تبلیغات آنلاین

گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست ؟

گوگل ادز یا  گوگل ادوردز چیست ؟

آیا تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که نحوه تبلیغ در گوگل چگونه است و گوگل ادز یا گوگل ادوردز چیست ؟ شما برای تبلیغات خود چه هزینه ای را در نظر گرفته‌اید؟ فکر نمی‌کنید بهتر است که هزینه تبلیغات جایی صرف شود که بیش از 200 میلیون بازدید کننده و به صورت میلیاردی تعامل روزانه دارد؟ تا انتهای این مقاله را با ما همراه باشید تا بیاموزید گوگل ادز چیست ، تبلیغات گوگل چه مزایایی دارد و هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

گوگل ادز (google ads) که با نام گوگل ادوردز  نیز شناخته می‌شود، سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که تبلیغ کننده از طریق وبسایت و ابزار مختلف گوگل، محصولات خود را به مشتریان تبلیغ می‌کند. در حقیقت، در روش تبلیغاتی گوگل ادز فرد تبلیغ دهنده، عبارات مورد نظر خود را در  google ads وارد کرده، تا تبلیغاتش برای کسانی که این عبارات را جستجو می کنند نشان داده شود.

تبلیغات گوگل ادز (google ads) روش مناسبی برای هدایت مشتریانی است که در جست و جوی محصولات یا خدمات شما هستند. در واقع با تبلیغات گوگل ادز ترافیک وبسایت خود را افزایش داده و بازدیدهای بیشتر و تماس تلفنی‌های فزاینده‌ای خواهید داشت. البته توجه به این نکته فراموش نشود که به دلیل محدودیتی که گوگل برای نشان دادن تبلیغات در سایت‌های فارسی گذاشته است، تبلیغات فارسی زبانان بیشتر مورد توجه شرکت‌های ایرانی قرار می‌گیرد.

گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

گوگل ادز براساس مدل پرداخت به‌ازای کلیک (Pay-per-click) یا PPC عمل می‌کند. در مدل‌های PPC، تبلیغ‌کنندگان زمانی هزینه را پرداخت می‌کنند که کاربر روی تبلیغ کلیک کرده باشد. قیمت تبلیغ برای هر کلمه کلیدی با یک سیستم مزایده‌ای تعیین می‌شود. تبلیغ‌کنندگان، قیمت پیشنهادی خود برای نمایش تبلیغ هنگام جستجو توسط کاربر را پیشنهاد می‌دهند.

قیمت مزایده‌ای پیشنهادشده، نقش مهمی در نمایش تبلیغ دارد؛ اما تنها فاکتور تعیین‌کننده نیست. گوگل با بررسی بالاترین قیمت مزایده‌ای و یک فاکتور مهم دیگر به‌نام اد رنک (Ad Rank)، برای نمایش و موقعیت مکانی تبلیغ تصمیم می‌گیرد. اد رنک، حاصل‌ضرب نمره کیفیت (Quality Score) در حداکثر مبلغ پیشنهادی است و هرچه بالاتر باشد، موقعیت بهتری دارد.

نمره کیفیت عددی از ۱ تا ۱۰ است که کیفیت سه عامل یعنی ارتباط مفهومی تبلیغ با عبارت جستجو، نرخ کلیک قابل انتظار و کاربرپسندی صفحه مقصد تبلیغ (صفحه لندینگ) را مشخص می‌کند. هدف گوگل این است که مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین تبلیغات و سایت‌ها برای هدف جستجوی کاربر نمایش داده شوند.

هزینه نهایی به‌ازای کلیک (Cost-per-click) یا CPC معمولاً از حداکثر مبلغ مزایده‌ای پیشنهادی کمتر است؛ چون قیمت نهایی براساس اختلاف قیمت بین بالاترین مبلغ و پیشنهاد دوم محاسبه می‌شود؛ یعنی اگر بالاترین مبلغ مزایده‌ای برای یک تبلیغ ۱ دلار و پیشنهاد رتبه دوم ۸۰ سنت باشد؛ گوگل مبلغی بالاتر از ۸۰ سنت (به‌خاطر اضافه‌شدن هزینه‌های جانبی) را به‌عنوان هزینه عملی در نظر خواهد گرفت.

