اکانت های خارجی

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان

شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است که قابلیت استفاده از امکانات ارتباطی نظیر دریافت و ارسال تماس و پیام را بدون نیاز به سیمکارت با پیش شماره کشورهای مختلف فراهم می‌کند. داشتن یک شماره مجازی یکی از چالش‌هایی است که امروزه بسیاری از افراد برای استفاده از سرویس‌های بین‌المللی با آن روبرو می‌شوند. خرید شماره مجازی برای بسیاری از کاربران یک مزیت عالی است که می‌توانند برای کسب‌وکار و یا حتی استفاده شخصی خود از آن بهره‌مند شوند. برای ساخت شماره مجازی رایگان می‌‌توان از راه‌ها و برنامه‌های مختلفی استفاده کرد که در این مطلب به معرفی چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی یا virtual number شماره‌ای است که شما برای داشتن و استفاده از آن به سیم کارت و یا تلفن نیاز ندارید؛ اما به وسیله آن می‌توانید با پیش شماره کشورهای دیگر با دیگران ارتباط برقرار کنید، تماس تلفنی بگیرید و یا پیامک ارسال نمایید. بسیاری از سایت‌های خارجی مانند چت جی پی تی برای احراز هویت نیاز به شماره غیر ایران دارد، بنابراین شماره‌های مجازی این امکان را برایتان فراهم می‌کند! در ادامه بیشتر در مورد عملکرد، مزایا و معایب و نحوه ساخت و خرید شماره مجازی صحبت خواهیم کرد.

شماره مجازی چگونه کار می‌کند؟

شماره‌های مجازی به سیم کارت یا آدرس فیزیکی احتیاج ندارند و تماس‌های تلفنی میان افراد را از طریق پروتکل VoIP در فضای ایمن ابری برقرار می‌کنند. این همان فناوری است که در سرویس‌های iMessage، گوگل ویس و یا واتس‌اپ استفاده می‌شود؛ بنابراین با فناوری جدیدی روبه‌رو نیستیم. این پروتکل در طی این سال‌ها توانسته بدون مصرف داده زیاد، کیفیت تماس‌های صوتی بالایی را به کاربران خود ارائه دهد. بنابراین شما برای استفاده از شماره مجازی رایگان یا پولی به اینترنت سیم‌کارت نیاز ندارید، بلکه تنها کافیست به یک اتصال داده معتبر مانند وای‌فای متصل شوید.

اگر برای برقراری ارتباط از تلفن‌های ثابت استفاده کنید، باید در همان محل بمانید تا بتوانید تلفن‌ها را پاسخ دهید و امکان جابه‌جایی وجود ندارد! از طرف دیگر گوشی‌های هوشمند با اینکه چنین محدودیتی را ندارند و شما می‌توانید در هر مکانی از آن برای برقراری ارتباط استفاده کنید، اما در اینجا باز هم با یک محدودیت دیگر مواجه هستیم! همانطور که گفتیم برای ثبت‌نام در برخی از سرویس‌های آنلاین باید از شماره غیرایرانی استفاده کنیم در غیراین صورت امکان ثبت نام وجود ندارد. پس بازهم به بن بست خوردیم!

برقراری ارتباط با شماره مجازی دیگر چنین دردسرهایی ندارد؛ شما می‌توانید به وسیله شماره مجازی به موقعیت مکانی خاصی محدود نیستید و به عبارتی می‌توانید در هر لحظه به هر نقطه از جهان سفر کنید!

شماره مجازی چیست؟

نحوه ساخت شماره مجازی

شما می‌توانید شماره مجازی را به دو روش رایگان و پولی بسازید و از آن برای برقراری ارتباط استفاده کنید. در ادامه به طور مفصل به توضیح هرکدام از این روش‌ها می‌پردازیم.

ساخت شماره مجازی رایگان

در حال حاضر برنامه و سایت‌های متعددی خدمات ساخت شماره مجازی را به صورت رایگان به شما ارائه می‌دهند. شما می‌توانید به راحتی از طریق این سایت‌ها صاحب یک شماره مجازی شوید و از آن استفاده کنید. اما به شما توصیه می‌کنیم که از شماره مجازی رایگان استفاده نکنید! با اینکه برای دریافت شماره مجازی رایگان هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید ولی این شماره‌ها اغلب می‌توانند خطرات جدی را برایتان ایجاد کنند. بسیاری از ما ممکن است به علت بالابردن امنیت و حریم خصوصی خود بخواهیم از طریق شماره‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنیم تا هویت‌مان پنهان بماند، اما یکی از بزرگترین خطرات شماره مجازی، هک‌شدن اطلاعات تماس از طریق همین سایت‌ها و نرم افزارهایی است که شماره مجازی رایگان را در اختیارتان می‌گذارند. 

