امنیت ارز دیجیتال

بهترین کیف پول فانتوم برای ایرانی‌ها + (آموزش نصب و راه اندازی)

بهترین کیف پول فانتوم برای ایرانی‌ها + (آموزش نصب و راه اندازی)

فانتوم از آن پروژه‌هایی است که به دلیل منحصربه فردی بلاکچین آن، طرفداران زیادی دارد. برنامه‌های فانتوم و راه‌حل‌هایی که برای آینده صنعت رمزارزها دارد؛ باعث شد تا ارز دیجیتال بومی این پلفترم یعنی FTM نیز خیلی زود رشد کند. البته FTM مدتی است که حرکتی خطی داشته اما به اعتقاد تحلیلگران در آینده نوسانات جالبی از این رمزارز خواهیم دید. اینطور که پیداست، علاقمندان فانتوم باید ارزهای خود را حداقل برای مدتی در کیف پول‌ها ذخیره کنند. کیف پولی که مشکلی با کاربر ایرانی نداشته باشد، امنیت آن بالا باشد و خدمات مناسبی ارائه دهد. در این مقاله به بهترین کیف پول فانتوم برای ایرانی‌ها می‌پردازیم و تعدادی از مناسب‌ترین والت‌های نرم‌افزاری برای ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نکات مهم در انتخاب کیف پول مناسب برای فانتوم

شبکه فانتوم، یک پلتفرم جدید است که قصد دارد مشکلات شبکه‌های قدیمی بلاکچینی را حل کند. این شبکه سعی دارد به بهبود مشکلاتی مانند سرعت، امنیت و کارمزدهای بالا در شبکه‌های بلاک چینی بپردازد و تا حدود زیادی هم موفق بوده است. ارز بومی فانتوم FTM است و جزو رمزارزهای محبوب نیز به شمار می‌آید. بسیاری از کاربران ایرانی نیز روی این شبکه فعالیت دارند. به همین دلیل آشنایی با بهترین کیف پول‌های فانتوم برای هر تریدری ضروری است.

در حال حاضر کیف پول‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای نگهداری و خرید و فروش ارز دیجیتال فانتوم استفاده کرد. اما قبل از نصب و استفاده از آن‌ها باید به چند ویژگی مهم توجه کرد.

دسترسی کاربران ایرانی به خدمات و امکانات آن

 متأسفانه به خاطر تحریم‌ها خیلی از کاربران ایرانی نمی‌توانند از امکانات و خدمات نرم‌افزارهای مختلف از جمله کیف پول فانتوم استفاده کنند. پس در وهله اول باید بررسی کنید که آیا این کیف پول مشکلی با کاربر ایرانی ندارد؟ به طور مثال اجازه می‌دهد یک کاربر با شماره تلفن یا IP ایران در آن فعالیت کند؟ یا امکان تراکنش و انتقال ارز دیجیتال فانتوم برای کاربران ایرانی را فراهم می‌کند؟

بیشتر بخوانید: فانتوم چیست

امکان استفاده از کیف پول در سیستم‌عامل‌های گوناگون

هم به لحاظ امنیتی و هم به لحاظ دسترس‌پذیری، بهتر است در نسخه‌های مختلف یک کیف پول ثبت‌نام کنید. این که یک کیف پول فقط در یک نوع پلتفرم و سیستم‌عامل قابلیت اجرا داشته باشد، یک نقطه ‌ضعف به شمار می‌آید. بنابراین بهتر است کیف پولی را انتخاب کنید که روی سیستم عامل‌های گوناگونی مثل موبایل و کامپیوتر موجود باشد.

کارمزد منطقی و معقول

اصلی‌ترین ویژگی یک صرافی یا کیف پول فانتوم، میزان کارمزد آن است. کیف پول‌های ارز دیجیتال کارمزدهای متفاوتی برای تراکنش رمزارزها ارائه می‌دهند. بنابراین بهتر است از کیف پول‌هایی استفاده کنید که حداقل کارمزد ممکن را می‌گیرند.

امنیت بالا

امنیت کیف پول از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. برای انتخاب کیف پول فانتوم، بهتر است از کیف‌های کمترشناخته‌شده یا جدید استفاده نکنید و به جای آن به سراغ کیف پول‌هایی بروید که شناخته‌شده هستند و امنیت آن‌ها ثابت شده است. بررسی سابقه کیف پول، تعداد ارزهایی که پشتیبانی می‌کند، پشتیبانی و … از عوامل مهمی است که باید بررسی کنید.

