آموزش صرافی ارز دیجیتال

کوکوین چیست + ویدیو آموزش صرافی کوکوین

کوکوین چیست + ویدیو آموزش صرافی کوکوین

همانطور که می دانید صرافی بایننس به تازگی احراز هویت را برای کاربران اجباری کرده و به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی کند و در صورت شناسایی کاربر به عنوان یک ایرانی حساب شخص را مسدود می کند. به همین جهت کاربران ایرانی بدنبال یک صرافی معتبر که از این مشکلات به دور باشد هستند. در این مقاله قصد داریم در ابتدا بگوییم کوکوین چیست و در ادامه آموزش صرافی کوکوین kucoin را مورد بررسی قرار دهیم و به این نتیجه برسیم که آیا کوکوین برای ایرانیان مناسب است؟ اگر شما هم بدنبال خرید و فروش ارز های دیجیتال هستید، همراه ما باشید تا یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال را به شما معرفی و نکات و آموزش  های لازم را ارائه کنیم. برای آشنایی با نحوه کار با کوکوین می توانید از ویدئو های آموزشی استفاده کنید:

کوکوین چیست ؟

صرافی کوکوین kucoin یک پلتفرم مبادله ارز رمزنگاری شده است که در سال 2017 توسط Michael Gan و Eric Don راه اندازی شد. هدف اصلی راه اندازی کوکوین ایجاد یک پلتفرم امن و ساده در معاملات ارزها دیجیتال برای کاربران جهانی است. کوکوین به صرافی مردمی شهرت دارد و این صرافی بیش از 200 ارزدیجیتال را در سبد خرید و فروش خود دارد. کوکوین رمز ارز خود به اسم Kucoin Shares(KSC) دارد و اگر شما این رمز ارز را داشته باشید تخفیف بسیار خوبی برای کارمزد خرید و فروش رمز ارز به شما تعلق میگیرد. اگر می خواهید بدانید کوکوین چیست ، صرافی کوکوین برای ایرانیان چه رویکردی دارد و آموزش صرافی کوکوین را مشاهده کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق ایرانیکارت

خرید و فروش ارز  دیجیتال

ویژگی‌های صرافی کوکوین چیست؟

در قسمت قبلی دانستید که صرافی کوکوین چیست اما بد نیست بدانید که این صرافی یکی از بهترین صرافی ها برای افراد غیر آمریکایی  و معامله گران ارزهای دیجیتال است که میخواهند دسترسی خوبی به ارزهای دیجیتال و ویژگی های گسترده ی آن داشته باشند. در زیر اهم مزایا و معایب صرافی کوکوین را برای شما عنوان می کنیم.

مزایای صرافی کوکوین چیست ؟

  • کارمزد این صرافی نسبت به رقبا کمتر است و کارمزد واریز در آن صفر است
  • این صرافی در لیست 10 صرافی برتر وجود دارد و دارای حجم معاملاتی روزانه بالایی است
  • احراز هویت با ایمیل و کارت بانکی نیاز است که برای کاربران ایرانی نکته مثبتی محسوب می شود
  • پلتفرم کاربری قوی
  • دارای بیش از 8 میلیون کاربر فعال
  • دارای رمز ارز های فراوان برای خرید و فروش است
  • امکان خرید رمز ارز با پول های فیات
  • امکان ذخیره سازی رمز ارز و کسب سود
  • ویژگی ها و ابزار های متعدد ترید
  • پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته
  • خدمات امنیتی بسیار بالا
  • صرافی کوکوین دارای رمز ارز خود به نام KCS است
  • اگز از ارزدیجیتال خود صرافی (KCS) برای خرید و فروش استفاده کنید شامل تخفیف خوبی می شوید
  • دارای اپلیکیشن های اندروید و IOS

معایب صرافی کوکوین چیست ؟

  • نداشتن مجوز در آمریکا
  • محدودیت پرداخت (شما برای پرداخت با پول های فیات نمی توانید به صورت مستقیم از بانک پرداخت کنید و باید از credit card، apple pay، debit card و یا google pay استفاده کنید.)
  • برای معامله گران تازه کار مناسب نیست
  • این صرافی دارای منابع آموزشی محدودی است

کارمزد کوکوین چقدر است؟

یکی از مزیت های اصلی کوکوین که باعث شده تعداد زیادی کاربر داشته باشد کارمزد پایین این صرافی در مقایسه با صرافی های دیگر است.  کارمزد معاملات کوکوین بسیار ساده و قابل فهم برای کاربران است.

