آموزش صرافی ارز دیجیتال

آموزش کامل صرافی DYDX

آموزش کامل صرافی DYDX

DYDX در حال حاضر یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز در حوزه ارزهای دیجیتال است. علی رغم اینکه توکن بومی پلتفرم DYDX در رتبه 123 بازار کریپتو قرار دارد، صرافی DYDX در برخی مواقع بالاترین حجم معاملات را در بین همه DEXها داشته است. در این مطلب قصد آموزش ثبت نام صرافی dydx و نحوه کار با آن را داریم. با آموزش صرافی DYDX همراه ما باشید.

صرافی DYDX چیست؟

dYdX یک پلتفرم معاملات غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا وام بگیرند و معاملات آتی انجام دهند یعنی روی قیمت‌های آتی ارزهای دیجیتال شرط‌بندی کنند. dYdX می‌خواهد ابزارهای معاملاتی که معمولاً در بازارهای فیات یافت می‌شوند، وارد دنیای بلاکچین کند. در ابتدا شاید dYdX فقط یک پروتکل وام دهی مبتنی بر اتریوم به نظر برسد اما اگر به سیستم آن بیشتر توجه کنید پروتکلی را خواهید یافت که سعی دارد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را به سطح بالاتری برساند. با این حال، چیزی که DYDX را از سایر صرافی‌های غیرمتمرکز متمایز می‌کند، راه‌حل مقیاس‌بندی L2 آن از طریق استفاده از فناوری StarkWare L2 است. البته پروژه‌های متعددی برای مقیاس پذیری L2 اتریوم وجود دارد. برخی از راه حل های قابل توجه مقیاس بندی L2 عبارتند از:

  • MATIC

  • Loopring (LRC)

  • OMG (OMG)

تاریخچه تاسیس DYDX

DYDX در سال 2018 توسط کارمند سابق Coinbase و Uber، آنتونیو جولیانو تاسیس شد. در سال 2017، جولیانو مرحله اولیه DYDX را آغاز کرد. در طول دور اولیه، DYDX در مجموع 2,000,000 دلار سرمایه جمع آوری کرد.

جولیانا تصمیم گرفت که یک پلتفرم متمرکز بر قرارداد دائمی روی اتریوم بسازد. DYDX بر روی بلاک چین اتریوم (مانند بسیاری از صرافی های غیرمتمرکز دیگر) ساخته شده است و هدف dYdX ارائه خدمات تجارت امن با هزینه و کارمزد پایین GAS است. برای دستیابی به این هدف، این پلتفرم اکنون با کمک StarkWare به سمت لایه 2 پیشروی می‌کند تا ظرفیت تسویه حساب آنی خود را افزایش دهد.

StarkWare با DYDX همکاری کرده است. این صرافی غیرمتمرکز از موتور مقیاس‌پذیری StarkEx استفاده می‌کند که امکان راه‌حل L2 را برای تبادل قراردادهای دائمی غیرمتمرکز فراهم می‌کند. DYDX از مقیاس‌بندی L2 برای کاهش موارد زیر استفاده می‌کند:

  • هزینه های کارمزد تراکنش ها و کارمزدهای معاملاتی

  • حداقل مقدار سرمایه برای شروع معامله

 لایه دوم بلاکچین به زبان ساده

منظور از لایه دوم، یک پروتکل ثانویه است که مبتنی بر بلاکچین می باشد و با هدف رفع مشکلات مقیاس پذیری و افزایش سرعت تراکنش‌ها ایجاد شده است. برای مثال اتریوم می‌تواند حدود 15 تراکنش در ثانیه (TPS) را پردازش کند که برای پشتیبانی از رشد بیش از حد DeFi و NFT و موارد دیگر کافی نیست و مانع پیشرفت آن می شود. راه حل‌های لایه 2 فرآیندهای بلاکچین را خارج از لایه 1 یا همان زنجیره اصلی پیاده سازی می کنند. به همین دلیل به آن‌ها راه حل‌های بیرون زنجیره‌ای گفته می‌شود. راه حل‌های بیرون زنجیره، نیازمندی به تغییرات در لایه 1 را کاهش می‌دهند. یعنی اینکه بسیاری از فرآیندها در لایه دوم انجام می‌شود. در نهایت این باعث می‌شود که لایه اول به تامین امنیت شبکه و لایه دوم به حل مقیاس‌پذیری بپردازند. در حال حاضر می‌بینیم که پروژه‌های لایه 2 بسیاری برای اتریوم ساخته شده است.

