معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال سندباکس چیست | آینده Sandbox

ارز دیجیتال سندباکس چیست | آینده Sandbox

ممکن است نام بازی‌های sandbox را شنیده باشید، اما کاملاً مطمئن نیستید که چه هستند یا اینکه از کجا باید کار با آن را شروع کنید. این سبک بازی اخیراً به دلیل ویژگی های جدید و خلاقانه، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بنابراین، اگر به دنبال نوع جدیدی از تجربه بازی هستید، بازی های sandbox ممکن است برای شما مناسب باشند.

سندباکس یک بازی متاورسی مبتنی بر اتریوم است که به کاربران امکان می‌دهد زمین مجازی بخرند و آن را با بازی‌ها و تجربیات درون بازی، سفارشی کرده و حتی از آن با ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنند. در این مقاله نگاهی به نحوه عملکرد بازی و ارز دیجیتال سند باکس، خواهیم داشت.

نماد SAND
توسعه دهنده Pixowl و Onimatrix
تاریخ انتشار 2012
مارکت کپ 1 بیلیون دلار
وبسایت Sandbox.game
وایت پیپر sandbox

تاریخچه و توسعه‌دهندگان پروژه سندباکس

اولین نسخه Sandbox به عنوان یک بازی موبایل در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. این بازی یک تلاش مشترک توسط Pixowl و Onimatrix بود. تیم پیکسول توسط سباستین بورگت و آرتور مادرید رهبری می‌شد. این بازی موبایل بیش از ۴۰ میلیون دانلود جمع آوری کرد.

در سال ۲۰۱۸، یک توسعه دهنده بازی Animoca Pixowl را خریداری کرد. هدف انیموکا ساخت دنیای سه بعدی با استفاده از فناوری بلاک چین بود. هدف آن ها اجازه دادن به کاربران برای ساخت، مالکیت و کسب درآمد از تجربیاتشان بود. Animoca می‌خواست از محتوای تولید شده توسط کاربر و اقتصاد نشانه استفاده کند تا به کاربران انگیزه دهد.

Sandbox در ابتدا به عنوان یک بازی موبایل جداگانه برای iOS و Android در سال ۲۰۱۲ توسعه یافت. برندهای Animoca آن را در سال ۲۰۱۸ خریداری کردند و پروژه را به یک پلتفرم فرا جهان باز از بازی‌ها، تجربیات و فضاهای مجازی به هم پیوسته تبدیل کردند. در حال حاضر به عنوان یکی از متاورس‌های برتر در فضای وب ۳ در نظر گرفته می‌شود.

نقشه راه پروژه سندباکس

هدف Sandbox این است که بلاک چین را وارد جریان اصلی بازی کند و با ارائه مزایای مالکیت واقعی، کمبود دیجیتال، قابلیت‌های درآمدزایی و قابلیت همکاری در بین بازی‌ها، علاقه‌مندان به بازی‌های ارز دیجیتال را جذب کند.

سندباکس از سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرده است. نقشه راه آن در سالی که گذشت و سال ۲۰۲۳  در ادامه قابل مشاهده است.

۲۰۲۲

  • پلتفرم بازی – بیش از ۱۰۰۰ بازی در دسترس قرار گرفت.
  • چند پلتفرم – بازی روی کنسول‌ها در دسترس قرار گرفت.
  • فروش عمومی زمین – فروش منظم زمین ادامه داشت.
  • Game Maker – Co-Building Mode – ایجاد بازی با دوستان، اسکریپت سفارشی با برنامه‌نویسی لایه سوم و به روزرسانی‌های اصلی با بسته‌های بازی و رفتارهای بیشتر
  • رویدادها – فصل‌های اضافی با جوایز بزرگ برای به دست آوردن اضافه شد.

