امنیت ارز دیجیتال

آموزش کیف پول Free Wallet + نحوه نصب و راه‌اندازی 

آموزش کیف پول Free Wallet + نحوه نصب و راه‌اندازی 

کیف پول فری ولت، یکی از ده‌ها کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال است که می‌توانید از آن برای نگهداری کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال استفاده کنید. بیش از 7 سال از زمان شروع به‌کار این کیف پول ارز دیجیتال سپری شده است و در حال حاضر از 273 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این ولت در سه نسخه اندروید، آیفون و وب در دسترس عموم قرار دارد. رابط کاربری ساده، امنیت بالا و امکان معامله مستقیم ارزهای دیجیتال باعث شد تا به‌سراغ معرفی و آموزش فری ولت برویم. دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید. 

معرفی کیف پول فری ولت Freewallet 

کیف پول فری ولت (Freewallet) در ژانویه سال 2016 رونمایی شد. پس از گذشت یک سال از رونمایی، نسخه اندروید فری ولت روانه بازار شد. این ولت نرم افزاری در حال حاضر از بیش از 38 شبکه بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند. علاوه بر نگهداری ارز دیجیتال، امکان تبادل کوین‌ها در قالب آن نیز وجود دارد. 

معرفی کیف پول فری ولت Freewallet 

کیف پول Freewallet از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟ 

در حال حاضر کیف پول فری ولت از بیش از 270 ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم، تتر، بایننس کوین و … در 38 شبکه بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند. برای مشاهده فهرست کامل کیف پول‌های تحت پشتیبانی فری ولت می‌توانید از طریق freewallet.org/assets اقدام کنید. 

مزایا و معایب Freewallet

بررسی مزایا و معایب یک کیف پول ارز دیجیتال در تصمیم‌گیری برای انتخاب آن اهمیت بسیار زیادی دارد. به‌همین دلیل لازم است که نگاهی به‌مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول Freewallet بیندازیم. در جدول زیر خلاصه‌ای از مهم‌ترین نقاط ضعف و قوت کیف پول فری ولت را مشاهده می‌کنید. 

مزایای فری ولت معایب فری ولت
رابط کاربری ساده عدم پشتیبانی از استیکینگ ارزهای دیجیتال
پشتیبانی از قابلیت احراز دو عاملی
پشتیبانی از قابلیت تشخیص اثر انگشت در نسخه موبایل
پشتیبانی از 270 ارز دیجیتال در 38 شبکه بلاک‌چین
ارائه نسخه اندروید، آیفون و وب عدم امکان اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز
امکان تبادل ارزهای دیجیتال
امکان خرید BTC، BCH، ETH، XRP، XLM، BNB، TRX و LTC را با استفاده از VISA یا MasterCard 
انتقال رایگان بین کاربران Freewallet

 

آموزش کیف پول Freewallet 

حال که با کیف پول Freewallet آشنا شدیم، لازم است درباره نحوه کار کردن با این ولت را توضیح دهیم. رابط کاربری ساده این کیف پول کمک می‌کند تا حتی افراد مبتدی هم بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. در ادامه بخش‌های مختلف این ولت نرم افزاری را بررسی می‌کنیم. 

دانلود کیف پول فری ولت Freewallet برای اندروید و آیفون و دسکتاپ 

کیف پول Freewallet در سه نسخه اندروید، آیفون و وب عرضه شده است. در حال حاضر نرم افزار دسکتاپ برای این کیف پول وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم برای دانلود کیف پول فری ولت تنها به سایت‌های معتبر اعتماد کنید. با مراجعه به سایت رسمی فری ولت، لینک دانلود هر سه نسخه این کیف پول در دسترس شما قرار می‌گیرد. در ادامه آموزش کار با کیف پول Freewallet در نسخه وب را دنبال می‌کنیم. 

نحوه نصب فری ولت 

نحوه نصب فری ولت 

برای کار کردن با نسخه وب کیف پول Freewallet نیازی به نصب کردن آن ندارید. بلکه کافیست به سایت رسمی این ولت مراجعه کنید. در منوی بالای صفحه اصلی گزینه Sign up را انتخاب کنید. به‌این ترتیب صفحه جدیدی باز می‌شود. در این صفحه ابتدا باید نشانی ایمیل و سپس رمز عبور اختصاصی برای ورود به حساب کاربری خود را وارد کنید. 

در ادامه یک ایمیل حاوی لینک تایید برای شما ارسال می‌شود. با کلیک کردن روی آن لینک، ایمیل شما تایید می‌گردد. گام آخر برای نصب Freewallet، انتخاب یک پین کد (PIN) چهار رقمی است که پس از ورود به ولت برای کار کردن با بخش‌های مختلف آن باید استفاده کنید. به این ترتیب نصب فری ولت به‌پایان رسیده و می‌توانید وارد داشبورد اختصاصی خود در این کیف پول نرم افزاری شوید. 