از طرف دیگر آیا می‌دانستید که شماره مجازی رایگان مختص شما نیست؟! در واقع شما تنها یک بار می‌توانید از شماره مجازی رایگان استفاده کنید و بعد از شما، دیگران هم می‌توانند شماره مجازی‌تان را از همین برنامه‌های رایگان دریافت کنند. در نتیجه ممکن است دقیقا با شماره مجازی شما، شخص دیگری هم وارد حساب تلگرام شود و اطلاعات شما را مشاهده کند!! خب در اینجا به اندازه کافی دلایل استفاده نکردن از شماره مجازی را بیان کردیم. اما راه‌حل چیست؟ خرید شماره مجازی! با خرید شماره مجازی دیگر این مشکلات را نخواهید داشت.

ساخت شماره مجازی پولی

همانطور که گفتیم شماره‌های مجازی رایگان اصلا ایمن نیستند. به همین علت بهترین روش ساخت شماره مجازی و استفاده از آن، خرید شماره مجازی از مجموعه‌های معتبر است. با شماره مجازی اختصاصی احتمال حذف شماره از طریق اپلیکیشن‌ها نزدیک به صفر می‌شود و این شماره تنها به شما تعلق دارد. پس اگر به شماره مجازی اختصاصی و ایمن نیاز دارید، از خدمات ایرانیکارت بهره‌مند شوید!

ما در ایرانیکارت امکان خرید انواع شماره‌های مجازی اختصاصی مانند شماره مجازی پی پال، شماره مجازی دائمی آمریکا و شماره مجازی airbnb را به صورت کاملا اختصاصی و با حفظ حریم خصوصی مربوط به خودتان فراهم کرده‌ایم. با خرید از ایرانیکارت می‌توانید از مزیت‌هایی همچون پشتیبانی 24 ساعته و خرید شماره مجازی بدون نیاز به کارت اعتباری بین‌المللی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شوید.

نحوه ساخت شماره مجازینحوه ساخت شماره مجازی رایگان

برای ساخت شماره مجازی رایگان اپلیکیشن‌ها و سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. نکته قابل توجه برای ساخت شماره‌های مجازی رایگان، انتخاب اپلیکیشن‌های معتبر و قابل‌اطمینان است؛ چراکه، بسیاری از این برنامه‌ها قابل‌اطمینان نبوده و به سادگی می‌توانند حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را فاش کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید از طریق ساخت شماره مجازی با اسکایپ از این شماره جهت وریفای سایت و اکانت‌ها استفاده کنید.

برای حفظ امنیت اطلاعات شخصی خود، لازم است تا پیش از انتخاب اپلیکیشن، از اعتبار آن مطمئن شوید. برای این منظور، سعی کنید برنامه مورد نظر خود را تنها از بسترهای معتبر مانند گوگل‌پلی و اپ‌استور دانلود کرده و به هیچ عنوان از برنامه‌های ناشناس استفاده نکنید. همچنین پس از نصب برنامه، به مجوزهای درخواستی اپلیکیشن توجه کامل را داشته باشید و تنها مجوزهای لازم را به آن‌ها بدهید. با تمام این نکات، باید توجه داشته باشید که شماره مجازی رایگان امنیت و اعتبار شماره‌های مجازی پولی را نداشته و ریسک استفاده از آن‌ها برای انجام کارهای مهم بالاست. بنابراین اگر قصد انجام کارهای مهم و یا ساخت حساب برای رد و بدل کردن اطلاعات حیاتی خود را دارید، توصیه می‌کنیم از شماره‌های مجازی پولی استفاده کنید. در ادامه به آموزش و بررسی مراحل ساخت شماره مجازی می پردازیم:

 

 

مراحل ساخت شماره مجازی رایگان در برنامه Temp Number

برنامه Temp Number یکی از برنامه‌های پربازده برای ساخت شماره‌های مجازی کشورهای مختلف است. شماره‌های ارائه شده از سمت این برنامه از کیفیت خوبی برخوردار بوده و درصد رضایت بالایی در میان کاربران خود داشته است. برای آموزش نحوه ساخت شماره مجازی رایگان، مراحل ساخت شماره در این برنامه را توضیح خواهیم داد.

زمان مورد نیاز: 5 دقیقه

  1. مرحله 1: دانلود و نصب برنامه Temp Number

    ابتدا برنامه Temp Number را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرده و روی تلفن همراه خود نصب کنید. (لینک دانلود برنامه: دانلود Temp Number نسخه اندروید)

  2. مرحله دوم: ثبت درخواست شماره مجازی

    وارد برنامه Temp Number شده و روی دکمه Get Free Number کلیک کنید.