کوکوین از یک ساختار طبقه بندی شده کارمزد استفاده میکند که هرچه تعداد معاملات شما بیشتر شود کامزد شما کمتر می شود.

این یکی از بهترین ساختار های کارمزد در بین صرافی هاست. کارمزد صرافی کوکوین از 0.1% در هر معامله شروع میشود که حتی نسبت به میانگین کارمزد بقیه صرافی ها کمتر است. (مثلا در مقایسه با کوین بیس coinbase که 0.5% است). همینطور کاربران می توانند با انتخاب روش پرداخت با ارز دیجیتال خود صرافی کوکوین KFC از تخفیف 20%  کارمزد بهره مند شوند.

در صرافی کوکوین برای سپرده گزاری هیچگونه هزینه ای دریافت نمی شود و کارمزد آن صفر است.

هزینه برداشت هم در این صرافی نسبت به رقبا کمتر است به طوری که اگر شما قصد برداشت بیت کوین داشته باشید 0.0004 بیت کوین هزینه برای شما بدنبال دارد.

مقایسه صرافی کوکوین با بایننس

صرافی کوکوین و بایننس جزء بهترین صرافی های موجود به شمار می آیند و هر کدام خصوصیات و ویژگی هایی دارند در اینجا می توانید مقایسه ی صرافی کوکوین با بایننس را مشاهده کنید. ویژگی های صرافی بایننس و کوکوین چیست ؟

ویژگی ها binance kucoin
پشتیبانی از ارزهای دیجیتال BTC, ETH, XRP, LTC, BCH, EOS, XMR, TRX, XLM, NEO و 250 ارز دیگر BTC, XMR, DAG, ETH و 200 ارز دیگر
پشتیبانی از پول های فیات USD, AUD, GBP, EUR, RUB, TRY, NGN, UAH, PHP, CZK و 20 پول فیات دیگر USD, EUR, GBP, RUB, CNY, AUD و 40 پول فیات دیگر
روش های سپرده گذاری انتقالات بانکی و SEPA اروپا دبیت کارت و کردیت کارت و ارزهای دیجیتال
کاربران فعال 13.5 میلیون 8 میلیون
امنیت بسیار خوب خوب
داشتن اپلیکیشن موبایل بله بله
موقعیت جغرافیایی مالتا سنگاپور
ارزهای پشتیبانی 305 221
کارمزد برداشت 3.50% 0.1%
کارمزد معاملات 0.01% بیشتر از 0.05%
کارمزد واریز ندارد ندارد
ارز دیجیتال خود صرافی BNB KCS
آدرس سایت www.binance.com www.kucoin.com

احراز هویت در کوکوین چگونه است؟

در این قسمت به این سوال می پردازیم که صرافی کوکوین برای ایرانیان چگونه است ؟ در صرافی کوکوین اجباری در احراز هویت نیست و فقط با احراز هویت یکسری امکانات برای کاربر فعال می شود در غیر این صورت برای معاملات ارز دیجیتال نیازی به احراز هویت نیست. هرچند که این صرافی از قوانین بین المللی پیروی کرده و صرافی کوکوین برای ایرانیان از ارائه خدمات خودداری می کند و توصیه میشود حتما موارد امنیتی حساب خودتان را فعال کرده که از خطرات از بین رفتن اطلاعات و دارایی ها در امان باشید در همین راستا میتوانید برای افزایش امنیت حساب کاربری خودتان مقاله ایا صرافی کوکوین برای ایرانیان مناسب است؟ را مطالعه کنید.

دقت داشته باشید که حتما با ای پی معتبر و غیر ایرانی وارد شوید چون ممکن است حساب شما بدلیل عدم ارائه خدمات کوکوین برای ایرانیان بسته شود یا با مشکل رو به رو شود. پس سعی کنید همیشه از یک ای پی و از دستگاه های مشخص وارد حساب کاربری خود شوید. و بدانید که آی پی شما برای صرافی  کوکوین چیست ؟

نحوه کار با صرافی کوکوین

قبل از هر کاری برای شروع استفاده از این صرافی باید بدانید از کجا شروع کنید برای استفاده از این صرافی چه مراحلی را باید طی کنید. در این قسمت به سراغ آموزش صرافی کوکوین میرویم. اول از همه ثبت نام در این صرافی را بررسی میکنیم و در ادامه نحوه واریز و برداشت ارز دیجیتال، نحوه خرید و فروش (ترید) ارزهای دیجیتال، مراحل ثبت سفارش و در آخر نحوه انتقال ارزهای دیجیتال از این صرافی به والت خودتان را آموزش می دهیم.

