دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

کسب درآمد با اینترنت به روش غیرفعال Passive income

کسب درآمد با اینترنت به روش غیرفعال Passive income

برای کسب درآمد از اینترنت چه راه هایی بلدید؟ با مفهوم کسب درآمد غیرفعال Passive income آشنایی دارید؟ مخاطبان مهارت شما محدود به ایران هستند یا به روش های کسب درآمد ارزی هم فکر کرده اید؟ یا شما هم گمان می کنید نقد کردن درامد ارزی در ایران کار سخت و طاقت فرسایی است؟ در ادامه با ایرانیکارت همراه باشید تا مفهوم درآمد پسیو را باهم بررسی کنیم و ببینیم که داشتن درآمد اینترنتی در ایران چه مزایایی دارد.

کسب درآمد با اینترنت به روش غیرفعال یا پسیو چیست؟

به طور عامیانه به پول درآوردن در خواب! درآمد غیرفعال می گویند. ولی برای تعریف دقیق این مفهوم می توان به درآمد بدون تکرار کار اشاره کرد. به طور مثال شما فایل یا طرحی را یک بار طراحی می کنید و هزاران بار آن را به فروش می رسانید. در فضای آنلاین و فروش از طریق وبسایت های مهم شما تنها یک بار به معنای واقعی زحمت کشیده اید ولی به تعداد دانلود یا تعداد فروش آن محصول درآمد کسب می کنید. زمانی که برای انجام یک کار صرف می کنید تنها یک بار است ولی دفعات زیادی می توانید از آن به درآمد برسید.

داشتن درآمد اینترنتی

راه های کسب درآمد پسیو

برای کسب درآمد با اینترنت روش هایی بسیاری وجود دارد. از سرمایه گذاری های بزرگ در بازارهای بورس گرفته تا فروش محصولات دیجیتال در فروشگاه های آنلاین. روش های سنتی این نوع درآمد مثل اجاره املاک و یا خرید و فروش سهام و دریافت سود از آن را همه می شناسیم. اما در این نوشته قصد داریم روش های جدیدتر و  معمول در فضای آنلاین را بررسی کنیم . در ادامه به معرفی چند روش کسب درآمد غیرفعال از طریق اینترنت که در بین ایرانیان بسیار محبوب است می پردازیم:

کسب درآمد از طریق سایت اتسی

وبسایت Etsy پلتفرمی برای فروش محصولات دست ساخته و هنرمندانه است. اما همه چیز در کالای فیزیکی خلاصه نمی شود. برای فروش هنر یا مهارت دیجیتال شما هم در این سایت فضا و مخاطبی وجود دارد. در مقالات قبلی به طور مفصل به معرفی این وبسایت و چگونگی داشتن درآمد اینترنتی از طریق آن پرداخته ایم. اگر علاقمندید می توانید بلاگ کسب درآمد از اتسی را مطالعه کنید.

یوتیوب بهترین بستر کسب درآمد پسیو

هر ویدئویی که در یوتیوب آپلود می شود می تواند یک سرمایه باشد. به تعداد بازدیدهایی که می گیرد و تبلیغات خود یوتیوب هر روزه بر عدد درآمد شما اضافه می شود. البته برای رسیدن به بازدید بالا و یوتیوبر شدن ترفند ها و مراحل زیادی وجود دارد. اگر از قوانین یوتیوب باخبر باشید حتما می دانید که برای نقد کردن درآمد یوتیوب نیاز به اکانت گوگل ادسنس دارید. شما می توانید ساخت حساب گوگل ادسنس را به سادگی از طریق ایرانیکارت انجام دهید. گیمرها نیز می توانند با ساخت کانال یوتیوب و نمایش نحوه بازی کردنشان و استریمر شدن به درآمد غیرفعال برسند. نگرانی اکثر افراد برای شروع کار در یوتیوب نحوه نقد کردن درآمد یوتیوب و دریافت آن به ریال در ایران است. ایرانیکارت با راهکارهای ارزی خود این مسیر را برای شما هموار کرده است.

کسب درآمد پسیو

درآمد پسیو با آموزش

بسیاری از معلم زبان های جوان به پلفترم های آموزش زبان پیوستند و با آپلود ویدئوها و درس های آموزشی در این سایت به تعداد فروش آموزش هایشان پول دریافت می کنند. در این نوشته به معرفی بهترین سایت های فریلنسری زبان  پرداخته ایم و با مطالعه آن می توانید از چگونگی این روش کسب درآمد باخبر شوید. علاوه بر یک زبان خارجی، هر مهارتی که قابلیت آموزش آنلاین داشته باشد قابل فروش و کسب درآمد غیرفعال است. بسیاری از برنامه نویس ها گرافیست ها و یا هرکسی که در یک برنامه و نرم  افزار متخصص باشد و بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشد با ساختن ویدئوهای آموزشی می تواند به درآمد دلاری برسد. یکی از بهترین سایت ها در زمینه آموزش وبسایت Udemy است که قبلا آن را معرفی کرده ایم.

