امنیت ارز دیجیتال

آموزش واریز و انتقال ارز به کیف پول تراست والت

آموزش واریز و انتقال ارز به کیف پول تراست والت

از میان صدها کیف پول ارز دیجیتال، تراست ولت کیف پول ارز دیجیتال محبوب ایرانیان است. این کیف به دلیل ویژگی‌های ایرانی‌پسندی مانند تحریم نبودن، استفاده آسان و تنوع بالای ارزهای دیجیتال انتخاب بیش از ۹۰ درصد تریدرهای ایرانی بوده است. انتقال ارز به کیف پول تراست ولت احتمالا یکی از مهم‌ترین نیازهای هر تریدر ایرانی خواهد بود که می‌خواهد دارایی دیجیتال خود را در جایی امن نگهدارد. به همین دلیل ما در این مقاله از بلاگ ایرانیکارت قصد داریم تا نحوه انتقال، واریز و برداشت ارزهای دیجیتال به کیف پول تراست ولت را به صورت تصویری آموزش دهیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

آموزش مراحل واریز یا انتقال ارز به تراست ولت

واریز ارزهای دیجیتال از صرافی به تراست ولت کار چندان سختی نیست. تراست ولت تنها در نسخه اپلیکشن موبایلی (برای اندروید و IOS) و وب موجود است و ابتدا شما باید این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کنید. پس از انجام مراحل ثبت‌نام و ذخیره کلیدهای خصوصی، کیف پول ارز دیجیتال شما برای استفاده آماده خواهد بود. حال کافی است بررسی کنید که آیا تراست ولت از رمزارز موردنظر شما پشتیبانی می‌کند یا خیر.

اگر هنوز نحوه کار با تراست ولت را نمی‌دانید بهتر است ابتدا مطلب آموزش جامع کیف پول تراست ولت را مطالعه کنید.

برای واریز ارز به تراست ولت مراحل زیر را دنبال کنید:

انتخاب ارز دیجیتال

برای این که بتوانید ارز دیجیتال مورد نظرتان را از صرافی یا از سایر کیف پول‌ها به تراست ولت منتقل کنید، ابتدا باید آن را در تراست ولت پیدا کنید. برای این کار، کافی است از نوار بالا سمت راست، روی نماد کلیک کنید و در صفحه باز شده، نماد هر ارز دیجیتالی که قصد معامله با آن را دارید به کیف خود اضافه کنید. زمانی که ارزها را به کیف خود اضافه کردید، می‌توانید هر تغییراتی مانند مقدار دارایی را بررسی نمایید. 

انتخاب گزینه Receive

پس از این که ارز مورد نظر را پیدا کردید، روی آن کلیک کنید و وارد صفحه ارز شوید. در چنین حالتی، شما دو گزینه Send و Receive را مقابل خود خواهید داشت که برای انتقال ارز دیجیتال به تراست ولت باید گزینه Receive را بزنید.

پیشنهاد مطالعه: آیا هک تراست ولت امکان‌پذیر است؟ راه‌های جلوگیری از هک شدن trustwallet

دریافت و کپی آدرس 

حال در صفحه باز شده، شما آدرس ارز دیجیتال را به همراه گزینه‌هایی مانند copy و یک QR کد بزرگ در بالای صفحه خواهید دید. برای دریافت آدرس می‌توانید گزینه کپی را بزنید یا QR کد را با کیف پول مقصد اسکن کنید.

نکته: شما می‌توانید از همان اول بر روی گزینه Receive که در صفحه اصلی وجود دارد کلیک کنید و سپس در صفحه باز شده نام ارز دیجیتالی که قصد دارید به تراست ولت واریز کنید را جستجو و روی آن کلیک کنید و باقی مراحل را پیش ببرید.

بیشتر بخوانید: چگونه از تراست ولت پول در بیاوریم؟

آموزش مراحل ارسال یا انتقال ارز از تراست ولت

همانند واریز ارز به تراست ولت، ارسال ارز یا همان انتقال از این کیف پول نیز بسیار ساده است. خوب است بدانید کیف پول تراست ولت بیش از ۷۰ بلاکچین‌ مختلف از جمله انواع استانداردهای Trc20،Erc20،Bep2 و… را پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما نگرانی‌ بابت انتخاب بلاکچین و استاندارد توکن نخواهید داشت. حال برای ارسال ارز از تراست ولت مراحل زیر را دنبال کنید.

