متاورس

کسب درآمد از متاورس به راحتی آب خوردن

کسب درآمد از متاورس به راحتی آب خوردن

به دلیل ماهیت غیرمتمرکز متاورس، همه افراد می‌تواتند در آن سرمایه‌گذاری و کسب درآمد کنند. متاورس دارای پتانسیل درآمدزایی بسیار زیادی برای توسعه دهندگان و فعالین است. بر اساس برآوردهای صنعت، درآمد حاصل از دنیای بازی‌های واقعیت مجازی (VR) تا سال ۲۰۲۵ به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد و متاورس می‌تواند در مجموع یک تریلیون دلار ارزش تولید کند! این موضوع باعث شده تا کاربران مشتاق یافتن راه‌هایی برای کسب درآمد از متاورس باشند. نتایج یک نظرسنجی در نوامبر ۲۰۲۱ نشان داد که روش‌های محبوب کسب درآمد از متاورس شامل درآمد از بازی متاورس، معامله ارزهای دیجیتال متاورسی و درآمدزایی از تجهیزات است.

متاورس چیست و چرا پتانسیل کسب درآمد دارد؟

متاورس چیست و چرا پتانسیل کسب درآمد دارد؟

متاورس به عنوان مرحله بعدی تکامل اینترنت توصیف می‌شود. اگر از ۱۰۰ نفر بپرسید که متاورس چیست، ممکن است ۹۹ پاسخ متفاوت دریافت کنید. این موضوع به این دلیل است که متاورس هنوز در حال شکل گیری است و در حالی که هنوز در مرحله شکل گیری است، این پتانسیل را دارد که هر چیزی که ما می‌خواهیم باشد. در اصل، متاورس ترکیبی از واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و بلاک چین است و یک محیط فضای مجازی سه بعدی است که افراد را از جنبه‌های مختلف زندگی به هم متصل می‌کند.

در این دنیای مجازی، افراد می‌توانند کار کنند، بازی کنند، خرید کنند و بسیاری از کارهایی را که ما در زندگی روزمره انجام می‌دهیم، انجام دهند. در حال حاضر، از پلتفرم‌های مختلفی تشکیل شده است که بر اساس نحوه تعامل با آن، تجربیات متفاوتی را به افراد ارائه می‌دهد. برخی از شرکت‌ها به دنبال ایجاد پلتفرم‌هایی هستند که این متاورس‌ها را به شکلی مانند ایجاد یک هاب برای رفت و آمد بین آن‌ها گرد هم آورد.

از آنجایی که متاورس آینده اینترنت و رسانه‌های اجتماعی است، کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی با کارهایی مانند راه‌اندازی فروشگاه در مکانی که کاربران بیشترین فعالیت را داشته باشند، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. همچنین برندها می‌توانند با اجازه دادن به کاربران برای خرید لوازم جانبی دیجیتال و اقلام واقعی از فروشگاه‌های مجازی درآمد کسب کنند. پتانسیل فوق العاده متاورس امکان کسب درآمد از آن را به روش‌های مختلف ایجاد می‌کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

⇐ حتما بخوانید: متاورس چیست؟

آموزش کسب درآمد از متاورس

متاورس به عنوان یک روش جدید برای افرادی که می‌خواهند از طریق اینترنت درآمد کسب کنند، در حال شکوفا شدن است. متاورس به کاربران امکان بازی، ملاقات، کار، خرید و… را می‌دهد. علاوه بر این، مردم می‌توانند از فضاهای سه بعدی روی آن لذت ببرند.

یکی از فرصت‌های قابل توجه ارائه شده در متاورس، توانایی کاربران برای اجرای فعالیت‌های مختلف است که می‌توانند درآمد کسب کنند. از آن جایی که این محیط دیجیتال شبیه‌سازی شده مانند هر حوزه فیزیکی یا دیجیتالی دیگری است، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در آن پول واقعی به دست آورید. در بخش بعد به صورت کامل توضیح داده شده است.

راه‌های کسب درآمد از متاورس

از غول‌های فناوری گرفته تا برندهای مد، همه در متاورس سرمایه‌گذاری می‌کنند اما چگونه می‌توان از آن سود کسب کرد؟ همانطور که در مقدمه گفتیم روش‌های اصلی کسب درآمد از متاورس درآمد از طریق انجام بازی‌های متاورسی، معامله کردن ارزهای دیجیتال متاورسی و درآمدزایی از طریق فروش تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری است. هر یک از این روش‌ها را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

  • کسب درآمد از متاورس با بازی

اگر عاشق بازی‌های ویدیویی هستید، چرا با انجام کارهایی که دوست دارید درآمد کسب نکنید؟ بازی برای کسب درآمد یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد در متاورس است. این نوع بازی با اجازه دادن به بازیکنان برای کسب ارز دیجیتال در حین بازی، طرفداران بسیاری جذب کرده است.

بازی‌های مبتنی بر بلاکچین با مدل‌های بازی برای کسب درآمد (P2E)، مانند Axie Infinity ،Aavegotchi و Pegaxy، اقتصادهای مجازی را معرفی می‌کنند که به بازیکنان در ازای زمان و مهارتشان، دارایی‌های درون بازی و ارزهای دیجیتال قابل معامله را پاداش می‌دهند.