بیشتر بخوانیم: کسب درآمد از یودمی

کسب درآمد از طریق فروش عکس

عکاس ها و فریلنسرهایی که به طور حرفه ای عکاسی می کنند علاوه بر کار در آتلیه ها یا عکاسی های معمول می توانند عکس های خود را در سایت های مربوطه به فروش برسانند. هر عکس می تواند بارها توسط افراد مختلف خریده شود و هربار هزینه آن برای عکاس واریز شود. بسیاری از عکاس ها کسب درآمد از اینترنت و فروش آنلاین عکس را شغل اصلی خود می دانند و در کنار آن گاهی به عکاسی های سفارشی می پردازند. نقد کردن درآمد سایت های فریلنسری عکاسی هم به سادگی با ایرانیکارت امکان پذیر است.

 درآمد پسیو

آیا کسب درآمد پسیو در ایران امکان پذیر است؟

اگر شما تخصصی دارید که می توانید آن را در دنیای دیجیتال عرضه کنید دیگر مانعی برای درآمد دلاری ندارید. ثبت نام و آپلود فایل ها در همه سایت ها که روند ساده و مشخصی است. درواقع نگرانی بیشتر افراد برای کسب درآمد از اینترنت نحوه تبدیل دلار به ریال و نقل و انتقالات مالی آن است. برای این منظور بسیاری از فریلنسرها از خدمات نقد کردن درآمد ارزی ایرانیکارت استفاده می کنند.

بیشتر بخوانیم: نقد کردن درآمد فریلنسری چگونه است؟

مقایسه درآمد پسیو (غیرفعال) با درآمد اکتیو (فعال)

هر روز به تعداد افرادی که به این روش کسب درآمد با اینترنت علاقمندند افزوده می شود. این روش در مقایسه با شکل سنتی کار کردن معایب و مزایایی دارد که هرکسی بر اساس روحیه و سلایقی که دارد می تواند آن را انتخاب کند. در جدول زیر معایب و مزایای هر دو روش داشتن درآمد اینترنتی آورده شده است.

مزایا معایب

درآمد غیرفعال

Passvie income

  • درآمد دلاری
  • کسب درآمد حتی در سفر و جغرافیای انعطاف پذیر
  • استرس کمتر
  • توانایی سفر کردن و داشتن زمان آزاد
  • معمولا معاف از مالیات
  • آزادی عمل و امکان انتخاب هر ساعتی از شبانه روز برای کار
  • امکان دنبال کردن علایق و حوزه های مختلف تخصصی
  • داشتن تخصص و مهارت
  • نیاز به تسلط به زبان انگلیسی
  • نیاز به پیگیری و به روز بودن در حوزه تخصصی
  • هزینه های شخصی از قبیل سیستم مناسب و اینترنت و …

درآمد فعال

Active income

  • حقوق ثابت
  • برخورد و تعامل با انسان ها به صورت فیزیکی و واقعی
  • داشتن مزایایی مانند بیمه و حقوق بازنشستگی
  • محدود بودن زمان
  • مورد بازخواست قرار گرفتن و رصد فعالیت ها توسط دیگران
  • خستگی از کار مداوم و چندساعته
  • متناسب نبودن حقوق و حجم کار انجام شده

آیا تا کنون تجربه استفاده از این سایت ها و یا کسب درآمد با اینترنت از طریق فریلنسری را داشته اید؟ برای نقد کردن درآمدتان از چه روشی استفاده می کنید؟ تجربه خود در داشتن درآمد اینترنتی را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

کسب درآمد با اینترنت به روش غیرفعال Passive income
برای کسب درآمد از اینترنت چه راه هایی بلدید؟ با مفهوم کسب درآمد غیرفعال Passive income آشنایی دارید؟ مخاطبان مهارت شما محدود به ایران هستند یا به روش های کسب...
5 از 9 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام مقاله خوبی بود ..جسارتااگرممکنه بفرماییدچگونگی نقدکردن شخصا ومستقیم درآمددلاری را.. سپاسگزارم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، شما می‌توانید نقد کردن درآمد خود را بسته به سایت مورد نظر با استفاده از خدمات ایرانیکارت انجام دهید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...