انواع کمپین در گوگل ادز

گوگل ادوردز انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارد و کمپین‌هایش به‌فرم‌های مختلفی اجرا می‌شوند. گوگل بخش ادز را با این هدف معرفی کرد که انواع کسب‌وکار با هر هدف متفاوت بتوانند از آن برای پیشرفت و رشد استفاده کند. همین موضوع باعث طراحی ۹ کمپین‌های متفاوت شده است که در ادامه هرکدام را بررسی کرده‌ایم.

کمپین‌ صفحه نتایج جستجو (Search Campaign)

کمپین سرچ در گوگل ادز، همان تبلیغات متنی هستند که در صفحه نتایج جستجو یا سرپ (SERP) به نمایش در می‌آیند. این تبلیغات با تایپ و جستجوی کوئری توسط کاربران فعال خواهند شد. تبلیغات بخش جستجو در قسمت بالایی سرپ و در نخستین جایگاه‌ها، قبل از جایگاه‌های ارگانیک با برچسب «Sponsored» نشان داده می‌شوند.

کمپین سرچ برای اتصال به مشتری بالقوه درست در لحظه نیاز آن‌ها به یک محصول یا سرویس خاص کاربرد دارد. با قابلیت Responsive Search Ad می‌توان تیترها و توضیحات مختلفی در اختیار گوگل قرار داد تا خود موتور جستجو، مناسب‌ترین گزینه را به کاربر نمایش دهد.

کمپین جستجوی ادز برای جذب لید یا افزایش خرید و پیداکردن کاربر با پتانسیل بالای تبدیل مناسب است. برندها از این کمپین به‌طور مستقیم برای افزایش فروش و جذب ترافیک به صفحات محصول یا سرویس استفاده می‌کنند. کمپین سرچ در هدف‌گیری کاملاً دقیق است و صرفه اقتصادی بالایی دارد؛‌ همچنین راه‌اندازی آن اصلاً دشوار نیست.

کمپین‌ تبلیغات نمایشی (Display Campaign)

برخلاف کمپین سرچ که متنی هستند؛ تبلیغات نمایشی تصویر محورند و درون سایت‌های به‌خصوصی از گوگل (پلتفرم Google Display Network) نمایش داده می‌شوند. میلیون‌ها سایت و اپلیکیشن در پلتفرم GDN گوگل عضو هستند و سکوی نمایش تبلیغات Display به حساب می‌آیند.

این تبلیغات به کوئری جستجو کاری ندارند و براساس رفتار آنلاین، سابقه جستجو یا مشخصات کاربران نشان داده می‌شوند. تبلیغات نمایشی برای تقویت شهرت برند بسیار مؤثر هستند و از طریق ریمارکتینگ، کسب‌وکار را به بازدیدکنندگان قبلی پیوند می‌دهند. تبلیغات نمایشی برای بازاریابی نیش گزینه مناسبی هستند.

کمپین‌ ویدیویی (Video Campaign)

کمپین‌های ویدیویی در یوتیوب و سایر شرکای ویدیو‌محور گوگل نشان داده می‌شوند. این تبلیغات قبل، حین یا بعد از محتوای ویدیویی یا در بخش‌های مختلف رابط کاربری پلتفرم به نمایش در می‌آیند. برخی از تبلیغات این کمپین را می‌توان رد کرد و برخی دیگر باید تا انتها توسط کاربر تماشا شوند.

