم در اینجا افتاد! کاربران نیازی نبود که با یکدیگر مستقیم معامله کنند. بلکه با تأمین نقدینگی تراکنش‌ها انجام شد. در این میان این قرارداد‌های هوشمند هستند که نقش واسطه دارند.

تفاوت توکن و کوین چیست؟

بازارساز خودکار یا AMM چیست؟
AMM مخفف Automated Market Maker می‌باشد. بازار ساز خودکار یعنی اینکه دیگر خبری از دفتر سفارشات مانند چیزی که در صرافی‌های متمرکز مشاهده می‌کنید، نیست. در هر کدام از استخر‌های نقدینگی یک جفت ارز وجود دارد. سیستم AMM به صورتی طراحی شده است که با استفاده از الگوریتم‌ها قیمت دارایی‌های موجود در صرافی غیرمتمرکز یعنی همین جفت ارز‌ها تعیین شود. به این صورت دیگر نگرانی بابت بودن خریدار یا فروشنده وجود ندارد. AMM همچنین باعث کنترل اختلاف قیمت در صرافی‌ها نیز می‌شود. صرافی پنکیک سواپ از الگوریتم ساده X * Y = K استفاده می‌کند. X و Y نماد ارز‌های جفت ارز انتخابی می‌باشند. در این فرمول مقدار K را که حجم نقدینگی استخر انتخابی است، به وسیله تعیین قیمت X و Y همواره ثابت نگه می‌دارند.
توکن CAKE و نقش آن در صرافی PancakeSwap
توکن cake توکن اختصاصی صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap است که الگوریتم مورد استفاده در آن نیز بایننس اسمارت چین BSC می‌باشد. با استفاده از توکن cake می‌توان در حاکمیت این صرافی شرکت کرد. دسترسی به امکانات صرافی پنکیک سواپ از طریق توکن اختصاصی آن میسر می‌شود. همچنین پاداش تأمین‌کنندگان نقدینگی نیز از طریق توکن cake پرداخت می‌شود. برای به دست آوردن توکن cake می‌توان از روش‌هایی مانند خرید از صرافی، کشت سود در فارم‌های پنکیک سواپ، سپرده‌گذاری در استخر‌های syrup و یا برنده شدن در لاتاری صرافی پنکیک سواپ استفاده کرد.

مزایا و معایب صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap

هر کدام از پلتفرم های متمرکز و غیرمتمرکز ویژگی های خاص خود را دارند. این ویژگی ها برای هریک از آن ها متفاوت است. در قسمت قبل متوجه شدید که صرافی پنکیک سواپ چیست. در این قسمت به بررسی ویژگی های این صرافی در قالب بررسی مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:کوکوین چیست ؟ | آموزش صرافی کوکوین

مزایای صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap

  • دارا بودن قابلیت به دست آوردن توکن‌های بیشتر

پنکیک سواپ نیز همانند اکثر صرافی‌ها رمز ارز اختصاصی خود را دارد. در این صرافی شرایطی مهیا شده است که کاربران بتوانند با شرکت در استخر‌های syrup یا استخر‌های نقدینگی توکن‌های خود را افزایش دهند.

  • کارمزد پایین، سرعت تراکنش بالا

صرافی‌های غیرمتمرکزی که بر روی شبکه اتریوم پیاده‌سازی شده‌اند؛ کارمزد بالا و سرعت تراکنش پایینی دارند. صرافی پنکیک سواپ با استفاه از الگوریتم بایننس اسمارت چین تا حدود زیادی سرعت تراکنش‌ها را بالا برده است. همچنین کارمزد تراکنش در این صرافی نیز به دلیل الگوریتم مورد استفاده در آن بسیار پایین است.

  • به احراز هویت نیاز ندارد

اکثر صرافی‌های متمرکز احراز هویت را برای کاربران خود اجباری کرده‌اند. این پروتکل‌های احراز هویت بیشتر بخاطر مبارزه با پولشویی صورت می‌گیرد. در صرافی‌های غیرمتمرکز و در این جا پنکیک سواپ هیچ گونه نیازی به احراز هویت و یا دادن اطلاعات شخصی نیست.