انتخاب ارز دیجیتال موردنظر

برای این که بتوانید دارایی دیجیتال خود را از تراست ولت به صرافی یا حساب فرد دیگری انتقال دهید، ابتدا باید روی دارایی دیجیتال مورد نظرتان کلیک کنید.

انتخاب گزینه send

پس از این که بر روی دارایی دیجیتال خود کلیک کردید، در صفحه ارز روی گزینه Send (ارسال) کلیک کنید. پس از این مرحله شما به صفحه جدیدی با دو فیلد خالی منتقل خواهید شد.

افزودن آدرس مقصد

در صفحه send (crypto name) شما باید دو فیلد را پر کنید. جای خالی اول یا Recipient Address مربوط به لینک و آدرس کیف پول مقصد است که باید آدرس مقصد را در این بخش paste یا جای‌گذاری کنید. البته اینجا یک QR کد نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید با کیف پول مقصد آن را اسکن کنید و راحت‌تر آدرس مقصد را پیدا کنید.

وارد کردن مقدار ارز دیجیتال موردنظر

در فیلد دوم، شما باید مقدار ارز دیجیتالی که می‌خواهید انتقال دهید را وارد نمایید. در کنار این فیلد یک گزینه MAX نیز وجود دارد که اگر آن را بزنید تمام دارایی شما از آن رمزارز انتخاب می‌شود و می‌توانید آن را ارسال کنید.

ارسال دارایی

پس از انجام کارهای بالا، بهتر است یکبار اطلاعات وارد شده را چک کنید. در صورتی که از درستی داده‌ها اطمینان حاصل کردید، روی گزینه next در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید تا تراکنش شما با موفقیت اجرا شود.

بیشتر بخوانید: آموزش تبدیل ارز در تراست ولت

نکات مهم در انتقال ارز به کیف پول تراست ولت

Trust Wallet یک کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که به کاربران امکان کنترل کامل کلید خصوصی خود را می‌دهد. این ولت که توسط بیش از ۶۰ میلیون نفر استفاده می‌شود، از بیش از ۷۰ استاندارد بلاکچین پشتیبانی می‌کند و این یعنی با بهترین آلتکوین‌ها، مانند اتریوم، کاردانو، سولانا، تتر یا Polygon سازگار است. همانطور که گفتیم، استفاده از تراست ولت ساده است اما برای انتقال ارز به کیف پول تراست ولت، باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا دارایی دیجیتال شما بدون خطر منتقل شود.

  • کارمزدهای انتقال ارز در بلاکچین را بررسی کنید.

کارمزدهای شبکه‌های بلاکچین مشهور مانند بیت کوین یا اتریوم در زمان‌های شلوغی شبکه می‌توانند هزینه‌های سرسام‌آوری داشته باشند و حتی ممکن است از کل تراکنش نیز بیشتر شود. البته به یاد داشته باشید که تراکنش‌های ورودی به تراست ولت کارمزد ندارند.

  • در حفظ و نگهداری کلید خصوصی خود جدیت داشته باشید.

مهم‌ترین بخش امنیت کیف پول ارز دیجیتال به عهده شما است. به یاد داشته باشید هر فردی که این کلید را داشته باشد می‌تواند به دارایی دیجیتال شما دسترسی داشته باشد.

  • از درستی آدرسی ولت مطمئن شوید.

تراکنش‌های بلاکچین غیرقابل بازگشت هستند و در صورتی که انتقال اشتباه ارز دیجیتال صورت گیرد، دارایی شما به احتمال زیاد از دست خواهد رفت. دقت داشته باشید که در معاملات و انتقال‌ها باید استاندارد توکن یا روش انتقال در مبدا و مقصد یکسان باشد. در غیر این صورت خطر از دست رفتن دارایی شما را تهدید می‌کند.

  • پشتیبانی از رمزارز را چک کنید.

بررسی کنید که آیا تراست ولت از دارایی دیجیتالی که می‌خواهید انتقال دهید پشتیبانی می‌کند یا خیر. زیرا در غیر این صورت تراکنش شما ناموفق خواهد بود.

تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری

نگهداشتن دارایی‌های دیجیتال در صرافی چندان امن نیست و بهتر است ارزهای خود را برای نگهداری به کیف پول‌های ارز دیجیتال انتقال دهید. پس از تحریم کیف پول‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال، تراست ولت را باید بهترین و امن‌ترین گزینه باقی‌ مانده مقابل تریدرهای ایرانی بدانیم که کمک می‌کند آن‌ها نیز از خدمات بین‌المللی استفاده کنند. 