  3. مرحله سوم: انتخاب ریجن شماره

    از بین لیست کشورها، ریجن مورد نظر خود را برای گرفتن شماره مجازی رایگان انتخاب کنید.
    آموزش ساخت شماره مجازی رایگان مرحله 3

  4. مرحله چهارم: انتخاب شماره مجازی

    در لیست شماره‌های مجازی ارائه شده، شماره مورد نظر خود را انتخاب کنید. (در نظر داشته باشید که شماره‌های رایگان پیش از شما در اختیار سایر افراد بوده‌اند.)

  5. مرحله پنجم: بررسی inbox

    در صورت استفاده از شماره مجازی برای ساخت اکانت، کد فعالسازی در قسمت inbox در اختیار شما قرار می‌گیرد.
    آموزش ساخت شماره مجازی رایگان مرحله 5

برنامه های رایگان ساخت شماره مجازی

در ادامه به معرفی چند برنامه برای آموزش ساخت شماره مجازی رایگان می‌پردازیم:

برنامه های رایگان ساخت شماره مجازی

1. برنامه Textnow

Textnow یکی از برنامه‌های معتبر برای ساخت شماره مجازی رایگان است که با سرچ در گوگل می‌توانید آن را برای گوشی‌های آیفون و اندروید استفاده کنید.

مزایای استفاده از Textnow

  • برقراری تماس صوتی با کشورهای خارجی
  • ساخت شماره مجازی آمریکا یا کانادا
  • ارسال و دریافت پیامک
  • رایگان و بدون هزینه
  • تماس های بین المللی فوق‌العاده ارزان

لینک های دانلود برنامه Textnow

2. برنامه TextPlus

TextPlus یکی دیگر از برنامه‌های معتبر برای دریافت و ساخت شماره مجازی رایگان است که به کمک آن می‌توانید از خدماتی مانند خدمات یک شماره تلفن واقعی استفاده کنید. با این برنامه می‌توانید در ایران حضور داشته باشید و در عین حال از یک شماره ثابت آمریکایی استفاده کنید. در ادامه به بررسی مزایای ساخت شماره مجازی textplus می‌پردازیم.

مزایای استفاده از TextPlus

  • بهره مندی از تمامی امکانات یک خط ثابت در آمریکا یا کانادا
  • ارسال و دریافت پیامک رایگان
  • برقراری تماس با کشورهای خارجی با هزینه مناسب
  • امکان ارسال پیامک گروهی به شماره‌های مقصد خود در آمریکا و کانادا
  • سادگی و سهولت استفاده

لینک های دانلود برنامه TextPlus

3. Text Me

یکی دیگر از بهترین برنامه‌ها برای ساخت شماره مجازی رایگان، برنامه تکست می است. با استفاده از این برنامه نیز خدمات ارتباطی شماره های امریکا و کانادا برای شما قابل دسترسی خواهد بود.

مزایای استفاده از برنامه Text me

  • ارسال و دریافت پیام‌های متنی نامحدود
  • برقراری تماس با کشورهای خارجی با هزینه اندک
  • دستیابی به یک شماره تلفن واقعی از آمریکا و کانادا به صورت رایگان
  • امکان تبادل و اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدیوها و سایر رسانه‌ها
  • جستجو و ذخیره شماره‌های تماس
  • تماس ویدیویی
  • رابط کاربری آسان و بدون دردسر این برنامه
  • ارسال و دریافت پیام‌ به صورت مخفیانه

لینک های دانلود برنامه Text me

4. 2ndLine

اپلیکیشن  2ndLine Second Phone Number از استودیوی TextNow, Inc. برای دستگاه های اندروید منتشر شده است که امکان برقاری تماس و ارسال پیامک را با سایر نقاط جهان برای کاربران خود فراهم کرده است. با استفاده از این برنامه به راحتی می توان شماره های مجازی آمریکا و کانادا را به صورت رایگان ساخته و از خدمات آن بهره‌مند شد.این برنامه از برای تماس و ارسال و دریافت پیامک از اینترنت استفاده می‌کند. مزیت این برنامه آن است که هیچ محدودیتی برای تماس و پیامک قائل نبوده و خدمات خود را با کمترین هزینه ارائه می‌دهد.

مزایای استفاده از برنامه 2ndLine

  • برخورداری از شماره های مجازی آمریکا و کانادا
  • برقراری تماس و ارسال و دریافت پیامک
  • امکان ارسال و دریافت ایموجی، استیکر و گیف
  • رابط کاربری آسان و بدون دردسر این برنامه

لینک های دانلود برنامه 2ndLine

5. SafeUM

سایر برنامه‌های ساخت شماره مجازی رایگان تنها امکان ساخت شماره مجازی آمریکا و کانادا را ارائه می دهند؛ اما اپلیکیشن سیف.یو.ام به شما کمک می‌کند که به صورت رایگان یک شماره از کشور لاتویا با کد 371+ داشته باشید.