۲۰۲۳

  • پلتفرم بازی – بیش از ۵۰۰۰ بازی در دسترس قرار خواهد گرفت.
  • مشارکت – IP‌های جدید و NFT‌های برتر اعلام می‌شوند.
  • Game Maker – به روزرسانی‌های اصلی با بسته‌های بازی و رفتارهای بیشتر اضافه خواهد شد.
  • رویدادها – فصل‌های اضافی با جوایز بزرگ برای به دست آوردن ایجاد می‌شود.
  • DAO – Sandbox DAO اجازه می‌دهد تا در تصمیم گیری‌های اصلی در پلتفرم بازی شرکت کند.

رمز ارز SAND

رمز ارز سند، بخشی ضروری از پلتفرم Sandbox است و در آگوست 2020 در پلتفرم معاملاتی Binance راه اندازی شد. SAND یک توکن ERC-20 است که برای تراکنش ها در Sandbox عمل می کند و کاربردهای زیر را دارد.

دسترسی به پلتفرم Sandbox:

بازیکنان SAND را برای بازی کردن، خرید تجهیزات یا سفارشی کردن شخصیت آواتار خود خرج می‌کنند. سازندگان SAND را برای به دست آوردن دارایی‌ها، زمین‌ها و از طریق سهام خرج می‌کنند. فروش زمین باعث افزایش تقاضا برای SAND برای خرید زمین می‌شود. هنرمندان نیز توکن سند را برای آپلود دارایی‌ها در بازار و خرید Gems برای تعریف نادر بودن و کمیابی خرج می‌کنند.

حاکمیت:

SAND یک توکن حاکمیتی است که به دارندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از ساختار DAO (سازمان خودمختار غیرمتمرکز) در تصمیمات حاکمیتی بر روی پلتفرم شرکت کنند. آن‌ها می‌توانند از حق رای بر روی عناصر کلیدی مانند انتساب‌های بنیاد به سازندگان محتوا و بازی و اولویت‌بندی ویژگی‌ها در نقشه راه پلتفرم استفاده کنند. مالکان SAND می‌توانند خودشان رای دهند یا حق رای را به بازیکنان دیگر به انتخاب خود واگذار کنند.

استیکینگ:

توکن سند امکان استیکنیگ را در LANDS فراهم می‌کند. به این صورت که با اشتراک‌گذاری توکن، سند بیشتری دریافت می‌کنید. همچنین استیکینگ تنها راه برای به دست آوردن جم و کاتالیزورهای ارزشمند است که برای ایجاد دارایی در بازی مورد نیاز است.

بنیادی:

نقش بنیاد حمایت از اکوسیستم The Sandbox، ارائه کمک‌های بلاعوض برای تشویق محتوای تعاملی با کیفیت بالا و تولید بازی در این پلتفرم است. تا به امروز، بنیاد بیش از ۱۵ پروژه بازی را تامین مالی کرده و به بیش از ۱۰۰ هنرمند اعطا کرده است تا قبل از عرضه عمومی، NFT تولید کنند. ارزش کلی متاورس از طریق ارزیابی همه بازی‌هایی که توسط بنیاد تامین مالی می‌شوند، افزایش می‌یابد و موقعیتی ایجاد می‌کند تا امکان تامین مالی بازی‌ها و تجربیات بزرگ‌تر را فراهم کند.

ویژگی‌های منحصر به فرد سندباکس

  • برخلاف سایر بازی‌های مبتنی بر مدل کسب درآمد در بلاک چین، Sandbox فقط از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر توسعه می‌یابد.
  • هیچ دنیای شبیه به همی در بازی وجود ندارد، حتی اگر همه کاربران همیشه به متاورس دسترسی داشته باشند. چرا که نحوه استفاده از این متاورزس و کسب درآمد از آن کاملاً به اعضای جامعه بستگی دارد. این رویکرد آزادی بی‌سابقه‌ای را در بازی‌های مدل کسب درآمد ارائه می‌دهد.
  • علاوه بر این، بازی به کاربران اجازه می‌دهد تمام محتوایی را که در این متاورس هست را تولید کنند. که این موضوع انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.
  • بازیکنان می‌توانند با ابزارهای رایگان ارائه شده توسط The Sandbox هر چیزی را که می‌خواهند بسازند و از آن‌ها برای بهبود تجربه بازی یا کسب درآمد از جنبه‌های خاص استفاده کنند.