کسب‌وکارهایی که برای توضیح محصول به چیزی فراتر از متن نیاز دارند و می‌خواهند از طریق داستان‌سرایی با مخاطب هدف ارتباط برقرار کنند، سراغ کمپین‌های ویدیویی می‌روند. تبلیغ ویدیویی گوگل ادز به پیداکردن مخاطب جدید کمک می‌کند. این تبلیغات علی‌رغم هزینه بالاتر نسبت به متن، به‌لطف بهره‌مندی از المان‌های حسی مختلف (صوت، تصویر، انیمیشن) بسیار اثرگذارند و طبق ویژگی‌ها یا رفتارهای کاربران نمایش داده می‌شوند.

کمپین‌ خرید (Shopping Campaign)

کمپین خرید یا شاپینگ در گوگل ادز نوعی تبلیغ بصری است که طی آن، محصولات مختلف در نتایج جستجو همراه با تصویر، قیمت و سایر جزئیات مثل رنگ به نمایش در می‌آیند. در این کمپین باید بخش‌های مربوط به محصول در پلتفرم Google Merchant Center به‌منظور ثبت اطلاعات مربوط به محصولات پر شوند.

این تبلیغات در بخش فوقانی سرپ، تب Google Shopping، بخش تصاویر یا حتی در گوگل مپس نمایش داده‌ می‌شوند. سایت‌های آنلاین فروشگاهی، کاربر اصلی کمپین‌های خرید گوگل ادز هستند و برای افزایش فروش و جذب خریداران بومی از این کمپین استفاده می‌کنند.

کمپین‌ اپلیکیشن (App Campaign)

کمپین‌ اپلیکیشن (App Campaign)

کمپین اپلیکیشن برای پروموت و معرفی برنامه‌های موبایل در پلتفرم‌های اختصاصی گوگل مثل جستجو، گوگل پلی، یوتیوب و دیسکاور کاربرد دارد. در این کمپین از آیکون، اسم و توضیحات اپلیکیشن‌ها که در فروشگاه اپ استور گوگل ثبت شده‌اند نمایش داده می‌شوند. شرکت‌های استارتاپی و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف برای معرفی محصول نهایی و افزایش تعداد دانلود از این کمپین استفاده می‌کنند.

کمپین‌ هوشمند (Smart Campaign)

کمپین‌های هوشمند در ادز، تبلیغات کاملاً خودکار و مدیریت‌شده توسط گوگل را نمایش می‌دهند. تبلیغ‌کنندگان برای اجرای این کمپین‌ها فقط کافیست آدرس URL و کیوردهای مورد نظر را ثبت کنند. کمپین هوشمند در بخش‌های مختلف جستجو، نقشه، یوتیوب، جیمیل و سایت‌های شریک گوگل نشان داده می‌شوند.

کمپین‌های هوشمند در تبلیغات چندکاناله (با استفاده از پلتفرم‌های مختلف) کاربرد دارند و به‌درد افرادی می‌خورند که زمان زیادی برای مدیریت اکانت گوگل ادز ندارند. این کمیپن‌ها به‌واسطه اتوماسیون کامل، جای کمی برای شخصی‌سازی دارند.

کمپین‌ تبلیغ با حداکثر عملکرد (Performance Max Campaign)

کمپین حداکثر عملکرد یکی از برترین راهکارهای گوگل ادز است که تجربه‌ای خودکار و هدف‌محور را در دسترس تبلیغ‌کننده قرار می‌دهد. در این کمپین، کاربر می‌تواند از همه کانال‌های تبلیغاتی گوگل (جستجو، نمایشی، ویدیو، شاپینگ، جیمیل و دیسکاور) در قالب یک گروه تبلیغ استفاده کند. کاربر فقط باید یک هدف اصلی (فروش، جذب لید یا ترافیک) و داده اولیه (متن، تصاویر، ویدیو، اطلاعات مخاطبان) را به پلتفرم ارائه کند.

گوگل با استفاده از الگوریتم ماشین لرنینگ و اطلاعات اولیه، اقدام به ساخت و بهینه‌سازی خودکار تبلیغات در سراسر بسترهای موجود می‌کند. این کمپین برای کسب‌وکارهای بزرگ با برنامه مدون و بودجه کافی بسیار مناسب است. با اجرای کمپین PMax، برند با همه توان گوگل در دید کاربران قرار می‌گیرد.