معایب صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap

  • حجم پایین معاملات

با وجود روی آوردن بسیاری از کاربران به صرافی‌های غیرمتمرکز، هنوز هم حجم تراکنش‌های صرافی‌های متمرکز بسیار بالاتر از صرافی‌های غیرمتمرکز است.

  • عدم پشتیبانی از ارز‌های زیاد

یکی از اصلی ترین معایب این صرافی‌ها و همچنین پنکیک سواپ پشتیبانی از تعداد کمی از ارز‌های دیجیتال است. این در حالی است که صرافی‌های متمرکزی مثل بایننس ارز‌های دیجیتال بسیار زیادی را پوشش می‌دهند.

صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap چگونه کار می کند؟

همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم، معاملات این صرافی از طریق استخر‌های نقدینگی بین جفت ارز‌ها انجام می‌شود. یعنی کاربران می‌توانند بدون واسطه توکن‌های خود را مبادله کنند. همچنین افرادی که به تأمین نقدینگی استخر‌ها می‌پردازند؛ پاداش دریافت می‌کنند. توجه کنید که کل فعالیت پنکیک سواپ در این موارد خلاصه نمی‌شود زیرا امکانات دیگری نیز در این صرافی مشاهده می‌شود. برای مثال افراد می‌توانند در استخر‌های SYRUP سپرده‌گذاری کنند و به این صورت توکن cake بیشتر دریافت کنند. گزینه‌هایی مانند اشتراک‌گذاری خودکار هم وجود دارد که باعث می‌شود سپرده شما یک ساعت یک بار به اشتراک گذاشته شده و پاداش شما مدام افزایش یابد. پنکیک سواپ یک قسمت مربوط به شرطبندی قیمت ارز‌های دیجیتال نیز دارد. به این صورت که روی بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت یک ارز شرط می‌بندید و بستگی به درست بودن حدستان پاداش دریافت می‌کنید یا متضرر می‌شوید. اکنون که به صورت کامل با این صرافی آشنا شده اید وقت آن است که به سراغ آموزش استفاده از پنکیک سواپ برویم.

آموزش کار با صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap در کامپیوتر

برای استفاده از این صرافی تا زمانی که قسمت Unlock Wallet را فعال نکنید به شما اجازه استفاده بسیاری از امکانات صرافی داده نخواهد شد. پس قبل از اینکه به سراغ آموزش استفاده از صرافی پنکیک سواپ برویم یک کیف پول را به آن متصل می کنیم. در این قسمت امکان اتصال به کیف پول‌های تراست ولت Trust Wallet، متامسک MetaMask، بایننس چین ولت Binance Chain Wallet و… وجود دارد. ممکن است بپرسید متامسک که یک کیف پول اتریوم است؟ بله اما می‌توانید با یک سری تنظیمات متامسک را به عنوان کیف پول برای ارتباط با dapp مبتنی بر بایننس اسمارت چین آماده کنید.

بهترین کیف پول اتریوم را چگونه انتخاب کنیم ؟

آموزش اتصال متامسک به صرافی پنکیک سواپ

• ابتدا وارد سایت Metamask.io شوید. سپس روی تب Download کلیک کنید. در این قسمت روی install metamask for chrome کلیک کنید تا افزونه آن روی مرورگر شما نصب شود. این قابلیت برای مرورگر‌های دیگری مانند Firefox ،Brave و Edge نیز در دسترس است. عکس زیر به خوبی نحوه نصب افزونه متامسک را نشان می‌دهد.

آموزش اتصال متامسک به صرافی پنکیک سواپ - دانلود افزونه

  • بعد از اینکه افزونه روی مرورگر شما نصب شد، کیف پول متامسک به شما خوش آمد می گوید. برای شروع روی گزینه Get Started کلیک کنید.

آموزش اتصال متامسک به صرافی پنکیک سواپ

  • سپس در مرحله بعد باید یک کیف پول جدید بسازید یا اینکه اگر از قبل کیف پول متامسک دارید آن را وارد کنید.

