امنیت ارز دیجیتال

آموزش قدم به قدم کیف پول myetherwallet + نصب و راه اندازی

آموزش قدم به قدم کیف پول myetherwallet + نصب و راه اندازی

بسیاری از فعالان حوزه کریپتو، ترجیح می‌دهند یک کیف پول ارز دیجیتال امن با رابط کاربری آسان دسترسی داشته باشند که هر زمان به آن نیاز داشتند، به‌راحتی رمزارزها را مبادله کنند. یکی از این کیف پول‌‌ها که طرفداران زیادی‌ هم دارد، کیف پول myetherwallet است که قصد داریم در این مقاله یک معرفی و آموزش جامع و کامل از آن ارائه دهیم. اگر شما هم به دنبال یک کیف پول نرم‌افزاری امن می‌گردید تا طیف گسترده‌ای از توکن‌ها، شامل توکن‌های ETH، ERC-20 و NFT را ذخیره کنید، مطالعه آموزش کیف پول مای اتر ولت را از دست ندهید.

معرفی کیف پول myetherwallet

MyEtherWallet یا به اختصار MEW یکی از بهترین کیف پول‌های اتریوم است که به کاربران امکان ذخیره، ارسال و دریافت توکن‌های بلاکچین‌های اتریوم، ترون و NFT را می‌دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول که توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است، امکان مبادله توکن‌های مبتنی بر یک شبکه مشخص درون کیف پول بدون نیاز به اتصال به صرافی‌ها است. این یعنی کاربران MEW می‌توانند توکن‌های اتریوم را با استفاده از بخش swap built-in، به‌هم تبدیل کنند. همچنین می‌توانند توکن‌ها را در بلاکچین دیگر مانند بیت ‌کوین نیز مبادله کنند.

این کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال، دارای نسخه‌های اپلیکیشن موبایلی و افزونه مروگر است که مبادلات و ذخیره رمزارزها را برای کاربران مختلف به ساده‌ترین روش ممکن فراهم می‌کند.

امنیت کیف پول myetherwallet

مای اتر ولت یک کیف پول منبع باز اتریوم است که در آن کاربران کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی و وجوهی که در آن ذخیره کرده‌اند، دارند. علت منبع باز بودن کد MEW ، اطمینان بیشتر از امنیت ایجاد شده است. البته که این کیف پول در سال ۲۰۱۸ مورد حمله فیشینگ قرار گرفت که منجر به از دست رفتن سرمایه بسیاری از کاربران شد. اما پس از آن تاریخ، هیچ تهدیدی مورد توجه امنیت این کیف پول قرار نگرفت.

مای اتر ولت دارای قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای نیست، اما به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر ۱۲ عبارت کلید خصوصی، یک عبارت سیزدهم را برای دسترسی یا بازیابی کیف پول انتخاب کنید. از این رو می‌توان گفت سازندگان این کیف پول سعی در افزایش امنیت به شکلی متفاوت و بدون وابستگی به سایر اپلیکیشن‌ها داشته‌اند.

کیف پول مای اتر ولت چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

همانطور که از نام این ولت مشخص است، کیف پول MEW به اتریوم اختصاص دارد. با این حال، این کیف پول همچنان از ارزهای مرتبط با اتریوم یعنی توکن های Ethereum Classic و ERC-20 نیز پشتیبانی می‌کند. سایر ارزهای دیجیتالی که این ولت پشتیبانی می‌کند عبارتند از:

  1. همه توکن‌های مبتنی بر بلاکچین‌های اتریوم، ERC-20 و NFT
  2. بیت کوین (BTC)
  3. اتریوم کلاسیک (ETC)
  4. رمزارزهای لایه ۲ مانند اپتیمیسم (Optimism)
  5. پالیگان (MATIC)
  6. زنجیره هوشمند بایننس (BNB)
  7. zkSync Era (لایه ۲)
  8. پولکادات (DOT) و پاراچین‌های آن (Kusama, Acala, Karura, Moonbeam, Moonriver, Astar, Shiden و…)
  9. زنجیره های اکوسیستم SKALE

مزایا و معایب کیف پول مای اتر ولت

کیف پول MyEtherWallet نیز مانند سایر رقبای خود، مزایا و معایبی دارد. بنابراین شما برای انتخاب درست، با این موارد آشنا باشید.