کمپین‌ ایجاد تقاضا یا دیسکاوری سابق (Demand Gen Campaign)

کمپین‌های ایجاد تقاضا (Demand Gen) که در سال ۲۰۲۳ جایگزین تبلیغات دیسکاوری شدند، با استفاده از تبلیغ‌های بصری و دقیق، مخاطبانِ نزدیک‌به‌خرید را جذب می‌کنند. یوتیوب (فیدهای هوم و Watch Next)، جیمیل (تب‌های پروموشنز و سوشال) و بخش دیسکاور گوگل جزو بسترهای این کمپین هستند.

در این کمپین‌ها با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و المان‌های بصری خلاقانه مثل عکس یا ویدیو، تجربه شخصی‌سازی‌شده برای مخاطب ایجاد می‌شود. این کمپین‌ها برای دسترسی به مخاطبان جدید، افزایش شهرت برند، ساخت لید و جلب اعتماد کاربرد دارند. کمپین‌های دیمند جن برای کسب‌وکارهایی با مخاطبان اندک مناسب هستند.

کمپین‌ تبلیغات محلی (Local Ads Campaign)

کمپین‌ تبلیغات محلی (Local Ads Campaign)

کمپین‌های تبلیغ محلی برای فروشگاه‌های فیزیکی، واقع در یک مکان جغرافیایی مشخص مناسب هستند. این کمیپن‌ها در جذب کاربران محلی و نزدیک‌ به لوکیشن نقش دارند. ادهای لوکال در بالایی نتایج جستجو و گوگل مپس نشان داده می‌شوند؛ همچنین کاربران قادر به مشاهده اطلاعات مربوط به آدرس و تماس کسب‌وکار هستند.

مزایای گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز به مشاغل کمک می کند تا سریع‌تر به مخاطب مورد نظر خود برسند و نتایج را به آن‌ها ارائه دهند. از مزایای google ads می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کنترل هزینه های تبلیغات
  2. اندازه گیری موفقیت‌ها
  3. افزایش آگاهی از برند مورد نظر
  4. سریع بودن تبلیغات گوگل ادز
  5. پیشی گرفتن از تبلیغات رقیبان
  6. تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان به خرید
  7. افزایش بازدید تبلیغات
  8.  استفاده از بهینه ترین تبلیغ
  9. ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی مختلف براساس دموگرافی کاربران
  10. افزایش دستیابی به مخاطبان با کلمات کلیدی
مزایای گوگل ادز یا تبلیغات در گوگل چیست؟

آیا تبلیغات گوگل موثر است؟

تبلیغات گوگل در بسیاری از کسب و کارها مفید و کاربردی است، به این شرط که به درستی تنظیم و مدیریت شده باشد. منظور از تنظیم و مدیریت درست و بهینه انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تنظیم هزینه کلمات، مدیریت مناسب در جهت هدف قرار دادن درست و به جای کاربران، جذاب و هدفمند بودن تبلیغات برای مشتریان، لینک دادن درست کاربران به صفحات مختلف و مقالات وبسایت است. بسیاری از افراد به دلیل داشتن اطلاعات کم و نامناسب، به این نتیجه می‌رسند که تبلیغات در گوگل روش مناسبی نیست و تاثیری بر کسب و کار آن‌ها ندارد. در صورتی که رعایت اصول ذکر شده و مدیریت و تنظیمات صحیح می‌تواند نتایج چشمگیری پیش روی شما قرار دهد.

چطور از گوگل ادز برای رشد کسب‌وکارمان استفاده کنیم؟

گوگل ادز با مزایای مختلف، نوعی میان‌بر برای بهبود رؤیت‌پذیری است. مزایای این پلتفرم تبلیغاتی در صورت به‌کارگیری هوشمندانه و رعایت چند نکته کاربردی، در سودآوری و رشد کسب‌وکار حس خواهند شد. چند تکنیک مؤثر در استفاده از گوگل ادوردز برای رشد کسب‌وکار را مرور کرده‌ایم.