آموزش اتصال متامسک به صرافی پنکیک سواپ - ساخت کیف پول جدید

  • برای وارد کردن کیف پول که کافی است کلمات بازیابی خود را وارد کرده و متصل شوید اما برای ساخت کیف پول جدید پس از انتخاب creat wallet وارد صفحه ای می شوید که باید یک پسوورد برای کیف پول خود مشخص کنید و تیک پذیرش قانون را بزنید تا به مرحله بعد بروید. سپس از شما درخواست می شود که کیف پول خود را ایمن کنید. به این منظور روی گزینه Next کلیک کنید.

آموزش اتصال متامسک به صرافی پنکیک سواپ - ایجاد امنیت

  • بعد از این مرحله باید کلمات بازیابی خود را یادداشت کنید. توجه کنید که این کلمات بازیابی به شدت مهم هستند و در صورت از دست دادن آن ها نمی توانید به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید. پس در همین مرحله آن ها را یادداشت کنید. سپس در مرحله بعدی شما باید یک بار کلمات بازیابی کیف پول خود را به همان ترتیب که به شما نشان داده شد، وارد کنید.

آموزش اتصال متامسک به صرافی پنکیک سواپ - کلمات بازیابی

  • بعد از این مرحله کیف پول شما ساخته شده و با پیغام زیر روبه رو می شوید.

آموزش اتصال متامسک به صرافی پنکیک سواپ - پایان ساخت کیف پول

  • توجه کنید که متامسک یک کیف پول اتریومی است. بنابراین برای اتصال آن به صرافی پنکیک سواپ باید آن را به کیف پول بایننس اسمارت چین تبدیل کنید. برای اینکار پس از ساخت کیف پول صفحه ای مانند عکس زیر نمایش داده می شود. از قسمت بالا سمت راست کشوی نشان داده شده را باز کنید و گزینه Custom RPC را انتخاب کنید. در کادرهای نشان داده شده اطلاعات زیر را وارد کرده و روی Save کلیک کنید.

Network Name:Smart Chain
New RPC URL: https://bsc-dataseed.binance.org
ChainID: 56
Currency Symbol: BNB
Block Explorer URL: https://bscscan.com

پس از این مرحله کیف پول متامسک به صرافی پنکیک سواپ متصل می شود و برای استفاده آماده می باشد.

آموزش کار با قسمت های مختلف صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap

پس از اتصال ولت خود به صرافی شما بخش‌های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد که به ترتیب هر یک از آن‌ها را توضیح خواهیم داد. وقتی که وارد وبسایت صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap می‌شوید؛ 5 تب اصلی مشاهده می‌کنید که شامل موارد زیر است.
۱. Trade
۲. Earn
۳. Win
۴. Nft
۵. More

بهترین صرافی های جایگزین بایننس

معرفی بخش های صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap

در این قسمت ضمن معرفی همه بخش های مختلف این صرافی به آموزش کار با پنکیک سواپ نیز خواهیم پرداخت.

بخش های این صرافی عبارتند از:

  • Trade

این بخش همانطور که در تصویر قابل مشاهده است؛ شامل دو قسمت به نام‌های Liquidity و Exchange می‌باشد. قسمت Exchange برای تبدیل ارز‌ها به یکدیگر و قسمت liquidity برای تأمین نقدینگی می‌باشد که در این قسمت با انتخاب جفت ارز مورد نظر خود می‌توانید به تأمین نقدینگی بپردازید و در مقابل شامل پاداش شوید.

 معرفی بخش trade در پنکیک سواپدر کادر بالا ارزی که می‌خواهید تغییر دهید و در قسمت پایین ارزی که می‌خواهید دریافت کنید را انتخاب می‌کنید. در هر دو قسمت شما می‌توانید ارز‌ها را بر اساس آدرس کانترکت آن‌ها نیز جست و جو کنید. توجه کنید که به هنگام انجام تبادل باید یک سری تنظیمات خرید انجام دهید. برای این منظور روی تنظیمات (علامت چرخ دنده) کلیک کنید تا صفحه زیر برای شما نمایش داده شود.

