مسافرت و مهاجرت

گران‌ ترین کشورهای توریستی دنیا کدامند؟

گران‌ ترین کشورهای توریستی دنیا کدامند؟

کشورهای زیادی وجود دارند که به دلیل زیبایی‌های فوق‌العاده خود، از دسته مقاصد توریستی پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شوند. با توجه به اینکه هزینه‌های سفر، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مسافران می‌باشد، پیشنهاد می‌کنیم در این مطلب همراه ما باشید تا با گران‌ ترین کشورهای توریستی دنیا و هزینه‌های آن‌ها آشنا شوید.

‌گران‌ ترین کشورهای توریستی دنیا

1. اتریش

اتریش یکی از کشورهای پرچم‌دار میان گران‌ترین مقاصد توریستی جهان است. هزینه‌های هنگفت سوخت و حمل و نقل، رتبه 111 گرانترین کشور دنیا را از آن اتریش کرده است. بطورکلی قدرت خرید در اتریش 10 درصد پایین‌تر از هزینه زندگی در آمریکا می‌باشد و همین موضوع هزینه‌های سفر به این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

با این حال، ویژگی‌هایی همچون فرهنگ غنی، اقتصاد قوی، شهرسازی مدرن در کنار بناها و معماری‌های کلاسیک و مهم‌تر از همه طبیعت بکر و آرامش‌بخش این کشور، اتریش را به یکی از بهترین کشورها برای سفر و گردش تبدیل کرده است.

میانگین مخارج هر گردشگر خارجی در اتریش، حدودا ۸۱۰ دلار آمریکا خواهد بود.

2. ایتالیا

ایتالیا یکی از پرآوازه‌ترین کشورها در میان سفر دوستان است. فرهنگ و جاذبه‌های گردشگردی ایتالیا، این کشور را از دسته مقاصد توریستی محبوب قرار داده که البته هزینه‌های قابل توجهی را نیز برای توریست‌ها به همراه داشته است!

از لحاظ هزینه، قدرت خرید در ایتالیا و آمریکا برابر می‌باشد، اما هزینه‌های بالای حمل ونقل هوایی تاثیر قابل توجهی در هزینه‌های سفر به این کشور گذاشته و رتبه 83 ارزانترین خطوط هوایی و مقام 137 قیمت سوخت جهان را به آن اختصاص داده است. بطور تقریبی هزینه یک شب اقامت در هتل‌های ایتالیا 170 دلار و 50 سنت می‌باشد.

میانگین مخارج هر گردشگر خارجی در ایتالیا، حدودا ۹۲۰ دلار آمریکا اعلام شده است.

3. سوئد

سوئد یکی دیگر از مقاصد توریستی پرطرفدار و البته گران‌قیمت گردشگران است. بطورکلی سوئد از نظر هزینه‌های اقامت با حدود قیمت 159 دلار و 80 سنت دارای رتبه 70 در لیست گران‌ ترین کشورهای جهان بوده و قدرت خرید در آن، حدود 30 درصد بالاتر از آمریکا می‌باشد. همچنین قیمت هر گالن سوخت در سوئد 7 دلار و 93 سنت است که این کشور را در رتبه 133 ارزان‌ترین سوخت و البته از نظر هزینه‌های حمل و نقل هوایی در رتبه 26 جهان قرار می‌دهد.

میانگین مخارج هر گردشگر خارجی در سوئد، حدودا 987 دلار آمریکا خواهد بود.

4. دانمارک

چهارمین رتبه گران ‌ترین کشورهای توریستی دنیا به کشور دانمارک اختصاص یافته است. هزینه‌های اقامت و رزرو هتل در این کشور، به ازای هر شب حدودا 150 دلار می‌‌باشد. همچنین قدرت خرید دانمارک حدود 40 درصد بیشتر از آمریکا بوده و هزینه‌های کمتری را به دنبال دارد. قیمت هر گالن سوخت در دانمارک 7 دلار و 63 سنت است که به دنبال آن، رتبه 57 دنیا در لیست هزینه‌های حمل و نقل هوایی برای دانمارک ثبت شده است.