این برنامه در سیستم عامل های اندروید و IOS قابل استفاده بوده و برای ساخت اکانت شبکه های اجتماعی مناسب است. توجه داشته باشید که شماره های این برنامه تنها تا دو هفته در دسترس شما باقی خواهد ماند و پس از آن شماره شما به شخص دیگری داده می‌شود؛ پس اگر برا ساخت حساب شبکه‌های اجتماعی از SafeUM استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از دسترسی سایر افراد به حریم خصوصی خود حتما تایید دومرحله ای را فعال کنید.

مزایای استفاده از برنامه SafeUM

  • امکان ساخت شماره مجازی کشور لاتویا به صورت کاملاً رایگان
  • استفاده از این برنامه به عنوان یک پیام‌رسان پرسرعت
  • امکان برقراری تماس صوتی و تصویری امن
  • امکان ایجاد سه حساب کاربری به صورت همزمان در یک گوشی

لینک های دانلود برنامه SafeUM

6. TalkU

Second Phone Number از بهترین نرم افزارهای برقراری تماس و ارسال پیامک متنی رایگان برای گوشی‌های اندروید است. با اپلیکیشن تالک یو میتوانید با استفاده از اتصال 3G/4G و یا WiFi تماس های تلفنی رایگان با سراسر جهان را با کمترین هزینه تجربه کنید. توجه داشته باشید که تماس های صوتی تنها برای کاربرانی که این اپلیکیشن را بر روی تلفن همراه خود نصب دارند رایگان می باشد و برای برقراری تماس با دیگر افراد باید هزینه آن پرداخت شود.

مزایای استفاده از TalkU

  • ارائه یک شماره مجازی رایگان به هر کاربر
  • امکان برقراری تماس صوتی رایگان با کاربران تالک یو
  • تجربه تماس صوتی رایگان با کیفیت HD
  • تماس‌های بین‌المللی ارزان قیمت با بیش از 200 کشور جهان
  • بدون هیچگونه هزینه رومینگ حتی در تماس‌های بین المللی
  • امکان مسدود کردن تماس‌های صوتی ناخواسته
  • امکان ضبط مکالمات تلفنی
  • دارای امنیت بالا برای جلوگیری از دسترسی هکرها به تماس‌ها و پیامک‌ها

لینک های دانلود برنامه TalkU

7. Numero eSIM

Numero eSIM، اپلیکیشن تماس تلفنی از طریق وای فای (اینترنت) است و تلفن همراه VoIP برای استفاده شخصی و یا تجاری است. با این برنامه تماس های خارجی خود را با کمترین هزینه ممکن برقرار کنید.

مزایای استفاده از Numero eSIM

  • امنیت بالای برنامه در برابر نفوذ هکرها
  • امکان ساخت شماره مجازی مربوط به کشورهای آمریکا و کانادا
  • کیفیت بالای تماس
  • دریافت و ارسال سریع و بی‌وقفه پیامک
  • دارای طراحی حرفه ای و ساده
  • قابلیت ثبت شماره مجازی رایگان
  • قابلیت شارژ اکانت
  • امکان تماس با همه کشور ها
  • امکان تماس با ایران
  • قابلیت ثبت نام در مسنجرها با شماره مجازی
  • ثبت نام نامحدود

لینک های دانلود برنامه Numero eSIM

8. Telos

برنامه Telos از اپلیکیشن های معتبر برای ساخت شماره مجازی رایگان است که با استفاده از ان می توانید شماره مجازی آمریکا را در سریع ترین زمان بسیازید و تماس ها و پیامک های خارجی خود را با کمترین هزینه برقرار کنید.

مزایای استفاده از Telos

  • ارائه یک شماره مجازی رایگان به هر کاربر
  • ارسال پیام و برقراری تماس نامحدود
  • برقرای تماس‌های صوتی با کیفیت بالا
  • ارائه یک شماره مجازی محلی به مسافران کشورهای خارجی
  • ایجاد شماره های مجازی از کشورهای مختلف نظیر هلند , سوئد و بلژیک
  • امکان مسدود سازی مکالمات و پیام های ناخواسته
  • و بسیاری امکانات منحصر به فرد دیگر

لینک های دانلود برنامه Telos

ساخت شماره مجازی رایگان از طریق سایت

علاوه بر اپلیکیشن، برای ساخت شماره مجازی رایگان می‌توانید از سایت‌های معتبر فعال در این زمینه نیز کمک بگیرید. بسیاری از افراد به دنبال ساخت شماره مجازی بدون برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف می‌باشند و ترجیح می‌دهند از سایت‌های معتبر استفاده کنند. طبق نکات گفته شده برای حفظ امنیت و حریم خصوصی خود، پیش از استفاده از شماره‌های مجازی، از اعتبار سایت ارائه دهنده شماره مطمئن شوید. در ادامه به معرفی بعضی از سایت‌های ساخت شماره مجازی رایگان می‌پردازیم.