 تنظیمات بخش tradeقسمت Slippage Tolerance برای تنظیم حد نوسان است. یعنی اینکه در این بخش مشخص می‌کنیم هنگام خرید ارز مورد نظر تا چه حدی از نوسان قیمت خرید ما انجام شود. مثلاً وقتی می‌خواهید ارز‌های تازه عرضه شده را بخرید چون در این گونه ارز‌ها نوسان قیمتی زیاد است قرار دادن تولرانس روی 0.5% منطقی است. البته در مورد شت کوین‌ها به دلیل نوسانات بیشتر قیمت این عدد می‌تواند بالاتر نیز تنظیم شود. در پایین‌تر از آن در قسمت Tx deadline حداکثر زمان انجام تراکنش مشخص می‌شود. یعنی اگر تا پایان این مدت تراکنش انجام نشود تراکنش لغو خواهد شد. به صورت خودکار روی 20 دقیقه تنظیم شده است. بعد از confirm کردن تراکنش ارز انتخابی در ولت شما نمایش داده خواهد شد.
برای خرید شت کوین‌ها باید آدرس کانترکت را در قسمت دریافت وارد کنید و سپس روی import کلیک کنید. همچنین در این گونه ارز‌ها بهتر است یک عدد رند انتخاب کنید تا خرید شما انجام شود.

برای بخش Liquidity با کلیک بر روی add Liquidity وارد یک صفحه مانند صفحه exchange می شوید که در آن باید یک جفت ارز را که از قبل در ولت شما موجود است، انتخاب کنید و تنظیمات آن را مانند بخش exchange انجام دهید.

معرفی بخش liquidity

  • بخش Earn

این بخش شامل دو قسمت Farms و Pools است. در بخش Farms شرایطی فراهم شده است که کاربران بتوانند با کشت سود پاداش‌های بیشتری به دست بیاورند. یعنی اینکه کاربران می‌توانند توکن‌های نقدینگی را که به دست آورده‌اند، دوباره برای پاداش استفاده کنند. شایان ذکر است که این موضوع برای همه استخر‌های نقدینگی هنوز در دسترس نیست و فعلا تعدادی از آن‌ها این قابلیت را دارند.

آموزش بخش farms بخش syrup pools مخصوص استیک کردن ارز‌های دیجیتال است. با استفاده از این بخش شما می‌توانید ارز مورد نظر خود را استیک کنید و در مقابل پاداش دریافت کنید. نکته قابل توجه در این قسمت این است که هنگام استیک کردن، دارایی شما قفل خواهد شد و دیگر تا پایان زمان استیک دسترسی استفاده از آن را نخواهید داشت. در این بخش کاربران همچنین می‌توانند لیست استخر‌های نقدینگی را مشاهده کنند. سایر اطلاعاتی درباره پروژه، توکن، درصد سود سالیانه، تعداد توکن‌های موجود و تعداد توکن‌های استیک شده را نیز می‌توان در این بخش مشاهده کرد.

آموزش بخش pools
بخش Win
این بخش شامل دو قسمت به عنوان Prediction و Lottery می‌باشد. در بخش Prediction کاربران روند قیمتی ارز‌های دیجیتال را پیش‌بینی می‌کنند. به این صورت که بالا رفتن یا پایین رفتن یک ارز را انتخاب می‌کنند. اگر پیش‌بینی کاربر درست باشد به او پاداش تعلق می‌گیرد.

آموزش بخش Predictionبرای شرکت در بخش Lottery که به آن بخت آزمایی نیز می‌گویند؛ شما باید با استفاده از توکن cake بلیت تهیه کنید. هر یک از بلیت‌ها 4 عدد را شامل می‌شود. پلتفرم‌ یک عدد را اعلام می‌کند. اگر 4 عددی که در بلیت شماست با عددی که پلتفرم اعلام کرده است یکی باشد؛ شما برنده می‌شوید. البته در صورتی که 2 یا 3 عدد از اعداد بلیت شما هم با عدد پلتفرم یکسان باشد باز هم یک جایزه به شما تعلق می‌گیرد.

آموزش کار با قسمت های مختلف صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap - بخش Lotteryبخش NFT
این بخش تنها شامل یک قسمت به نام Collectibles می‌باشد که کاربران در این بخش می‌توانند به وسیله توکن‌های cake خود توکن NFT خریداری کنند.