میانگین مخارج هر گردشگر خارجی در دانمارک، حدودا 811 دلار آمریکا خواهد بود.

5. سوئیس

رتبه 101 کشور سوییس در خطوط هوایی نشان از این است که پرواز به این کشور و متعاقبا سایر هزینه‌های سفر، آنچنان هم ارزان قیمت نخواهد بود! همچنین هزینه‌های اقامت در هتل‌های این کشور به ازای هر شب، هزینه‌ای حدود 240 دلار است که برای نود و هفتمین اقتصاد دنیا، رقم معقولی خواهد بود. در نظر داشته باشید که قدرت خرید در کشور سوئیس 1/5 امریکا بوده و تمامی هزینه‌ها حدود 50 درصد گران‌تر است. هزینه سوخت نیز با 7دلار و 10 سنت، رتبه 117 ارزانترین قیمت سوخت را به سوئیس اختصاص داده است.

6. نروژ

در میان کشورهای حوزه اسکاندیناوی، گران‌ترین خطوط حمل و نقل هوایی متعلق به نروژ می‌باشد و این دلیلی شده است تا نروژ در لیست گران‌ ترین کشورهای توریستی دنیا قرار بگیرد. هزینه‌های اقامت در این کشور نیز، به ازای هر شب اقامت در هتل، حدود 151 دلار است که این هزینه، رتبه 67 جهان را برای نروژ ثبت کرده است. برابری قدرت خرید در این کشور نیز 50 درصد بالاتر از آمریکا بوده و بالاترین هزینه سوخت را با 9 دلار و 56 سنت دارد.

میانگین مخارج هر گردشگر خارجی در نروژ، حدودا 1.199 دلار آمریکا خواهد بود.

7. استرالیا

از لحاظ قیمت، رتبه 127 خطوط هوایی دنیا متعلق به استرالیا بوده و هزینه‌های حمل و نقل قابل توجهی را برای توریست‌های این کشور به دنبال دارد. علاوه بر این، هزینه اقامت در هتل‌های استرالیا به ازای هر شب، مبلغی حدود 162 دلار می‌باشد. همچنین، برابری قدرت خرید در استرالیا 50 درصد از هزینه خرید در آمریکا بالاتر است. قیمت سوخت در استرالیا در هر گالن 5 دلار و 25 سنت است که در رتبه 68 ارزانترین سوخت در جهان قرار دارد.

میانگین مخارج هر گردشگر خارجی در استرالیا، حدودا 4.897 دلار آمریکا خواهد بود.

8. فرانسه

فرانسه یکی از گران‌ ترین کشورهای توریستی دنیا و دارای یکی از گران‌ترین خطوط هوایی جهان می‌باشد که هزینه حمل و نقل قابل توجهی را برای توریست‌های خود به دنبال دارد. قیمت حمل و نقل هوایی این کشور، رتبه 114 لیست ارزانترین خدمات حمل و نقل هوایی را به فرانسه اختصاص داده است. همچنین هزینه‌های اقامت در هتل، به ازای هر شب حدود مبلغ 219 دلار خواهد بود. برابری قدرت خرید در فرانسه  10 درصد گرانتر از هزینه خرید در آمریکا است. قیمت سوخت در این کشور نیز 7 دلار و 21 سنت در هر گالن است که این قیمت فرانسه را در رتبه 118 جهان قرار می‌دهد.

میانگین مخارج هر گردشگر خارجی در فرانسه، حدودا 669 دلار آمریکا خواهد بود.

9. انگلستان

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که انگلستان را در لیست گران‌ ترین کشورهای توریستی دنیا قرار داده است، قیمت بسیار گران خطوط هوایی این کشور می‌باشد. علاوه بر هزینه‌های گزاف حمل و نقل هوایی انگلستان، اقامت در هتل‌های این کشور نیز دارای هزینه‌های قابل توجهی بوده و به طور میانگین به ازای هر شب اقامت، مبلغی حدود 139 دلار را به همراه داشته و رتبه 56 ارزانترین هتل‌های جهان را به انگلستان اختصاص داده است. برابری قدرت خرید در این کشور نیز  10 درصد گرانتر از آمریکا بوده و انگلیس را در جایگاه 123 جهان قرار داده است. همچنین قیمت سوخت در انگلستان 8 دلار و 20 سنت در هر گالن می‌باشد که این قیمت انگلستان را در رتبه 136 جهان قرار می‌دهد.