سوالات متداول
مشاوره رایگان

بله. انتقال ارز دیجیتال به تراست ولت به دلیل این که این صرافی در لیست تحریم‌ها قرار نگرفته نسبت به سایر روش‌ها از امنیت بیشتری برخوردار است.

خیر. تراست ولت در ایران فیلتر نیست و برای استفاده ایرانیان محدودیتی ندارد.

زمان انتقال ارزهای دیجیتال بسته به بلاکچینی که برای این کار انتخاب می‌کنید و زمان اجرای تراکنش متفاوت است.

انتقال ارز به تراست ولت کارمزدی ندارد اما دریافت آن می‌تواند کارمزدی متناسب با شبکه بلاکچین داشته باشد.

آموزش واریز و انتقال ارز به کیف پول تراست والت
از میان صدها کیف پول ارز دیجیتال، تراست ولت کیف پول ارز دیجیتال محبوب ایرانیان است. این کیف به دلیل ویژگی‌های ایرانی‌پسندی مانند تحریم نبودن، استفاده آسان و تنوع بالای...
5 از 6 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. ادعای ارسال رمز ارز از سایر کشورها به تراست ولت مانند انگلستان نیاز به فعال کردن تراست ولت از طرف آن فرد دارد؟ یا برای اخّاذی است؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      تنها باید آدرس رمزارز مورد نظر را ارسال کنید. درخواست برای هرگونه اطلاعات بیشتر کلاهبرداری است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام وقت بخیر ،من از بات Tronixانتقال دادم به ولت ولی همچنان توی ولت نیومده ارز.راهکار پیگیری چیه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      به یک اکسپلورر بلاکچین مثل TronScan (https://tronscan.org) بروید.
      هش (TXID) تراکنش را در اکسپلورر جستجو کنید تا وضعیت آن را بررسی کنید. این اکسپلورر نشان می‌دهد که آیا تراکنش تایید شده و در بلاکچین ثبت شده است یا خیر.
      اگر تراکنش در بلاکچین ثبت نشده یا مشکلی وجود دارد، با پشتیبانی بات Tronix تماس بگیرید و مشکل را به طور کامل توضیح دهید.
      هش تراکنش و آدرس ولت خود را به پشتیبانی ارائه دهید تا بررسی‌های لازم انجام شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام من تون کوین به تراست ولت انتقال دادم از نوبیتکس اومده به ولتم ولی نیتونم ازش استفاده کنم و دوباره انتقالش بدم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام،متاسفانه،موقع خرید اتریوم به اشتباه شبکه BSCرازدم که کیف پول کوینومی پشتیبانی نمیکنه..آدرس کیف پول خودرا چگونه به تراست ولت منتقل کنم باتشکر.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      همراه گرامی سوال شما واضح نیست. منظور خود از انتقال آدرس کیف پول به تراست ولت را توضیح دهید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام ببخشید من مقداری پول تو بازی کسب کردم حالا هر کاری میکنم نمیتونم برداشتش کنم چند گزینه واسه انتقال پول واسم زده که نوشته انتقال به کیف پول بیت کوین خواهشن اگه میشه کمکم کنید برداشتش کنم

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
        • سلام و احترام
          همراه گرامی واضح تر توضیح دهید و موارد زیر را مشخص کنید.
          از کدام پلتفرم ارز دیجیتال کسی کرده اید؟
          ارز دیجیتال اهدایی چه ارزی است؟

          آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. بادرود،من ازصرافی اکس نوین مقداری ارزاتریوم خریدم ،متاسفانه اشتباهی،بجای شبکه ERC20 درکیف پول کوینومی شبکه BEP20راکلیک کردم که کوینومی ازآن پشتیبانی نمیکنه …چطور می توانم ارزاتریوم خودرا به تراست ولت انتقال بدم که ازاین شبکه پشتیبانی میکنه.؟خیلی ممنون میشم اگر کمکم کنید.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. سلام از تراست ولت مستقیم به حساب بانکی مثل تجارت انتقال انجام میشه ؟
    اگر میشه راهنمایی کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. سلام یه نفر کمک میخوام برای وصل کرونر ایردراپ به ولت من ماین کردم اما نمیتونم وصل بشم به ولت هزینه شم هر چقدر باشه پرداخت میکنم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. سلام واحترام خدمت مدیریت وپشتیبانی وبسایت . خانم مسکینی گرامی بنده دو کارت اجایزه تصادفی برایم ارسال شده در کیف ستریت ولت.یکی از کارتها ۳اتر ودومی ۹۸.۶۳۸دلار . در بلاکچین هم امضاوتایید شدنه . ولی متاسفانه بلدنیستم چطور این پولها ودارایی خودمو به صرافی تبدیل منتقل کنم .+اینها چند ریز ارز هم دارم که جیتون.تن.ودوارز دیگه . که فقط توانسته ام جیتون وتن را منتقل کنم . لطفا اگر تیم پشتیبانی وبسایتتان بتونه کسی را برام معرفی کنه که دارایی خودم را انتقال بدم من دست مزد اون را هم می پردازم . ایمیلم هم درقسمت فوق ثبت کردم . تشکر از زحماتتان