آموزش کار با قسمت های مختلف صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap - بخش nft
بخش More
این بخش با علامت (…) در کنار سایر تب‌ها قابل مشاهده است و شامل قسمت‌هایی مانند info ،ifo ،voting و Leaderboard می‌باشد. همچنین دسترسی به بلاگ وبسایت نیز از این قسمت قابل مشاهده است. مهم‌ترین قسمت این بخش ifo است که مربوط به عرضه اولیه می‌باشد. در آن پروژه‌هایی را که تازه عرضه شده‌اند، می‌توان خریداری کرد. البته برای خرید آن‌ها لازم است که ابتدا یک ارز را استیک کنید و سپس از طریق آن قادر خواهید بود عرضه اولیه مورد نظر خود را داشته باشید.

آموزش کار با قسمت های مختلف صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap - بخش ifo

آموزش اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ PancakeSwap

اکنون که آموزش کار با پنکیک سواپ را فرا گرفتید ممکن است بخواهید که طرز کار با این صرافی در موبایل را نیز بدانید. به منظور آموزش استفاده از پنکیک سواپ در موبایل، اتصال به کیف پول تراست بهتر است. زیرا کیف پول تراست قسمتی به نام برنامه های غیرمتمرکز dapp را دارا است که از طریق آن می‌توان به قرارداد‌های هوشمند متصل شد.

برای اتصال کیف پول تراست به صرافی پنکیک سواپ کافی است وارد کیف پول تراست شوید. سپس از نوار ابزار پایین کیف پول وارد قسمت dapp شوید. در قسمت جستجو پنکیک سواپ را وارد و یا اینکه از منوی خود صفحه صرافی را انتخاب کنید. وارد صفحه بعدی که شدید روی گزینه connect کلیک کنید. به این صورت کیف پول شما به صورت خودکار به صرافی متصل می‌شود. به عکس زیر دقت کنید.

 

آموزش اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ PancakeSwapمنو‌ها و موارد موجود در صرافی و نحوه کار با آن‌ها کاملاً مشابه آموزشی است که در قسمت آموزش اتصال با کامپیوتر شرح دادیم. با کلیک بر روی Connect wallet پس از اتصال کیف پول از طریق بخش trade می‌توانید ارز مورد نظر خود را تبدیل کرده و یا به تأمین نقدینگی بپردازید. در عکس زیر به خوبی قابل مشاهده است.

آموزش اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ PancakeSwap - بخش دوم

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل آموزش کار با پنکیک سواپ را برای شما عزیزان توضیح دهیم. در ایران به دلیل تحریم ها و مشکلات مربوط به اتصال اینترنت ممکن است در صورت استفاده از هرکدام از صرافی های خارجی، مشکلاتی برای کاربران رخ دهد، پیشنهاد ما برای خرید و فروش ارز دیجیتال در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، پلتفرم ایرانیکارت است.

در صورت سوال درباره هر قسمت از این آموزش شما می توانید سوال خود را در قسمت پرسش ها مطرح کنید.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. سلام
    من مقداری ارز bit wise در پکینک سواپ خریدم ولی الان کلی دچار تاثیر قیمت بالا شدم چکار باید کنم تا تاثیر قیمت بالا کم شود

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      اگر خرید خود را تکمیل کرده اید که دیگر نمی توان کاری کرد. اما اگر هنوز تکمیل نشده باید از دکس هایی که استخر نقدینگی آن ها بیشتر است استفاده کنید. قبل از اقدام به خرید می توانید پرایس ایمپکت و استخر صرافی غیرمتمرکز را بررسی کنید. هر چه پرایس ایمپکت کمتر و عمق استخر بیشتر باشد، صرافی برای معامله مناسب تر است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام من یه ارز تازه عرضه شده رو از طریق پنکیک سواپ حریدم حالا که میزارم برا فروش دایم ارور میده که مقدار گس قابل محاسبه نیست لطفا راهنماییم کنید چطور بفروشم تلرنس رو 1درصد تا 49 درصد میزارم باز ارور میده

