تبلیغات آنلاین

گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست؟

گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست؟

یکی از روش‌های کارآمد برای کسب درآمد دلاری از وبلاگ یا وب سایت‌ها، استفاده از گوگل ادسنس Google AdSense است. به زبان ساده، گوگل ادسنس Google AdSense یکی از سرویس‌های گوگل است که می‌توانید کسب‌وکار اینترنتی خود را به آن معرفی کنید، عضو شبکه گوگل شوید، از طریق گوگل ادز تبلیغات مشخص شده‌ای را در وبسایت خود نمایش دهید و درآمدزایی کنید. البته توجه داشته باشید که گوگل ادسنس یک برنامه برای کسب درآمد سریع نیست و ممکن است پروسه درآمدزایی از آن طول بکشد! با این حال برای کسب چنین درآمدی باید نحوه استفاده از گوگل ادسنس را بدانید. اگر به دانستن یک راه عالی و پولساز برای کسب درآمد دلاری علاقمندید، در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که گوگل ادسنس چیست و نحوه درآمدزایی با آن چگونه است؟!

معرفی گوگل ادسنس Google Adsense

با اینکه کسب درآمد دلاری از گوگل ادسنس وسوسه‌انگیز است، اما قبل از هرچیز باید بدانیم که گوگل ادسنس چیست و چگونه می‌توان اقدام به ساخت اکانت ادسنس در ایران کرد. کمپانی گوگل سرویس‌های تبلیغاتی رایگان مختلفی را به کاربران خود ارائه داده است که گوگل ادسنس، یکی از آن‌هاست که مختص ناشران است!

اگر صاحب یک وب‌سایت با حجم ورودی استانداردی هستید، به راحتی می‌توانید از طریق نمایش انواع تبلیغات چندرسانه‌ای مانند تبلیغ‌های متنی، عکس، ویدئو و بنر روی وب سایت، درآمد دلاری کسب کنید. تابه حال این تجربه را داشته‌اید که وارد یک وب سایت انگلیسی شوید و مانند تصویر زیر در گوشه و کنار سایت، تبلیغات بنری و تصویری مختلفی را ببینید؟ این تبلیغات همان تبلیغات گوگل ادسنس هستند.

Google AdSense یک بستر تبلیغاتی برای وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت است که با نمایش تبلیغات گوگل در سایت‌های خود می‌توانند درآمد کسب کنند. به عنوان صاحب سایت، شما می‌توانید نوع تبلیغات مورد نظر خود مانند تصویر، لینک آگهی، متن و فیلم را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید مکان نمایش تبلیغات و تعداد آن‌ها  را در سایت خود انتخاب کنید.

ناشران از طریق سرویس گوگل ادسنس به دو شیوه زیر می‌توانند، درآمد دلاری کسب کنند:

  • کسب درآمد از روش CTR
  • کسب درآمد از روش CPM

کسب درآمد از طریق CTR یا Click-Trough Rate به این معناست که شما به ازای هر کلیک روی تبلیغات موجود در سایت‌تان، درآمد کسب می‌کنید. طبیعتا هرچقدر تعداد کلیک‌ها بیشتر باشد، درآمد شما هم افزایش می‌یابد.

ولی در CPM یا Cost Per Mile تعداد بازدیدکنندگان، ملاک قرار می‌گیرد. به این صورت که شما به ازای هر 1000 بازدید، درآمد کسب می‌کنید بدون اینکه حتی کاربر روی تبلیغ کلیک کند! در حقیقت تنها کافیست کاربران، وب سایت را باز کنند و تبلیغات را ببینند تا شما به درآمد برسید.
حالا که متوجه شدیم گوگل ادسنس چیست، در ادامه با ایرانیکارت همراه باشید تا تمامی نکات و موارد مهم کسب درامد از گوگل را بایکدیگر بررسی کنیم.

مزایا و معایب استفاده از ادسنس در ایران

گوگل ادسنس در ایران باتوجه به وجود تحریم‌های مالی با مزایا و معایبی همراه است که در اینجا قصد داریم به آن بپردازیم.