  • receive-smss.com

در این سایت می‌توانید شماره‌های مجازی کشورهای آمریکا، روسیه، اسپانیا، هلند، آلمان، اوکراین، هند، فرانسه، انگلستان و … را به صورت رایگان و پرمیوم دریافت کنید.

  • 7sim.net

این سایت تعدادی شماره عمومی از کشورهای روسیه، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، اسپانیا، بلژیک، سوئد و … ارائه می‌دهد که از دسته شماره‌های مجازی رایگان می‌باشند.

  • sms.sellaite.com

شماره مجازی کشور استونی توسط Sellaite SMS Receiver برای دریافت پیامک آنلاین ارائه می‌شود. این سایت شماره‌های مجازی را که کار نمی‌کنند به سرعت شناسایی کرده و از لیست شماره‌ها حذف می‌کند.

  • freesmscenter.com

Freesmscenter شماره‌های مجازی رایگان از 9 کشور سوئد، چین، پولند، آمریکا، انگلستان، کانادا، روسیه، هنگ کنگ، استرالیا را ارائه می‌دهد. در نظر داشته باشید که به دلیل ترافیک بالا، معمولا نمایش پیام‌ها در این سایت با تاخیر انجام می‌شود.

  • freephonenum.com

سایت freephonenum شماره تلفن های جدیدی از 2 کشور آمریکا و کانادا را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سایت هر 2 هفته یک بار شماره‌های خود را آپدیت می‌کند.

در انتخاب بهترین اپراتور برای ساخت شماره مجازی چه نکاتی را باید درنظر بگیریم؟

مهم‌ترین نکات انتخاب بهترین اپراتور برای ساخت شماره مجازی عبارتند از:

  1. سرویس‌های ارائه‌دهنده شماره مجازی را زیر ذره‌بین بیاورید!

هنگام ساخت شماره مجازی رایگان هرکشوری که مدنظرتان است، اول از همه باید زیر و بم سرویس‌هایی را که در این زمینه در ایران فعال هستند، در بیاورید. اجازه بدهید با یک مثال ساده منظورمان را واضح‌تر بیان کنیم. فرض کنید شما قصد استفاده از شماره مجازی برای ساخت اکانت در چت جی پی تی را دارید، بنابراین باید سراغ سایت‌هایی بروید که شماره‌های مجازی فعال مخصوص چت چی پی تی در ایران را به شما می‌دهند. به عنوان مثال، ایرانیکارت یکی از معتبرترین ارائه‌دهندگان برای خرید شماره مجازی چت جی پی تی در ایران است.

  1. از امکانات و محدودیت انواع شماره‌های مجازی باخبر باشید.

جدا از اینکه قصد خرید شماره مجازی را دارید و یا به ساخت شماره مجازی رایگان فکر می‌کنید، حتما قبل از دریافت این شماره، درباره امکانات و محدودیت‌های آن اطلاعات کسب کنید. گاها ممکن است برخی از شماره‌ها تنها برای یک سری از کشورها فعال باشد و دقیقا برای کشور مدنظرتان قابل استفاده نباشد.

از طرف دیگر اگر صاحب کسب وکار هستید و می‌خواهید شماره مجازی را به عنوان شماره مرکزی قرار دهید تا سایر کارمندان از همان شماره استفاده کنند، حتما امکانات شماره مجازی را کاملا بررسی کنید تا پولتان هدر نرود!

  1. شماره مجازی رایگان و یا پولی؟

باتوجه به اینکه در حال مطالعه آموزش ساخت شماره مجازی رایگان هستید، احتمالا قصد خرید شماره مجازی را ندارید. با این وجود از آنجایی که ما همیشه به فکر سود و منفعت شما هستیم، توصیه می‌کنیم برای انجام کارهایی که برایتان مهم است، سراغ شماره مجازی رایگان نروید! معمولا شماره‌های مجازی رایگان یک بار مصرف هستند و امکان استفاده مجدد را ندارند؛ و مهم‌تر از آن، این شماره‌ها در دسترس افراد زیادی بوده‌اند و همین امر می‌تواند خطرات و ریسک‌های جدی برای امنیت اطلاعات شما داشته باشد.