مزایای کیف پول مای اتر ولت:

  • امکان دسترسی به کیف پول هم از طریق مرورگر و هم از طریق گوشی هوشمند
  • امکان مبادله رمزارزها با یکدیگر درون خود کیف پول و بدون نیاز به اتصال به صرافی (امکان خرید، فروش، تبدیل و معامله رمزارزها)
  • دسترسی به قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)
  • امکان مدیریت توکن‌های NFT
  • پشتیبانی از تمامی توکن‌های سازگار با بلاکچین اتریوم مانند اتریوم کلاسیک، زنجیره هوشمند Binance و Polygon

معایب کیف پول مای اتر ولت:

  • عدم پشتیبانی از آلت کوین‌های ناسازگار با بلاکچین اتریوم
  • مستعد حمله فیشینگ به‌دلیل داشتن سابقه مشابه در سال ۲۰۱۸

آموزش کیف پول myetherwallet

کیف پول MEW، اپلیکیشن موبایلی رسمی MEW است. این نرم‌افزار سریع و امن طراحی شده و هر فردی از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند از این ولت استفاده کنند. طبیعی است که وقتی بهترین کیف پول رمزنگاری را برای خود انتخاب می‌کنید، انتظار دارید که استفاده از آن حداقل تا حدودی آسان باشد. زیرا ممکن است شما بخواهید روزانه از این نرم‌افزار استفاده کنید و این موضوع به‌خصوص زمانی که به عنوان یک معامله‌گر فعال دائما با بازار در تعامل هستید و اتر ارز اصلی شما برای معامله است، بسیار صادق است. به همین دلیل می‌توانید از این جنبه کیف پول مای اتر ولت آسوده خاطر باشید.

اما برای شروع آموزش کیف پول مای اتر ولت و استفاده از آن، شما ابتدا باید نرم‌افزار آن را دانلود کنید.

دانلود کیف پول مای اتر ولت برای آیفون و اندروید

برای دانلود کیف پول مای اتر ولت می‌توانید به وب‌سایت اصلی این ولت مراجعه کنید تا از آنجا به لینک‌های دانلود هدایت شوید. همچنین می‌توانید به طور مستقیم از اپ استور یا گوگل استور MEW را سرچ و این ولت را دانلود کنید. توجه داشته باشید که این ولت را حتما از منابع معتبر دانلود کنید و از نسخه‌های دیگر استفاده نکنید.

ساخت کیف پول مای اتر ولت

پس از این که با موفقیت کیف پول مای اتر را دانلود کردید، باید به سراغ ساخت حساب کاربری در این ولت برویم. برای ایجاد حساب کاربری در مای اتر ولت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد اپلیکشن مای اتر ولت شوید.

ساخت کیف پول جدید در مای اتر ولت

  • گزینه “Create a free wallet” یا ساخت رایگان حساب کاربری را انتخاب کنید.

قبول قوانین در مای اتر ولت

  • نکات ایمنی را بخوانید و سپس روی «Create a wallet» کلیک کنید.

ساخت رمز عبور در مای اتر ولت

  • در این مرحله باید یک پین کد قوی انتخاب کنید. در این مرحله همچنین می‌توانید قابلیت اثر انگشت و تشخیص چهره را نیز فعال کنید.

صفخه اصلی مای اتر ولت

  • حال منتظر بمانید تا حساب کاربری شما ایجاد شود، سپس “Start using MEW wallet” را انتخاب کنید.

ساخت حساب کاربری به روش فایل Keystore/JSON

اگرچه این روش توصیه شده برای ساخت حساب کاربری در MEW است، اما روش دیگری نیز برای این کار وجود دارد که مورد توجه برخی از سرمایه‌گذاران قرار دارد. در این روش، فایل Keystore/JSON شما یک نسخه رمزگذاری شده از کلید خصوصی‌تان را در خود جای می‌دهد به صورتی که کلید خصوصی را در یک رشته سرد و مخفی از حروف رمزگذاری شده است.

