مسافرت و مهاجرت

سایت helpx | سفر و اقامت رایگان در ازای کار داوطلبانه

سایت helpx | سفر و اقامت رایگان در ازای کار داوطلبانه

سفر کردن همیشه هم با محاسبه هزینه و رزرو هتل شروع نمی شود. سایت هایی همانند سایت Helpx گزینه اقامت رایگان در کشور مقصد را روی میز دارند اما این اقامت رایگان در ازای کار در سفر به شما داده می شود. انجام کار داوطلبانه در کشور مقصد یکی از روش هایی است که عاشقان سفر از آن استفاده می کنند تا با صرف کمترین هزینه تجربه زندگی در میان افراد محلی و آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم را داشته باشند. با ساخت پروفایل و پرداخت حق عضویت در سایت هلپکس از طریق خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت می توانید میزبان خود را در کشور مقصد انتخاب کنید. با روش کار helpx را در این نوشته آشنا خواهید شد.

سایت Helpx

مخفف help exchange که به معنی تبادل کمک است نام سایتی است که در آن با انجام چندین ساعت کار روزانه می توانید اقامت رایگان و حتی غذای روزانه داشته باشید. به عنوان مثال اگر تمایل دارید برزیل را ببینید در این سایت ثبت نام کرده و از بین میزبانان برزیلی انتخاب می کنید. کارهای متفاوتی با دسته بندی های مختلفی برای انجام هست. از کار در مزرعه ها و کمک به برداشت محصول گرفته تا فروشندگی در یک مغازه فروش صنایع دستی. هدف سایت helpx و سایت های مشابه آن که در ازای کار در سفر به شما امکانات اقامت می دهند تبادل فرهنگی و نزدیک شدن مردم سراسر جهان به یکدیگر است.

کار داوطلبانه در سفر

میزبان و میهمان

میزبان و helper در این فضای آنلاین با یکدیگر به گفتگو و مذاکره می پردازند و هرکدام شرایط مد نظر خود را برای انجام این تبادل معرفی می کنند. برای Helper ها چه حالتی بهتر ازینکه مدتی کوتاه در میان افراد بومی یک کشور زندگی کنند، زبانشان را بیاموزند و بدون صرف هزینه از اقامت در محل جدید لذت ببرند و کار در سفر را به یک تجربه منحصر به فرد بدل کنند. برای میزبان ها هم داشتن نیروی کمکی برای انجام کار در ازای غذا و جای خواب هم از نظر اقتصادی به صرفه است و هم می تواند تنوعی در زندگی و بیزینس آنها ایجاد کنند. علاوه بر این شما می توانید در این سایت با گروه یا افرادی که علایق مشابه به شما دارند آشنا شوید و حتی دسته جمعی برای یک موقعیت کاری اقدام کنید.

کار داوطلبانه در سفر

تکمیل پروفایل

بعد از وارد شدن به سایت نیاز دارید که پروفایل شخصی خود را تکمیل کنید. در نظر بگیرید میزبانی از آن سر دنیا به صفحه شما بیاید. بهتر است چه اطلاعاتی درباره شما داشته باشد؟ به غیر از مشخصات فردی نکاتی که برای زندگی در کنار دیگران مهم است را هم ذکر کنید. به عنوان مثال اگر فوبیای حیوانات دارید حتما در پروفایل خود راجع به این مسئله توضیح دهید. قطعا کار در مزرعه و در کنار حیوانات برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود. عادات و یا حساسیت های غذایی را هم بنویسید. هر چه پروفایل شما کامل تر باشد امکان اینکه میزبان مناسب با شرایط شما پیدا شود بیشتر است. گذاشتن عکس را فراموش نکنید. دیدن چهره شما تاثیر بسیاری در اعتماد کردن یک میزبان را دارد. یک اکانت ناشناس و بدون عکس تقریبا شانسی برای دریافت کار داوطلبانه نخواهد داشت.

امنیت هلپکس

موضوع امنیت در این سایت هایی که کار داوطلبانه را گسترش می دهند یک موضوع دوطرفه است. هم میزبان باید به شما اعتماد کند که قرار است مدتی در محل زندگی و کار او ساکن شوید و هم شما به عنوان Helper باید از فضایی که قرار است به آن سفر کنید امنیت نسبی پیدا کنید. در نظر داشته باشید با صحبت درباره همه جزییاتی که ممکن است بی اهمیت به نظر برسد امنیت سفر خود را بالا می برید. علاوه بر این با خواندن کامنت ها و نظرات دیگران درباره یک میزبان می توانید به آشنایی نسبی دست پیدا کنید.

کار در سفر

پرداخت در سایت هلپکس

اگر تصمیم دارید که به طور جدی از این برنامه سفر ماجراجویانه خود را آغاز کنید نیاز دارید که اکانت پریمیوم را در این سایت پرداخت کنید . با پرداخت 22 یورو به مدت 2 سال می توانید به تمام میزبان ها دسترسی داشته باشید. با آنها مکالمه کنید و درباره مشخصات محل اقامت خود بحث و گفتگو کنید. برای پرداخت سایت Helpx می توانید از خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت استفاده کنید. اگر هم مسترکارت و یا ویزاکارت داشته باشید به سادگی می توانید پرداخت حق عضویت را انجام دهید.

بک پکرها و هیچ هایکرها احتمالا مخاطبان عمده این نوع سفر هستند. شما از کدام گروهید؟ به کار داوطلبانه در سفر علاقه دارید؟ قبل از سفر باید حتما از هتل امن و راحت خود مطمئن شده باشید و یا در سفر به دنبال ماجراجویی و کشف ناشناخته هایید؟ منتظر شنیدن تجارب شما در قسمت نظرات هستیم.

سایت helpx | سفر و اقامت رایگان در ازای کار داوطلبانه
سفر کردن همیشه هم با محاسبه هزینه و رزرو هتل شروع نمی شود. سایت هایی همانند سایت Helpx گزینه اقامت رایگان در کشور مقصد را روی میز دارند اما این...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...