مزایا و معایب رمز ارز سند

مزایا:

ووکس ادیت (VoxEdit) قابلیت ساخت انیمیشن‌های ۳ بعدی در متاورس مثل شکل مردم، حیوانات و… را فراهم می‌کند. این اشکال به عنوان دارایی و ارزش بر پایه توکن‌های استاندارد ERC-1155 است که هم به توکن‌های قابل تعویض و هم توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) امکان قرار گیری در یک قرارداد هوشمند را می‌دهد.

جایگاه بازار سندباکس (Sandbox Marketplace) جایگاهی است که کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را معرفی کرده و بفروشند.

بازی ساز سندباکس امکان ساخت رایگان بازی‌های سه بعدی را فراهم می‌کند.

در سندباکس هیچگونه اطلاعاتی از برنامه‌نویسی نیاز نیست و یک قسمت از ابزار‌های مختلف وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها ارزش‌های مختلفی از جمله بازی‌های آنلاین و جهان مجازی را ایجاد کرد.

معایب:

محدودیت اقتصادی بزرگی پیرامون توکن SAND وجود دارد. در اصل، این توکن نه یک ارز دیجیتال تمام عیار است و نه یک دارایی دیجیتال. این توکن تنها برای پیوند دادن عناصر مختلف سیستم The Sandbox و برای اجرای بازی‌ها بر روی پلتفرم وجود دارد. به این ترتیب، توکن SAND فقط کمی بیشتر از یک توکن در بازی در هر MMO معمولی ارزش دارد.
در واقع توکن SAND فقط برای توسعه دهندگان بازی یا خود گیمرها مفید است.

تمرکززدایی واقعی اکوسیستم موجود در Sandbox یک سوال باز است زیرا توسعه دهندگان از پیش استخراج برای پروژه استفاده کردند. مشخص نیست که چه نوع الگوریتم احراز هویت در پروتکل استفاده خواهد شد و همچنین مشخص نیست که چگونه گره‌های پردازش انگیزه خواهند داشت. در حال حاضر به نظر می‌رسد که ضبط انتقال پروتکل به صورت متمرکز انجام می‌شود.

آینده سند باکس

بهترین کیف پول برای نگهداری سندباکس

Sandbox یک توکن ERC20 است که بر روی بلاک چین اتریوم کار می‌کند و به آن اجازه می‌دهد تا در طیف گسترده‌ای از کیف پول‌ها از انواع سخت‌افزار و نرم‌افزار ذخیره شود.

یکی از بهترین مکان‌ها برای ذخیره‌سازی Sandbox (SAND) در کیف پول سخت‌افزاری رمزگذاری‌شده مانند کیف‌های Ledger یا Trezor است. کیف پول‌های سخت‌افزاری از تکنیک‌های رمزگذاری بسیار پیشرفته استفاده می‌کنند تا وجوه شما را در برابر حملات پیچیده شبکه یا حتی کلاهبرداری‌های ساده فیشینگ که کاربرانی که وجوه خود را در یک نرم‌افزار یا کیف پول وب‌سایت نگه می‌دارند، ایمن نگه دارند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری حتی به کاربران این امکان را می‌دهند که وجوه خود را از طریق یک عبارت یادداشتی بازیابی کنند، فقط در صورتی که کیف پول به سرقت رفته، آسیب ببیند یا در معرض خطر دیگری قرار گیرد.

از میان کیف پول‌های نرم افزاری نیز تراست ولت، کیف پولی که به طور رسمی توسط بایننس پشتیبانی می‌شود، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران است و مکانی عالی برای ذخیره‌سازی توکن سند است. اگر به تازگی با ارزهای دیجیتال آشنا شده‌اید، یا صرفاً به دنبال مکانی برای ذخیره SAND خود در یک دستگاه ایمن هستید، یک کیف پول موبایلی به دلیل راحتی، امنیت و گزینه‌های پشتیبان که ارائه می‌دهد ممکن است مناسب باشد.