فهرست بهترین کیف پول‌های فانتوم

گفتیم که برای نگهداری ارزهای دیجیتال، مهم‌ترین چیز انتخاب کیف پول است. در واقع، همانطور که شما قبل از سپردن پول‌های خود به بانک تحقیق می‌کنید، برای کیف پول نیز باید تحقیقات انجام دهید تا بتوانید یک انتخاب مطمئن داشته باشید. اما برای کاربران ایرانی بهترین کیف پول فانتوم رایگان کدام است؟ در ادامه 8 والت که برای نگهداری و خرید و فروش فانتوم مناسب هستند را معرفی می‌کنیم.

نام سیستم عامل‌ها بلاکچین امنیت استیکینگ کارمزد رابط کاربری
لجر برنامه واسط موبایلی و دسکتاپی پشتیبانی از اکثر بلاکچین‌ها بسیار بالا دارد ندارد نسبتا سخت
تراست ولت موبایلی، وب پشتیبانی از همه بلاکچین‌ها بالا دارد ندارد ساده
اف ولت همه سیستم عامل‌ها تعدادی از بلاکچین‌ها بالا دارد ندارد ساده
متامسک موبایلی، وب همه بلاکچین‌ها کم ندارد ندارد سخت
مای اتر ولت وب بلاکچین اتریوم بالا ندارد ندارد سخت
بایننس چین وب همه بلاکچین‌ها بالا ندارد ندارد سخت
اتمیک همه سیستم عامل‌ها همه بلاکچین‌ها متوسط دارد دارد ساده
کوین بیس  همه سیستم عامل‌ها اصلی ترین بلاکچین‌ها بالا دارد دارد ساده

1) کیف پول های لجر Ledger wallet 

کمپانی لجر، جزو معروف‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده کیف پول‌های سخت افزاری است. این کمپانی تاکنون چند مدل کیف پول سخت افزاری عرضه کرده است. از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به مدل‌های نانو ایکس، نانو اس (توقف تولید) و لجر نانو اس پلاس اشاره کرد. ویژگی بارز کیف پول‌های لجر، به کار گیری تراشه‌های امنیتی با تکنولوژی پیشرفته است که موجب امنیت هرچه بیشتر کیف پول‌های این شرکت شده است.

برخلاف کیف پول‌نرم افزاری، کیف پول‌های سخت افزاری رایگان نیستند. با این حال شما می‌توانید با قیمتی منصفانه به خرید کیف پول لجر و انواع دیگر کیف پول‌های سخت افزاری، در ایرانیکارت بپردازید.

مزایا معایب
امنیت بالا  رابط کاربری پیچیده
پشتیبانی از ارزهای زیاد
بدون نیاز به احراز هویت
دارای صرافی داخلی
پشتیبانی از اکثر بلاکچین‌ها

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول لجر

ساز و کار راه اندازی کیف پول‌های سخت افزاری نسبت به کیف پول‌های نرم فزاری پیچیده است. چرا که کیف پول‌های سخت افزاری از یک برنامه واسط برای همگام‌سازی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، راه اندازی اولیه دستگاه نیز مراحل متفاوتی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای راه اندازی کیف پول‌های لجر به مقاله آموزش راه اندازی کیف پول لجر در ایرانیکارت مراجعه کنید.

2) کیف پول تراست والت Trust wallet

مدت‌هاست که تراست والت بهترین گزینه کیف پول دیجیتال برای کاربران ایرانی به شمار می‌رود. پشتیبانی از بلاکچین‌های اتریومی، رابط کاربری آسان و امنیت بالا از مزایای عمده این کیف پول فانتوم 2023 به شمار می‌آیند.

مزایا معایب
امنیت بالا و رابط کاربری ساده از آنجایی که عبارات بازیابی تحت کنترل فرد است، درصورت از دست دادن آن امکان بازیابی وجود ندارد.
دسترسی در نسخه موبایل و وب
مناسب برای تریدرهای ایرانی

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول تراست ولت

برای نصب کیف پول تراست والت مراحل زیر را طی کنید.

آموزش راه اندازی تراست ولت

1- کیف پول را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

2-در صفحه ابتدایی گزینهCREATE NEW WALLET  را لمس و برای پذیرش قوانین نرم‌افزار CONTINUE  انتخاب کنید.

3- یک گذرواژه را انتخاب و تایید کنید. پس از آن کیف پول شما ایجاد شده و می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را در آن نگهداری کنید.

برای دانلود و آشنایی با طرز کار این کیف پول به آموزش کیف پول تراست در مجله ایرانیکارت مراجعه کنید.

