نرم افزارها

گوگل میت چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل میت چیست و چه کاربردی دارد؟

گاهی وقت‌ها شرایطی پیش می‌آید که بسیاری از مشاغل مجبور به تغییر روند کاری خود می‌شوند. مثل زمانی که بیماری کرونا آمد و بسیاری از مدارس، موسسات و مشاغل دیگر، مجبور به تغییر دادن سبک کاری خود شدند. البته تاثیری که این شرایط روی مشاغل اینترنتی و دورکاری ایجاد می‌کند هم، قابل چشم پوشی نیست. برای برگزاری کلاس‌ها و جلسات در این شرایط، برنامه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین و بهترین آن‌‌ها گوگل میت (Google Meet) است. در این مقاله می‌آموزید که گوگل میت چیست و نحوه نصب آن چگونه است؟ همچنین آموزش کار با گوگل میت را فرا می‌گیرید.

گوگل میت چیست؟

گوگل میت (Google Meet) یکی از بهترین سرویس‌های ویدئو کنفرانسی است که توسط شرکت گوگل طراحی شده و دارای امکانات و قابلیت‌های زیادی می‌باشد. از جمله امکانات این سرویس چت‌ نوشتاری، صوتی و تصویری است که با استفاده از آن می‌توانید به صورت آنلاین، با 100 نفر جلسه برگزار کنید. همه افراد با وارد کردن آدرس Gmail، می‌توانند از گوگل میت استفاده کنند.

گوگل میت چیست

ویژگی‌های گوگل میت

گوگل میت ویژگی‌ها و مزایای خاص و منحصر به فردی دارد که باعث می‌شود، کاربر از میان چندین برنامه، Google Meet را برای برگزاری جلسات خود انتخاب کند. از جمله:

  • مدت زمان برگزاری جلسات آن 60 دقیقه می‌باشد.
  • برگزاری جلسات آن با حضور 100 نفر امکان پذیر است.
  • امنیت بالایی دارد.
  • دسترسی به آن آسان و راحت است.
  • تصاویر آن، از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  • قابلیت ضبط مکالمات را دارد.
  • دارای قابلیت برقراری تماس صوتی می‌باشد.
  • دسترسی به آن برای کاربران ایرانی آزاد است.
  • امکان ایجاد زیرنویس زنده را دارد.
  • دارای قابلیت به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش می‌باشد.
  • می‌توان جلسات آن را ذخیره کرد.
  • امکان حذف نویز و صداهای بیهوده در آن وجود دارد.

آموزش کار با گوگل میت

آموزش کار با گوگل میت

نحوه کار با گوگل میت بسیار ساده و راحت است. برای این که از کار کردن با آن پیش زمینه‌ای داشته باشید، نحوه استفاده از این برنامه برایتان توضیح داده می‌شود.

  •  وارد سایت meet.google یا اپلیکیشن آن شوید. حتما باید داخل gmail اکانت داشته باشید.
  • روی Start new meeting کلیک کرده تا یک جلسه جدید را شروع کنید.
  • ممکن است فرد دیگری شما را به جلسه دعوت کرده باشد، در این صورت روی enter meeting code یا لینک دعوتی که برای شما فرستاده و سپس روی join کلیک کنید.
  • روی علامت میکروفون و دوربین کلیک کنید تا صدا و تصویر شما فعال شود.
  • برای اشتراک گذاشتن صفحه‌ای که باز است، روی present کلیک کنید.

در صورت کلیک کردن روی present سه بخش به شما نمایش داده ‌می‌شود؛ chrome،Your entire screen و Application windows.

  • chrome tab: تمام تب‌های فعال، در این قسمت دیده می‌شوند و برحسب نیاز می‌توانید آن‌ها را به اشتراک بگذارید.
  • entire screen: در این قسمت، هر پنجره‌ای که باز کنید، دیگران قادر به دیدن آن هستند و کل صفحه با آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • window: این قسمت برای اشتراک گذاشتن برنامه‌های موجود در ویندوز است که با آن می‌توانید برنامه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

البته شما از طریق تقویم گوگل یا گوگل کلندر نیز می‌توانید جلساتی را ایجاد یا زمان‌ قرار ملاقات و فعالیت‌های مهم خود را تنظیم کنید. برای دعوت کردن افراد دیگر به جلسه‌ای که قرار است برگزار کنید، روی Meeting Details که در قسمت پایین و سمت چپ صفحه قرار گرفته، کلیک کنید. لینک مشخص شده را کپی کرده و با افراد دیگر، به اشتراک بگذارید.