به عنوان مثال، کلمه “APPLE” را در نظر بگیرید. اگر این کلمه را با یک تفاوت 4 حرف در الفبا رمزگذاری کنید، چیزی شبیه به “dssoh” به نظر می‌رسد. به طور عادی، شما نمی‌دانید که «dssoh» به چه معناست. با این حال، اگر این کلمه را به کسی بدهید و روشی که آن را رمزگذاری کرده‌اید به او بگویید، او می‌تواند آن را به کلمه APPLE رمزگشایی کند! این یک نسخه بسیار ساده از نحوه کارکرد رمزگذاری بود، اما موضوع را به خوبی نشان داد.

مای اتر ولت می‌تواند هنگامی که پس از ساخت کیف پول رمز عبور خود را وارد می‌کنید، رمز عبور شما را بگیرد و از آن برای رمزگذاری کلید خصوصی شما در یک فایل Keystore/JSON استفاده کند. نتیجه فایلی است که اگر آن را باز کنید، بسیار شبیه به یک فایل بیهوده به نظر می‌رسد، (البته که دلیلی برای انجام آن وجود ندارد و هیچگاه فایل JSON خود را باز نکنید!) این فایل به سادگی کلید خصوصی رمزگذاری شده شما را درون خود نگه می‌دارد، به همین دلیل است که باید از رمز عبور انتخابی خود برای باز کردن قفل کیف پول خود در این روش استفاده کنید.

مهم است که توجه داشته باشید که قدرت رمز عبور شما به طور مستقیم با یکپارچگی فایل Keystore/JSON شما مرتبط است. اگر رمز عبور ضعیفی انتخاب کنید و یک هکر کلید رمزگذاری شده شما را در دست بگیرد، می‌تواند آن را تا زمانی که متوجه شود از چه رمز عبوری استفاده کرده‌اید، آن را به‌اجبار اعمال می‌کند. یک رمز عبور قوی برای رمزگذاری قوی انتخاب کنید!

آموزش کار با کیف پول مای اتر ولت

پس از ساختن ولت خود، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از کیف پول و دارایی‌هایتان بک آپ تهیه کنید تا اگر به هر دلیلی کیف پول خود را از دست دادید، بتوانید دوباره آن را بازگردانید. برای بکاپ‌گیری از مای اتر ولت:

بکاپ گیری از مای اتر ولت

  • پس از ایجاد کیف پول خود، گزینه “Back up now” را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید به “setting” و سپس “View my recovery phrase” بروید و از آنجا عبارت بازیابی خود را مشاهده کنید.
  • حال یک خودکار و یک تکه کاغذ بردارید، سپس 24 کلمه ظاهر شده را یادداشت کنید. این کلمات را به همان ترتیبی که ظاهر می‌شوند نگه دارید و دوبار بررسی کنید که املای همه آن‌ها درست باشد. در حالت ایده‌آل، باید این عبارت را 2 تا 3 بار روی کاغذهای جداگانه که در چندین مکان امن ذخیره می‌شوند، بنویسید. توجه داشته باشید که کیف پول نمی‌تواند این عبارت را برای شما بازیابی کند و هر کسی که به آن دسترسی داشته باشد، دسترسی دائمی به وجوه شما خواهد داشت.
  • بک‌آپ‌گیری شما به پایان رسید.

حال که تا حد زیادی از امنیت کیف پولتان اطمینان یافتید، باید اتریوم خریداری کنید. زیرا هر تراکنشی در بلاکچین اتریوم به eth برای پرداخت کارمزد احتیاج دارد. برای خرید اتریوم در کیف پول مای اتر ولت:

خرید اتریوم در مای اتر ولت

  • Buy Ether را در صفحه اصلی برنامه کیف پول MEW انتخاب کنید.
  • مقداری را که می‌خواهید بخرید انتخاب کنید، تا حداکثر 250 دلار را وارد کنید.
  • پس از هدایت به Wyre یا Simplex، مشخصات خود را وارد و خرید را تمام کنید.
  • موجودی جدید به زودی در حساب شما نمایش داده خواهد شد.

