امنیت ارز دیجیتال

بهترین کیف پول برای رمز ارز پپه + (آموزش نصب و راه اندازی)

بهترین کیف پول برای رمز ارز پپه + (آموزش نصب و راه اندازی)

پپه (PEPE) یکی از پر سروصداترین ارزهای دیجیتال در سال 2023 است. این توکن یکی از میم‌کوین‌های بازار کریپتوکارنسی است که بعد از دوج کوین و شیبا اینو طرفداران زیادی پیدا کرده است. رشد قیمت قابل توجه این توکن در سال جاری باعث شده تا تعداد زیادی از فعالان بازار رمزارزها برای خرید آن دست به‌ کار شوند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد خرید پپه را دارید، باید پیش از هر چیز به فکر یک کیف پول پپه مطمئن باشید. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین والت‌های این ارز دیجیتال بپردازیم. حتما تا پایان با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب کیف پول مناسب برای پپه

توکن پپه (PEPE) در زمان نگارش این مقاله با مارکت کپ حدود 479 میلیون دلار در جایگاه 76 بین سایر رمزارزها قرار دارد. سقف عرضه پپه برابر با 420.69 تریلیارد توکن است. توسعه دهندگان این میم کوین در تلاش هستند تا آن را در برترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان لیست کنند. به‌این ترتیب از طریق افزایش حجم معاملات، قیمت پپه را در مسیر رشد قرار دهند.

نکات مهم در انتخاب کیف پول مناسب برای پپه 

مهم‌ترین نکته‌ای که برای انتخاب کیف پول پپه باید بدانید این است که بر استاندارد ERC-20 در شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است. شما برای نگهداری پپه باید از یک والت با قابلیت پشتیبانی از اتریوم استفاده کنید. خوشبختانه بسیاری از والت‌های سخت افزاری و نرم افزاری مطمئن و امن در دسترس کاربران ایرانی از چنین ویژگی برخوردار هستند. بنابراین گزینه‌های روی میز برای انتخاب والت پپه زیاد هستند. سایر عوامل مهم در انتخاب یک کیف پول مناسب برای ارز دیجیتال پپه عبارتند از:

امنیت کیف پول

امنیت کیف پول اولویت اصلی انتخاب است. مواردی مانند احراز هویت دو عاملی، ذخیره‌سازی روی دستگاه محلی و… از جمله نکات برتر در حفظ امنیت کیف پول است.

قابلیت استیکینگ

کیف پولی که قابلیت استیکینگ پپه را ارائه می‌دهد، برای ذخیره‌سازی بسیار مناسب است. چرا که شما می‌توانید علاوه بر افزایش قیمت پپه، از مدت زمان نگهداری آن در کیف پول نیز سود به دست آورید.

داشتن صرافی داخلی

این موضوع که بتوان در محیط کیف پول، خرید و فروش یا تبدیل ارز پپه را انجام داد، هم از لحاظ هزینه‌ها به صرفه‌تر است و هم امنیت بیشتری برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

پشتیبانی مناسب

بهترین کیف پول پپه بدون پشتیبانی اصولی، مناسب برای استفاده نیست. چرا که در استفاده از کیف پول‌ها چالش‌های زیادی می‌تواند رخ دهد که در صورت نبود یک سرویس پشتیبانی نا مناسب، استفاده از آن منطقی نیست.

فهرست بهترین کیف پول‌های پپه PEPE

تعداد زیادی از کیف پول‌ها هستند که قابلیت پشتیبانی از توکن‌های مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم را دارند. در عین حال برخی از این کیف پول‌ها از نظر امنیتی چندان قابل اعتماد نیستند. به‌عنوان مثال می‌توان به اتمیک والت اشاره کرد که در ماه‌های اخیر ماجرای سرقت سرمایه‌های کاربران این کیف پول در صدر اخبار قرار داشته است.

میلیون‌ها نفر از فعالان بازار رمزارزها یکی از این والت‌ها را برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود از جمله پپه استفاده می‌کنند. امنیت بالا و رابط کاربری ساده ویژگی مشترک این والت‌هاست. در جدول زیر می‌توانید مهم‌ترین مشخصات هر یک از کیف پول‌هایی که معرفی کردیم را مشاهده کنید.

نام  نوع نسخه در دسترس امکان مبادله پپه استیکینگ پپه
تراست نرم افزاری اندروید،IOS، وب دارد ندارد
متامسک نرم افزاری اندروید،IOS، دسکتاپ، وب دارد ندارد
کوینومی نرم افزاری اندروید،IOS، دسکتاپ دارد ندارد
تزور سخت افزاری برنامه واسط (اندروید،IOS، دسکتاپ، وب) دارد ندارد
لجر سخت افزاری برنامه واسط (اندروید،IOS، دسکتاپ، وب) دارد دارد
الیپال سخت افزاری برنامه واسط (اندروید،IOS، دسکتاپ، وب) دارد ندارد

بعضی دیگر علی‌رغم ویژگی‌های امنیتی مناسب به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند. در اینجا 6 مورد از بهترین کیف پول‌های پپه در حال حاضر را معرفی می‌کنیم.