قدم اول: نحوه ی ثبت نام در صرافی کوکوین

ثبت نام در صرافی کوکوین بسیار راحت و ساده است به این صورت که:

  • وارد سایت Kucoin می شوید و روی sign up کلیک می کنید
  • در قسمت ایمیل، ایمیل خودتان را وارد کنید
  • در کنار آدرس ایمیل یک گزینه کد امنیتی وجود دارد روی ارسال کد کلیک کنید
  • کد ارسالی به ایمیلتان را در قسمت verification code وارد کنید
  • یک پسوورد برای اکانت خودتان در نظر بگیرید و در باکس set login password وارد کنید
  • در ادامه روی Sign up کلیک کنید

به همین سادگی حساب کاربری شما فعال می شود. توجه داشته باشید که یکی از قسمت های جایگزین ایمیل شماره تلفن است ولی بدلیل این که این صرافی از ایران پشتیبانی نمی کند کد ایران در این قسمت وجود ندارد و فقط از طریق ایمیل میتوانید ثبت نام کنید.

صرافی کوکوین

قدم دوم: واریز ارز دیجیتال در صرافی کوکوین

در ابتدا مراحل واریز ارز دیجیتال را برای شما شرح میدهیم. بعد از ثبت نام و وارد شدن به حساب کاربری خودتان در قسمت بالای صفحه گزینه asset مثل تصویر زیر وجود دارد بر روی آن کلیک کنید و گزینه Main Account (deposit and withdraw) را انتخاب کنید.

آموزش کوکوین

در صفحه ای که برای شما باز می شود گزینه ی deposit را کلیک کنید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود.

صرافی کوکوین چیست

در این صفحه می توانید ارزدیجیتال مورد نظر خودتان را سرچ کنید و آن را انتخاب کنید.

آموزش صرافی کوکوین

در ادامه باید اکانت مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و گزینه I Understand the Risks and Wish to Continue را مطابق تصویر فعال کرده و بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

در زیر گزینه Continue یک سری نکاتی را مشخص کرده که دانستن آن ها خالی از لطف نیست، آن ها را مطالعه کنید تا راحت تر انتقالاتتان انجام شود مثلا در زیر برای ارز دیجیتال کاردانو نوشته به دلیل نیاز 300 تاییدیه برای انتقال، کمی طول میکشد پس صبور باشید.

آدرسی که می خواهید به آن ارز دیجیتال واریز کنید مثل تصویر زیر به شما نمایش داده می شود آن را کپی کرده و وارز خود را نهایی کنید.

آموزش صرافی کوکوین

قدم سوم: برداشت ارز دیجیتال از صرافی Kucoin

در اینجا می خواهیم برداشت ارز دیجیتال و انتقال آن به کیف پول را توضیح دهیم ولی در ابتدا شما برای برداشت نیاز دارید که مراحل امنیتی را کامل کنید اگر این مراحل را نمی دانید، مقاله آیا صرافی کوکوین برای ایرانیان، مناسب است؟ را مطالعه کنید.

ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید و مانند مرحله قبل روی گزینه assets کلیک کنید.

آموزش صرافی کوکوین

در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود مطابق تصویر زیر روی گزینه Withdraw کلیک کنید.

آموزش صرافی کوکوین

 

در این مرحله نام ارزدیجیتال خود را روی قسمت سرچ وارد کنید.

صرافی کوکوین چیست

بعد از انتخاب رمزارز در قسمت پایین آن یک آدرس کیف پول و همینطور مقدار ارزدیجیتال که قصد انتقال دارید را وارد کنید و در نهایت روی گزینه confirm کلیک کنید.

صرافی کوکوین چیست

در این مرحله صفحه جدیدی برای شما باز می شود که اطلاعات امنیتی را از شما میخواهد.