امنیت کیف پول Freewallet

پیشنهاد می‌کنیم قبل از واریز یا برداشت ارز دیجیتال به کیف پول Freewallet، امنیت حساب کاربری خود را ارتقا دهید. در زمان راه‌اندازی ولت باید رمز عبور و پین کد را انتخاب کنید. در ادامه پس از ورود به حساب کاربری در قسمت بالای صفحه اصلی گزینه Secutiry را انتخاب کنید. به این ترتیب وارد صفحه جدیدی مشابه تصویر زیر می‌شوید. 

صفحه امنیت کیف پول فری ولت

بهترین راه برای ارتقای امنیت کیف پول فری ولت، فعالسازی احراز دو عاملی است. برای این منظور باید ابتدا نرم افزار Authenticator را در بسته به سیستم عامل موبایل خود دانلود و نصب کنید. در تصویر فوق کافیست گزینه Continue را انتخاب کنید. صفحه جدید باز می‌شود که در قالب آن کد ارتباط ولت با نرم‌افزار Authenticator به‌همراه QR کد آن به‌نمایش در می‌آید. 

پس از وارد کردن این کد در نرم افزار، یک کد اختصاصی 6 رقمی هم در Authenticator تولید می‌شود که باید آن را در فری ولت وارد کنید. به‌این ترتیب احراز دو عاملی فعال می‌شود. پس از آن هر بار قصد ورود به حساب کاربری خود را داشته باشید، علاوه بر پین کد، باید کد یکبار مصرف نرم افزار Authenticator را نیز وارد کنید. 

آموزش کار با Freewallet 

بعد از نصب، نوبت به آموزش کار با Freewallet می‌رسد. اصلی‌ترین قابلیت‌های یک کیف پول ارز دیجیتال ارسال، دریافت و همچنین تبدیل ارزهای دیجیتال است. در این قسمت آموزش هر یک از بخش‌های اصلی فری ولت را ارائه می‌کنیم. 

آموزش ارسال ارز 

بعد از ورود به حساب کاربری خود در کیف پول Freewallet، داشبورت اختصاصی به‌نمایش در می‌آید. مطابق تصویر زیر در وسط صفحه تب Send را مشاهده می‌کنید. برای ارسال ارز دیجیتال باید ابتدا این تب را انتخاب کنید. در ادامه در قسمت From فهرست ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول شما به‌نمایش در می‌آید. شما باید گزینه مد نظر خود را برای ارسال، انتخاب کنید. 

ارسال ارز دیجیتال از کیف پول Freewallet

در قسمت To دو گزینه را مشاهده می‌کنید. اگر قصد ارسال ارز دیجیتال برای کاربری دیگر در فری ولت را دارید، بهتر است گزینه User ID or Email را انتخاب کنید. به‌این ترتیب می‌توانید با وارد کردن ایمیل یا آیدی کاربر مد نظر، ارز دیجیتال را بدون پرداخت کارمزد شبکه بلاک‌چین به‌صورت آنی منتقل کنید. 

در غیر این صورت باید گزینه Wallet Address را انتخاب کنید. با کلیک روی گزینه Continue، صفحه جدیدی باز می‌شود که باید نشانی ولت مقصد را در کادر مشخص شده وارد کنید. بار دیگر روی گزینه Continue کلیک کنید. در صفحه جدید باید مقدار ارز دیجیتال و شبکه بلاک‌چین انتقال را مشخص کنید. به‌این ترتیب جزئیات تراکنش و کارمزد آن به‌نمایش در می‌آید. با تایید شما، تراکنش به‌جریان می‌افتد و بعد از چند دقیقه بسته به نوع بلاک‌چین نهایی می‌شود. 

نحوه دریافت رمزارز 

برای دریافت ارز دیجیتال در فری ولت کار ساده‌ای پیش روی خود دارید. وارد حساب کاربری خود شوید. مطابق تصویر زیر در وسط صفحه تب Receive را مشاهده می‌کنید. برای دریافت ارز دیجیتال باید ابتدا این تب را انتخاب کنید. در کادر جستجو، نام یا نماد معاملاتی ارز دیجیتال مد نظر خود را وارد و سپس آن را انتخاب کنید. به‌این ترتیب نشانی کیف پول به‌همراه QR کد اختصاصی آن به‌نمایش در می‌آید. این آدرس را در اختیار کسی قرار دهید که قصد واریز ارز دیجیتال به ولت شما را دارد. 

دریافت ارز دیجیتال در کیف پول Freewallet

آموزش Exchange در فری ولت 

کیف پول Freewallet امکان مبادله ارزهای دیجیتال با یکدیگر را هم فراهم کرده است.