راه‌اندازی و بهینه‌سازی هدفمند کمپین

پیش‌ از اجرای هر کمپین گوگل ادز، باید اهداف واضحی تعریف شده باشند. این اهداف باید یک دستاورد خاص را طی بازه زمانی مشخص نشانه بگیرند؛ برای مثال، افزایش دو برابری فروش ظرف مدت ۳ ماه.

در صورت اجرای چند کمپین، بهتر است آن‌ها را در گروه‌های تبلیغاتی یا اد گروپ‌هایی (Ad Group) با کلمات کلیدی مرتبط و تبلیغ‌های مشابه دسته‌بندی کرد تا ارتباط مفهومی آن‌ها با کوئری جستجو به بالاترین سطح برسد؛ همچنین برای محصولات کاملاً متفاوت، اد گروپ‌های جداگانه تعریف کنید.

پیش از اجرای کمپین، مطمئن شوید که صفحه لندینگ تبلیغ با محتوای اد و نیت جستجو کاربر نهایت تطابق را دارد. یک صفحه لندینگ جذاب و اثرگذار برای تبدیل کلیک به اقدام مورد نظر (فروش یا ثبت‌نام در سایت) تأثیر دارد و منجر به افزایش نمره کیفیت تبلیغ نیز می‌شود.

جستجوی هوشمندانه کلمات کلیدی

با تحقیق کلمات کلیدی از طریق ابزارهای تخصصی مثل کیورد پلنر گوگل، کیوردهای مرتبط و دارای حجم جستجوی مناسب شناسایی می‌شوند. کلمات کلیدی طولانی، علی‌رغم حجم جستجوی کمتر، پتانسیل نرخ تبدیل بالایی دارند و قیمت مزایده‌ای آن‌ها نسبت به‌ کلمات پرجستجو و سخت از اعداد پایین‌تری آغاز می‌شوند.

برای شروع، روی کیوردهای کاملاً مشابه یا اگزکت مچ (Exact Match) تمرکز کنید. کیوردهای اگزکت کاملاً مشابه عبارت جستجوی کاربر هستند تا تناسب موضوعی بین این دو به حداکثر برسد و بودجه تبلیغاتی هدر نرود؛ همچنین برای آن‌که عبارات غیرمرتبط به تبلیغ شما ختم نشوند، از کیوردهای منفی (Negative Keywords) استفاده کنید.

عبارات گنجانده‌شده در این بخش، همان کوئری‌هایی هستند که گوگل جستجوکننده آن‌ها را به تبلیغ هدایت نمی‌کند. Negative Keywords برای جلوگیری از هدررفت بودجه و جذب ترافیک ارزشمند ضروری است. یک تکنیک زیرکانه برای رشد شهرت کسب‌وکار، تمرکز روی کیوردهای حاوی نام برندهای دیگر است تا هنگام جستجوشدن رقبا، نام شما نیز مطرح شود.

خلاقیت در ایجاد تبلیغات جذاب

تیتر و توضیحاتی که کوتاه و جذاب باشند و درست روی نیاز یا ضعف مخاطب دست بگذارند، اثرگذاری را بهبود می‌دهند. متن عبارت دعوت به‌ اقدام یا Call to Action باید با دقت کامل انجام شود تا کاربر را به کلیک ترغیب کند.

استفاده از افزونه‌های اختصاصی گوگل ادز مثل Sitelinks، Callouts، شماره تماس یا لوکیشن، تأثیر تبلیغ و نرخ کلیک آن را بهبود خواهند داد. اجرای A/B تست برای بررسی روش‌های مختلف نگارش و تصویر‌پردازی تبلیغات به شناسایی مؤثرترین رویکرد کمک خواهد کرد.

