امنیت ارز دیجیتال

بهترین کیف پول برای نگهداری bnb (آموزش نصب و راه اندازی)

بهترین کیف پول برای نگهداری bnb (آموزش نصب و راه اندازی)

کیف پول از اصلی‌ترین ابزارهایی است که تریدرها به آن نیاز دارند. بدون استفاده و بهره‌مندی از یک کیف پول امن، سریع و با امکانات بالا کسب سود و معامله به صورت منظم در بازار ارزهای دیجیتال، ناممکن است. اما بهترین کیف پول BNB چیست؟ آیا کاربران ایرانی می‌توانند از همه کیف پول‌های موجود استفاده کنند؟ برای انتخاب بهترین کیف پول BNB کدام معیارها مهم است؟ در این مقاله فهرست بهترین کیف پول‌های بایننس کوین را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا پاسخ سؤالاتی از این قبیل را دریابیم.

نکات مهم در انتخاب کیف پول مناسب برای BNB

برای انتخاب یک کیف پول مناسب می‌توان معیارهای مختلفی را در نظر گرفت. انتخاب کیف پول در حقیقت یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های شما در بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود زیرا قرار است سرمایه شما را برای مدت طولانی نگهدارد. بنابراین، انتخاب هر کیف پولی برای خرید و فروش ارز دیجیتال BNB یا نگه‌داشتن آن، قطعا کار عاقلانه‌ای نخواهد بود. برای این که بتوانید یک کیف مناسب انتخاب کنید، توجه به 6 مؤلفه زیر بسیار مهم‌ است:

  • امنیت

 اصلی‌ترین ویژگی یک کیف پول ارز دیجیتال امنیت آن است. معیارهایی مانند احراز هویت دومرحله‌ای یا عبارات بازیابی از شاخصه‌های مهم یک کیف پول امن هستند.

  •  دسترسی در سیستم‌عامل‌های مختلف

 یک کیف پول مناسب باید به همه کاربران خود توجه داشته باشد و نسخه‌های مختلف دسکتاپی و موبایلی را در دسترس آن‌ها قرار دهد.

  •  پشتیبانی از شبکه‌های بلاک چینی مختلف

 ممکن است یک تریدر در ارزهای مختلف سرمایه‌گذاری کرده باشد. از این رو یک کیف پول BNB مناسب باید علاوه بر بایننس کوین، از دیگر ارزها و شبکه‌های بلاک چینی نیز پشتیبانی کند.

  •  رابط کاربری ساده

 این موضوع نه تنها در حوزه کیف پول‌های دیجیتالی بلکه در هر نرم‌افزاری مهم است. کاربر نباید در استفاده از یک نرم‌افزار، دچار مشکل شود و باید بتواند هر چه می‌خواهد را راحت و آسان پیدا کند.

  •  کارمزد

 کیف پول مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید کارمزد متوسط و معقولی برای هر نوع انتقال داشته باشد. دلیل اصلی محبوبیت کیف پول‌های مختلف در وهله اول، همین موضوع است! 

  •  قابلیت استیکینگ

 خیلی از تریدرها (به خصوص در ایران) کیف پول دیجیتال را صرفا برای نگهداری بلندمدت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. از این رو این قابلیت نیز معیاری مهم برای انتخاب یک کیف پول BNB برای ایرانی ها است.

 فهرست بهترین کیف پول‌های بایننس کوین

برای نگهداری ارز یا ترید ارز دیجیتال بایننس کوین، می‌توان تعداد خیلی زیادی از کیف پول‌ها را معرفی کرد. اما در این مقاله قصد داریم ۷ مورد از بهترین و مناسب‌ترین کیف پول‌ها را که کاربران ایرانی می‌توانند از آن استفاده کنند معرفی کنیم. جدول زیر به صورت مختصر مقایسه بین کیف پول‌های بایننس کوین را نشان می‌دهد.