3) اِف والت  fwallet

 اِف والت، کیف پول رسمی شبکه بلاکچینی فانتوم است. اصلی‌ترین و شاید جالب‌ترین ویژگی این کیف پول فانتوم قابلیت اتصال آن به کیف پول‌های دیگر از جمله متامسک (که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم) و کیف پول سخت‌افزاری لجر ledger است.

مزایا معایب
قابلیت استیکینگ با سود قابل توجه نسخه اندرویدی ضعیف و ناکارآمد
رابط کاربری آسان
قابلیت اتصال به برخی از کیف پول‌های محبوب دیگر

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول fwallet

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول fwallet

1- وارد صفحه اصلی سایت اف ولت به آدرس fwallet.fantom.network.com شوید.

2- سپس گزینه Create Wallet را انتخاب کنید.

3- پس از وارد کردن یک نام و گذرواژه قوی، مرحله امنیتی آن که شامل یادداشت 24 کلمه مهم است را انجام دهید تا فرآیند ایجاد کیف پول تکمیل شود.

4) متامسک METAMASK

کیف پول فانتوم بدون تحریم دیگری که در اینجا معرفی می‌کنیم، متامسک است. بسیاری از کاربران ایرانی از این کیف پول استفاده می‌کنند و جزو محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌آید.  تعامل با اغلب بلاک چین‌ها و دسترس‌پذیری آن در سیستم‌عامل‌های مختلف دسکتاپی و موبایلی، سبب شده تا نه‌ تنها در ایران بلکه در اغلب کشورهای جهان نیز جزو گزینه‌های اول برای انتخاب کیف پول نرم‌افزاری باشد.

مزایا معایب
تعامل با اغلب بلاکچین‌ها عدم پشتیبانی از برخی رمزارزها، نسخه موبایلی دارای بدافزار
پشتیبانی قوی
دسترسی در همه سیستم عامل‌ها

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول متامسک

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول متامسک

1- پس از دانلود کیف پول، کافی است Get Started را لمس کنید. از بین گزینه‌ها Create New Wallet را انتخاب و سپس گذرواژه‌ای امن را وارد کنید.

2- در ادامه برای تکمیل مرحله امنیتی باید 12 واژه را به ترتیبی که نرم‌افزار نوشته در جای خود قرار دهید. در نهایت نیز کیف پول شما ساخته می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای دانلود آشنایی با طرز کار این کیف پول، آموزش مرحله به مرحله کیف پول متامسک در مجله ایرانیکارت را مطالعه کنید.

5) کیف پول مای اتر MyEtherWallet

دیگر کیف پول فانتوم مای اتر ولت نام دارد. این کیف پول قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران ایرانی باشد.

مزایا معایب
پشتیبانی از شبکه انتقال ERC-20 عداد رمزارزهایی که پشتیبانی می‌کند محدود است
رابط کاربری ساده و جذاب
دسترسی در همه سیستم‌عامل‌ها

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول مای اتر

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول مای اتر

نصب و راه اندازی این کیف پول نیز همانند دیگر والت‌ها است.

1- به سایت کیف پول مای اتر به آدرس www.myetherwallet.com مراجعه کنید و روی کلمه Create a new wallet کلیک کنید.

2- به سادگی و با تعیین یک پسورد قوی می‌توانید از نسخه دسکتاپی آن استفاده کنید.

6) بایننس چین Binance Chain Wallet

بایننس چین کیف پول رسمی شبکه بایننس است و می‌توان از آن به عنوان بهترین کیف پول فانتوم نیز نام برد. قابلیت استیکنگ با سود مناسب از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از بایننس چین والت است.

مزایا معایب
امنیت و سرعت بالا رابط کاربری پیچیده و سخت
قابلیت استیکینگ با سود مناسب

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول بایننس چین

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول بایننس چین

1- از  سایت بایننس به آدرس binance.com کیف پول بایننس چین را دانلود و نصب کنید.

2- گزینه CREATE WALLET را انتخاب کنید.

3- برای ثبت‌نام از ایمیل استفاده کنید تا دسترسی راحت‌تری داشته باشید.

4-در این مرحله باید دو بار کلمه عبور خود را وارد کنید.

5- در مرحله امنیتی، 12 کلمه ظاهر شده را در جایگاه مناسب خود قرار دهید. حتماً این 12 کلمه را در جایی یادداشت کنید.

6- پس از آن، کیف پول فانتوم شما ساخته شده است.

7) کیف پول اتمیک Atomic

کیف پول فانتوم بعدی که معرفی می‌کنیم جزو والت‌هایی است که ساده‌ترین رابط‌های کاربری را دارد. اتمیک کیف پولی است که اغلب رمز ارزهای مهم و شناخته‌شده را پشتیبانی می‌کند و گزینه مناسبی برای کاربران ایرانی است. همچنین قابلیت تبدیل سریع رمزارزها به یکدیگر را فراهم کرده است.