مزایای گوگل ادسنس چیست؟

  • کسب درآمد دلاری
    یکی از مزیت‌های مهم گوگل ادسنس این است که شما می‌توانید به عنوان یک منبع کسب درآمد دلاری به آن نگاه کنید. درآمد از گوگل ادسنس بسته به عوامل مختلفی از جمله مبلغی که تبلیغ‌کننده به ازای هر کلیک می‌دهد و میزان ترافیک و محبوبیت سایت شما، متغیر است.
  • نمایش تبلیغات مرتبط با محتوای سایت
    گوگل ادسنس این اجازه را به شما می‌دهد تا تبلیغات مرتبط با محتوای خود را روی سایت قرار دهید؛ با این‌کار، دیگر کاربران از دیدن تبلیغات خسته نمی‌شوند. همچنین تبلیغات در اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شوند که شما می‌توانید با انتخاب تبلیغات و بنرهای کوچک، کمترین فضا را اشغال کنید.
  • طراحی سفارشی
    طبیعتا طراحی تبلیغات می‌تواند در جذب کاربران موثر باشد؛ گوگل ادسنس با ارائه تبلیغات بسیار سفارشی باعث شده تا کاربران بتوانند به راحتی پس‌زمینه، رنگ متن تبلیغات، اندازه متن و همچنین شکل جعبه‌های تبلیغات را متناسب با طراحی سایت خود انتخاب و تغییر دهند.

سایر مزیت‌های گوگل ادسنس در ایران عبارتنداز:

  • واجد شرایط بودن به راحتی امکان پذیر است. حتی سایت‌های جدید هم می توانند به صورت رایگان به این بستر بپیوندند.
  • شما می توانید ظاهر تبلیغ خود را به صورت دلخواه سفارشی سازی کنید و از میان گزینه های متنوع فرمت آگهی انتخاب کنید.
  • از یک حساب AdSense می توانید برای اجرای تبلیغات در چندین وب سایت استفاده کنید.
  • تبلیغات همچنین در فیدهای RSS و دستگاه های تلفن همراه اجرا می شود.
  • گوگل ماهانه پس از رسیدن به آستانه 100 دلار ویزیت، هزینه را به شما پرداخت می کند.
  • درصورتی که برای خرید اکانت گوگل ادسنس برای یوتیوب اقدام کرده باشید، هنگامی که حساب یوتیوب شما حداقل 1000 مشترک و 4000 ساعت تماشا داشته باشد، می توانید از AdSense برای تسویه حساب یوتیوب خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید: کسب درامد از یوتیوب چگونه است؟

کاربرد گوگل ادسنس در ایران

معایب گوگل ادسنس چیست؟

  • گوگل ادسنس از زبان‌های محدودی پشتیبانی می‌کند.
  • صاحبان سایت برای درآمدزایی به ترافیک نیاز دارند.
  • در صورت شکستن هر یک از قوانین یا دستورالعمل ها، Google به سرعت حساب شما را فسخ می‌کند.
  • برای به دست آوردن مقدار قابل توجهی درآمد، وقت زیادی لازم است و برای همه کار نمی‌کند.
  • برای صاحبان سایت که محصولات خود را نیز تبلیغ می‌کنند، تبلیغات AdSense می‌تواند در سایت شما با سایر محصولات یا خدمات با درآمد بالاتر رقابت کنند.

کاربرد گوگل ادسنس در ایران

همانطورکه گفتیم، به دلیل تحریم‌های مالی کاربران ایرانی نمی‌توانند مستقیما اقدام به افتتاح حساب گوگل ادسنس کنند. اما این موضوع به این معنی نیست که دیگر شما نمی‌توانید از ادسنس درآمد دلاری داشته باشید! در حال حاضر بسیاری از هموطنان مقیم ایران در ادسنس به صورت حرفه‌ای و جدی مشغول به فعالیت هستند و درآمدهای دلاری بالایی را کسب می‌کنند. همچنین روش‌های کسب درآمد از ادسنس متنوع است؛ شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با روش‌های مختلف درآمدزایی از ادسنس، مقاله کسب درآمد از گوگل ادسنس را مطالعه کنید.