نام سیستم عامل‌ها بلاکچین امنیت استیکینگ رابط کاربری
سیف پال برنامه واسط موبایلی و دسکتاپی پشتیبانی از اکثر بلاکچین‌ها بسیار بالا ساده
لجر برنامه واسط موبایلی و دسکتاپی پشتیبانی از همه بلاکچین‌ها بسیار بالا ✔️ سخت
ترزور برنامه واسط موبایلی تعدادی از بلاکچین‌ها بسیار بالا ✔️ ساده
تراست موبایلی، وب همه بلاکچین‌ها متوسط ✔️ ساده
متامسک وب بلاکچین اتریوم و بایننس چین کم ✔️ ساده
بایننس چین وب همه بلاکچین‌ها کم ساده
اکسودوس همه سیستم عامل‌ها همه بلاکچین‌ها متوسط ✔️ ساده

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال BNB چیست

 1) کیف پول سیف پال Safepal

SafePal از طریق کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود متعهد است که مکانی امن برای ذخیره دارایی‌های کریپتو به افراد بدهد. به دلیل ویژگی‌های امنیتی قوی، سیف پال هم اکنون توسط بیش از ۳ میلیون نفر در ۱۹۶ کشور استفاده می‌شود. شهرت رو به رشد آن را می‌توان به مشارکت آن با صرافی بایننس نسبت داد. به دلیل همکاری با بایننس از بایننس کوین bnb پشتیبانی می‌کند. همچنین به پروتکل‌های Binance (BSC)، DEX و Dapps نیز اضافه شده است. سیف پال با بیش از 15 شبکه بلاک چین و 10000 ارز دیجیتال و همچنین بایننس کوین کار می کند.

مزایا معایب
دارای تکنولوژی ایر گپ است. اپلیکیشن ندارد.
دارای صرافی داخلی (بایننس) است.
از تعداد بالای ارز دیجیتال  nft پشتیبانی می‌کند. از استیکینگ ارز دیجیتال پشتیبانی نمی‌کنند.
ذخیره سازی به صورت آفلاین است.
یک رابط کاربری آسان دارد.

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول سیف پال

کیف پول سخت افزاری سیف پال مراحل پیجیده تری نسبت به کیف پول های نرم افزاری دارد. بنابراین بهتر است از آموزش کیف پول سخت افزاری سیف پال در مجله ایرانیکارت استفاده کنید.

2) کیف پول لجر Ledger

ledger محبوب‌ترین کیف پول سخت افزاری موجود امروزی است. کیف پول لجر امنیت مطلوبی را برای همه دارایی‌های ارز دیجیتال شما فراهم می‌کند. با استفاده از این کیف پول، کاربران می‌توانند با خیال راحت ارزهای bnb خود را ذخیره کنند. علاوه بر این، کیف پول Ledger رابط کاربری آسانی دارد. دو مدل کیف پول لجر به نام Ledger Nano X و Ledger Nano S Plus وجود دارد. هر دو مدل با بایننس کوین سازگار هستند و به طور کامل از این توکن پشتیبانی می‌کنند.

مزایا معایب
ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد. پشتیبانی مستقیم مشتری در دسترس نیست.
بسیار راحت و کاربر پسند است.
بابیش از 5500 ارز دیجیتال سازگار است. برای افراد مبتدی مناسب نیست.
ذخیره سازی به صورت آفلاین است.
پشتیبانی از اکثر بلاکچین‌ها

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول لجر

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول لجر

کیف پول لجر با استفاده از یک اپلیکیشن واسط به نام Ledger Live راه اندازی می‌شود. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا کلیدهای خصوصی و دارایی‌های دیجیتال خود را مدیریت کنند. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را با سایر دارایی‌های دیجیتال مبادله کنند. با این حال از آنجایی که راه اندازی کیف پول سخت افزاری لجر مراحل زیادی دارد؛ توصیه می‌کنیم به مقاله آموزش کیف پول لجر مراجعه کنید.

3) کیف پول ترزور Trezor

Trezor اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین در صنعت کریپتو بود. این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است و از اقدامات ایمنی بالایی برای محافظت از ارزهای دیجیتال کاربران خود استفاده می کند. از این کیف پول می توان برای ذخیره استانداردهای BEP2 و ERC20 بایننس کوین استفاده کرد. علاوه بر این، این کیف پول از بیش از 1816 کوین و توکن پشتیبانی می کند.