مدیریت صحیح بودجه تبلیغاتی در مزایده کیوردها

مدیریت صحیح بودجه تبلیغاتی در مزایده کیوردها

در هدف‌گیری کیوردها، فقط تعداد کلیک را در اولویت قرار ندهید. برای بهبود نرخ بازگشت سرمایه در گوگل ادز، روی کوئری‌هایی مانور بدهید که پتانسیل بالایی برای تبلیغ دارند. وقتی کیوردهای درست را هدف بگیرید، خود گوگل نیز کمک می‌کند تا تبلیغ با بیشترین پتانسیل به کاربران تبدیل نمایش داده شود.

مبالغ پیشنهادی در مزایده هر کیورد را به‌طور منظم بازبینی کنید. پیشنهادات را براساس عملکرد، رقابت و جایگاه هر تبلیغ تطبیق بدهید تا کمپین با حداکثر بازده در رشد کسب‌‌وکار نقش ایفا کند. هرگز با بودجه اولیه بالا وارد نشوید و در کمپین‌های ابتدایی روی جمع‌آوری داده‌ها مختلف تمرکز کنید.

هدف‌گیری صحیح مخاطبان با سگمنت‌بندی

سگمنت‌بندی (Segmentation) یا بخش‌بندی مخاطبان هدف، به تقسیم‌بندی گروهی آن‌ها براساس مشخصات مشابه گفته می‌شود؛ برای مثال با سگمنت‌بندی جغرافیایی، مخاطبان را براساس محل زندگی مشخص کنید تا برای هر ناحیه از یک زبان تبلیغاتی مؤثر استفاده شود.

سگمنت‌بندی باتوجه‌به فاکتورهای مختلف مثل ویژگی‌های جمعیتی (سن، جنسیت، شغل)، علایق، نیازها و نقاط ضعف انجام می‌شود. هرچه گروه‌بندی دقیق‌تر باشد، هدف‌گیری نیز دقیق‌تر می‌شود و میزان تبدیل افزایش خواهد یافت. با شناسایی زمان اوج فعالیت هر گروه و زمان‌بندی تبلیغ، اد را برای نمایش در روزها و ساعات پرترافیک برنامه‌ریزی کنید.

ترکیب گوگل ادز با سایر متدهای بازاریابی دیجیتال

گوگل ادز به‌تنهایی قادر به معجزه نیست؛ حتی شاید برای برخی از کسب‌وکارها، اجرا کمپین ادز فقط هدردادن بودجه تبلیغاتی باشد. کمپین گوگل ادز را می‌توان در ترکیب با سایر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال (مثل یک کمپین ایمیل مارکتینگ یا سوشال) اجرا کرد تا اثرگذاری آن به حداکثر برسد و رشد کسب‌وکار در بازه‌ای کوتاه سرعت بگیرد.

از گوگل ادز می‌توان برای هدف‌گیری مجدد بازدیدکنندگان قبلی یا ریمارکتینگ استفاده کرد تا محصولات مورد علاقه‌شان یا مواردی که در گذشته بررسی کرده‌اند دوباره جلوی چشم آن‌ها قرار بگیرد. این کمپین‌ها در افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) نیز تأثیر دارند که یکی از راه‌های رشد کسب‌وکار و افزایش رؤیت‌پذیری  است.

نظارت و اندازه‌گیری دائمی کمپین با هدف بهینه‌سازی

از اتصال گوگل ادز به ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس می‌توان رفتار کاربران از نظر کلیک روی تبلیغات و اثرگذاری آن‌ها را بررسی کرد. نظارت پیوسته روی فاکتورهای مختلف مثل نرخ کلیک، کیفیت تبلیغ یا بازدید تبلیغات، اطلاعات عمیقی از عملکرد کمپین یا هر تبلیغ ارائه می‌کند.