شبکه لایتنینگ بیت کوین و پلاسما اتریوم نمونه‌های راه کارهای لایه 2 هستند. فرآیندها در شبکه لایتنینگ در یک کانال دیگر انجام می‌شوند و در نهایت به زنجیره اصلی گزارش می‌شوند. پلاسمای اتریوم بر اساس زنجیره کناری عمل می‌کند. منظور از زنجیره‌های کناری بلاکچین‌های کوچک‌تر است.

اتریوم 2.0 از نظر تئوری سرعت شبکه را تا 100000 TPS افزایش می‌دهد. در همین حال، راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه 2 به شکل Rollups منجر به کاهش هزینه‌های Gas و افزایش توان بدون افزایش بار شبکه می‌شود. شایان ذکر است که شاردینگ، ساید چین، پاراچین و هش گراف ها جزو راه حل‌های مقیاس پذیری لایه 1 هستند.

علاوه بر صرافی dydx صرافی های غیرمتمرکز دیگری نیز وجود دارند. صرافی های sushiswap ،pancakeswap ،1 inch ،banker ،uniswap و… نیز جزو صرافی های غیرمتمرکز هستند. با این حال، صرافی که با DYDX قابل مقایسه است، Uniswap می‌باشد. آن‌ها هر دو مبتنی بر اتریوم ساخته شده اند و با زنجیره متقابل سازگار نیستند. توکن‌های هر دوی این صرافی ها به شکل ایردراپ توزیع شدند. در نهایت، هر دوی آن‌ها دارای حجم مشابهی در حدود 2 میلیارد دلار در روز هستند.

بیشتر بخوانید : آموزش صرافی پنکیک سواپ PancakeSwap

صرافی DYDX چگونه کار می‌کند؟

همانطور که می‌دانید، استقراض و وام دهی غیرمتمرکز در حال حاضر در بخش DeFi از طریق پلتفرم‌های محبوبی مانند MakerDAO و Compound وجود دارد اما dYdX بر ساخت ابزارهای معاملاتی پیشرفته‌تر در بلاکچین اتریوم متمرکز شده است. مانند سایر محصولات DeFi، پروتکل dYdX برای استفاده همه در دسترس است که در آن دارایی‌های کاربران توسط قراردادهای هوشمند به جای افراد مدیریت شوند. برای اینکه بدانید صرافی DYDX چگونه کار می کند لازم است با یک سری اصطلاحات آشنا شوید.

معاملات مارجین به چه معناست؟

معامله مارجین قرض گرفتن پول برای شرط‌بندی بزرگ‌تر است. معامله‌گران کریپتو شرط‌بندی می‌کنند که قیمت یک دارایی کریپتو به روشی که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند، حرکت می‌کند. مثلا پیش بینی می‌کنند قیمت بالا یا پایین می‌رود. معاملات مارجین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا سود خود را افزایش دهند، البته در صورت اشتباه، ضررهای خود را هم افزایش داده اند! در معاملات مارجین بحثی به نام اهرم وجود دارد که می‌تواند 2 تا 125 باشد. اهرم گزینه‌ای است که در معاملات با استفاده از آن می‌توان میزان سود را چند برابر کرد. هر چند که همانطور که شاره کردیم با این روش در صورت اشتباه میزان ضرر هم چندبرابر خواهد شد. بنابراین استفاده از آن مخصوص حرفه‌ای‌ها می‌باشد. هر چه از اهرم بیشتری استفاده شود، ریسک (یا پاداش) سود یا زیان بیشتر است. به عنوان مثال، استفاده از اهرم 2 برابری سود یا زیان احتمالی معامله‌گر را دو برابر می‌کند.

منظور از وثیقه چیست؟

از آن جایی که راه حل‌های مربوط به اطلاعات هویتی و بررسی‌های اعتباری، در بلاکچین در دسترس نیستند، تقریباً تمام وام‌های غیرمتمرکز از وثیقه استفاده می‌کنند. به بیان ساده وثیقه حداقل سپرده لازم برای برداشت و بازپرداخت وام است. هر چه وثیقه بیشتری بگذارید، وام  بیشتری می‌توانید بگیرید.

لیکوییدیتی چیست؟

هنگامی که ارزش وثیقه شما به زیر یک نقطه خاص کاهش می‌یابد، آن وثیقه به طور خودکار برای بازپرداخت وام شما فروخته می‌شود. خطر لیکوییدیتی به خصوص در بازارهای پر نوسان مانند کریپتو به شدت زیاد است.