برای مثال از جمله معروف‌ترین پلتفرم‌های متاورسی که افراد با بازی کردن در آن‌ها درآمد کسب می‌کنند می‌توان به Sandbox و Decentraland اشاره کرد. هر دوی این جهان‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا زمین‌های مجازی را با توکن‌های غیر قابل تعویض NFT خرید و فروش کنند و از این طریق به درآمد برسند.

⇐ بیشتر بخوانید: پرسودترین بازی‌های متاورسی

معامله ارزهای دیجیتال متاورسی

  • خرید و فروش زمین در متاورس

انتظار می‌رود بازار املاک و مستغلات دیجیتال تا سال ۲۰۲۶ به میزان ۵.۳۷ میلیارد دلار افزایش یابد. زمین‌های پلتفرم‌های مانند Otherside، Decentraland، و The Sandbox بسیار محبوب هستند. با تحقیق مناسب، افراد به راحتی می‌توانند با خرید و فروش املاک دیجیتال در متاورس سودهای کلانی به دست آورند.

افراد می‌توانند روی زمین‌های خود بازی کنند، موارد جدید بسازند و بعد آن‌ها را در بازار NFT به فروش برسانند. کاربران حتی می‌توانند مانند دنیای وافعی زمین‌های خود را اجاره دهند و از این طریق هم درآمد داشته باشند! در اوایل سال ۲۰۲۱، کاربران می‌توانستند یک قطعه زمین کوچک را در متاورس‌های معروفی مانند The Sandbox و Decentraland با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار خریداری کنند. در پایان سال، مردم این قطعات را در بازارها به بیش از ده برابر سرمایه اولیه خود فروختند.

قطعات زمین در متاورس‌ها NFT‌ هایی هستند که روی بلاک چین ذخیره می‌شوند. این بدان معنی است که هر طرح منحصر به فرد است، نمی‌تواند تکرار شود و متعلق به کسی است که کلیدهای خصوصی آدرس کیف پولی را که NFT را در اختیار دارد، نگه می‌دارد.

ما در مقاله خرید زمین در متاورس  به صورت مرحله به مرحله نحوه خرید و فروش زمین در متاورس‌های دسنترالند، سند باکس و اکسی اینفینیتی را به صورت تصویری و ویدیویی آموزش داده‌ایم. شما می‌توانید با مراجعه به این مقاله زمین مجازی مورد نظر خود را خریداری کنید.

  • کسب درآمد از متاورس با وکسل

منظور از وکسل، کوچک‌ترین جزو سازنده دنیای مجازی متاورس است. وکسل‌ها پیکسل‌های سه بعدی هستند که در ساخت و طراحی اقلام موجود در متاورس مانند ساختمان، آواتار، ویدیو و… استفاده می‌شوند. به عبارتی همه مواردی که در متاورس می‌بینید، از وکسل ساخته شده است.

طراحی وکسل، هنری است که به صورت شطرنجی دیده می‌شود. شما با داشتن مهارت طراحی وکسل، می‌توانید وکسل‌های منحصر به فرد ایجاد کرده و آن‌ها را در بازار مربوطه به فروش برسانید و به این ترتیب کسب درآمد کنید.

برای مثال، The Sandbox یک مدل‌ساز سه بعدی رایگان به نام VoxEdit ارائه می‌کند که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا NFT‌ ها را از پیکسل‌های سه بعدی بسازند و متحرک کنند. همچنین، سازندگان می‌توانند برای هر فروش بعدی NFT خود، حق امتیاز کسب کنند. این بدان معنی است که هر زمان که آثار شما در بازارهای NFT فروخته می‌شود، درصدی از فروش سود سهام منفعل به دست آورید.

  • معامله ارزهای دیجیتال متاورسی

ساده‌ترین راه برای کسب درآمد از متاورس، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های متاورسی است. هنگامی که فیسبوک در سال ۲۰۲۱ نام خود را به متا تغییر داد، اکثر ارزهای دیجیتال متاورسی، مانند SAND و MANA، افزایش قیمت بسیاری داشتند.

بنابراین اگر معتقدید که یک پروژه متاورس پتانسیل زیادی دارد می‌توانید با خرید توکن در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. همچنین می‌توانید با استیکینگ آن‌ها درآمد غیرفعال داشته باشید. به این صورت که اکثر ارزهای متاورس برتر را می‌توان در صرافی‌های غیرمتمرکز، مانند سوشی سواپ یا یونی سواپ، استیک کرد.

خرید رمز ارز مانا

شما همچنین می‌توانید با معامله ارزهای دیجیتال متاورسی در صرافی‌ها نیز درآمد داشته باشید. خرید توکن متاورسی هم مانند خرید سهام است. اگر متاورس خوب عمل کند، ارزش توکن شما نیز ممکن است افزایش یابد. معامله ارزهای دیجیتال متاورسی نیز از این جهت محبوب است زیرا به سرمایه‌گذاری سنگین برای خرید زمین نیاز ندارد. بنابراین اگر نمی‌خواهید مبلغ زیادی را برای خرید ملک در متاورس سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید توکن مرتبط با آن متاورس را خریداری کنید.