با بررسی داده‌های مربوط به عملکرد کمپین گوگل ادز و آنالیز آن‌ها، نقاط ضعف و قوت مشخص می‌شوند. اطلاعات خروجی را می‌توان برای بهینه‌سازی کمپین فعلی یا طراحی کمپین‌های آینده به‌کار گرفت.

شیوه ساخت اکانت گوگل ادز

برای ساخت اکانت گوگل ادز، مرحله‌به‌مرحله از دستورالعمل زیر پیروی کنید.

  1. به صفحه اصلی گوگل ادز در آدرس ads.google.com بروید. می‌توانید از یک اکانت گوگل (جیمیل) قدیمی به‌عنوان اکانت گوگل ادز استفاده کنید یا از طریق گزینه «Start now» در همان صفحه یک اکانت جدید بسازید. در صفحه اصلی، آفرهای تخفیفی مختلفی از جانب گوگل وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  2. با کلیک روی گزینه «Start now»، فرآیند ساخت اکانت گوگل ادز آغاز می‌شود. در صفحه جدید روی گزینه «New Google Ads Account» کلیک کنید.
  3. سپس در بخش «Create your first Campaign» باید اطلاعات اولیه مربوط به کمپین را پر کنید. در فرم جدید بازشده باید اطلاعاتی مثل اسم کسب‌وکار و آدرس سایت‌تان را وارد کنید.
  4. در صفحات بعدی (لینک‌کردن اکانت سایر سرویس‌ها گوگل یا واردکردن هدف کمپین) نیازی به پرکردن این فیلدها نیست و در صورتی که وقت ندارید می‌توانید آن‌ها را رد کنید. حتی لازم نیست نوع کمپین (Campaign Type) را در ابتدای کار انتخاب کنید.
  5. مراحل قبلی را رد کنید تا به صفحه واردکردن اطلاعات مربوط به پرداخت یا صورت‌حساب (Billing) برسید. در این مرحله باید کشور، اطلاعات بانکی و نوع ارز مورد نظرتان را داخل دو فرم مختلف وارد کنید. پس از ثبت اطلاعات بانکی، اکانت ساخته می‌شود.

پس از ساخت اکانت شما به همه امکانات و پارامترهای گوگل ادز دسترسی خواهید داشت. حالا می‌توانید مراحل ردشده را برای راه‌اندازی کمپین، مجدداً طی کنید.

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

اولین قدم برای شروع تبلیغات گوگل ساخت اکانت در ads.google است که رایگان می‌باشد. در واقع کاربر برای ایجاد حساب کاربری در گوگل ادز، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند بلکه فقط به ازای کلیک بر روی تبلیغات هزینه می‌پردازد. با این اوصاف هزینه کلیک در مورد هر کلمه کلیدی متفاوت است و رقبا هستند که هزینه آن را تعیین می کنند.

در صورتی که سود حاصل از جذب مخاطبی که آن کلمه کلیدی را سرچ کرده، بیشتر باشد، رقیب هم باید پیشنهاد بالاتری بدهد. البته شما هم برای برنده شدن در مزایده باید هزینه بیشتری نسبت به رقیب خود پرداخت کنید و به همین صورت هزینه تبلیغ در ازای قیمت هر کلمه کلیدی افزایش پیدا می‌کند. پس در نتیجه هزینه پیشنهادی شما و کیفیت تبلیغ، رنکینگ تبلیغاتی را مشخص می‌کنند و عوامل مهم تعیین کننده‌ای برای تعیین هزینه هستند.

رنکینگ تبلیغاتی، از حاصل ضرب بیشترین مبلغ پیشنهادی در نمره کیفیت به دست ‌می‌آید. مثلا شما برای یک کلمه کلیدی مبلغ 3 دلار پیشنهاد می‌دهید که پرداخت کنید. با فرض این که از 10 نمره کیفیت هم، نمره 9 گرفته باشید، در نتیجه رنکینگ تبلیغات شما از حاصل ضرب 3 در 9 به دست می‌آید که می‌شود 27.