  • تراست والت (Trustwallet)

Trust Wallet یک برنامه کیف پول و افزونه مرورگر تحت وب است. این به کاربران اجازه می‌دهد تا با خیال راحت ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کنند و کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را در دست بگیرند. تراست ولت از پپه و بیش از ۱۰۰۰۰ ارز دیجیتال و ۲۰ بلاکچین را پشتیانی می‌کند. برای آموزش کار با تراست ولت مقاله آموزش جامع نصب و راه اندازی تراست ولت را مطالعه کنید.

  • متامسک (Metamask)

یکی از بهترین ولت‌ها برای توکن‌های اتریومی، کیف پول متامسک است. البته به این نکته توجه کنید که فقط از نسخه تحت وب آن استفاده کنید. چرا که نسخه موبایلی آن دارای بدافزار است. متاسفانه علت‌عدم بررسی این موضوع توسط توسعه دهندگان مشخص نیست. به هر حال شما می‌توان ارز پپه را در این کیف پول ذخیره و مبادله کنید. آموزش کیف پول متامسک در مجله ایرانیکارت موجود است.

  • کوینومی (Coinomi)

یکی دیگر از برترین کیف پول‌های نرم افزاری پپه، کیف پول کوینومی است که سطح امنیت آن بسیار بالا است. کوینومی پشتیبانی بیش از ۱۲۵ بلاک چین (بزرگترین تعداد در صنعت برای کیف پول‌های غیر حضانتی) و هزاران توکن فراهم می‌کند.

  • لجر (Ledger)

یکی از برترین کیف پول‌های سخت افزاری، کیف پول لجر است که در سه مدل اس، نانو اس پلاس و نانو ایکس ارائه می‌شود. لجر با داشتن تراشه امنیتی، سطح امنیتی بالایی را برای نگهداری ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. کیف پول لجر از ارز پپه و بیش از ۵۵۰۰ کوین و توکن دیگر پشتیبانی می‌کند. آموزش کیف پول‌های لجر و نحوه کار با آن ها را در مجله ایرانیکارت بخوانید.

  • ترزور (Trezor)

ترزور یکی از اولین کیف پول‌های سخت افزاری عرضه شده به بازار است. کیف پول تروز بیش از ۱۸۰۰ کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، برنامه‌های امنیتی دیگری مانند مدیریت رمز عبور و احراز هویت عامل دوم نیز دارد.

  • الیپال (Ellipal)

کیف پول ELLIPAL یک کیف پول سخت افزاری ساده و در عین حال چند منظوره با ۴۶ بلاک چین و بیش از ۱۰۰۰۰ توکن است. کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال و NFT را به‌طور امن و راحت در کیف پول الیپال نگهداری، مبادله و مدیریت کنند.

میلیون‌ها نفر از فعالان بازار رمزارزها یکی از این والت‌ها را برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود از جمله پپه استفاده می‌کنند. امنیت بالا و رابط کاربری ساده ویژگی مشترک این والت‌هاست. در جدول زیر می‌توانید مهم‌ترین مشخصات هر یک از کیف پول‌هایی که معرفی کردیم را مشاهده کنید.

آموزش راه‌اندازی کیف پول پپه

معمولا کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری ارزهای دیجیتال، مراحل نصب و راه‌اندازی مشترکی دارند. به همین دلیل لازم نیست که مراحل راه‌اندازی هر یک از والت‌های شش‌گانه فوق را بررسی کنیم. در همین راستا آموزش نصب یکی از والت‌های نرم افزاری و سخت افزاری پپه را بررسی می‌کنیم.

راه‌اندازی کیف پول نرم افزاری پپه 

راه‌اندازی کیف پول نرم افزاری پپه

توصیه می‌کنیم که برای دانلود اپلیکیشن کیف پول نرم افزاری حتما از سایت رسمی استفاده کنید. بعد از نصب اپلیکیشن روی تلفن همراه خود باید مراحل زیر را برای راه‌اندازی کیف پول طی کنید.

  1. اپلیکیشن را باز کنید و روی گزینه Create A New Wallet بزنید.
  2. سپس رمز عبور مد نظر برای ورود به والت را انتخاب کنید.
  3. در ادامه وارد صفحه Add Coins می‌شوید. نام پپه را وارد کنید تا به صفحه اصلی والت شما اضافه شود.
  4. از صفحه اصلی اپلیکیشن وارد بخش Settings شوید.
  5. در این بخش گزینه Recovery Phrase را انتخاب کنید.
  6. صفحه جدید باز می‌شود که عبارت بازیابی بین 12 تا 24 کلمه‌ای به نمایش در می‌آید. این عبارت را در جایی مطمئن یادداشت و نگهداری کنید.
  7. در ادامه برای اطمینان از اینکه عبارت بازیابی یادداشت کرده‌اید، از شما درخواست می‌شود تا آن را بار دیگر وارد کنید.