  1. برخورداری از امکانات برنامه وب، اندروید و IOS

هنگام دریافت شماره مجازی دقت کنید که این شماره امکان فعالسازی روی مرورگر اندروید و ios را داشته باشد. اگر می‌خواهید خیالتان بابت دسترسی به شماره در هر شرایطی آسوده باشد، سرویسی را انتخاب کنید که به صورت همزمان نسخه دسکتاپ و موبایل را ارائه می‌دهد.

  1. خدمات واقعی یا شعارهای فریبنده?!

برخی از سرویس‌های پولیT خدماتی نظیر ضبط تماس، تبدیل پست صوتی به متن، ارسال MMS و اس ام اس را همراه با پنل شماره‌های مجازی به کاربران خود ارائه می‌دهند. بنابراین توجه کنید که در ازای پولی که پرداخت می‌کنید، خدمات و امکانات مناسبی را دریافت نمایید؛ برای این‌کار می‌توانید از نظرات و تجربیات سایر مشتریان استفاده کنید.

کاربردهای شماره مجازی

کاربردهای شماره مجازی

پس از پاسخ به سوال شماره مجازی چیست؟! اطلاع از کاربرد این سرویس، مهمترین نکته‌ای است که باید بدان بپردازیم.  با اینکه مهم‌ترین کاربرد شماره مجازی ثبت نام و احراز هویت در سایت و اپلیکیشن‌های خارجی است اما این تنها یکی از کاربردهای شماره مجازیست. شما به وسیله شماره مجازی می‌توانید با مشتریان خود در سراسر دنیا به راحتی ارتباط برقرار کنید، در شبکه‌های مجازی برای خود یک صفحه بسازید و یا با خارج از کشور تماس بگیرید. در ادامه به طور مفصل‌تری در مورد هر کدام از این موارد صحبت کرده‌ایم.  

  • خدمات ارتباط با مشتری

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ساخت شماره مجازی، کاربرد آن برای بهبود ارتباط با مشتری است. امروزه، یکی از شروط موفقیت در تجارت‌های کوچک و بزرگ، ارتباط ‌سازی با مشتریان و کاربران هدف از راه‌های مختلف است، که این مورد نیازمند ابزار و تجهیزات مورد نیاز خود خواهد بود. جالب است بدانید با اینکه هنوز برخی از افراد معتقدند استفاده از شماره ثابت برای کسب اعتماد مشتریان بهتر است، اما آمارها نتایج دیگری را نشان می‌دهد. براساس نظر سنجی KPMG2021، حدود 69 درصد کارکنان از شماره مجازی استفاده می‌کنند، چراکه در این سال‌ها رسیدگی به تماس‌ها و پشتیبانی از طریق شماره ثابت عملکرد چندان موثری نداشته است.

در واقع بسیاری از کسب‌و‌کارهای حرفه‌ای برای بهبود و ارتباط‌سازی خود با افراد، خرید شماره مجازی را جایگزین خطوط تلفن ثابت خود کرده‌اند! مزایایی همچون نداشتن محدودیت مکانی، بی‌نیازی از سیم کارت، ساخت اکانت‌های مختلف، قابلیت استفاده در دستگاه‌های متعدد، بی‌نیازی از احراز هویت و حفظ حریم خصوصی و… استفاده از شماره مجازی را معقول ساخته است. در نتیجه شما از شماره مجازی می‌توانید برای ادغام کردن سرویس CRM، ایمیل و یا هرپلتفرم سازمانی دیگری که دارید، استفاده کنید.

  • استفاده در سایت های خارجی

 یکی از پرکاربردترین مواردی که ساخت شماره مجازی رایگان را برای کاربران ایرانی ضروری کرده است، تحریم بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌های خارجی است که برای استفاده از خدمات آن‌ها نیاز به وریفای شماره خواهد بود. با ساخت شماره مجازی به راحتی می‌توان از خدمات سایت‌ها و پلتفرم‌های بین‌المللی که دسترسی به سرویس‌های خود را برای کاربران ایرانی محدود کرده اند، استفاده کرد. به عنوان مثال، در حال حاضر تب وتاب استفاده از هوش مصنوعی از جمله چت جی پی تی در جهان بسیار داغ است، اما ما ایرانی‌ها برای استفاده از آن با محدودیت روبه‌رو هستیم. بنابراین، اگرچه تحریم و محدودیت‌های موجود خاطر ما را آزرده می‌کند، اما خبرخوب این است که اگر شما صاحب یک شماره مجازی باشید، دیگر نگرانی بابت این تحریم‌ها نخواهید داشت و به سادگی می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

  • ساخت اکانت شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از کاربردهای رایج شماره مجازی، استفاده از آن برای ساخت اکانت شبکه‌های مجازی مختلف است. با ساخت شماره مجازی، بدون نیاز به خرید سیمکارت برای هر اکانت، می‌توانید حساب‌های متعددی برای خود بسازید که همین امر، موجب کاهش هزینه‌های شما خواهد شد.