آموزش ارسال رمزارز در کیف پول مای اتر ولت

پس از گذراندن تمامی این مراحل، شما می‌توانید به سادگی ارزهای خود را به این ولت ارسال کنید یا دارایی خود را به مقصدی دیگر انتقال دهید. برای ارسال رمزارز در کیف پول مای اتر ولت مراحل زیر را دنبال کنید:

آموزش ارسال رمزارز در کیف پول مای اتر ولت

  • در حسابی که می‌خواهید از آن ارز دیجیتال ارسال کنید، روی فلش «Send» به بالا کلیک کنید.
  • آدرسی را که می‌خواهید دارایی را به آن ارسال ‌کنید جای‌گذاری کنید، سپس ادامه دهید.
  • حال رمزارزی را که می‌خواهید ارسال کنید انتخاب کنید و مبلغ را وارد کنید. در این بخش شما می‌توانید میزان کارمزدی که می‌خواهید بپردازید را نیز تعیین کنید. توجه داشته باشید که پرداخت کارمزد همیشه با اتریوم انجام می‌شود.
  • تراکنش خود را تأیید کنید و صبر کنید تا پردازش شود.
  • تمام. اطلاعات تراکنش شما در قسمت “Recent transactions” در زیر کارت حساب شما ظاهر می‌شود.

آموزش دریافت رمزارز در کیف پول مای اتر ولت

برای دریافت رمزارز در کیف پول مای اتر ولت مراحل زیر را دنبال کنید:

آموزش دریافت رمزارز در کیف پول مای اتر ولت

  • بر روی ارزی که می‌خواهید دریافت کنید، کلیک و سپس فلش رو به پایین به معنای «receive» را انتخاب کنید.
  • سپس آدرس عمومی ارز مورد نظر با کد QR ظاهر شود. از اینجا، چند گزینه دارید:
  • روی گزینه «share» کلیک کنید که به شما امکان می‌دهد آدرس کیف پول عمومی خود را از طریق متن، ایمیل و… به شخصی ارسال کنید.
  • روی گزینه «copy» کلیک کنید که آدرس کیف پول شما را در کلیپ بورد کپی می‌کند. سپس می‌توانید به طور مستقیم آن را در هر کجا که قصد دارید استفاده کنید.
  • اگر فرستنده در نزدیکی شما باشد، می‌توانید کد QR خود را اسکن کنید.

نحوه اضافه کردن رمزارز به MEW

شما می‌توانید هر توکن ERC20 را با پیروی از دستورالعمل‌های داده شده به کیف پول MEW خود اضافه کنید. برای اضافه کردن رمزارزها به کیف پول مای اتر ولت:

  • ابتدا توکن مورد نظر خود را در لیست توکن‌های پیش‌فرض جستجو کنید.
  • اگر توکن را می‌بینید، اما موجودی برای آن نمی‌بینید، ممکن است فهرست پیش‌فرض مای اتر ولت برای توکنی با نماد مشابه اما آدرس قرارداد متفاوت باشد. در این صورت، به این مراحل ادامه دهید، گویی آن را در لیست ندیده‌اید.

برای افزودن یک توکن جدید به ولت مای اتر به سه داده آدرس قرارداد، شمارش اعشاری و نماد توکن نیاز دارد. همه این اطلاعات را می‌توانید به سادگی و از طریق یک کاوشگر بلاکچین اتریوم، مانند Etherscan.io یا Ethplorer.io، پیدا کنید. در ادامه ما نحوه یافتن این اطلاعات را از طریق Etherscan.io نشان خواهیم داد.

  • وارد سایت Etherscan شوید.
  • در صورتی که برای توکنی که می‌خواهید اضافه کنید موجودی دارید، آدرس عمومی خود (0x…) را در نوار جستجو جستجو کنید. اما اگر موجودی برای این ارز ندارید و می‌خواهید آن را قبل از دریافت به ولت خود اضافه کنید، رمز را در نوار جستجو جستجو کنید. مطمئن شوید که توکن صحیح را پیدا کرده‌اید، در غیر این صورت نشانه دیگری را به لیست خود اضافه خواهید کرد.
  • توکن خود را در منوی کشویی موجودی توکن پیدا کنید. رمزی را که باید به صفحه اطلاعات نشانه منتقل شود انتخاب کنید.