  • در کادر اول رمز عبور معاملات خود را وارد کنید،
  • در قسمت بعدی بر روی send code کلیک کنید تا یک کد تایید به ایمیل شما ارسال شود. این کد را در کادر مربوطه وارد کنید.
  • در قسمت آخر با استفاده از نرم افزار Authenticator کد تاییدی گوگل را وارد کنید و گزینه submit را بزنید.
  • برداشت شما به همین سادگی انجام شد.

نحوه‌ی خرید و فروش ارزدیجیتال در صرافی کوکوین

شما می توایند در صرافی کوکوین به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید در این قسمت از آموزش صرافی کوکوین قصد داریم شیوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی کوکوین را به شما آموزش دهیم پس همراه ما باشید. ابتدا قبل از شروع این آموزش باید با مفاهیم خرید و فروش یا ترید در این صرافی آشنا شوید. برای آشنایی بهتر با ترید در این صرافی ویدئوی آموزشی زیر را ببینید.

انواع سفارشات در کوکوین

در صرافی کوکوین چهار روش خرید و فروش مختلف وجود دارد که در زیر به بررسی آنها می پردازیم:

  • سفارش محدود یا limit order : در صورتی شما می خواهید ارز دیجیتال مورد نظر خود را در حجم مشخص و قیمت مشخص خریداری کنید از سفارش محدود یا limit order استفاده میکنید. مثلا اگر قیمت ارز دیجیتال کاردانو 84 دلار است و شما می خواهید تعداد 100 عدد از این ارز دیجیتال را با قیمت کمتر مثلا 2.70 دلار خریداری کنید در این صورت سفارش محدود خود را تنظیم میکنید تا وقتی قیمت این ارزدیجیتال به 2.70 دلار رسید این خرید برای شما فعال شود.

  • سفارش بازار یا market order : زمانی که شما می خواهید مقدار مشخصی از ارزدیجیتال مورد نظرتان را با بهترین قیمت موجود در بازار بخرید یا بفروشید از گزینه سفارش بازار استفاده میکنید. مثلا در نظر بگیرید می خواهید 1,000 USDT از ارزدیجیتال KCS را خریداری کنید با استفاده از این گزینه سفارش شما سریعا ثبت میشود.

  • سفارش استاپ لیمیت یا stop limit order : وقتی قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما به مقدار مشخصی برسد برای شما سفارشی اجرا میشود. برای مثال اگر شما مقداری ارزدیجیتال KCS دارید و قیمت اکنون این رمز ارز 9629 USDT است و در قیمت 1.0666 USDT یک مقاومت وجود دارد و دیگر قیمت این ارزدیجیتال بالا نمی رود در این صورت شما می توانید با این گزینه سفارش خودتان را ثبت کنید تا بعد از رسیدن قیمت به نقطه مقاومت ارزدیجیتال شما در قیمت پایینتری از نقطه مقاومت فروخته شود و از ضرر جلوگیری کند.

  • سفارش توقف بازار یا stop market order : این گزینه به شما این امکان را می دهد در صورتی که قیمت بازار به حد مشخصی رسید معامله را بندد. مثلا اگر قیمت بازار KCS، 96285 USDT باشد و شما احتمال میدهید این قیمت به بالاتر از 1.0666 نرسد این گزینه را فعال می کنید تا در این قیمت سفارش شما را ببندد.

ترید در صرافی کوکوین:

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی کوکوین ابتدا باید حساب کاربری خود را شارژ کنید تا بتوانید به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. در زیر مراحل کامل خرید و فروش در کوکوین را برایتان قدم به قدم توضیح داده ایم.

مرحله اول:

وارد سایت کوکوین شوید و مانند تصویر زیر در قسمت trade روی گزینه spot کلیک کنید.

مرحله دوم:

در اینجا شما وارد قسمت خرید و فروش می شوید. بر اساس این که بر روی کدام گزینه کلیک کنید بازار های مختلفی می بینید اعم از بیت کوین، استیبل کویل(USDⓈ)، توکن کوکوین (KCF) و الت کوین های مختلف مثل اتریم، ترون و… توجه کنید که تمام توکن ها در همه جای بازار جفت شده اند و قیمت بر اساس بازاری که انتخاب کرده اید ممکن است متفاوت باشد.

مثلا در نظر بگیرید میخواهید از طریق بیت کوین، KCS بخرید، در ابتدا بازار بیت کوین را انتخاب کنید و از کادر سرچ در بالای صفحه KCS را انتخاب کنید تا جفت ارز KCS/BTC برای شما نمایش داده شود.