با شماره مجازی می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی بدون استفاده از شماره اصلی خود، فعالیت کنید و امنیت حریم خصوصی خود را بالاتر ببرید. در ضمن شماره مجازی منجر به حفظ موقعیت مکانی شما و عدم نمایش آن به سایر افراد می‌شود. این بدین معناست که شما به راحتی می‌توانید از داخل ایران با پیش‌شماره کشورهای دیگر، با سایر کشورهای خارجی بدون اینکه موقعیت مکانی شما برای آن‌ها آشکار شود، ارتباط بگیرید.

  • برقراری تماس با خارج از کشور

اگرچه ما به لطف تلگرام، ایمو، واتس اپ و یا سایر پلتفرم‌های مجازی دیگر می‌توانیم به راحتی با دوستان و خانواده خود در خارج از کشور ارتباط برقرار کنیم، اما شماره‌های مجازی هم  برقراری تماس و ارسال و دریافت پیامک با سایر افراد در کشورهای خارجی را با سهولت بیشتر و همچنین هزینه‌های بسیار کمتری امکان‌پذیر کرده‌است. برقراری تماس با کشورهای خارجی علاوه بر لزوم خرید سیمکارت‌های خارجی، هزینه‌های تماس گزافی را نیز به دنبال خواهند داشت، که شماره مجازی این موارد را مرتفع کرده است. بنابراین اگر به هر دلیلی به این پلتفرم‌ها دسترسی ندارید، می‌توانید به راحتی یک شماره مجازی بخرید و از طریق آن با دیگران تماس بگیرید و یا پیام ارسال کنید.

  • خدمات ساخت ایمیل

آخرین کاربرد شماره مجازی که قصد داریم در این مطلب بدان اشاره کنیم، ساخت ایمیل با شماره مجازیست. گاها ممکن است بخواهید با شماره‌ای غیر از شماره خودتان یک ایمیل بسازید، در این صورت می‌توانید از شماره مجازی استفاده کنید!

مزایا استفاده از شماره مجازی

مزایا و معایب استفاده از شماره مجازی

با اینکه شماره مجازی در بسیاری از مواقع بسیار کارآمد و راه گشاست، اما با این وجود معایبی هم دارد؛ به همین علت این بخش از مطلب را با دقت مضاعف مطالعه کنید.

  • مزایای شماره مجازی

  1. دسترسی به تلفن در همه جا و نداشتن محدودیت مکانی
    با شماره مجازی می‌توانید در همه جا به شماره دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید. به طور مثال فرض کنید یکی از مشتری‌ها با شماره محل کارتان تماس می‌گیرد و شما درحالی‌که در منزلتان نشسته‌اید، تماس او را پاسخ می‌دهید.
  1. نیاز به سخت افزار ندارید
    شماره‌های مجازی روی تلفن یا لپ تاپ‌تان قرار دارند و به همین علت برای استفاده و دسترسی به آن فقط به اینترنت نیاز دارید. البته ممکن است اگر بخواهید از شماره‌های مجازی برای سازمان و یا یک مجموعه بزرگ استفاده کنید، وسایل و تجهیزات خاصی مانند Voip لازم باشد؛ اما به عنوان یک کاربر عادی به هیچگونه سخت‌افزار پیچیده و خاصی نیاز ندارید.
  1. حفظ اعتبار کسب وکار و امکان استفاده از یک شماره برای تمام تیم
    یکی از مزیت‌های مهم شماره مجازی، حفظ اعتبار کسب و کار و جلب اعتماد مشتری است. شماره‌های مجازی همانند شماره‌های ثابت یک سرشماره مشخص دارند و شما می‌توانید برای هربار ارتباط با مشتری، ارسال پیامک و یا تماس از یک شماره استفاده کنید. در نتیجه کاربران راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و این به نفع کسب و کار شماست! شاید با خودتان بگویید که شماره ثابت هم چنین مزیتی را دارد پس چرا باید از شماره مجازی استفاده کنیم؟ معمولا تلفن‌های ثابت همیشه مشغول هستند، بنابراین شماره مجازی این امکان را به اعضای تیم پشتیبانی و فروش می‌دهد تا بتوانند به صورت همزمان از طریق یک شماره با تمامی مشتریان در ارتباط باشند.
  1. هزینه مناسب و مقرون به صرفه
    طبیعتا اگر بخواهید برای یک سازمان بزرگ باصدها کارمند از شماره ثابت استفاده کنید، باید هزینه قابل توجهی را هم بابت آن پرداخت کنید که امروزه با وجود شماره‌های مجازی، کار چندان منطقی نیست! از آنجایی‌که شماره‌های مجازی در بستر اینترنت کار می‌کنند، فارغ از اینکه صاحب کسب و کار بزرگ و یا کوچک هستید، شماره‌های مجازی کاملا مقرون به صرفه هستند.
  1. مدیریت تماس ها و گفتگوها
    با خرید شماره مجازی می‌توانید تماس‌ها، پیامک‌های ارسالی، دریافتی و بسیاری از فاکتورهای دیگر را مدیریت کنید که این مزیت شماره مجازی برای کسب و کارها اهمیت بیشتری دارد. این آمارها به شما کمک می‌کند تا تماس‌های خود را ساده‌تر تجزیه و تحلیل کنید و به یک گزارش دقیق از کسب وکارتان برسید.
  • معایب شماره مجازی