Isolated Margin چیست؟

معامله ایزوله زمانی است که شما مقدار معینی از سرمایه خود را به عنوان بخشی از یک معامله، با اهرم خاصی، «ایزوله» می‌کنید. یعنی می‌خواهید فقط همان مقدار خاص درگیر معامله شود. میزان اهرمی که انتخاب می‌کنید تعیین می‌کند که چه مقدار سپرده مارجین مورد نیاز است و اگر لیکوییدیتی اتفاق بیفتد، فقط میزان سرمایه‌ای که برای آن معامله مشخص کرده بودید از دست می‌رود.

Cross Margin چیست؟

برخلاف مارجین ایزوله، کراس مارجین از تمام دارایی‌های موجود در موجودی حساب dYdX شما به عنوان وثیقه استفاده می‌کند. یعنی با استفاده از تمام دارایی موجود در حساب خود در یک معامله قرار می گیرید.

بیشتر بخوانید : بهترین صرافی های جایگزین بایننس

وام دهی در صرافی DYDX چگونه است؟

وام دهی در صرافی DYDX چگونه است؟

سیستم وام دهی صرافی DYDX در حال حاضر از ETH ،DAI و USDC پشتیبانی می‌کند و دارای حداکثر وثیقه 125% است که برای جلوگیری از لیکوییدیتی باید بالای 115% آن، وثیقه نگهداری شود. برخلاف معاملات مارجین، وام دادن در dYdX کم ریسک می‌باشد. چرا که صرافی DYDX از یک سیستم متفاوت استفاده می‌کند. با dYdX، وام دهندگان به طور خودکار هر بار که یک بلوک جدید استخراج می‌شود، سود دریافت می‌کنند. هر گونه وجهی که در پلتفرم سپرده می‌شود، به طور مداوم در هر بلوک سود دریافت می‌کند و می‌تواند در هر زمان، بدون هیچ مشکلی برداشت شود. به جای اینکه وام گیرندگان و وام دهندگان انفرادی پیشنهادات وام بدهند و بپذیرند، همه در یک «استخر وام دهی جهانی» تعامل و شراکت دارند. هر دارایی دارای استخر وام خود است که توسط قراردادهای هوشمند مدیریت می‌شود. بنابراین برداشت، استقراض و وام می‌تواند در هر زمانی بدون نیاز به انتظار برای مسابقات یا سرمایه کافی انجام شود. میزان تعامل بین وام گیرندگان و وام دهندگان و میزان تقاضا و عرضه، نرخ بهره هر دارایی را تعیین می‌کند.

یکی از نکات مهم در مورد dYdX این است که به هر دارایی که به پلتفرم سپرده می‌شود، به طور خودکار سود تعلق می‌گیرد. هر دارایی دارای نرخ بهره متفاوتی است که این نرخ‌های بهره، پویا هستند. این بدان معناست که با تغییر عرضه و تقاضا برای هر دارایی، نرخ بهره نیز تغییر می‌کند.

ویژگی‌های صرافی DYDX

از بارز‌ترین ویژگی‌هایی این صرافی وجود انواع استخر در آن است که فرصت‌های جالبی را برای کاربران ایجاد می‌کند. دو نوع استخر توسط پلتفرم dYdX ارائه می‌شود.

  • استخر ایمنی

استخر ایمنی، یک شبکه ایمن برای کاربرانی ایجاد می‌کند که توکن‌های DYDX خود را به اشتراک می‌گذارند. استخر ایمنی اطمینان حاصل می‌کند که کاربران DYDX با وجوه شرط‌بندی شده همچنان بخشی از پاداش‌ها را متناسب با توکن‌های شرط‌بندی شده خود در استخر، دریافت می‌کنند. با این حال، کاربران برای دریافت پاداش خود، باید 14 روز منتظر بمانند.

  • استخر نقدینگی

استخر نقدینگی به خاطر دو هدف اصلی ایجاد شده است که عبارتند از:

  • ارائه امکانات شبکه نقدینگی
  • تشویق بازارسازان حرفه‌ای به سرمایه‌گذاری در این پلتفرم

سازندگان بازار، بازارهای جدیدی را بر روی پروتکل dYdX Layer 2 ایجاد خواهند کرد و سهام داران، DYDX را متناسب با مقدار توکن‌های خود در استخر نقدینگی دریافت خواهند کرد که پس از یک دوره 14 روزه بازپرداخت می‌شود. در حال حاضر، سازندگان بازار در پروتکل dYdX Layer 2 عبارتند از: Amber Group ،Sixtant ،Wintermute و DAT Trading.