مزایا معایب
اقدامات ایمنی پیشرفته‌ای را برای محافظت از کاربران ارائه می‌دهد. اپلیکیشن ندارد.
رابط کاربری بسیار ساده و راحت است.
از تعداد بالای ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. کیف پول‌های Trezor از اتصال بلوتوث پشتیبانی نمی‌کنند.
ذخیره سازی به صورت آفلاین است.
پشتیبانی از اکثر بلاکچین‌ها

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول ترزور

خرید کیف پول ترزور | Trezor

4) کیف پول تراست والت Trust wallet

از آنجایی که استفاده از آن آسان است، تراست ولت از شهرت خوبی در اکوسیستم کیف پول ارزهای دیجیتال برخوردار است. از نظر تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند، محبوب‌ترین کیف پول موبایل در جهان است. این کیف پول از نسخه‌های BEP2 و ERC20 بایننس کوین (BNB) پشتیبانی می‌کند.

با تراست ولت، کاربران می‌توانند کلیدهای خصوصی خود را به طور مستقل مدیریت کنند، زیرا نحوه ذخیره‌سازی تراست به صورت محلی هستند. بنابراین، این کیف پول نرم افزاری مکانی امن برای ذخیره و مدیریت توکن‌های BNB شما است.

این کیف پول در حال حاضر از بیش از ۱ میلیون ارز دیجیتال، در شبکه‌های مختلف بلاک چین پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند توکن‌های غیر قابل تعویض NFT خود را نیز در این کیف پول ذخیره کنند.

مزایا معایب
یک رابط کاربری موبایلی مناسب دارد. نسخه وب ضعیف است
برای خرید ارز دیجیتال فرآیند ساده است. از آنجایی که عبارات بازیابی تحت کنترل فرد است، درصورت از دست دادن آن امکان بازیابی وجود ندارد.
این کیف پول از بیش از 1 میلیون دارایی دیجیتال از جمله BNB Coin پشتیبانی می کند. در برابر حملات فیشینگ و مهندسی اجتماعی آسیب پذیر است.
فرصت‌های استیکینگ ارز دیجیتال در دسترس هستند. فرآیند پشتیبانی پیچیده است.
پشتیبانی از اکثر بلاکچین‌ها

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول تراست ولت

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول تراست ولت

نسخه‌های دسکتاپ و افزونه تراست ولت نیز در دسترس هستند. اما در اینجا نسخه اندروید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1- از وبسایت رسمی تراست به آدرس Trustwallet.com اپلیکیشن تراست ولت را دانلود و مانند هر نرم‌افزار دیگر نصب کنید.

2- به سادگی مراحل راه اندازی نرم‌افزار را انجام دهید. در ابتدا CREATE NEW WALLET را لمس کنید. سپس با قوانین استفاده از نرم‌افزار را با لمس CONTINUE بپذیرید.

3- در نهایت نیز روش‌های بازیابی رمز عبور را تأیید کنید تا والت شما ایجاد شود.

در مجله ایرانیکارت، آموزش راه اندازی و کار با تراست ولت به صورت جامع توضیح داده شده است.

5) کیف پول بایننس چین Binance Chain 

کیف پول بایننس چین، کیف پول رسمی شبکه بایننس است که برای زنجیره هوشمند بایننس (bep20)، اتریوم (erc20) و زنجیره بایننس (bep2) استفاده می‌شود. در حال حاضر بیش از ۶۰۰ رمز ارز را پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید هم برای خرید و فروش و هم برای نگهداری و استیک ارزهای دیجیتال مختلف از جمله BNB  از آن استفاده کنید.   در حال حاضر، دسترسی به این کیف پول تنها با استفاده از افزونه مرورگرهای Brave، Chrome و Firefox ممکن است.

مانند سایر کیف پول‌های گرم، در این کیف پول نیز کاربران باید کلیدهای خصوصی خود را به طور مستقل ذخیره کنند تا از سرقت یا هک کیف پول جلوگیری شود. این کیف پول با شبکه‌های مختلف بلاک چین کار می‌کند و می‌تواند برای اتصال به پروژه‌های رمزنگاری در آن شبکه‌ها استفاده شود.

