امنیت ارز دیجیتال

آموزش کیف پول نرم افزاری مایسلیوم و نحوه نصب و راه اندازی

آموزش کیف پول نرم افزاری مایسلیوم و نحوه نصب و راه اندازی

تریدرهای حرفه‌ای از کیف پول‌های باکیفیت استفاده می‌کنند تا با سرعت و امنیت بالا بتوانند فرآیندهایی مانند ارسال، دریافت و معامله ارزهای دیجیتال را انجام دهند. داشتن یک کیف پول امن و سریع به قدری برای تریدرها مهم است که کارشناسان آن را از ابتدایی‌ترین نیازهای ترید می‌دانند و توصیه می‌کنند در ابتدا کیف پول بسازید و بعد از آن وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید. در ادامه معرفی برترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال در ایرانیکارت این بار به آموزش کیف پول مایسلیوم می‌پردازیم. یک کیف پول جذاب و با رابط کاربری ساده که برای افرادی که بیشتر از گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند، مناسب است.

معرفی و تاریخچه کیف پول مایسلیوم

کیف پول Mycelium Bitcoin یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتمادترین کیف پول‌های بیت کوین موجود در بازار است که در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد و جزو اولین کیف پول‌های موبایلی بود. این پروژه توسط شرکت مایسلیوم Mycelium، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کمپانی‌های حوزه سخت‌افزاری و نرم افزاری ارزهای دیجیتال و دنیای رمزنگاری و امنیت اطلاعات معرفی شد. درواقع هدف این پروژه ایجاد بستری امن و سریع برای انتقال ارزهای دیجیتال بود که از دلِ آن، کیف پول مای سلیوم نیز توسعه داده شد. امروزه این کیف پول جزو والت‌های پرکاربرد به‌شمار می‌رود و به این دلیل که سازگاری فوق‌العاده‌ای با کیف پول‌های سخت‌افزاری دارد، بسیار محبوب است.

معرفی و تاریخچه کیف پول مایسلیوم

امنیت کیف پول mycelium

کیف پول مای سلیوم یک والت غیر حضانتی است. به این معنا که باید کلید خصوصی کیف پول توسط خود کاربر نگهداری شوند. از این رو تا زمانی که کاربر نهایت دقت را به خرج دهد، امنیت آن نیز بالا و قابل‌قبول است. اما اگر به هر دلیلی عبارات بازیابی یا کلمات کلیدی برای ورود به کیف پول در اختیار افراد ناشناس قرار بگیرد، امکان هر نوع سواستفاده وجود دارد.

از طرفی این کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال، قابلیت بکاپ‌گیری بسیار خوبی دارد. یعنی امکان تهیه نسخه پشتیبان به سادگی وجود داشته و شما می‌توانید هر زمانی که نیاز داشتید، یک بکاپ از اطلاعات خود بگیرید؛ تا در صورت ایجاد مشکل در هنگام ورود یا استفاده از والت، از روش‌های دیگر فرایند بازیابی را انجام دهید.

این کیف پول همچنین قابلیت HD دارد. یعنی پس از هر تراکنش، آدرس جدید برای والت تولید می‌شود. این یک روش امنیتی نوین است که سطح ایمنی کیف پول را بسیار بالاتر می‌برد تا افراد متخلف قادر به استفاده از کیف پول برای سوءاستفاده از دارایی کاربر نباشند.

مای سلیوم والت از چه ارزها و شبکه‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول مای سلیوم از شبکه اتریوم و ERC-20 هم پشتیبانی می‌کند. از این رو علاوه بر بیت کوین و اتریوم، ارزهای مانند بایننس USD، تتر و… نیز در آن قابلیت ذخیره سازی دارند. بنابراین کاربران این ولت می‌توانند تعداد قابل توجهی از ارزهای دیجیتال محبوب را در این ولت نگهداری کنند.

مزایا و معایب کیف پول مایسلیوم

رابط کاربری ساده و امنیت بالا را می‌توان از اصلی‌ترین مزایای کیف پول مای سلیوم شمرد. علاوه بر آن این کیف پول با انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز سازگار است؛ یک مزیت جدید و عالی که می‌تواند برای علاقه‌مندان به کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Trezor نیز مفید و کاربردی باشد.

شایان ذکر است که خرید انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری از طریق ایرانیکارت، امکان پذیر است.