بیشتر بخوانید: آینده ارز دیجیتال کاردانو تا سال 2050

توکن DYDX

توکن DYDX، توکن بومی پلتفرم صرافی غیرمتمرکز DYDX است که برای موارد حکومتی پلتفرم استفاده می‌شود. دارندگان توکن‌های DYDX می‌توانند بخشی از فرآیند حاکمیت باشند و تغییراتی را در پروتکل لایه 2 پیشنهاد دهند. برخی از مواردی که دارندگان DYDX می‌توانند به آن‌ها رأی دهند عبارتند از:

  • پرداخت‌های استخر ایمن در صورت وقوع ضرر

  • تنظیم پارامترهای ریسک برای پروتکل لایه 2

انواع پاداش دهی در صرافی DYDX

انواع پاداش دهی در صرافی DYDX

سه نوع پاداش توسط پلتفرم dYdX به دارندگان توکن DYDX ارائه می‌شود:

  • پاداش استخراج مربوط به سوابق

جوایز استخراج مربوط به سوابق، بین کاربران dYdX که معاملات خود را روی پروتکل لایه 2 dYdX انجام می‌دهند و آن دسته از کاربرانی که برای مدت طولانی از این پلتفرم استفاده می‌کنند، توزیع می‌شود. میزان پاداش‌هایی که کاربران می‌توانند کسب کنند به فعالیت کلی و سطحی که به آن تعلق دارند بستگی دارد. اکنون با برداشته شدن محدودیت‌های انتقال اولیه، می‌توان پاداش‌های مرتبط با سوابق را دریافت کرد. ویژگی پاداش دهی بر اساس سوابق  برای ساکنان ایالات متحده به دلیل محدودیت‌های رسمی در دسترس نیست.

  • پاداش‌های معاملاتی

جوایز معاملاتی برای تشویق معامله گران ارزهای دیجیتال به استفاده از پروتکل لایه 2 dYdX توزیع خواهد شد. این جوایز همچنین برای افزایش محبوبیت dYdX و سرعت بخشیدن به فرآیند نقدینگی بازار استفاده می‌شود.

هر معامله‌گری که با پروتکل لایه 2 dYdX معامله می‌کند، واجد شرایط دریافت پاداش معاملاتی DYDX است. میزان پاداش‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که عمده‌ترین آن‌ها فعالیت و حجم معاملات است.

  • پاداش ارائه دهنده نقدینگی

کاربرانی که آدرس اتریوم فعال دارند، زمانی که حداقل حجم سازنده 5% را در دوره قبلی حفظ کنند، می‌توانند جوایز ارائه‌دهنده نقدی دریافت کنند. توکن‌های DYDX پس از یک دوره 28 روزه به ارائه‌دهندگان نقدینگی پاداش داده می‌شوند و این فرآیند به مدت پنج سال ادامه خواهد داشت. هدف اصلی از ارائه این پاداش‌ها تسریع نقدینگی بازار DYDX در بلندمدت است.

تخفیف در کارمزد معاملات

دارندگان توکن DYDX بر اساس تعداد توکن‌هایی که در کیف پول خود نگهداری می‌کنند، تخفیف‌های کارمزد معاملاتی دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال کاربری که دارای 10000 توکن یا بیشتر است، 15% تخفیف در هزینه‌های معاملاتی دریافت می‌کند.

معرفی بخش‌های صرافی dydx

برای شروع به کار با این صرافی ابتدا باید با بخش‌های آن آشنا شوید. وقتی به آدرس www.dydx.exchange مراجعه کنید در صفحه نخست چند تب مشاهده می‌کنید که دسترسی راحت به بخش‌های این صرافی را مهیا کرده است. قسمت‌هایی که کاربران برای کار با این صرافی نیاز دارند، تب‌های products و Governance می‌باشد. علاقمندان می‌توانند در سایر تب‌ها اطلاعاتی مثل بلاگ این صرافی، توضیحات پلتفرم، بحث امنیت، سازندگان و توسعه دهندگان، شبکه‌های اجتماعی این پلتفرم و اطلاعات بسیار دیگر را مشاهده کنند.

معرفی بخش products

این بخش شامل دو قسمت می‌باشد.

  • Perpetuals

این بخش که همان لایه دوم این صرافی است. بخش قرار دادهای دائمی را شامل می‌شود. در این قسمت می‌توان معاملات اهرم دار را انجام داد. همچنین در همین قسمت می‌توان از امکانات وام دهی و وام گیری این پلتفرم نیز استفاده کرد.