مزایا معایب
راه اندازی و استفاده از آسان است. این کیف پول فقط با سه مرورگر وب (Firefox، Brave و Chrome) سازگار است.
از چندین شبکه بلاک چین پشتیبانی می‌کند.
 از NFT، مبادله و یلدفارمینگ پشتیبانی می‌کند.
دارای امنیت و سرعت بالا است.

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول بایننس چین

  1. در مرحله اول این کیف پول BNB را از وبسایت اصلی آن به آدرس binance.com دانلود و نصب کنید. سپس CREATE WALLET را لمس و نوع ثبت‌نام را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم حتماً با استفاده از یک ایمیل معتبر این کار را انجام دهید.
  2. یک گذرواژه امن و پیچیده را انتخاب و دوبار در کادرهای مربوطه وارد کنید.
  3. قسمت امنیتی این کیف پول نیز بازیابی 12 کلمه‌ای است.
  4. کیف پول شما ساخته شد.

6) کیف پول متامسک Metamask

 دومین کیف پول محبوب ایرانیان برای bnb، کیف پول متامسک است. این کیف پول BNB بدون تحریم نیز به خاطر تعامل با اغلب بلاکچین‌ها و دسترس‌پذیری در همه سیستم‌عامل‌ها یکی از گزینه‌های مناسب برای ترید یا خرید و فروش بایننس کوین به شمار می‌آید. در کیف پول متامسک کاربران می توانند دارایی های دیجیتال خود را مبادله کنند،NFT ها را در کیف پول خود ذخیره کنند، از فرآیند استیکینگ استفاده کنند و متامسک را با کیف پول سخت افزاری ادغام کنند.

مزایا معایب
با اغلب بلاک چین‌ها سازگار است. این کیف پول از بیت کوین پشتیبانی نمی کند.
از NFT‌ها پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی فنی ضعیف است.
کاربران می‌توانند کیف پول‌های متعددی را در یک برنامه ایجاد کنند. گزینه تنظیم مجدد رمز عبور ندارد.
فرصت‌های استیکینگ ارز دیجیتال در دسترس است. فرآیند پشتیبانی پیچیده است.

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول متامسک

  1. ابتدا از طریق وبسایت رسمی به آدرس metamask.io کیف پول متامسک را دانلود و مشابه هر نرم‌افزار دیگری روی گوشی نصب کنید. Get Started را لمس و در مرحله بعد ایجاد یک کیف پول جدید را انتخاب کنید. در این مرحله باید دوبار گذرواژه‌ای امن را وارد کنید تا کیف پول شما ایجاد شود.
  2. پس از ایجاد کیف پول ، مرحله امنیتی آن ظاهر می‌شود. در این مرحله باید 12 واژه را به ترتیبی که نرم‌افزار نوشته در جای خود قرار دهید. پس از آن کیف پول شما راه‌اندازی شده است.

مشاهده آموزش صفر تا صد کار با متامسک در بلاگ ایرانیکارت

کیف پول اکسودوس Exodus

7) کیف پول اکسودوس Exodus

این کیف پول بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و به واسطه داشتن رابط کاربری ساده و بدون پیچیدگی خاص، برای افراد مبتدی بسیار مناسب است.

اکسودوس Exodus یک کیف پول ارز دیجیتال است که می‌تواند بایننس کوین و بسیاری از دارایی‌های دیجیتال دیگر را ذخیره کند. هنگامی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، یکی از اولین کیف پول‌هایی محسوب می‌شد که می‌توانست بیش از یک نوع ارز را ذخیره کند.

این کیف پول رمزنگاری دارای نسخه دسکتاپ و موبایل است. همچنین، می‌توان اکسودوس را با کیف پول‌های سخت افزاری Trezor استفاده کرد. Exodus تضمین می‌کند که کاربران کنترل کاملی بر دارایی‌های دیجیتال خود دارند.

مزایا معایب
قابلیت استیک ارزهای دیجیتال را دارد. منبع باز نیست.
از بلاک چین‌های زیادی پشتیبانی می‌کند.
سرویس پشتیبانی قوی دارد. قابلیت چند امضایی ندارد.
از سیستم تایید پرداخت ساده (SPV) برای تراکنش‌های خود استفاده می‌کند.