صرافی کوکوین چیست

برای ترید کردن وخرید و فروش در این صرافی باید مانند تصویر زیر پسورد خود را وارد کنید توجه داشته باشید که این پسورد هر دو ساعت یکبار باید وارد شود.

صرافی کوکوین برای ایرانیان

مرحله چهارم:

همانطور که در ابتدای این عنوان گفته شد 4 نوع سفارش در صرافی کوکوین وجود دارد. شما می توانید بر اساس نیاز خود این سفارشات را فعال کنید.

 

سفارش محدود یا limit order:

برای این سفارش گزینه limit order را انتخاب کنید و در قسمت price قیمت مد نظر و در قسمت amount میزان ارز دیجیتال مورد نظرتان را وارد کنید و بر روی buy/sell کلیک کنید.اگر شما بر روی قیمت حساس هستید می توانید از این سفارش استفاده کنید.

صرافی کوکوین برای ایرانیان

سفارش بازار یا market order:

برای باز کردن این سفارش گزینه market order را انتخاب کنید مقدار مورد نظرتان از ارزدیجیتالی که می خواهید بخرید را وارد کنید و بر روی گزینه buy کلیک کنید.

این سفارش به سرعت اعمال می شود و قابل تغییر نیست پس حواستان باشد که اعداد را درست وارد کنید.

صرافی کوکوین برای ایرانیان

سفارش استاپ لیمیت یا stop limit order:

روی گزینه  Stop Limit کلیک کنید و در قسمت اول قیمتی که ارز دیجیتال مد نظر شما مقاومت می شود را وارد کنید و در قسمت Stop Price قیمتی که می خواهید در آن ارزهایتان را بفروشید، وارد کنید و در قسمت Amount میزان رمزارزهایی که قصد فروششان را دارید وارد کنید و در نهایت روی گزینه sell کلیک کنید.

سفارش توقف بازار یا stop market order:

برای این سفارش روی گزینه Stop Market کلیک کنید و در باکس stop price قیمتی را که میخواهید در آن ارزدیجیتال خودتان را بفروش برسد وارد کنید و در قسمت amount هم حجم مورد نظر از ارزدیجیتال که می خواهید بفروشید. زمانی که قیمت بازار به قیمت شما برسد سفارش شما فعال شده و ارزهای شما را به همان قیمت می فروشد.

در مقاله آموزش صرافی کوکوین تا اینجا با نحوه ثبت نام، واریز، برداشت و نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی کوکوین آشنا شدید.

فیوچرز در کوکوین

در صرافی کوکوین علاوه بر امکانات ذکر شده قابلیت معاملات فیوچرز هم برای کاربران فراهم شده است. معاملات فیوچرز به این معناست که در این قسمت کاربر پوزیشن خاصی را انتخاب می کند و طبق روند قیمتی آن ارز سود یا زیان می کند و در انتها با بستن معامله سود یا زیان به حساب آن ها واریز می شود. در زیر آموزش کامل قسمت فیوچرز کوکوین را آماده کرده ایم.

نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی کوکوین به والت

کاربران برای افزایش امینت بیشتر، رمزارزهای خودشان را به کیف پول های سخت افزاری و یا نرم افزاری انتقال میدهند. برای اینکار همانطور که در قسمت برداشت توضیح داده شد می توانید آدرس کیف پول خودتان را در قسمت whithdraw وارد کنید و هر میزان از رمز ارزهای خودتان را که می خواهید به آن انتقال دهید.

نتیجه گیری

همانظور که در ابتدای این مقاله عنوان شد، بعد از مسدود سازی حساب کاربران توسط بایننس بدنبال بررسی صرافی های معتبر و معرفی آنها به کاربران هستیم از این رو در این مقاله کوکوین چیست و چه ویژگی هایی دارد، آموزش صرافی کوکوین و همینطور استفاده از کوکوین برای ایرانیان را برایتان توضیح دادیم. شما هم اگر تجربه ای با این صرافی دارید با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
آموزش صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
آموزش صرافی ارز دیجیتال
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال برای افزایش عرضه در گردش و تحرکات بازار، توکن‌های رایگان را در جوامع خود توزیع می‌کنند که به عنوان airdrops شناخته می‌شوند. بیشتر ایردراپ‌هایی که...
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
آموزش صرافی ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است...