توجه: قراردادهای آتی دائمی dYdX Layer-1 از 20 آوریل 2021 متوقف شده است.

  • Margin

در این قسمت معاملات اسپات و مارجین روی لایه 1 اتریوم انجام می‌شود.

شروع به کار در صرافی DYDX

برای شروع به کار و ثبت نام صرافی dydx لازم است که ابتدا یک ولت را از بین گزینه‌های موجود صرافی به صرافی متصل کنید. ما در این قسمت کیف پول متامسک را انتخاب کرده ایم. برای اتصال متامسک لازم است که به وبسایت Metamask.io بروید. سپس از بخش دانلود افزونه مناسب با مرورگر خود را انتخاب کنید. پس از اینکه افزونه کیف پول نصب شد و یک کیف پول ساختید، وارد صرافی شوید روی تب ترید کلیک کنید.

ثبت نام صرافی dydx - اتصال کیف پول

صفحه‌ای مانند صفحه بالا برای شما باز می‌شود که در این قسمت باید روی گزینه CONNECT WALLET کلیک کنید. لیست کیف پول‌هایی که می‌توانید حساب خود را به آن‌ها  متصل کنید را مشاهده می‌کنید. از بین گزینه‌های موجود روی متامسک کلیک کنید.

ثبت نام صرافی dydx - اتصال متامسک

پس از آن با قوانین این صرافی موافقت کنید و گزینه I agree را انتخاب کنید.

ثبت نام صرافی dydx - پذیرش قوانین

پس از آن برای متصل شدن به کیف پول باید ثابت کنید که صاحب این کیف پول واقعا شما هستید. بنابراین روی گزینه send requests کلیک کنید.

ثبت نام صرافی dydx - ارسال درخواست برای اتصال کیف پول

یک پیغام از طرف کیف پول برای شما فرستاده می‌شود. گزینه sign را انتخاب کنید.

ثبت نام صرافی dydx - پذیرش اتصال از سمت کحیف پول

به این ترتیب مرحله اول اتصال کیف پول شما انجام می‌شود. برای تکمیل مرحله دوم کافیست که مقداری USDC در کیف پول خود موجود داشته باشید. به این ترتیب تنها با انتخاب گزینه ادامه دادن هر دو مرحله اتصال کیف پول شما تکمیل می‌شود.

ثبت نام صرافی dydx - تکمیل مراحل

آموزش انواع معاملات در صرافی DYDX

همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم، این صرافی از انواع معاملات اسپات، مارجین و قرارداد دائمی پشتیبانی می‌کند. در این قسمت به آموزش هر یک از انواع معاملات در صرافی DYDX خواهیم پرداخت.

آموزش ترید اسپات در صرافی DYDX

برای انجام ترید اسپات در این صرافی از بخش PRODUCTS در صفحه اصلی صرافی گزینه MARGIN را انتخاب کنید. به دلیل اینکه موجودی کیف پول ما صفر بود این گزینه برای ما فعال نیست. بنابراین فقط مراحل را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

  • پس از اتصال کیف پول وارد بخش ترید و سپس اسپات شوید.

  • در بخش اسپات از قسمت DEPOSIT ارز مورد نظر خود را به SPOT ACCOUNT انتقال دهید. توجه کنید در قسمت ASSET ارز را انتخاب کنید و در قسمت AMOUNT مقدار را وارد کنید و سپس گزینه CONFIRM را بزنید.

  • گزینه BUY برای خرید و گزینه SELL برای فروش است. برای خرید یا فروش ارز مورد نظر را انتخاب کنید. سپس با مشخص کردن نوع سفارش خود از بین MARKET (قیمت لحظه بازار)، LIMIT (سفارش با قیمت مشخص) و STOP (سفارش با تعیین موارد بیشتر)، می‌توانید خرید یا فروش خود را انجام دهید.

  • در قسمت PRICE قیمت مورد نظر خود و در قسمت AMOUNT مقدار مورد نظر خود را مشخص کنید و روی گزینه PLACE ORDER  کلیک کنید. البته در صورتی که از گزینه خرید به صورت MARKET استفاده کنید، با مشخص کردن مقدار سفارش شما با قیمت بازار انجام خواهد شد.

  • برای برداشت از حساب اسپات نیز در همین صفحه روی گزینه WITHDRAW کلیک کرده و پس انتخاب مقدار و نوع ارز، انتقال را به آدرس مورد نظر خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید: کوکوین چیست + ویدیو آموزش صرافی کوکوین

آموزش ترید مارجین در صرافی DYDX

  • برای شروع ترید در بخش مارجین نیز ابتدا کیف پول خود را متصل کنید.

