سرور مجازی

کلود گیمینگ چیست؟

کلود گیمینگ چیست؟

اگر شما هم روی گوشی، تبلت، کامپیوتر، پلی استیشن و … یک بازی جذاب و هیجان انگیز نصب کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که اکثر اوقات شما با بازی سپری می‌شود و برای رفتن به سطح‌های بالاتر بازی تلاش زیادی می‌کنید. صنعت بازی در دنیای امروز پیشرفت زیادی کرده و افراد کوچک و بزرگ زیادی را به خود جذب کرده است. در همین حین که خیلی از شما در حال کسب درآمد از طریق بازی‌های مختلف کامپیوتری هستید بهتر است با شیوه جدیدی از بازی به نام کلود گیمینگ (Cloud gaming) آشنا شوید که دنیای جدیدی را به روی گیمرها گشوده است. با خواندن این مقاله می‌آموزید کلود گیمینگ چیست، چه ویژگی‌ها و کاربردهایی دارد و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

کلود گیمینگ (Cloud gamin) چیست؟

کلود گیمینگ (Cloud gaming) یک فناوری جدید در دنیای بازی است که دنیای بسیار مهیج و جذاب و از همه مهم‌تر گرافیک بسیار بالایی را به سوی گیمرها باز می‌کند. جالب است بدانید که کاربر می‌تواند بدون داشتن ابزارهای قدرتمند و گران، حتی با یک گوشی همراه، تلویزیون، تبلت، لپ تاپ و … و از طریق دسترسی به اینترنت به بازی‌های پرطرفدار و هیجان انگیز روز دنیا دسترسی داشته باشید.

در سسیتم کلود گیمینگ (Cloud gaming)، بازی ها در سمت سرور اجرا شده و با فناوری استریم به سمت کاربر ارسال و در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. سرورهای پردازش بازی، بسیار مدرن و دارای سخت افزارهای قوی هستند که به صورت ابری به هم متصل بوده و پردازش، اجرا و مدیریت درخواست های درون بازی را ساماندهی می‌کنند.

تفاوت اصلی کلود گیمینگ با پخش کننده‌های ویدئو، نوع ارتباط کاربر می‌باشد. به این صورت که در کلود گیمینگ ارتباط کاربر تعاملی و دوطرفه است و کاربر فرمان هدایت و اجرای بازی را به سرور ارسال می نماید. با استفاده از کلود گیمینگ دیگر نیازی به بارگیری و نصب بازی رو کنسول ندارید، بلکه سرویس‌های پخش جریانی برای ارسال اطلاعات بازی فقط به یک مرورگر و اینترنتی پر سرعت نیاز دارد.

برای خرید سرور مجازی (VPS)، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید. خرید سرور مجازی

یکی دیگر از موارد مهم برای کلود گیمینگ، این است که شما برای ایجاد فضای خالی، نیاز نیست بازی‌های دیگرتان را حذف کنید یا به درایو بزرگتری دسترسی داشته باشید و برای دسترسی به آن فقط یک receiver نیاز دارید.ش

نحوه عملکرد کلود گیمینگ چگونه است؟

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، کلود گیمینگ روی هر سیستم اعم از یارانه گرفته تا یک گوشی هوشمند و تب لت، قابل اجرا شدن می‌باشد. بعد از دسترسی به کلود گیمینگ، می‌توانید بازی‌ها را از Origin، Steam یا هر لایبراری دیگری که شامل بازی‌های مختلف است، به دستگاه خودتان استریم کنید. در ابتدای کار برای پخش جریانی بازی‌ها انتظار کشیده و بعد از آن فقط برای مدت اندکی به بازی می‌پردازید. در ادامه به شما می‌گوییم که چگونه صف انتظار جریان بازی را کوتاه و مدت آن را افزایش دهید.

سرویس‌های کلود گیمینگ، اغلب از طریق برنامه‌های خاصی، مثل Google Stadia ارائه پخش بازی‌ها را امکان‌پذیر می‌کنند و از طریق این برنامه‌ها در رایانه‌های شخصی اجرا می‌شوند. همچنین با استفاده از Google برنامه‌های خاصی در دستگاه‌های Apple و Android ارائه می‌شود که فقط کافی است کاربر روی Play ضربه بزند و پخش جریانی بازی شروع شود. این سرویس‌های پخش، متناسب با جدیدترین کنترل کننده‌ها یعنی کیبورد، موس و بلوتوث می‌باشد و در دستگاه‌های دارای صفحه تاچ، روی صفحه گزینه مناسبی برای کنترل بازی مشاهده خواهید کرد.

دسترسی راحت‌تر به بازی‌های کلود گیمینگ

در قسمت قبلی گفتیم که برای دسترسی به بازی‌های کلود گیمینگ باید در صف انتظار آن بمانید و در مدت زمان کمی به بازی بپردازید. ولی چگونه زمان دسترسی به بازی را افزایش دهیم؟

  • GeForce Now

برای دسترسی بیشتر به بازی‌های کلود گیمینگ و کمتر در صف انتظار بودن، کافی است اشتراک ماهانه و سالانه آن را تهیه کنید. اگر قبلا بازی‌های خاصی را دانلود کرده باشید GeForce Now با هزینه کمتر امکان دسترسی به آن‌ها را برایتان فراهم می‌کند و شما می‌توانید به صورت رایگان به بازی‌های خود دسترسی داشته باشید. فقط با این سرویس می‌توانید بازی‌ها را به صورت لوکال بارگیری و نصب کنید.

  • Founders

با استفاده از Founders می‌توانید برای مدت بیشتری بازی کنید و کمتر در صف دسترسی به کلود گیمینگ بمانید.

  • Nvidia

این روش نیز از شیوه متفاوتی استفاده می‌کند و شما می‌توانید بازی‌ها را در سیستم گوگل خریداری کرده و آن‌ها را با کیفیت Full HD پخش کنید و وضوح تصویر را به 4k افزایش دهید و بازی‌ها را به صورت رایگان در اختیار بگیرید.

  • Shadow

در قسمت cloud سرورها از اجزای سطح بالایی تشکیل شده و بازی‌ها را در سطح بالایی ارائه می‌کند. البته بسته به سرویسی که انتخاب می‌کنید ساختار متفاوتی نیز دارد. Shadow تنها سرویس کلود گیمینگ است که امکان دسترسی برای کاربران iOS را فراهم می‌کند و بازی مورد علاقه شما را در هر زمان برایتان اجرا می‌کند.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید کلود گیمینگ چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است. آیا شما تجربه استفاده از سیستم کلود گیمینگ را دارید؟ در صورت داشتن تجربه استفاده از سیستم کلود گیمینگ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟
سرور مجازی
مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟
سرور اختصاصی منابع را به صورت کاملا اختصاصی در اختیار وبسایت قرار داده و می‌توانید تمامی دیتاها و اطلاعات خود را روی آن قرار دهید، بدون این که امکانات این...
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware
سرور مجازی
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware یک مقدمه برای ایجاد و مدیریت محیط‌های مجازی در VMware است. VMware یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مجازی ساز است که برای شما امکان ساخت...
بهترین سرور مجازی برای پی پال چیست؟
سرور مجازی
بهترین سرور مجازی برای پی پال چیست؟
استفاده از پی پال برای کاربران ایرانی، به دلیل اعمال تحریم‌ها با سختی‌هایی رو به رو است. از آنجایی که برخی از افراد برای انجام تراکنش‌های بین المللی به حساب...