دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری

پاترئون Patreon چیست؟

پاترئون Patreon چیست؟

پاترئون(Patreon) سایت و اپلیکیشن مناسبی برای کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا است که شما نیز اگر به کار تولید محتوا علاقه دارید، می‌توانید از طریق این اپلیکیشن کسب درآمد کنید. هنرمندان، نویسندگان، علاقه‌مندان به موسیقی و موزیک نیز می‌توانند از طریق این اپلیکیشن کسب درآمد کنند. در ادامه این مقاله بیشتر خواهید آموخت که پاترئون (Patreon) چیست و چگونه کار می‌کند. 

سایت پاترئون (Patreon) چیست؟

پاترئون (Patreon)، پلتفرمی است که در سال 2013 توسط سام یام و جک کنت تاسیس شد و بسیاری از تولیدکنندگان محتوا می‌توانند در آن فعالیت کنند. دفتر مرکزی این شرکت در سانفراسیسکو قرار دارد و حدود 3 میلیون کاربر فعال دارد. نحوه فعالیت در این اپلیکیشن متفاوت است. مثلا هنرمندی می‌تواند با حمایت مالی طرفداران خود کسب درآمد کند، یا با فروش درصدی یک محتوا به پاترئون نیز می‌توان به درآمد مناسبی برسد. در واقع با استفاده از پاترئون می‌توان کارهای هنرمندان را به اشتراک گذاشت و جذب سرمایه کرد. 

سایت پاترئون (Patreon)

Patreon چگونه کار می کند؟

پاترئون (Patreon) یک پلتفرم آنلاین است که به محتواگذاران امکان می‌دهد تا از طریق حمایت مالی طرفداران خود درآمدزایی کنند. این پلتفرم به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد تا به صورت مستقل و مستقیم با مخاطبان و طرفداران خود ارتباط برقرار و از آن‌ها حمایت مالی دریافت کنند.

عملکرد پاترئون در چند مرحله انجام می‌شود:

  • ساخت پروفایل:

 ابتدا، وارد اپلیکیشن پاترئون شده و یک صفحه شخصی برای خود ایجاد کنید. این صفحه با وارد کردن اطلاعات شخصی شما، نمونه‌هایی از محتوای تولیدی و ساختار حمایت‌های مختلف می‌تواند طرفدارانش را به سمت خود جذب کند.

  • سطوح حمایتی مختلف:

 تولید کننده محتوا می‌توانند حمایت‌های مختلفی را به خود جذب کرده و هر سطح حمایت به عنوان یک پلن عضویت با قیمت و مزایای خاص تعریف می‌شود. در هریک از این سطوح می‌توانید به محتواهای انحصاری، جوایز و مزایای ویژه، دسترسی به تخفیف‌ها و سایر امکانات دسترسی داشته باشید.

  • عضویت و حمایت مالی: 

طرفداران و مخاطبان محتوا می‌توانند با ورود به صفحه پروفایل صاحب اثر، سطح حمایت مورد نظر را انتخاب کرده و به صورت ماهانه یا به صورت سایر تنظیمات مورد نظر، مبلغ مشخصی را به تولید کننده محتوا پرداخت کنند. این مبلغ به عنوان حمایت مالی برای وی محسوب می‌شود.

  • بهره‌وری و مزایای عضویت:

 با عضویت در یک سطح حمایت، طرفداران و اعضا می‌توانند از محتواها و مزایا ویژه موجود در آن سطح بهره‌مند شوند. این مزایا ممکن است شامل دسترسی به محتوای اختصاصی، جوایز و هدایا، امکان برقراری ارتباط مستقیم با صاحب محتوا و سایر امکانات مشابه باشد.

  • تولید محتوا:

تولید کننده محتوا به صورت مستقیم با جذب طرفداران و اعضا درآمدزایی می‌کنند. پاترئون درآمدی از حمایت‌های مالی طرفداران کسب کرده و یک قسمت از آن را به عنوان کارمزد برای خود کسر و مابقی مبلغ را به تولید کننده محتوا پرداخت می‌کند.

نحوه استفاده از Patreon چگونه است؟

در صورتی که قصد دارید از طریق سایت پاترئون کسب درآمد و درآمد حاصله خود را نقد کنید می‌توانید نقد کردن درآمد ارزی خود را از طریق ایرانیکارت انجام دهید. برای این کار در سایت ایرانیکارت ثبت نام کرده و سپس درخواست خود را در پنل ثبت کنید.

نحوه استفاده از Patreon چگونه است؟

نحوه استفاده Patreon برای مصرف کنندگان پیچیده نیست. ابتدا باید یک حساب Patreon ایجاد کنید و یک روش پرداخت را پیوند دهید. هنگامی که این کار را انجام دادید، همه چیز برای شروع آماده است. به احتمال زیاد اگر در حال خواندن این مطلب هستید، برخی از سازندگان را که در Patreon هستند دنبال کرده‌اید. آنها تقریباً به طور قطع پیوندهایی به صفحه Patreon خود در وبسایت خود، توضیحات ویدیوی YouTube، صفحات رسانه های اجتماعی یا موارد مشابه خواهند داشت.