پس اگر شماهم می‌خواهید یکی از این افراد باشید، تنها باید هوشمندانه‌تر عمل کنید و از خدمات ایرانیکارت در این مسیر بهره‌مند شوید. ایرانیکارت از افتتاح حساب‌های بین المللی تا نقد کردن درامد ارزی در کنار شماست! شما می‌توانید درخواست افتتاح حساب ارزی و نقد کردن درامد حاصل از ادسنس را در سایت ایرانیکارت ثبت نمایید. برای این کار ابتدا لازم است یک حساب کاربری جهت احراز هویت خود در سایت ایرانیکارت ایجاد کنید و سپس درخواست خود را برای ما ارسال نمایید تا در اولین فرصت، به درخواست شما پاسخ دهیم.

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

حالا که با گوگل ادسنس، مزایا و معایب آن آشنا شدیم، وقت آن رسیده تا بیشتر درمورد انواع تبلیغات در گوگل ادسنس بدانیم. گوگل ادسنس انواع تبلیغات محتوا محور، جستجو محور، ویدئو محور و Page Level Ads را به کاربران خود (ناشران) ارائه می‌دهد که هر کدام از این تبلیغات، هزینه و محل نمایش مختص خود را دارد. انواع تبلیغات در گوگل ادسنس عبارتنداز:

  1. محتوا محور
    در تبلیغات محتوا محور در گوگل ادسنس هدف ما کاربرانی است که به دنبال یک موضوع و یا محتوای خاص هستند؛ در نتیجه ناشران می‌توانند تنها تبلیغات مرتبط با محتوای سایت خود را نمایش دهند.
    در این نوع تبلیغ شما می‌توانید به دو روش CPC و CPMیعنی پرداخت به ازای هر کلیک و پرداخت به ازای هر 1000 بار نمایش، درآمد کسب کنید. همچنین تبلیغات محتوا محور دارای سایز و ابعاد متفاوتی هستند که می‌تواند یک عکس، متن، ویدئو و یا تصویر متحرک باشد.
  2. جستجو محور
    یکی دیگر از انواع تبلیغات گوگل ادسنس، تبلیغ جستجو محور است به این صورت که تبلیغات تنها براساس جستجوی یک کوئری و یا کلیدواژه خاص در وب سایت، نمایش داده می‌شوند. مثلا فرض کنید شما صاحب یک سایت فروشگاه موبایل هستید و از تبلیغات جستجو محور استفاده می‌کنید، در اینجا می‌توانید تبلیغات را تنها زمانی‌که کاربران در سایت عبارت “خرید موبایل” را جستجو می‌کنند، نمایش دهید.
  3. ویدئو محور
    در تبلیغ ویدئو محور، گوگل ادسنس به وب سایت‌های میزبان ویدئو اجازه می‌دهد تا از قراردادن تبلیغات ویدئویی، درآمد کسب کنند؛ همچنین ناشر می‌تواند تبلیغات مرتبط با سایت خود را نمایش دهد. البته باید بدانید که جهت کسب درآمد از این روش، باید ویدئوها را از Player وب سایت خود پخش کنید نه Player یوتیوب!
  4. Page Level Ads
    تبلیغ Page Level Ads به عنوان یکی از انواع تبلیغات گوگل ادسنس از سال 2016 با بهره‌گیری از تکنولوژی بهینه‌سازی و تمرکز بر کاربران گوشی موبایل توسعه‌‌یافته است. گوگل این تبلیغات را تنها زمانی به کاربران نمایش می‌دهد که از تجربه کاربری خوب مطمئن باشد. این تبلیغات به دو شکل یک بنر نواری در تمام وب سایت و یا تبلیغات تمام صفحه قبل از ورود کاربر به صفحه دیگر، نمایش داده می‌شود.

مقایسه گوگل ادسنس و گوگل ادز

اگر با گوگل ادز آشنا هستید، ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که گوگل ادوردز و گوگل ادسنس چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ دقت کنید که گوگل ادز با گوگل ادسنس کاملا متفاوت هستند.
گوگل ادز همان تبلیغات متنی بالای صفحه است که در رتبه‌های برتر نتایج گوگل به کاربران نمایش داده می‌شود درحالی‌که گوگل ادسنس یک سرویس دیگر از تبلیغات گوگل است که سه سال بعداز گوگل ادز معرفی شده است. گوگل ادز به صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند تا سایت خود را از طریق تبلیغات کلیکی بتوانند در نتایج جستجو به کاربران نشان دهند. اما در گوگل ادسنس مدیران سایت، فضای کوچکی از سایت خود را به تبلیغات اختصاص می‌دهند تا بازاریابان بتوانند تبلیغات خود را در آن نمایش دهند. بنابراین می‌توان گفت گوگل ادز بیشتر برای بازاریابان و گوگل ادسنس برای مدیران سایت‌ها مفید است.