برای دسترسی به این بخش کافیست در سمت چپ داشبورد فری ولت گزینه Exchange Coins را انتخاب کنید. صفحه جدیدی باز می‌شود. در قسمت From فهرست ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول شما به‌نمایش در می‌آید. رمزارز مد نظر خود را انتخاب کنید. در قسمت To باید ارز دیجیتالی که قصد تبدیل دارایی خود به آن را دارید، برگزینید. سپس گزینه Continue را انتخاب کنید. 

تبدیل ارز دیجیتال در کیف پول Freewallet

به‌این ترتیب وارد صفحه تبادل ارز دیجیتال می‌شوید که مشابه تصویر زیر است. کافیست در قسمت Amount مقدار ارز دیجیتال مبدأ را وارد کنید. کارمزد تبادل ارز دیجیتال در بخش Network Fee نشان داده می‌شود. همچنین مقدار توکن دریافتی نیز در بخش Arrival Amount مشخص می‌شود. با انتخاب گزینه Continue تراکنش انجام می‌شود. 

آموزش بازیابی کیف پول Freewallet 

کیف پول Freewallet دارایی کاربران را در یک ولت اختصاصی سرد یا سخت افزاری نگهداری می‌کند. این ولت عبارت بازیابی اختصاصی برای هر کاربر به‌منظور دسترسی به کیف پول تولید نمی‌کند. در صورت فراموشی ایمیل یا پین کد اختصاصی برای ورود به حساب کاربری خود، می‌توانید از طریق ایمیل تایید شده خود برای بازیابی اکانت اقدام کنید. دقت داشته باشید که بعد از بازیابی رمز عبور فراموش شده معمولا به مدت 24 ساعت برای برداشت از کیف پول محدودیت خواهید داشت. هیچ محدودیتی هم برای ورود به یک اکانت اختصاصی با استفاده از انواع دستگاه‌ها وجود ندارد. 

نحوه تماس با پشتیبانی در کیف پول فری ولت 

دو راه برای برقرای ارتباط با واحد پشتیبانی کیف پول فری ولت پیش روی شما قرار دارد. راه اول ارسال تیکت پشتیبانی است. برای دسترسی به بخش ارسال تیکت می‌توانید از این لینک استفاده کنید. ایمیل اختصاصی پشتیبانی فری ولت نیز پاسخ‌گوی سوالات کاربران است. نشانی ایمیل پشتیبانی فری ولت info@freewallet.org است. راهی برای ارتباط‌گیری با پشتیبانی فری ولت از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها وجود ندارد. 

فری ولت، کیف پول نرم افزاری راحت

در این مقاله به‌معرفی کیف پول Freewallet و نحوه کار کردن با آن پرداختیم. همان‌طور که شاهد بودید، استانداردهای لازم برای یک کیف پول نرم افزاری در فری ولت وجود دارند. تا به‌امروز هم هیچ‌گونه گزارش خبری مبنی بر هک شدن این ولت و به‌سرقت رفتن دارایی کاربران منتشر نشده است. تجربه استفاده از فری ولت را دارید؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید. 

سوالات متداول
Request for Quote

استفاده از فری ولت رایگان است.

در حال حاضر فری ولت به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند؛ اما برای جلوگیری از بروز مشکل پیشنهاد می‌کنیم که برای کار کردن از این ولت از فیلترشکن استفاده کنید. 

38 شبکه بلاک‌چین از جمله بیت کوین، اتریوم، ترون تحت پوشش فری ولت هستند. 

خیر، این ولت تنها از چند زبان محدود مانند انگلیسی و چینی پشتیبانی می‌کند. 

بله این ولت امکان فعالسازی احراز هویت دو عاملی را فراهم کرده است. 

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. چرا بعد انتقال ارز از فری ولت به کیف پول با وجود تایید ایمیل انتقال انجام نمی شود؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، درصورت اطمینان از صحت تراکنش انتقالی (حتما باید کوین بومی شبکه انتقال را در کیف پول خود موجود داشته باشید و تعداد کانفرم‌های شبکه بلاکچین برای ارز موردنظر به حد کافی برسد) و پابرجا بودن مشکل، لطفا تصویر صفحه ارسالی کیف پول و یا خطای نمایش داده شده حین انتقال رمزارز خود را در تیکت ارسال نمایید تا توسط کارشناسان رمزارز مورد بررسی قرار گیرد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام، وقت بخیر
    لطفا یک نرم افزار که بشه موجودی بیت کوین کیف پول کاغذی را انتقال داد و به بیت کوین در کیف پول دیجیتال تبدیل کرد و داخل ایران هم کار بکنه معرفی کنید

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      شما موجودی خود را به هرکیف پول دیجیتالی می توانید انتقال دهید. به عنوان یک کیف پول با رابط کاربری ساده می توانید از تراست ولت استفاده کنید. با این حال اگر موجودی شما سنگین است بهتر است یک کیف پول سخت افزاری خریداری کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...