برای مشاهده صفحات Patreon می‌توانید آن پیوندها را دنبال کنید. اگر مطمئن نیستید که سازندگان مورد علاقه شما از Patreon استفاده می‌کنند، می‌توانید از عملکرد جستجو در وبسایت استفاده نمایید. در صفحه اصلی سازنده، اطلاعاتی در مورد کارهایی که آنها انجام می‌دهند و چرا از Patreon استفاده می‌کنند، خواهید دید. سمت چپ نشان می‌دهد که سازنده چند مشتری دارد و چقدر پول در ماه به دست می آورد (اگر این اطلاعات را عمومی کرده باشد).

چه میزان در آمد می توان از Patreon به دست آورد؟

میزان کسب درآمد از پاترئون به چندین عامل بستگی دارد، از جمله:

  1. تعداد اعضای پشتیبان شما که آماده‌اند مبلغی را به عنوان حمایت مالی به شما پرداخت کنند، تأثیر زیادی بر درآمد شما خواهند داشت. اگر تعداد اعضای پشتیبان بالا باشد، میزان درآمدتان نیز بالا خواهد بود.
  2.  Patreon به خالقان محتوا اجازه می‌دهد سطوح عضویت مختلفی را برای اعضای پشتیبان تعریف کنند. هر سطح عضویت می‌تواند قیمت و مزایا مختلفی داشته باشد. اگر سطوح عضویت با محتوا و مزایا مناسب ترکیب شده باشد، می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید.
  3. نوع محتوایی که ارائه می‌دهید نیز بر درآمدتان تأثیر خواهد داشت. برخی از محتواها مانند پادکست‌ها، ویدئوها و آموزش‌های اختصاصی، به طور معمول برای جذب بیشتر اعضای پشتیبان و درآمد بیشتر مؤثرتر هستند.

مهمترین نکته این است که میزان درآمدی که از Patreon کسب می‌کنید، به طور مستقیم وابسته به حمایت طرفداران شماست. باید محتوای جذاب و ارزشمندی ارائه دهید تا اعضای پشتیبان شما مایل به حمایت مالی بیشتر شوند و در نتیجه درآمد شما افزایش یابد.

چه میزان در آمد می توان از پاترئون به دست آورد؟

هزینه Patreon چقدر است؟

Patreon هزینه‌های متفاوتی برای تولیدکننده محتوا دارد. در واقع، Patreon از تولیدکنندگان محتوا درصدی از مبلغ درآمدی که از طریق پلتفرم کسب می‌کنند، به عنوان هزینه خدمات خود در نظر می‌گیرد.

در حالت کلی، هزینه Patreon شامل دو بخش است:

  1. کمیسیونی که Patreon برای خدمات خود کسر می‌کند، بستگی به طرح عضویتی (membership plan) که محتواساز انتخاب می‌کند دارد. به طور معمول، پاترئون حدود 5 تا 12 درصد از مبلغ درآمد را به عنوان کمیسیون کسر می‌کند. این میزان کمیسیون بر اساس سطح عضویت و سیاست‌های Patreon ممکن است متغیر باشد.
  2. هزینه‌های پرداخت مانند هزینه پرداخت با کارت اعتباری یا هزینه تبدیل ارز برای پرداخت‌های بین‌المللی بر عهده خالق محتواست. این هزینه‌ها معمولاً توسط شرکت‌های پرداخت آنلاین (مانند Stripe یا PayPal) تعیین می‌شوند و ممکن است متغیر باشند.

برای دقیق‌تر شدن هزینه‌ها و شرایط مربوطه، شما باید به سایت Patreon مراجعه و شرایط آن را بررسی کنید.

نحوه ویرایش یا لغو تعهدات Patreon 

برای ویرایش یا لغو تعهدات Patreon، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد حساب کاربری Patreon خود شوید و به قسمت داشبورد بروید.
  2. در بخش “Creators You Support” می‌توانید تولیدکننده محتوایی را که می‌خواهید آثار آن را پیدا کرده یا از وی حمایت نمایید، پیدا کنید. 
  3. شما می‌توانید گزینه‌های ویرایش یا لغو تعهدات خود را پیدا کنید. معمولاً می‌توانید مبلغ تعهدات، نوع عضویت یا دوره پرداخت را ویرایش کرده یا تعهدات خود را به طور کامل لغو کنید.

توجه داشته باشید که پروفایل تولید کننده محتوا ممکن است قوانین و سیاست‌های خاصی در مورد ویرایش یا لغو تعهدات داشته باشد. در هر صورت، بهتر است قبل از هرگونه تغییر یا لغو، با تولید کننده محتوا در ارتباط باشید یا دستورالعمل‌های خاصی که در صفحه پروفایل او قرار داده شده است را مطالعه کنید.