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      مقدار گس قابل محاسبه نیست در PancakeSwap به این معنی است که صرافی نمی‌تواند کارمزد تراکنش را ارزیابی کند.
      این معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد اعشار در تعداد ارز وارد شده زیاد باشد.
      به عنوان مثال، اگر BNB را با ۱۵۵.۹۴۸۲۳۵ ANKR عوض می‌کنید، ممکن است این پیام خطا را دریافت کنید.
      دلیل دیگر این است که رمز ارز شما ممکن است کلاهبرداری باشد. برای بررسی اینکه آیا توکن کلاهبرداری است، باید تراکنش‌های اخیر آن را در bscscan. com مشاهده کنید. اگر توکن تراکنش‌های اخیر زیادی داشته باشد (هم خرید و هم فروش)، به احتمال زیاد کلاهبرداری نیست. با این حال، اگر توکن تراکنش‌های کمی داشته باشد یا هیچ تراکنشی نداشته باشد، احتمالا توکن یک کلاهبرداری است.
      تعداد واحد ارز خود را به صورت عدد صحیح وارد کنید. برای مثال ۲.۲۰
      تولرانس خود را به ۱۲٪ افزایش دهید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      گزینه swap anyway به این معناست که با کارمزد در آن لحظه انجام شود.
      با این حال در گزینه swap می توانید کارمزد مدنظر خود را لحاظ کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. دیروز من ارز web3metخربدم 10000هزارتا از پنکیک سواپ اما این صرافی دزد به من 4700تا ارز web3داد من شیش دلار پول دادم bnb الان موجودی منو سه دلار نشون میده یعنی قیمت توکن‌های ک خریدم رو س دلار نشون میده بقیش دزدیده نداد

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      صرافی قطعا از شما رمزارزی به سرقت نبرده است. احتمالا هنگام خرید کارمزد را تنظیم نکرده اید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام وقت بخیر من چند ماه پیش مقداری ارز کیک رو در پنکگ به صورت اتوماتیک استیک کردم الان که چک میکنم موجودیم رو نشون نمیدهالان یک‌ماهه درگیرشم لطفاً راهنمایی کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، یک ارور به شما نمایش داده می‌شود یا اینکه فقط موجودی صفر است؟ توجه کنید پنیکیک سواپ برای کاربران ایرانی تحریم شده است. با یک ip ثابت خارجی وارد حساب کاربری خود شوید.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. سلام
    وقت بخیر
    من برای فروش توکن در پنکیک سواپ با gas fee Error مواجه می شوم ترانس را هم هرچه قدر تغییر می دهم باز هم همین پیام را می دهد
    علت چیست؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، سعی کنید از اعداد رند استفاده نمایید. این یک ارور معمولی است که اکثر مواقع مشاهده می‌شود. با تنطیم تولرانس مناسب و استفاده از اعداد رند برطرف خواهد شد.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. در صرافی پنکک سواپ اقدام به خرید ۷۰۰ میلیون توکن سیف مون کردم و بابت آن حدود ۱ bnb از تراست ولت من کم شد ، تراکنش تایید شد و هش آن موجود است ، اما علی رغم کم شدن ۱ bnb از تراست ولت ، هیچ سیف مونی اضافه نشد،مشکل چیست
    آیا میتونیم پیگیری کنیم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، طبق کارمزد پرداختی واریز به حساب شما از 20 دقیقه تا چند ساعت متغیر است.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. سلام سود لیکویدیتی که انجام دادم و کجا میتونم ببینم و اینکه سود با چه ارزی به حساب من واریز میشه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، سود لیکوئیدیتی بر اساس توکن های lp به ولت شما واریز و پاداش به صورت همان ارزی که تامین کرده اید، به شما داده می‌شود.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام جفت ارز ریپل وترون را تو پنکک سواپ قسمت لیکوییدیتی گذاشتم از تراست والت کم شده، ولی تو صفحه لیکوییدیتی نمایش نمیده ممنون میشم چکار باید بکنم

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • با سلام و عرض ادب
        کاربر گرامی، منظور شما سود نقدینگی است؟ سود نقدینگی در زمانی که برای آن جفت ارز مشخص شده است به حساب شما واریز می‌شود.

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
آموزش صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
آموزش صرافی ارز دیجیتال
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال برای افزایش عرضه در گردش و تحرکات بازار، توکن‌های رایگان را در جوامع خود توزیع می‌کنند که به عنوان airdrops شناخته می‌شوند. بیشتر ایردراپ‌هایی که...
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
آموزش صرافی ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است...