نگهداری سندباکس

آینده سندباکس چگونه خواهد بود؟

از نظر کارشناسان، در بلند مدت، شانس بسیاری وجود دارد که سند باکس عملکرد خوبی داشته باشد. همانطور که جامعه ارز دیجیتال بیشتر درگیر متاورس می‌شود، قیمت توکن SAND نیز افزایش می‌یابد. پذیرش NFT نیز در حال افزایش است. بنابراین، تأثیر مثبتی بر قیمت سندباکس خواهد داشت.

برای بررسی بیشتر آینده ارز دیجیتال سند باکس تحلیل ارزهای دیجیتال را در ایرانیکارت دنبال کنید.

سخن آخر

بازی sandbox یک بازی رایانه‌ای است که به بازیکن اجازه می‌دهد آزادانه محیطی را کشف کند و انتخاب‌هایی انجام دهد که مسیر خود را در بازی تعیین می‌کند.

این می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد، اما همچنین راهی عالی برای یادگیری جنبه‌های مختلف یک بازی بدون نگرانی در مورد برد یا باخت است. بنابراین اگر به دنبال راهی جذاب برای گذراندن اوقات فراغت خود هستید، یک بازی sandbox را امتحان کنید!

لطفا اگر تجربه بازی با sandbox را دارید در نظرات بنویسید.

سوالات متداول
Request for Quote

از طریق خرید زمین، ایجاد nft ها، انجام بازی‌های مختلف و… می‌توان از سندباکس کسب درآمد کرد.

قانونی مبنی بر غیرقانونی بودن آن اعلام نشده است.

با توجه به ویژگی‌های آن برای سرمایه‌گذاری مناسب است با این حال باید طبق استراتژی خود عمل کنید.

قیمت زمین‌های متاورسی نوسانات زیادی تجربه کردند با این حال ویژگی‌های جذابی نیز ارائه می‌دهند.

ارز دیجیتال سندباکس را می‌توانید از صرافی رمزارزی ایرانیکارت خریداری کنید.

ارز دیجیتال سندباکس چیست | آینده Sandbox
ممکن است نام بازی‌های sandbox را شنیده باشید، اما کاملاً مطمئن نیستید که چه هستند یا اینکه از کجا باید کار با آن را شروع کنید. این سبک بازی اخیراً...
5 از 6 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
ارز های دیجیتال
11 تا از سایت‌های مهم ارز دیجیتال که باید بشناسید!
اگرچه معامله گران بازارهای کریپتو به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته با هزاران توکن در حال فعالیت هستند، اما کسب سود ثابت کار ساده‌ای نیست. به همین...
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
آموزش ارز دیجیتال
ابزارهای رصد قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر رمزارزها
قیمت لحظه ای بیت کوین را از کجا رصد کنیم؟ چگونه از نوسانات قیمتی بیت کوین مطلع شویم؟ این دو سوال، از سوالات مهم علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال است؛ آن...
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل تکنیکال
اندیکاتور (indicator) چیست و چه کاربردی دارد؟
به طور کلی اندیکاتورها شاخص‌هایی هستند که با استفاده از داده‌هایی مانند قیمت،حجم معاملات و … روندهای آینده و حرکات قیمتی را پیش‌بینی می‌کنند. در ادامه بیشتر به این موضوع...
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۴
در عصر دیجیتالی که روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بازارهای مالی سریع‌تر از آنچه که تصور کنیم در حال تکامل است، بازار رمزارزها و سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین توجه بسیاری...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت {ویژه ایرانیان}
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر روی بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری می‌کردید، الان چقدر سود کسب کرده بودید؟ با اینکه این ارز در مدت اخیر...