از طرفی می‌توانید با استفاده از یک برنامه واسطه به نام ORBIT از پروکسی‌های داخلی این نرم‌افزار نیز استفاده کنید تا مشکلی برای انتقال ارزهای دیجیتال نداشته باشید. همان‌طور که در مقدمه مقاله نیز عنوان شد این کیف پول برای افرادی که اغلب با موبایل ترید می‌کنند مناسب است.

با این حال، مای سیلیوم علی‌رغم همه ویژگی‌های خوبی که دارد، فاقد نسخه دسکتاپ است. به همین دلیل افرادی که بیشتر از لپ‌تاپ یا سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند قادر به استفاده از آن نیستند. البته از آنجایی که این روزها استفاده از گوشی‌های تلفن همراه همه‌گیر شده، باز هم عده زیادی از تریدرهای به دلیل سهولت استفاده، کار با گوشی را ترجیح می‌دهند و از این رو کیف پول مایسلیوم برای آن‌ها مناسب‌تر است.

مزایا معایب
امکان مدیریت دارایی و سرمایه از طریق موبایل محدودیت در پشتیبانی از ارزهای دیجیتال
امنیت بالا
قابلیت ادغام با کیف پول سخت افزاری نبود نسخه دسکتاپ
استفاده از پروکسی های خاص
پشتیبانی از سگویت رابط کاربری نسبتا پیچیده
قابلیت ارسال و دریافت پیام‌های رمزنگاری‌شده

آموزش کار با کیف پول مایسلیوم

کار با کیف پول مایسلیوم بسیار ساده است. کافی است آن را از منابع معتبر مانند سایت اصلی این ولت به آدرس یا گوگل استور و اپ استور دانلود و نصب کنید و سپس مراحل زیر را انجام دهید.

دانلود کیف پول mycelium

توصیه می‌کنیم برای دانلود هر نوع کیف پولی فقط و فقط از منابع معتبر مانند سایت اصلی و رسمی آن‌ها (یا گوگل پلی و اپ استور) استفاده کنید. به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی یا منابع غیر معتبر برای دانلود نرم‌افزارها استفاده نکنید.

از سایت wallet.MyCelium.com متناسب با سیستم‌عامل موبایل خود جدیدترین نسخه کیف پول مایسلیوم را دانلود کنید. این سایت شما را به گوگل پلی یا اپ استور ارجاع می‌دهد. دانلود و نصب کیف پول مایسلیوم مانند هر نرم‌افزار دیگر فقط چند ثانیه طول می‌کشد.

دانلود کیف پول mycelium برای اندروید

در گوگل پلی نیز می‌توانید عبارت mycelium را جستجو کنید. به لوگوی کیف پول مایسلیوم دقت کنید و حتما همین نرم‌افزار را دانلود کنید. نرم‌افزارهای مشابه مدنظر نیستند. فرض کنیم شما یک گوشی اندرویدی دارید. در تصویر زیر باید دکمه نصب را لمس کنید.

دانلود کیف پول mycelium برای آیفون

در اپ استور نیز می‌توانید عبارت mycelium را جستجو کنید. به لوگوی کیف پول مایسلیوم دقت کنید و حتما همین نرم‌افزار را دانلود کنید.

نحوه نصب کیف پول مایسلیوم

پس از این که نرم‌افزار سلیوم را با موفقیت نصب کردید برای راه‌اندازی ولت مراحل زیر را دنبال کنید.

  • از آنجا که برای اولین بار در حال راه‌اندازی برنامه هستید، در پیغام نمایش داده شده باید “CRATE NEW ” را لمس کنید. (در مورد گزینه “RESTORE BACKUP” در بخش بعدی توضیح می‌دهیم)

نحوه نصب کیف پول مایسلیوم

  • سپس در صفحه زیر نیز روی گزینه ” OPEN MYCELIUM WALLET” بزنید.
  • این صفحه اولیه کیف پول مایسلیوم شما است. اما هنوز راه‌اندازی آن تکمیل نشده است!

