آزمون ها

آزمون nclex | معرفی ویژگی های آزمون و نحوه ثبت نام

آزمون nclex | معرفی ویژگی های آزمون و نحوه ثبت نام

پرستارانی که قصد مهاجرت دارند علاوه بر آزمون های زبان نیاز دارند که آزمون Nclex را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند. اولین قدم برای این منظور پشت سر گذاشتن امتحان Nclex و اخذ مدرک پرستاری برای مهاجرت به آمریکا و کانادا و استرالیا است. برای ثبت نام در آزمون های بین المللی می توانید از خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت استفاده کنید. اما در این نوشته قصد داریم هر آنچه که لازم است درباره امتحان Nclex بدانید را توضیح دهیم. علاوه بر معرفی این آزمون پرستاری قالب سوالات و زمان آزمون، نحوه پرداخت این آزمون با ایرانیکارت نیز در ادامه آورده شده است.

آزمون Nclex

ایالات متحده پس از روبرو شدن با سیل درخواست های پرستارها از دیگر کشورها تصمیم به تدوین آزمونی گرفت که بتوان با آن مهارت پرستاران را بسنجد. آزمون nclex که در واقع کوتاه شده عبارت National Council Licensure Examination است، آزمون لیسانس شواری ملی است که تنها یک هدف دارد: آیا شما برای اینکه به عنوان یک پرستار تازه کار مشغول به کار شوید صلاحیت دارید یا خیر. بر خلاف آزمون های دانشگاهی که دانش و سطح علم شما را می سنجند این امتحان به بررسی توانایی تحلیل و استفاده از آن دانش ها می پردازد.

آزمون nclex

قالب کلی امتحان Nclex

قالب آزمون Nclex به صورتی طراحی شده است که سطح توانایی و مهارت شما را بسنجد. این آزمون از چهار قسمت اصلی و هشت زیر مجموعه تشکیل شده است. آزمون اخذ مدرک پرستاری برای مهاجرت بر اساس همان کلاس هایی است که دانشجویان گذارنده اند. کلاس هایی از قبیل پزشکی جراحی کودکان روانپزشکی و زنان و زایمان. اما این آزمون به سنجش مهارت های کلی تری از پرستاران می پردازد. در ابتدا همه سوالات امتحان nclex به صورت چهار گزینه ای مطرح می شد. ولی اکنون سوالات متنوع دیگری هم اضافه شده است. جواب های چند گزینه ای، پر کردن جای خالی و وصل کردن گزینه ها از انواع سوالاتی است که در آزمون Nclex گنجانده می شود. در ادامه چهار بخش اصلی این امتحان را باهم مرور خواهیم کرد.

چهار بخش آزمون Nclex

  • اولین بخش امنیت و محیط امن درمان است. مدیریت درمان 17 تا 23 درصد از سوالات را در بر می گیرد. برخی از اقداماتی که در این آزمون مورد سنجش قرار می گیرد عبارتند از دستورالعمل های پیشرفته، مدیریت حقوق مشتری، مفاهیم مدیریت، رعایت اصول رازداری، پیگیری درمان، مسولیت های اخلاقی، رضایت آگاهانه، تعیین اولویت ها و اقدامات اخلاقی. امنیت و کنترل عفونت بین 9 تا 15 درصد سوالات را تشکیل می دهد.
  • قسمت دوم مهارت های پرستاران که در امتحان Nclex سنجیده می شود ارتقا و تداوم سلامت است. سوالات این بخش بین 6 تا 12 درصد کل آزمون را تشکیل می دهد. اقدامات پرستار که در این بخش آزمون بررسی می شود شامل موارد زیر است: مراقبت های قبل، حین و بعد از عمل، پیشگیری از بیماری، غربالگری سلامت، انتخاب سبک زندگی تکنیک های ارزیابی فیزیکی و رفتارهای پرخطر و خودمراقبتی است.
  • سومین بخش این امتحان سنجش وضعیت روحی و روانی پرستاران است. یک پرستار در ابتدا باید یک انسان سالم از نظر ذهنی باشد تا بتواند به بیماران کمک برساند. این بخش 6 تا 12 درصد از کل امتحان را به خود اختصاص داده است. اقداماتی که با هدف کسب مدرک پرستاری برای مهاجرت در این بخش سنجیده می شود عبارت است از مکانیسم های مقابله با اندوه و از دست دادن، تاثیرات روان بر روی سلامتی، تغییرات حسی  و ادراکی، مدیریت استرس، ارتباطات درمانی، وابستگی و اعتیاد، مداخلات رفتاری ، مداخله در بحران.
  • جامعیت فیزیولوژیکی بخش آخری است که محک زده می شود. پرستاران در این قسمت از نظر توانایی فیزیکی و قابلیت ارائه خدمات به بیماران مورد بررسی قرار می گیرند.