مزایا معایب
رابط کاربری ساده  پشتیبانی ضعیف
مدیریت راحت و سریع رمزارزها
پشتیبانی از رمزارزهای محبوب

شایان ذکر است که آموزش کامل اتمیک ولت در مجله ایرانیکارت موجود است.

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول اتمیکطریقه نصب و راه اندازی کیف پول اتمیک

راه اندازی کیف پول فانتوم اتمیک بسیار ساده و سریع است. کافی است از وبسایت رسمی، آن را دانلود و گزینه CREATE NEW WALLET را انتخاب کنید. سپس کلمه عبور پیچیده و مناسبی انتخاب کنید. به همین سادگی کیف پول شما ساخته می‌شود.

8) کوین بیس ولت Coinbase wallet

در انتها نیز یک کیف پول فانتوم دیگر معرفی می‌کنیم که از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار دارد. کوین بیس والت یک کیف پول مدرن و امن است و از بیش از 500 رمز ارز پشتیبانی می‌کند. با این حال کارمزد آن نسبت به بقیه کمی بیشتر است! این کیف پول زیرمجموعه صرافی کوین بیس به شمار می‌آید.

مزایا معایب
موجود برای همه سیستم‌عامل‌ها کارمزد نسبتا زیاد
محیط کاربری ساده و آسان
امنیت بسیار خوب

طریقه نصب و راه اندازی کیف پول کوین بیس

1-ابتدا وارد سایت این کیف پول به آدرس coinbase.com شوید و روی Get Started کلیک کنید.

2- نام، نام خانوادگی، ایمیل و پسورد خود را وارد و روی Create account  کلیک کنید.

3-به همین سادگی کیف پولتان ساخته شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

نکاتی برای امنیت بیشتر نگهداری فانتوم در کیف پول

بدون شک بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال برای نگهداری و خرید و فروش انواع ارزها از جمله فانتوم، کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند که امنیت بسیار بالایی دارند. اما بسیاری از کاربران به دلیل هزینه‌ای که این کیف پول‌ها دارند، از والت‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کنند.

یک کیف پول نرم‌افزاری مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال در وهله اول باید امنیت بالایی داشته باشد. یعنی کلید خصوصی را در اختیار کاربر قرار بدهد. از آنجا که ممکن است برای یک گوشی تلفن همراه مشکلات مختلفی (مانند گم‌شدن) اتفاق بیفتد، درحالی که معمولا سیستم‌های کامپیوتری کمتر دچار این مشکلات می‌شوند پس بهتر است که از نسخه‌های دسکتاپی کیف پول فانتوم استفاده کنید.

توصیه ما این است که علاوه بر نسخه دسکتاپی، کیف پول فانتوم خود را در گوشی تلفن همراه نیز نصب و اجرا کنید تا در صورتی که یکی از آن‌ها دچار مشکل شد بتوانید از کیف پول در سیستم‌عامل دیگر استفاده کنید. در حفظ و نگهداری کلید خصوصی یا همان پسورد کیف پول کوشا باشید. اگر به هر دلیلی عبارات ۱۲ کلمه‌ای یا پسورد یک کیف پول را گم کنید دسترسی به دارایی داخل آن بسیار سخت و در برخی موارد ناممکن خواهد بود.

 نتیجه‌گیری

در این مقاله به معرفی و بررسی 8 کیف پول فانتوم پرداختیم. اینکه از کدام کیف پول استفاده کنید، انتخاب شماست. اما توصیه ما این است که هر کدام را برای نگهداری و خریدوفروش رمزارز انتخاب می‌کنید، در همه سیستم‌عامل‌ها در آن لاگین کنید تا خیالتان از دسترسی آن راحت باشد.

سوالات متداول
Request for Quote

تمام کیف پول‌های ارائه شده در این مقاله را می‌توان بهترین کیف پول فانتوم نامید. با توجه به جدول مزایا و معایب می‌توانید یکی را برای نگهداری یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار دهید.

در هر قسمت از مقاله لینک سایت اصلی دانلود کیف پول فانتوم قرار داده شده است.

بهترین کیف پول فانتوم برای ایرانی‌ها + (آموزش نصب و راه اندازی)
فانتوم از آن پروژه‌هایی است که به دلیل منحصربه فردی بلاکچین آن، طرفداران زیادی دارد. برنامه‌های فانتوم و راه‌حل‌هایی که برای آینده صنعت رمزارزها دارد؛ باعث شد تا ارز دیجیتال...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...