صفحه اصلی کیف پول مایسلیوم

نحوه ارسال ارز در mycelium wallet

انجام مبادلات ارزی با مایسلیوم بسیار شبیه به سایر ولت‌های نر‌م‌افزاری ارز دیجیتال است و کار چندان سختی نیست. برای ارسال ارز در این ولت می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا در نوار ابزار بالا گزینه‌هایی مانند “ACCOUNT”، “BALANCE”، “EXCHANGE” و … مشاهده می‌کنید. “BALANCE” را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به دارایی‌های شما نمایش داده شود.
  • برای ارسال ارز در کیف پول مای سلیوم باید دکمه قرمز یا Send را بزنید. سپس همانند همه کیف پول‌ها، باید آدرس کیف پول مقصد و مبلغ واریزی را وارد کنید. قسمت “Scan QR Code” برای آدرس کیف پول و قسمت “Manual Entry” برای میزان عددی ارز دیجیتال است.

در پایین صفحه، شما می‌توانید کارمزد تراکنشی که در حال انجام است و حالت‌های ارسال ارز دیجیتال را مشاهده کنید. به کمک این گزینه‌ها شما می‌توانید تعیین کنید که چقدر می‌توانید برای تراکنش صبر کنید و چه میزان کارمزدی می‌خواهید بپردازید. برای مثال اگر قصد داشته باشید نهایتا 30 دقیقه انتقال شما طول بکشد می‌توانید از حالت نرمال استفاده کنید. در این حالت کارمزد شما حدود 0.68 دلار است.

آموزش ارسال و دریافت ارزدیجیتال در mycelium wallet

نحوه دریافت ارز در کیف پول mycelium

دریافت ارز نیز همانند ارسال ارز در این کیف پول بسیار ساده است.

  • برای دریافت ارز ابتدا در صفحه اصلی گزینه سبز receive را بزنید. در این صفحه آدرس کیف پول شما به‌صورت QR Code و نوشتارِ قابل کپی وجود دارد. همچنین می‌توانید روی Share Address بزنید تا آدرس ولت شما نمایان شود.

نحوه مشاهده آدرس در کیف پول مایسیلیوم

  • در صفحه باز شده می‌توانید مبلغ دریافتی و آدرس کیف پول خودتان را برای کیف پول مقصد ارسال کنید.

 آمورش اتصال مای سلیوم والت به کیف پول‌های سخت ‌افزاری

همانطور که پیش از این گفتیم، یکی از قابلیت‌هایی که کیف پول مای سلیوم را خاص می‌کند امکان اتصال آن به سایر ولت‌های سخت‌افزاری مانند کیف پول ترزور و کیف پول کیپ کی است. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا همزمان بتواند از قابلیت‎‌های کیف پول نرم‎ افزاری و سخت‌افزاری استفاده کند.

 آمورش اتصال مای سلیوم والت به کیف پول‌های سخت ‌افزاری

حال برای اتصال مای سلیوم به کیف پول سخت‎ افزاری در صفحه اصلی کیف پول مای سلیوم و در قسمت بالا، روی علامت سه نقطه عمودی کلیک و سپس گزینه Cold Storage را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی در ابتدا باید به‌وسیله کد QR یا نوشتار کپی شده در کلیپ‌بورد، آدرس کیف پول فعلی خود را برای دریافت کلید خصوصی وارد کنید.

در همین قسمت باید کیف پول سخت‌افزاری مدنظر خود (در این مثال کیف پول ترزور) را انتخاب کنید. اگر کیف پول سخت‌افزاری شما به کامپیوتر متصل باشد به سادگی می‌توانید بین آن‌ها اتصال برقرار کنید و دارایی‌های خود را میان دو ولت انتقال دهید.

نحوه کار با قابلیت اکسچنج exchange در mycelium wallet

Mycelium Local Trader یک صرافی غیرمتمرکز که دقیقا در کیف پول مای سلویوم تعبیه شده است. از آنجایی که ارزهای دیجیتال به صورت محلی در کیف پول شما ذخیره می‌شوند، این صرافی دیگر نیازی به نگه داشتن بیت کوین یا سایر دارایی‌های شما ندارد و به این ترتیب یک صرافی امن به‌شمار می‌رود. بدین ترتیب، شما می‌توانید بدون نیاز به انتقال دارایی‌ها به صرافی، معاملات خود را انجام دهید.

نحوه کار با قابلیت اکسچنج exchange در mycelium wallet

  • برای استفاده از قابلیت اکسچنج در کیف پول مای سلیوم از نوار ابزار بالا “EXCHANGE” را انتخاب کنید.
  • حال به سادگی می‌توانید بیت کوین را به اتریوم یا بالعکس تبدیل کنید. البته در این صرافی امکان مبادلات ارزهای دیجیتال دیگر نیز وجود دارد.