  • پس از اتصال کیف پول جفت ارز مورد نظر را انتخاب کرده و یکی از انواع معاملات ISOLATED یا CROSS را انتخاب کنید.

  • لوریج یا اهرم دلخواه خود را وارد کنید.

  • اکنون می‌توانید بر اساس تحلیل خود پوزیشن LONG یا SHORT را برای جفت ارز انتخابی باز کنید. پس از تایید موارد، معامله شما باز شده و در قسمت پوزیشن‌ها قرار می‌گیرد.

  • در صورتی که می‌خواهد پوزیشن خود را ببندید می‌توانید روی گزینه CLOSE کلیک کنید.

آموزش معامله‌های قراردادهای دائمی در صرافی DYDX

قراردادهای آتی دائمی اکنون برای معامله با حداکثر 25 برابر اهرم و کارمزد Gas صفر در راه حل مقیاس‌بندی لایه 2 (L۲) که توسط StarkWare طراحی شده است، در دسترس هستند.

آموزش معامله‌های قراردادهای دائمی در صرافی DYDX

  • برای شروع معامله در این قسمت نیز باید ابتدا از بخش PRODUCTS در صفحه اصلی صرافی گزینه PERPETUALS را انتخاب کنید. سپس کیف پول خود را مشابه قسمت‌های قبل متصل کنید. تنها تفاوت در این قسمت این است که پس از اتصال از شما یک USERNAME و EMAIL در خواست می‌شود که پس از وارد کردن آن‌ها حساب شما ساخته می‌شود. حتما کیف پول باید موجودی داشته باشد در غیر این صورت ساخت حساب شما تکمیل نخواهد شد. توجه کنید این قسمت در حال حاضر فقط برای BTC/USD و ETH/USD و LINK/USD در دسترس است.

  • در صفحه باز شده روی تب TRADE کلیک کنید تا بخش‌های DEPOSITE و WITHDRAW و سایر امکانات برای شما باز شوند.

  • پس از شارژ حساب خود برای شروع ترید، جفت ارز مورد نظر را انتخاب کرده و پوزیشن خود را مشخص کنید.

  • نوع سفارش را بر اساس MARKET یا LIMIT یا STOP مشخص کنید و سپس سفارش خود را ثبت کنید.

  • سفارش شما از قسمت پوزیشن‌ها قابل مشاهده است.

چشم‌انداز آینده صرافی دی وای دی ایکس

مکانیسم سهام ارائه شده توسط صرافی dYdX می‌تواند دلیل اصلی علاقه سرمایه گذاران کوچک و بزرگ باشد که همیشه به دنبال کسب سود هستند. از آن جایی که توکن DYDX در این بازار نزولی، وضعیت نسبتاً پایداری از خود نشان داده است، سرمایه گذاران بزرگ ممکن است توکن‌های خود را بخرند و روی پلتفرم آن قفل کنند تا پاداش کسب کنند. اگر این اتفاق بیفتد، بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

خرید ارز دیجیتال

صرافی dYdX به بهبود مجموعه ویژگی‌های پروتکل خود ادامه می‌دهد. در حالی که در حال حاضر تنها 3 دارایی مختلف در این پلتفرم وجود دارد که دو مورد از آن‌ها هم استیبل کوین هستند، این احتمال وجود دارد که این پلتفرم دارایی‌های پشتیبانی شده خود را در آینده نزدیک گسترش دهد. همچنین dYdX یک جایگزین بهتر از Compound برای وام دهی است. زیرا dydx امکاناتی فراتر از وام دادن و استقراض، ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

کاربران مشتاقند ببینند که نرخ‌های بهره موجود در آن در مقایسه با رقبا چگونه خواهد بود. توکن DYDX در حال حاضر وضعیت خوبی دارد. با این حال، بازار کریپتو سرشار از نوسان است. توصیه می‌شود قبل از سرمایه‌گذاری در این توکن، شاخص‌های بازار را زیر نظر داشته باشید و نظرات کارشناسان ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
آموزش صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
آموزش صرافی ارز دیجیتال
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال برای افزایش عرضه در گردش و تحرکات بازار، توکن‌های رایگان را در جوامع خود توزیع می‌کنند که به عنوان airdrops شناخته می‌شوند. بیشتر ایردراپ‌هایی که...
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
آموزش صرافی ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است...