کار با گوگل میت در اندروید و iOS

برای نصب و استفاده از گوگل میت، برنامه google meet را از طریق google play روی موبایل خود نصب کنید. آن را باز کرده، روی New Meeting کلیک و get a meeting link to share را انتخاب کنید. کدی که به شما داده می‌شود، کپی کرده و آن را برای کسانی که می‌خواهید در جلسه شما حضور داشته باشند، بفرستید. در صورتی که شما به جلسه‌‌ای دعوت شده‌ اید کد دعوت آن را کپی و در قسمت join with a code وارد کنید.

کار با گوگل میت در اندروید و iOS

بالا بردن کیفیت ویدئوها در گوگل میت

در قسمت قبلی گفته شده که یکی از ویژگی‌های گوگل میت (Google Meet)، افزایش کیفیت تصویر ویدئوها می‌باشد.منظور از ویدئو چیست؟ شاید در حین جلسه برای توضیح بیشتر بخواهید فیلمی را به شرکت کنندگان نشان دهید. برای استفاده از این ویژگی باید از گوگل کروم استفاده کنید. در هنگام برگزاری جلسه، روی Present کلیک و سپس chrom tab را انتخاب کنید تا تب‌های باز شده به شما نمایش داده شود. تب مورد نظر خود را انتخاب کرده و مطمئن شوید که share audio فعال است، سپس روی share کلیک کنید. در این صورت ویدئوی انتخابی در صفحه google meet پخش و همه افراد حاضر در جلسه از آن استفاده می‌کنند.

تغییر دادن تصویر زمینه در گوگل میت

برای تغییر دادن ظاهر و قالب جلسه روی گزینه More (با علامت سه نقطه نشان داده شده است) کلیک و سپس گزینه Change Layout را انتخاب کنید. گزینه‌های مختلفی به شما نمایش داده می‌شود مثل اسپات لایت، اسلاید بار و … که بر حسب سلیقه می‌توانید یکی را انتخاب کنید. این طرح تا زمانی که آن را تغییر ندهید و از طرح دیگری استفاده نکنید، عوض نخواهد شد. همچنین می‌توانید با کلیک بر روی turn on background blur تصویر زمینه را تار کنید که البته میزان تار شدن آن هم قابل تنظیم است.

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید که گوگل میت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ همچنین نکات زیادی را در مورد نحوه کار با گوگل میت آموختید. آیا تا به حال از طریق برنامه google meet در جلسه کاری یا مصاحبه خاصی شرکت کرده اید؟ اگر تجربه خاصی در استفاده از این برنامه کاربردی دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

گوگل میت چیست و چه کاربردی دارد؟
گاهی وقت‌ها شرایطی پیش می‌آید که بسیاری از مشاغل مجبور به تغییر روند کاری خود می‌شوند. مثل زمانی که بیماری کرونا آمد و بسیاری از مدارس، موسسات و مشاغل دیگر،...
3 از 3 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام
    چطوری میتونم اکانت گوگل میت برای کلاس یخرم.من رایگانشو استفاده کردم ولی سیو و بازبینی نداره
    ممنون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      شما با استفاده از خدمات ایرانیکارت می‌توانید به خرید اکانت گوگل میت اقدام کرده و پرداخت آن را انجام دهید.
      برای این کار لازم است وارد پنل کاربری خود در سایت ایرانیکارت شده و درخواست خود را به صورت تیکت ارسال کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
نرم افزارها
گوگل ویس چیست ؟ (Google Voice)
گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد. هدف این شرکت سازماندهی اطلاعات جهان و دسترس‌پذیر کردن آنها برای عموم می‌باشد. این شرکت در راستای رسیدن به...
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اکانت های خارجی
نرم افزار دیزر (Deezer) چیست؟
اگر شما هم زیاد موزیک گوش می‌کنید، حتما نرم‌افزار دیزر deezer را می‌شناسید. دیزر یک نرم‌افزار پخش آنلاین موزیک بوده که در بین کاربران بسیار محبوب است. دسترسی به بی...
اسکایپ چیست و چگونه کار می کند؟
نرم افزارها
اسکایپ چیست و چگونه کار می کند؟
اسکایپ (به انگلیسی skype) یک نرم افزار کاربردی رایگان است که امکان برقراری تماس تلفنی و تصویری، ایجاد ویدئو کنفرانس، ارسال پیام، انتقال فایل و پست صوتی را با استفاده...