مدرک پرستاری برای مهاجرت

 هزینه آزمون و نحوه پرداخت آن

برای پرداخت هزینه آزمون nclex می توانید از خدمات ارزی ایرانیکارت استفاده کنید. اگر وارد وبسایت اصلی آزمون شوید می بینید که روش های پرداخت از طریق مسترکارت ، امریکن اکسپرس و ویزا کارت امکان پذیر است. شما با ارسال لینک و مشخصات خود می توانید این پرداخت را به ایرانیکارت بسپارید.

داوطلبان هزینه آزمون
افرادی که قصد اخذ مدرک برای آمریکا را دارند. 200 دلار
افرادی که قصد اخذ مدرک برای کانادا را دارند. 360 دلار کانادا
افرادی که قصد اخذ مدرک برای استرالیا را دارند. 200 دلار

درباره آزمون های مربوط به مهاجرت بیشتر بدانیم: پرداخت هزینه آزمون آیلتس

تعداد سوالات

هر نفر باید به حداقل 75 سوال از 265 سوال پاسخ دهد. فارغ از اینکه به چند سوال به‌طورکلی جواب داده اید 15 سوال آزمایشی حساب می شود و تاثیری در نمره شما ندارد.

زمان پاسخگویی

پاسخ به سوالات هر بخش محدودیت زمانی ندارد. به طور کلی برای این آزمون 6 ساعت زمان دارید. زمان استراحت اجباری در این آزمون وجود ندارد اما داوطلبان می توانند بعد از گذشت 2 ساعت از شروع امتحان یک استراحت کوتاه داشته باشند. به منظور کسب مدرک پرستاری برای مهاجرت اگر نتوانستید بار اول در آزمون پذیرفته شوید نوبت بعدی که مجاز به امتحان دادن دوباره هستید 45 روز پس از ثبت نام است.

پیشنهاد ایرانیکارت: قبل از ثبت نام آزمون اصلی و پرداخت هزینه بهتر است یکبار آزمون آزمایشی Nclex را انجام دهید تا با چگونگی سوالات آشنا شوید و آمادگی بیشتری کسب کنید.

آزمون nclex | معرفی ویژگی های آزمون و نحوه ثبت نام
پرستارانی که قصد مهاجرت دارند علاوه بر آزمون های زبان نیاز دارند که آزمون Nclex را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند. اولین قدم برای این منظور پشت سر گذاشتن...
5 از 5 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

    • سلام و احترام
      بله شما می‌توانید در قسمت پرداخت‌های ارزی درخواست خود را ثبت کنید تا پرداخت هزینه این آزمون توسط ایرانیکارت برای شما انجام شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • بله شرایط ثبت نام چیه؟ من دو دوره میخوام شرکت کنم

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        کاربر گرامی، برای ثبت نام در آزمون NCLEX ارائه اطلاعات هویتی مانند تصویر شناسنامه یا کارت ملی الزامیست.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام آیا برای اتباع افغانستانی مدرک nclexراانجام میدین ؟

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        کاربر گرامی، تنها پرداخت ثبت نام این آزمون توسط ایرانیکارت انجام می‌شود.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  1. سلام بله امکان ثبت نام هست ولی به کار شما نمیاد چون مدرک اتاق تنها در ایران مورد قبوله و شما باید چهار سال پرستاری رو برای کار بالینی بگذرونید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام
    وقتتون بخیر

    میخواستم بدونم با مدرک کارشناسی اتاق هم میشه
    تو این آزمون ثبت نام کرد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      ضمن تشکر از توجه شما به اطلاع می‌رساند که برای دریافت اطلاعات کامل و دقیق در این مورد، بهتر است از پشتیبانی سایت مقصد سوال بفرمایید.
      پیروز باشید.
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...