تقریبا همه کیف پول‌های نرم افزاری طبق مراحل بالا راه اندازی می‌شوند. با پشت سر گذاشتن مراحل هفت‌گانه فوق، کیف پول نرم افزاری راه‌اندازی می‌شود. به این ترتیب می‌توانید از آن برای نگهداری، ارسال، دریافت و ترید فلوکی اینو استفاده کنید.

راه‌اندازی کیف پول سخت افزاری پپه

راه‌اندازی کیف پول سخت افزاری پپه

تقریبا مدل راه اندازی کیف پول‌های سخت افزاری مشابه است. شما می‌توانید هر یک از این والت‌های سخت افزاری را از طریق ایرانیکارت خریداری کنید. برای راه‌اندازی والت سخت افزاری باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

  1. کیف پول سخت افزاری را روشن کنید.
  2. از طریق QR کد، برنامه واسط معرفی شده توسط کیف پول را در موبایل یا کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید.
  3. اگر کیف پول شما قبلا استفاده نشده باشد، عبارت خوشامدگویی با اتصال به دستگاه در نمایشگر آن ظاهر می‌شود.
  4. گزینه Set up an new device را در والت خود انتخاب کنید.
  5. سپس با انتخاب گزینه Choose PIN code یک پین کد 4 تا 8 رقمی برای والت خود انتخاب کنید.
  6. در ادامه عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای والت در نمایشگر آن ظاهر می‌شود. این عبارت را در جایی مطمئن یادداشت و نگهداری کنید.

با پشت سر گذاشتن 6 مرحله فوق، فرآیند راه‌اندازی کیف پول سخت افزاری به پایان می‌رسد. پس از آن می‌توانید از والت خود برای نگهداری، ارسال، دریافت و مبادله توکن پپه استفاده کنید.

نکاتی برای امنیت بیشتر نگهداری پپه در کیف پول 

نکاتی برای امنیت بیشتر نگهداری پپه در کیف پول

فرقی نمی‌کند که برای انتخاب کیف پول پپه، کدام مدل والت‌ را انتخاب کنید. در هر صورت باید نکات زیر را برای تامین امنیت دارایی خود در کیف پول رعایت کنید.

  • اپلیکیشن‌های کیف پول را حتما از سایت رسمی آن‌ها دانلود کنید.
  • برای خرید کیف پول سخت افزاری تنها از فروشگاه‌های معتبر مانند ایرانیکارت استفاده کنید.
  • به‌هیچ عنوان والت خود را به صرافی‌ها و نرم افزارهای نامطمئن متصل نکنید.
  • احراز دو عاملی برای ورود به والت خود را فعال کنید.
  • حتما به‌صورت مرتب از کیف پول خود پشتیبان تهیه کنید.
  • عبارت بازیابی کیف پول خود را در جایی مطمئن و دور از دسترس دیگران نگهداری کنید.
  • حتما به‌صورت مرتب از کیف پول خود بک‌آپ بگیرید و در جای مطمئن نگهداری کنید.
  • حتما از اینترنت اختصاصی برای اتصال به کیف پول خود استفاده کنید.
  • مراقب حملات فیشینگ تحت پوشش ایمیل، پیامک و پیام‌های تلگرامی باشید.
  • اپلیکیشن‌های والت نرم افزاری خود را به‌روزرسانی کنید.
  • اگر یک کیف پول برای مدت طولانی به‌روزرسانی نمی‌شود، در استفاده از آن تجدید نظر کنید.

نگهداری ارز دیجیتال پپه PEPE

در این مطلب به معرفی بهترین کیف پول پپه پرداختیم. اگر تریدر هستید و پپه را برای مدت طولانی نگهداری نمی‌کنید، می‌توانید از والت‌های نرم افزاری استفاده کنید. اما در صورتی که قصد داریم این ارز دیجیتال را برای مدت طولانی نگهداری کنید، بهتر است که آن را به والت سخت افزاری انتقال دهید تا به صورت آفلاین باقی بماند. این موضوع در تامین امنیت دارایی شما نقش بسزایی دارد.

سوالات متداول
Request for Quote

تراست والت، متامسک، کوینومی، ترزور، لجر و الیپال بهترین والت‌هایی هستند که برای نگهداری پپه می‌توانید استفاده کنید. البته کیف پول اختصاصی پپه نیز وجود دارد که در نسخه اندروید و iOS در دسترس شماست. 

حتما والت‌های پپه را مستقیم از سایت‌های رسمی توسعه دهندگان کیف پول‌ها دانلود کنید. 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...