میانگین مخارج هر گردشگر خارجی در انگلستان، حدودا 1.316 دلار آمریکا خواهد بود.

10. سنگال

در میان کشورهای آفریقایی، سنگال رتبه گران‌ترین کشور را برای سفر از آن خود کرده است. هزینه‌های حمل و نقل هوایی این کشور در معقول‌ترین حالت، رتبه 136 لیست ارزان‌ترین خطوط هوایی را برای سنگال ثبت کرده است. برابری قدرت خرید در این کشور نیز 50 درصد کمتر از کشور آمریکا بوده و قیمت 6 دلار و 50 سنتی سوخت این کشور را در رتبه 98 ارزانترین سوخت قرار داده است.

برای تجربه یک سفر راحت، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات ایرانیکارت برای خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو هتل در کشور مورد نظر خود بهره‌مند شوید.

خرید بلیط هواپیما خارجی

سخن نهایی

در این مطلب به معرفی گران‌ ترین کشورهای توریستی دنیا پرداخته و هزینه‌های سفر به این مقاصد توریستی را شرح دادیم. شما نیز تجربه سفر به هر یک از این کشورها و مقاصد توریستی جذاب و فوق العاده را داشته‌اید؟ نظرات و دیدگاه خود را در مورد تجربه‌های سفر خود با ما به اشتراک بگذارید.

گران‌ ترین کشورهای توریستی دنیا کدامند؟
کشورهای زیادی وجود دارند که به دلیل زیبایی‌های فوق‌العاده خود، از دسته مقاصد توریستی پرطرفدار در دنیا شناخته می‌شوند. با توجه به اینکه هزینه‌های سفر، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مسافران...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. ولی شما اشتباه میگید چون من کلی همه جا تحقیق کردم و یکی ای فامیلامون که خارج بوده اصلا خودش گفته فرانسه ارزونترینشونه

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      ممکن هست هزینه دریافت ویزای تحصیلی فرانسه به خصوص در صورت گرفتن فاند کامل ارزان‌تر باشد. ولی کشور فرانسه به دلایل زیر کشور گرانی است:
      هزینه مسکن: یکی از عوامل اصلی گرانی در فرانسه هزینه مسکن است. بازار مسکن در شهرهای بزرگ مانند پاریس و نیس بسیار رقابتی است و قیمت‌ها بسیار بالا می‌رود. هزینه اجاره و خرید ملک در این شهرها به طور قابل توجهی بیشتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.

      زندگی شهری: هزینه‌های زندگی در شهرها و مناطق شهری فرانسه به طور کلی بالا است. هزینه‌های مرتبط با مواد غذایی، رستوران‌ها، تفریحات، خدمات بهداشتی و حمل و نقل عمومی نیز بالا می‌باشد.

      مالیات: فرانسه یکی از کشورهایی است که مالیات‌ها در آن بالاست. مالیات بر درآمد، مالیات بر مصرف، مالیات بر املاک و مالیات بر شرکت‌ها از جمله مالیات‌هایی هستند که ممکن است درآمد شهروندان و کسب و کارها را تحت تأثیر قرار دهند.

      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
مسافرت و مهاجرت
اکسپرس انتری (Express Entry) چیست؟
اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم در این کشور را داشته باشید، حتما باید از طریق اکسپرس انتری (Express Entry) نسبت به انجام آن اقدام نمایید....
واچر (ووچر) هتل چیست؟
مسافرت و مهاجرت
واچر (ووچر) هتل چیست؟
شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و از یک هتل خوب و راحت استفاده کنید. اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید...
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
مسافرت و مهاجرت
ارزانترین کشورها برای تحصیل کدامند؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کشوری دیگر وجود دارد، که یکی از بهترین موارد آن دریافت ویزای تحصیلی می‌باشد. برای ادامه تحصیل در کشوری دیگر هم روش‌های...