اهمیت محتوا در گوگل ادسنس

با تولید محتوای یونیک و مفید، شانس بیشتری برای کسب درآمد دلاری دارید! همانطور که می‌دانید موتورهای جستجو گوگل، محتوای خاص و منحصر به فرد را در نتایج برتر جستجو نمایش می‌دهند و در نتیجه ورودی و ترافیک وب سایت تان افزایش می‌یابد.

توصیه می‌کنیم جهت تولید محتوا سمت نرم افزارهایی موسوم به Article Spinning نروید چراکه این نرم‌افزارها تنها محتوای تکراری را دریافت می‌کنند و فقط برخی از کلمات را با موارد مشابه جایگزین می‌کنند که خب این روش مشکلات زیادی دارد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

اولین اشکال در خصوص تولید محتوا بوسیله این نرم‌افزارها این است که گاها برخی از کلمات استفاده‌شده در محتوا، بی معنی هستند؛ بنابراین ممکن است برخی از کاربران خود را از دست بدهید و حجم ورودی وب‌سایت‌تان کاهش یابد.

همچنین باید بدانید که موتورهای جستجوی گوگل بسیار باهوش‌تر از نرم‌افزارهای Article Spinning عمل می‌کنند و درنتیجه به راحتی می‌توانند متوجه تخلف شما بشوند. درنظر داشته باشید که گوگل تنفر زیادی از ربات و نرم‌افزارهای اخلال‌گر دارد و در صورت تشخیص به راحتی از کنار این مسئله رد نخواهد شد. اگر گوگل متوجه تخلف و تقلب شما در تولید محتوا شود، دامنه وب‌سایت را در لیست سیاه خود قرار خواهد داد.

نکاتی درباره استفاده از Google AdSense

  • مکان‌های مختلف در سایت خود را برای نمایش تبلیغات آزمایش کنید و مشخص کنید کدام مکان بهترین تبدیل را دارد.
  • روی تبلیغات شخصی در سایت خود کلیک نکنید یا از خانواده و دوستان بخواهید که روی آن‌ها کلیک کنند. گوگل از الگوریتم‌های خود برای شناسایی این الگو استفاده می‌کند و شما را از برنامه خارج می‌کند.
  • حتماً قوانین گوگل را رعایت کنید و از آن‌ها پیروی کنید.
  • محتوای ارزشمند و مفید را برای بازار هدف خود تهیه کنید.
  • از بهینه سازی سئو برای هدایت ترافیک سایت خود استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید که بیشتر افراد از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به وب دسترسی پیدا می‌کنند. تبلیغات شما باید ریسپانسیو باشد تا نمایش آن‌ها در همه دستگاه‌ها بسیار عالی به نظر برسد.
  • نتایج خود را پیگیری و نظارت کنید تا بیشترین درآمد را کسب کنید.
  • صندوق ورودی ایمیل خود را بررسی کنید. اگر چیزی در سایت شما وجود نداشته باشد، آن‌ها پیام یا هشدار برای شما ارسال می‌کنند.

برای استفاده از Google AdSense و کسب درآمد باید صبر داشته باشید. برای آزمایش مکانهای مختلف و انواع آگهی ها زمان لازم است تا بدانید چه چیزی برای سایت شما بهتر است.

نحوه استفاده از گوگل ادسنس

برای شروع یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. برای این کار شما به یک حساب جیمیل یا گوگل نیاز دارید. اگر حسابی ندارید هم اکنون ایجاد کنید.

  • در گوشه سمت راست بالا روی گزینه Get started کلیک کنید.
  • فرم را با افزودن URL سایت خود در جایی که می خواهید تبلیغات ظاهر شود پر کنید. شما باید صاحب وب سایت باشید.