هزینه تبلیغات در گوگل

دلایل موفق نشدن در تبلیغات گوگل

دلایل مختلفی می‌تواند باعث شود که در تبلیغات گوگل ادز موفق نشوید. در ادامه به 3 مورد کلیدی از دلایل ناموفقیت اشاره شده است:

1- کیفیت پایین

کیفیت تعیین کننده رتبه تبلیغات شما است و هرچه رتبه کیفیت بالاتر باشد، مکان نمایش تبلیغات هم در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد.

2- گستردگی کلمات کلیدی

وقتی از کلمات کلیدی زیادی استفاده کنید، گوگل هم مخاطبان شما را اشتباه در نظر می‌گیرد و در نتیجه متناسب با آن کلمه کلیدی، کلیک کمتری توسط کاربران انجام می‌شود. برای بهبود این قضیه بهتر است از کلمات کلیدی‌ استفاده کنید که باعث افزایش کلیک می‌شوند و به بهترین شکل تبلیغات شما را در معرض دید مخاطبانتان قرار می‌دهند. تلاش، تمرین و تکرار باعث می‌شود که به مرور زمان بهترین نتیجه از کلمات کلیدی حاصل گردد.

3- تبلیغ نامربوط

زمانی که تبلیغی انجام شود که هیچ ربطی به موضوع مورد نظر کاربر نداشته باشد، تعداد کلیک در سایت شما هم کمتر می‌شود. بنابرابن عنوان، متن و کلمات کلیدی شما باید به هم مرتبط و هم سو باشند و با هدف کاربر تداخلی نداشته باشند.

این مطلب صرفا برای افزایش آگاهی شما عزیزان تهیه شده است و جنبه آموزشی دارد. ایرانیکارت مسئولیتی در قبال استفاده از این محتوای آموزشی نخواهد داشت.

گوگل ادز، مکمل روش‌های اصلی بازاریابی برای بهبود رؤیت‌پذیری کسب‌وکار

گوگل ادز در صورت استفاده صحیح و هوشمندانه می‌تواند نقش یک سلاح مخفی را در بازاریابی دیجیتال ایفا کند. کمپین‌های ادز زمانی بیشترین اثرگذاری را دارند که سایر تکنیک‌های بازاریابی ارگانیک و بهینه‌سازی سایت به بهترین شکل ممکن اجرا شده باشند..

درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، برای دریافت خدمات ارزی و تخصصی در حوزه گوگل ادز با دپارتمان افراک (afrak.com) در ایرانیکارت، در ارتباط باشید. افراک ارائه‌دهنده خدمات تخصصی گوگل ادز در ایران است.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  1. ما دوره های آموزش جنسی روانشناسی آنلاین کار میکنیم مخصوص بانوان. متاسفانه گوگل محدودیت کلمه داره و اجازه ی تبلیغ به ما نمیده. آیا راهی هست؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله، اگر گوگل تبلیغات شما را به دلیل محدودیت‌های خود رد کرده است، هنوز راهکارهای دیگری برای تبلیغات آنلاین وجود دارد:
      1- تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و لینکدین
      2- همکاری با وبسایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط
      3- استفاده از سرویس‌های تبلیغات تحت کلیک مانند گوگل
      4- استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی دیگر مثل یوتیوب
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
قوانین کپی رایت در یوتیوب چیست؟
تبلیغات آنلاین
قوانین کپی رایت در یوتیوب چیست؟
اگر شما یک یوتیوبر هستید یا قصد دارید یک یوتیوبر شوید، بهتر است قبل از شروع هر کاری این نکته را به خاطر بسپارید که یوتیوب سخت‌ترین قوانین مربوط به...
گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست؟
تبلیغات آنلاین
گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست؟
یکی از روش‌های کارآمد برای کسب درآمد دلاری از وبلاگ یا وب سایت‌ها، استفاده از گوگل ادسنس Google AdSense است. به زبان ساده، گوگل ادسنس Google AdSense یکی از سرویس‌های گوگل...