خرید رمز ارز سندباکس

  • ایجاد و فروش NFT

تقریباً هر چیزی در فضای دیجیتال می‌تواند به عنوان NFT ساخته شود. این بدان معنی است که می‌توانید زمان خود را برای توسعه و ایجاد NFT‌ هایی مانند پوشاک، وسایل کلکسیونی، دکور، تجهیزات، مبلمان و موارد دیگر سرمایه‌گذاری کنید و سپس دارایی‌هایی خود در بازاری مانند اوپن سی به فروش برسانید.

کسب درآمد از metaverse با سفارشی سازی آواتار

  • کسب درآمد از metaverse با سفارشی سازی آواتار

پلتفرم‌های متاورسی زیادی از جمله XANA، به افراد اجازه طراحی آواتار‌های متعدد می‌دهند. کاربران می‌توانند با نظر خود آواتار را سفارشی‌سازی کنند. این پلتفرم‌ها همچنین به کاربر اجازه می‌دهند که پس از طراحی بتواند آن‌ها را روی پلتفرم آپلود کرده و به فروش برساند. اقلام طراحی شده آواتار حتی می‌توانند اجاره هم داده شوند! بنابراین اگر مهارت و ذوق کافی برای طراحی و ایجاد آواتارهای منحصر به فرد دارید، به راحتی می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید.

  • فروش تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری

برای کسب درآمد از متاورس افراد به طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های مختلف سخت افزاری نیاز دارند. دستگاهی با صفحه نمایش، سیستم ورودی و یک پردازنده‌ای که به اندازه کافی قدرتمند باشد. هر چند که می‌توان با استفاده از رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند وارد متاورس شد اما این دستگاه‌ها واقعاً برای متاورس طراحی نشده اند. زیرا نمی‌توانند روش‌هایی که کاملاً کاربر از همه جهت متاورس را احساس کند ارائه دهند.

تنها تجهیزات واقعیت افزوده (AR) یا واقعیت مجازی (VR) مانند عینک، هدست، دستکش و… به کاربر امکان می‌دهند وارد دنیاهای مجازی شده و کاملاً آن را درک کنند. بنابراین افراد و شرکت‌ها می‌توانند با فروش تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز متاورس به کاربران، درآمد خوبی داشته باشند.

⇐ حتما بخوانید: چگونه وارد متاورس شویم؟

سخن آخر

همانطور که می‌بینید، راه‌های زیادی برای کسب درآمد از متاورس وجود دارد. برای به دست آوردن پول یا سرمایه خوب نیازی نیست که یک طراح حرفه‌ای باشید. تنها چیزی که نیاز دارید اشتیاق و انگیزه است. اگر در دنیای واقعی مهارت‌هایی دارید که می‌توانید آن را به دنیای مجازی ببرید، آن را انجام دهید و درآمد کسب کنید. علاوه بر این، متاورس تازه شروع شده است و فرصت‌های بیشتری در راه خواهد بود!

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

سوالات متداول
Request for Quote

همانطور که در مقاله گفته شد؛ با استفاده از روش‌هایی مانند بازی‌های متاورسی، خرید و فروش زمین‌های متاورسی، ایجاد nft و  خرید و فروش آن ها، معامله ارزهای متاورسی، ایجاد و فروش آواتار‌ها و ایجاد و فروش وکسل‌ها، می‌توان از متاورس درآمد داشت.

کسب درآمد از متاورس به راحتی آب خوردن
به دلیل ماهیت غیرمتمرکز متاورس، همه افراد می‌تواتند در آن سرمایه‌گذاری و کسب درآمد کنند. متاورس دارای پتانسیل درآمدزایی بسیار زیادی برای توسعه دهندگان و فعالین است. بر اساس برآوردهای...
4.6 از 5 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام پردرآمدترین بازی متاورس کدومه از کجا دانلود کنیم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      اکسی اینفینیتی، سندباکس و دسنترالند جزو پردرآمدترین بازی های متاورسی هستند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
متاورس چیست؟ آینده اینترنت اینجاست
متاورس
متاورس چیست؟ آینده اینترنت اینجاست
چندی پیش شرکت فیس بوک به متا تغییر برند دارد. و در بیانیه ای رسمی متاورس را آینده جهان و اینترنت خواند. سرمایه گذاری شرکت های معروف مانند Epic نیز...
خرید زمین در متاورس – ۴ نکته مهم و حیاتی
متاورس
خرید زمین در متاورس – ۴ نکته مهم و حیاتی
 از زمانی که مردم و به ویژه افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، فهمیدند با خرید زمین در متاورس به راحتی می‌توان چند هزار دلار به دست...
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
معرفی ارز دیجیتال
معرفی پروتکل شیباریوم و تاثیر آن بر شیبا
شیباریوم یک راه حل بلاک چین لایه 2 شیبا اینو است که هدف آن رسیدگی به سرعت پایین تراکنش اتریوم است. هدف شیباریوم این است که پایه‌های ساخت اکوسیستم شیبا...
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...