نحوه اضافه کردن رمزارز به MEW

  • در اینجا، آدرس قرارداد توکن و تعداد اعشار را در سمت راست رابط پیدا خواهید کرد. شمارش اعشاری را به خاطر بسپارید و روی آدرس قرارداد کلیک کنید تا به صفحه اصلی توکن منتقل شوید.
  • این آدرس را در کلیپ بورد خود کپی کنید و به MEW برگردید. در بالای لیست نشانه‌ها، روی “Custom Tokens” کلیک کنید تا صفحه اضافه کردن توکن‌های سفارشی باز شود.

اضافه کردن توکن سفارشی به مای اتر ولت

  • آدرس قرارداد را در قسمت بالایی قرار دهید، نماد نشانه (مخفف) را در فیلد دوم وارد کنید و آخرین تعداد اعشار را وارد کنید. سپس روی «add token» کلیک کنید.

اضافه کردن نماد در myrtherwallet

  • تمام توکن شما با موفقیت به ولت اضافه شد.

نحوه اتصال myetherwallet به کیف پول سخت افزاری ترزور و لجر

پیش‌تر درباره امکان اتصال myetherwallet به کیف پول‌های سخت‌افزاری گفتیم و دیدیم چطور می‌توان بدون دردسر دارایی‌ها را منتقل کرد. اما چطور مای اتر ولت را به کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند ترزور و لجر متصل کنیم؟ پیش از این که بتوانید این کار را انجام دهید، ابتدا باید چند کار را انجام دهید:

  • Ledger Live را با دستگاه Ledger خود راه‌اندازی کنید.
  • کیف پول سخت‌افزاری لجر خود را به روز کنید.
  • آخرین نسخه برنامه ETH را نصب کنید.
  • گوگل کروم یا فایرفاکس را داشته باشید.
  • برای جلوگیری از خطا در انجام تراکنش‌ها، تنظیم Bling Signing را در برنامه ETH فعال کنید.

حال برای اتصال مای اتر ولت به کیف پول سخت‌افزاری لجر مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به وب سایت اصلی کیف پول MEW به آدرس https://www.myetherwallet.com بروید.
  2. روی Access My Wallet کلیک کنید.
  3. کیف پول سخت افزاری لجر Ledger را انتخاب کنید.
  4. مطمئن شوید که قفل دستگاه Ledger شما باز و به لپ‌تاپ متصل است.
  5. برنامه ETH را در دستگاه Ledger خود باز کنید.
  6. در MyEtherWallet اتصال به Ethereum با مسیر استخراج Ethereum – Ledger Live را انتخاب کنید.
  7. روی Connect via USB کلیک کنید.
  8. در قسمت کشویی آدرس‌ها، آدرس خود را پیدا کنید (به طور معمول باید اولین آدرس باشد).
  9. Network – Ethereum را انتخاب کنید.
  10. حال اگر همه کارها را درست انجام داده باشید، باید حساب اتریوم (ETH) خود را ببینید.

توجه داشته باشید که مای اتر ولت را می‌توان به کمک بلوتوث نیز به ولت سخت‌افزاری لجر نانو ایکس نیز متصل کرد.

مای اتر ولت، کیف پول اختصاصی اتریوم

کیف پول مای اتر ولت، ولت اختصاصی ارز دیجیتال اتریوم است که این روزها از تعداد بیشتری رمزارز پشتیانی می‌کند و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در این مقاله، ما به آموزش کیف پول myetherwallet پرداختیم و خواندیم که چگونه در این ولت حساب کاربری ایجاد کنیم و به معاملات بپردازیم.

سوالات متداول
Request for Quote

خیر، اما با روش اضافه کردن عبارت کلید خصوصی ۱۳ام، به کاربران این امکان را می‌دهد تا امنیت کیف پول خود را افزایش دهند. درباره عملکر این روش، در مقاله توضیح بیشتری داده شده است.

هزینه تراکنش کیف پول مای اتر ولت بسته به کارمزد شبکه متفاوت است اما کاربران می‌توانند تا حدی در تعیین میزان آن نقش داشته باشند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...