نحوه بازیابی کیف پول مای سلیوم

اگر به یاد داشته باشید، در قسمت راه‌اندازی ولت mycelium درباره اهمیت عبارت بازیابی و نگهداری آن صحبت کردیم. اکنون به بخشی رسیدیم که متوجه اهمیت عبارت Seed خواهید شد. در صورتی که شما به هر دلیلی ولت مای سلیوم خود را از دست دادید، با در دست داشتن عبارت بازیابی، می‌توانید به راحتی نرم‌افزار این ولت را روی هر دستگاهی نصب کنید و سپس با وارد کردن ۱۲، ۱۵، ۱۸ یا ۲۴ کلمه بازیابی به راحتی وارد ولت خود شوید.

متاسفانه در صورتی که عبارت بازیابی خود را گم کرده باشید دیگر نمی‌توانید ولت خود را بازیابی کنید. برای این که بتوانید در صورت از دست دادن ولت آن را بازیابی کنید باید ابتدا مراحل زیر را در ولت خود انجام دهید.

نحوه بازیابی کیف پول مای سلیوم

  • در صفحه اصلی کیف پول، روی علامت سه‌نقطه عمودی کلیک کرده و Backup را انتخاب کنید.
  • پیغام نمایش داده شده حاوی این موضوع است که عبارات بازیابی به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل برای گوشی و عدم دسترسی به این کیف پول، از طریق دستگاه‌های دیگر به دارایی و سرمایه خود دسترسی ایمن داشته باشید.
  • معمولاً 24 یا 12 کلمه با ترتیبی مشخص برای شما نمایش داده می‌شود. حتما این عبارات را به همان ترتیبی که نمایش داده شده‌اند در جایی امن یادداشت کنید تا امنیت کیف پول شما بیشتر شود.

 اگر به هر دلیل برای کیف پول شما مشکلی پیش آمد (مثلا گوشی شما خراب، گم و یا دزدیده شد) می‌توانید در هر گوشی دیگری با این عبارات بازیابی، به سادگی به دارایی خود دسترسی داشته باشید. ولی اگر این عبارات گم شوند، شاید حتی از طریق همین کیف پول فعلی روی گوشی‌تان نیز نتوانید به دارایی‌تان دسترسی پیدا کنید. پس حتما عبارات بازیابی را جدی بگیرید.

نحوه ارتباط با پشتیبانی در کیف پول مای سلیوم

در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکل درباره ولت مای سلیوم، می‌توانید از طریق ایمیلsupport@mycelium.com با گروه پشتیبانی کیف پول مایسلیوم در ارتباط باشید. همچنین از طریق کیف پول نیز می‌توانید با لمس سه ‌نقطه بالا، settings را انتخاب کنید. و در نهایت با گزینه Help مشکلات خود را با گروه پشتیبانی این شرکت در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

کیف پول مای سلیوم، نرم افزاری اما امن

کیف پول مایسلیوم یکی از بهترین ولت‌ها برای کاربران ایرانی است. چرا که رابط کاربری ساده‌ای دارد و تمام قابلیت‌های مورد انتظار از یکی کیف پول مناسب را فراهم آورده است. این ولت همچنین با IP های کشور ایران نیز تاکنون مشکلی نداشته است. اما بهتر است از نرم‌افزارهای تغییر آی پی ثابت استفاده کنید. در این مقاله همه آنچه در مورد آموزش کیف پول مایسلیوم را لازم بود را تشریح کردیم تا شما بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. در وبلاگ ایرانیکارت مقالات گوناگونی در مورد انواع کیف پول‌ها منتشر کرده‌ایم که توصیه می‌کنیم آن‌ها را نیز مطالعه کنید تا به شناخت کلی از همه کیف پول‌های در دسترس، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

سوالات متداول
Request for Quote

با توجه به حالت‌های تراکنش (Normal, Low-Priority, Economic, Priority ) بین 129 تا 600 ساتوشی کارمزد مایسلیوم است. (هر ساتوشی، یک صد میلیونم بیت‌کوین است.) به نسبت بقیه کیف پول‌ها ، کیف پول مایسلیوم کارمزد منصفانه‌تری دارد. فقط در نظر داشته باشید هر چه کارمزد تراکنش بیشتر باشد، زودتر انجام می‌شود.

این کیف پول به‌صورت رایگان در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل بارگیری و استفاده است.

برای برخی از ارزها مانند بیت کوین این قابلیت وجود دارد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...