نحوه ویرایش یا لغو تعهدات

چگونه اکانت Patreon خود را حذف کنیم؟ 

برای حذف اکانت Patreon، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد حساب کاربری Patreon خود شوید.
  2. به بخش “Settings” یا “تنظیمات” بروید.
  3. در صفحه تنظیمات، به بخش “Account” رفته و گزینه “Delete Account” را پیدا کنید.
  4. پس از انتخاب گزینه “Delete Account“، ممکن است از شما خواسته شود تا تأیید کنید که می‌خواهید اکانت خود را حذف کنید. در این مرحله، باید دلایل حذف اکانت را بیان کرده و درخواست حذف را تأیید کنید.

توجه داشته باشید که حذف اکانت Patreon شما ممکن است منجر به از دست دادن دسترسی به محتوا و پروفایل تولیدکنندگان محتوا شود و نیز امکان بازیابی اکانت پس از حذف ممکن نباشد. بنابراین، در صورتی که اطمینان کافی نسبت به حذف اکانت ندارید، قبل از اقدام به حذف، اطمینان حاصل کنید که داده‌های مهم یا محتواهای مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید Patreon چیست و چگونه کار می‌کند. همچنین با نحوه کار با پاترئون و نحوه درآمدزایی از آن آشنا شدید. در صورتی که سوالی در مورد ساخت حساب برای کارهای فریلنسری و نقد کردن درآمد ارزی خود دارید با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت راهنمایی‌های کامل و جامعی را در اختیار شما خواهند گذاشت.

دقت کنید شما می‌توانید از طریق خدمات نقد کردن درامد ارزی ایرانیکارت در صورت وجود شرایط لازم، درامد ارزی خود را در ایران دریافت کنید و این مقاله صرفا جهت افزایش آگاهی شما است. برای اطلاع از این شرایط، با کارشناسان ایرانیکارت در ارتباط باشید.

سوالات متداول
Request for Quote

پاترئون (Patreon) یک پلتفرم آنلاین است که به خالقان محتوا کمک می‌کند تا با کمک حامیان، درآمدزایی کنند و ارتباط مستقیم با  او برقرار کنند. این پلتفرم به خالقان محتوا امکان می‌دهد تا با ارائه محتواهای منحصر به فرد، مشتریان خود را جذب کرده و از طریق حمایت مالی آن‌ها درآمد کسب کنند.

در پاترئون (Patreon)، می‌توانید انواع مختلف فعالیت‌ها و کارها را انجام دهید. این وابسته به نوع محتوا و مهارت‌های شما است. مثلا می‌توانید ارائه محتوای انحصاری، برگزاری جلسات آنلاین وارائه جوایز و امتیازات ویژه داشته باشید.

هزینه عضویت در پاترئون بستگی به خالق محتوا و سطوح حمایتی دارد. هر تولید کننده محتوا می‌تواند سطوح حمایت مختلفی را با قیمت‌های متفاوت تعریف کند و اعضا می‌توانند بر اساس ترجیحات خود یکی از این سطوح را انتخاب کنند.

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام، برای اینکه تصاویر طراحی شده یه هنرمندی رو در همین پاترئون ببینم، باید 10 دلار پرداخت کنم. اما از اونجا که توی ایران هستم، شرایط پرداخت دلاری رو ندارم. میخواستم بدونم امکانش هست وبسایت ایرانیکارت یک واسطه برای انجام اینکار بشه؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله امکان انجام این پرداخت توسط ایرانیکارت فراهم است. در صورت تمایل می‌توانید در ایرانیکارت ثبت نام کرده و از پنل کاربری نسبت به ثبت درخواست اقدام فرمایید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. چطوری میشه مبلغی را به هنرمند مربوطه برای دیدن آثار وی واریز کرد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      این مورد بستگی به شرایط فرد دریافت کننده مبلغ دارد و در صورتی که امکان استفاده از سیستم‌های پرداختی مانند: Perfect money, PayPal, Skrill, Payoneer, Payeer, Wise توسط فرد دریافت کننده مبلغ وجود داشته باشد، می‌توانید از خدمات مجموعه ایرانیکارت استفاده فرمایید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری در ایران با 16 روش جدید (آپدیت 1403)
افزایش نرخ تورم و نوسانات ارزی عواملی هستند که باعث کاهش ارزش پول ملی کشورمان نسبت به گذشته شده‌اند. این امر موجب شده تا کسب درآمد دلاری در ایران مورد...
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
معرفی بهترین پلتفرم های کسب درامد با دیدن تبلیغات
اگر شما هم از دیدن تبلیغاتی که در وسط بازی، فیلم، کلیپ و … پخش می‌شوند خسته شده‌اید و گاهی به خاطر این تبلیغ‌ها از ادامه دیدن فیلم یا انجام...
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
انواع روش های کسب درآمد رایگان به صورت آنلاین
آیا به دنبال راهی می‌گردید که شما را به کسب درآمد رایگان برساند؟ در این دنیای دیجیتال پر از فرصت، امکان دارد شما هم بتوانید به شکلی هوشمندانه و بدون...