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول BNB رایگان اکسودوس

  1. در ابتدا به سایت اصلی اکسودوس به آدرس exodus.com رفته و بر اساس نسخه سیستم‌عامل خود، کیف پول را دانلود و نصب کنید. فرض کنیم شما نسخه دسکتاپی را انتخاب کرده‌اید.
  2. باید یک گذرواژه قوی انتخاب و دو بار وارد کنید.
  3. در مرحله بعد عبارات بازیابی 12 واژه‌ای را در جایی یادداشت و کادرهای مربوطه وارد کنید.
  4. کیف پول شما ایجاد شد و می‌توانید خرید و فروش یا نگهداری رمزارزهای مختلف را انجام دهید.

نکاتی برای امنیت بیشتر

ایمن کردن کیف پول بایننس یک گام مهم در محافظت از دارایی‌های ارز دیجیتال شما است. با پیروی از بهترین شیوه‌ها، مانند فعال کردن 2FA، استفاده از یک رمز عبور قوی، فهرست سفید آدرس برداشت، و استفاده از کیف پول سخت‌افزاری، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وجوه شما در برابر سرقت یا از دست دادن محافظت می‌شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در انتخاب کیف پول BNB باید توجه کنید شبکه انتقال کیف پول است. هر کیف پولی بنا بر سیاست‌های خود یک کارمزد برای شبکه انتقال مشخص می‌کند. پس حتما به آن توجه کنید.

 در کیف پول‌ها دو اصطلاح مهم وجود دارد. کلید عمومی ( Public Key) و کلید خصوصی  (Private Key). کلید عمومی همان آدرس کیف پول شماست که در دسترس همه قرار می‌گیرد )مانند آدرس ایمیل  اما کلید خصوصی همانند گذرواژه یا پسورد ایمیل شماست که فقط باید در اختیار شما باشد و به هیچ وجه در دسترس دیگران قرار نگیرد.

خیلی از کاربران ایرانی به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها نمی‌توانند کیف پول‌های خاصی را نصب و استفاده کنند. به همین دلیل آنچه که در این مقاله آمده کیف پول‌هایی هستند که برای کاربران ایرانی کاربردی و امن به شمار می‌آیند.

بازیابی کیف پول موبایلی در صورت وقوع مواردی مانند سرقت و … کمی سخت و در برخی از کیف پول‌ها ناممکن است. اگر برایتان مقدور است، حتماًدر همه دستگاه‌هایی که در دسترس است (هم گوشی و هم لپ‌تاپ) به کیف پول خود متصل شوید تا در صورت ایجاد مشکل در یکی، از دیگری استفاده کنید.

ولت‌های سخت افزاری بهترین کیف پول‌های بایننس کوین

با توجه به مقایسه‌ای که در مقاله صورت گرفت دریافتیم که بهترین و امن‌ترین کیف پول برای ذخیره‌سازی بایننس کوین، کیف پول‌های سخت افزاری هستند. از میان کیف پول‌های نرم افزاری نیز کیف پول‌های رسمی بایننس کوین مانند کیف پول بایننس چین مناسب هستند.

همه کیف پول‌هایی که در این مقاله نام بردیم می‌توانند گزینه خوبی برای خرید و فروش یا نگهداری بایننس کوین باشند. اما سیف پال و تراست والت بهترین کیف پول BNB 2023 به شمار می‌آیند.

بهتر است هرکدام از کیف پول‌های نام برده را از وبسایت اصلی که در مقاله اشاره شده، دانلود کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
لینک تراکنش ارز دیجیتال: پیگیری TXiD یا هش تراکنش در بلاکچین
آموزش ارز دیجیتال
لینک تراکنش ارز دیجیتال: پیگیری TXiD یا هش تراکنش در بلاکچین
لینک یا شناسه تراکنش در دنیای ارزهای دیجیتال، درست نقش همان کد رهگیری را ایفا می‌کند که در زمان انجام یک تراکنش بانکی، حساب مبدأ به شما ارائه می‌دهد. فرض...
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...