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  9. سلام موجودی و گردش کیف پول کجا میشه دید،منظور از گردش کلیه واریز یابرداشت ها

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      با کلیک روی هر رمزارز اگر سابقه تراکنش داشته باشید، تاریخچه برداشت ها و واریز ها نمایش داده می شود.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  10. سلام چگونه شبکه ارسال ودریافت ارزرادرتراس ولت مشخص کنیم(bep20هست)نه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      از بخش setting، قسمت security می توانید رمزعبور کیف پول را تغییر دهید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • صرافی مبدا میگه کلید خصوصی ارزرا درکیف پول تراست ولت واردکنید.وطی مراحلی تاqr code نمایش داده شودکه کلید خصوصی همان ارزاست..کلید خصوصی راواردویا اسکن کنیدوگزینه.import……..وتمام ….بااین حال من نمی توانم این مراحل را انجام بدم …وبه کمک احتیاج دارم .ممنون.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام و احترام
        برای تعویض رمزعبور به این مراحل نیازی نیست.
        پایدار باشید

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  11. با سلام
    من هیچ آشنایی با رمزارز ندارم فقط میخوام مقداری تتر خریداری کنم و به کیف پول تراست ولت انتقال بدم، برای دریافت تتر توی قسمت سرچ وقتی usdt میزنم ، مدل های مختلف میاد بالا و اگه اشتباه انتخاب کنم دارایی حذف میشه، میخوام بدونم از کجا باید فهمید کدام گزینه usdt را انتخاب کنم،
    لطفا راهنمایی کنید، ممنون

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      در ابتدا توصیه می کنیم مقاله آموزش کیف پول تراست ولت را مطالعه کنید.
      تتر در شبکه های مختلف مانند شبکه erc20، trc20 و … موجود است. آدرس دریافتی باید با شبکه ارسالی هماهنگ باشد. برای مثال اگر قصد دریافت در شبکه trc20 را دارید باید آدرس usdt در شبکه trc20 را به فرستنده ارسال کنید.
      در تراست ولت با جستجوی یک ارز و انتخاب آن، به لیست کیف پول شما افزوده خواهد شد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
      • سلام
        برای واریز و برداشت به تراست والت نیازی به IP ندارد .
        فقط رمزی ک روش گذاشتیم و آزمون میخواد

        آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  12. باسلام
    من ارز کاردانو رو از برنامه دیگه ای انتقال دادم به ترنست ولت ولی تو صفحه اصلی نیومده.باید چیکار کنم ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      آیا ارز کاردانو را به لیست رمزارزها در تراست ولت افزوده اید؟

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  13. من آخرش نفهمیدم چطورازکارت بانکی خودم مثلاکشاورزی پول واریزکنم به کیف پول که ارزبتونم بخرم یااینکه نمیخواداینکاروبکنم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      همراه گرامی تراست ولت از کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت و … پشتیبانی می کند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  14. نحوه کار کرد و واریز و برداشت ونحوه خرید با کیف اطمینان.
    ثبت نام در کیف اطمینان، وتغییر زبان برنامه کیف اطمینان به فارسی لطفا

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
لینک تراکنش (TXiD) چیست؟ آموزش نحوه پیگیری تراکنش در بلاکچین
آموزش ارز دیجیتال
لینک تراکنش (TXiD) چیست؟ آموزش نحوه پیگیری تراکنش در بلاکچین
لینک یا شناسه تراکنش در دنیای ارزهای دیجیتال، درست نقش همان کد رهگیری را ایفا می‌کند که در زمان انجام یک تراکنش بانکی، حساب مبدأ به شما ارائه می‌دهد؛ فرض...
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...