تا اینجا در مورد 5 تا از بهترین مزیت‌های شماره مجازی رایگان یا پولی صحبت کردیم، اما معایب شماره مجازی چیست؟ ایا تابه حال تجربه دریافت تماس و یا پیامک از شماره‌های مجازی را داشته‌اید؟ متاسفانه برخی از افراد سودجو از شماره‌های مجازی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند و از آنجایی‌که دیگر به شماره اصلی فرد دسترسی نداریم، امکان پیگیری وجود ندارد. به همین علت به هر شماره مجازی اعتماد نکنید! از طرف دیگر ممکن است سازمان‌ها برای استفاده از شماره‌های مجازی با محدودیت‌هایی مواجه شوند، به همین علت قبل از خرید شماره مجازی حتما در مورد شرایط و قوانین آن پرس‌وجو کنید.

داستان شماره های مجازی و پولی!

ساخت شماره مجازی رایگان از طریق اپلیکیشن و سایت‌های زیادی قابل انجام است؛ اما با توجه به اینکه، سطح امنیت در شماره‌های مجازی رایگان به اندازه شماره‌های پولی نیست، باید از اعتبار پلتفرم ارائه دهنده شماره مجازی اطمینان یافت. اگر قصد انجام فعالیت‌های کاری و یا رد و بدل کردن اطلاعات مهم خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم، خرید شماره مجازی پولی را با شماره‌های رایگان جایگزین کنید.

در این مطلب به معرفی چند نمونه از اپلیکیشن و سایت‌های معتبر و امتحان شده برای ساخت شماره مجازی رایگان پرداختیم؛ اگر شما هم تجربه استفاده از این برنامه‌ها را دارید، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
Request for Quote

بله، برای ساخت شماره مجازی رایگان می‌توانید از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر استفاده کنید.

برای ساخت شماره مجازی، می‌توانید از دو روش پولی و رایگان استفاده نمایید. با توجه به وجود حفره‌های امنیتی در شماره‌های مجازی رایگان، توصیه می‌شود برای حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خود، از شماره‌های مجازی پولی استفاده کنید. برای خرید شماره مجازی معتبر تنها کافی است به یکی از سایت‌های ارائه دهنده شماره مجازی، مانند ایرانیکارت مراجعه کرده و شماره مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

بطورکلی، امنیت شماره‌های مجازی رایگان با شماره مجازی پولی قابل قیاس نیست. وجود حفره‌های امنیتی یکی از چالش‌های همیشگی شماره‌های رایگان است؛ با اینکه برای ساخت شماره‌ مجازی رایگان از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر استفاده می‌شود، اما خطر فاش شدن اطلاعات شخصی همیشه وجود دارد.

با شماره تلفن مجازی می‌توانید در سایت‌های خارجی ثبت نام کنید، با دیگران در سراسر دنیا ارتباط تلفنی برقرار نمایید، ایمیل بسازید و بدون استفاده از شماره اصلی، چندین اکانت در شبکه‌های مجازی داشته باشید.

آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. کدوم برنامه شماره مجازیش برای نصب پیام رسان ها خوبه!!!

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، معمولا تعداد زیادی از کاربرها از سیم کارت فیزیکی برای نصب پیام رسان‌ها استفاده می‌کنند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، از دیدگاه شما متشکریم
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، برای خرید شماره مجازی می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کرده و درخواست خود را درپنل سایت ثبت کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. درود بر شمابسیار خوب کامل و با تذکر بجا و یادآوری تا انتها که رایگان اعتباری ندارد
    زنده باشید و تندرست
    نامبروان از بازار نصب کردم و اعتبار هم افزایش داده ام اما هر بار error میده،البته سه شماره گرفتم امابرای کد تایید error میاد

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      از حسن توجه و ثبت تجربیات شما متشکریم
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...