پر کردن فرم ثبت سایت در google adsense

  • آدرس ایمیل خود را وارد کنید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید نکات و اطلاعات دیگری را به صندوق ورودی دریافت کنید یا خیر.
  • بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود، گوگل از شما می خواهد برای ادامه روند تنظیم و تأیید هویت خود وارد حساب Google خود شوید.
  • شرایط و ضوابط را بخوانید و با آنها موافقت کنید، و بر روی گزینه CONTINUE TO ADSENSE کلیک کنید.

قوانین google adsense

کد AdSense را به وب سایت خود اضافه کنید

گوگل بررسی خواهد کرد که وب سایت شما قبل از پذیرفتن شما در برنامه، از دستورالعملهای خود پیروی می کند. کد را از صفحه تبلیغات در حساب خود دریافت و کپی کنید.
کد را در دستورات HTML بین برچسب <head> وب سایت خود قرار دهید. کد برای تمام صفحات وب شما یکسان است. اگر در مورد نحوه افزودن کد خود به سایت خود به اطلاعات اضافی نیاز دارید، راهنمای اجرای کد Google را بخوانید. تا زمانی که حساب شما تأیید نشود ، تبلیغات بصورت پیش فرض پنهان می شوند. پس از تأیید ، تبلیغات شروع به نمایش می کنند.

کد اسکریپت ادسنس

اطلاعات پرداخت خود را تنظیم کنید

  • وارد حساب AdSense خود شوید و روی Payments > Manage payment methods > Add payment method کلیک کنید.
  • اطلاعات حساب بانکی خود را در بخش افزودن روش پرداخت وارد کنید. کادر کنار تنظیم به عنوان پرداخت اصلی را علامت بزنید (اگر این چیزی است که شما می خواهید) و روی ذخیره کلیک کنید.

روش های پرداخت ادسنس

  • اطمینان حاصل کنید که نام مورد استفاده برای AdSense دقیقا مطابق نام حساب بانکی شما است.
  • گوگل قبل از دریافت هرگونه پرداخت از AdSense ، یک کد تأیید را به آدرس فیزیکی شما ارسال می کند.

انتشار آگهی

پس از تأیید و فعال شدن حساب کاربری خود، مکان و چگونگی نمایش تبلیغات را برای قرار دادن تبلیغات گوگل انتخاب کنید.

  • به حساب کاربری خود وارد شوید و از ساید بار سمت چپ روی Ads کلیک کنید.
  • می توانید گزینه by site یا by ad unit را انتخاب کنید. جهت استفاده از هر یک از این موارد مسیرهای زیر را دنبال کنید.

تبلیغات خودکار

AdSense گزینه ای برای قرار دادن تبلیغات برای شما ارائه می دهد. به عنوان صاحب سایت، فقط باید یک قطعه کد را در تمام صفحات خود اضافه کنید. با استفاده از فناوری هوشمند، گوگل سایت شما را اسکن کرده و به طور خودکار تبلیغات را در جایی قرار می دهد که احتمالا آنها بهترین عملکرد را داشته و بیشترین درآمد را کسب می کنند.

تبلیغات خودکار در سایت خود

روی Get Code کلیک کنید، آن را کپی کرده و آن را در میان تگ های <head> </head> در هر یک از صفحات وب خود قرار دهید. گوگل به طور خودکار تبلیغات را در بهترین مکانها برای سایت شما نشان می دهد. این گزینه خوبی برای مبتدیان است زیرا گوگل تمام کارها را برای شما انجام می دهد. با این حال گزینه دیگری برای کسانی که مایل به استفاده از تبلیغات خودکار نیستند ، وجود دارد.

Ad Units سفارشی

اگر می خواهید کنترل بیشتری راجع به مکان نشان دادن گوگل در صفحات خود داشته باشید، می توانید ad units سفارشی ایجاد کنید.

  • از حساب AdSense خود، روی  by ad unit کلیک کنید تا انتخاب کنید که از چه نوع تبلیغاتی می خواهید استفاده کنید.

تبلیغات by an unit

  • از میان Square، Horizontal یا Vertical انتخاب کنید. گوگل استفاده از اندازه تبلیغات ریسپانسیو را توصیه می کند.
  • شرایطی وجود دارد که صاحبان سایت ممکن است بخواهند از تبلیغات در اندازه ثابت استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر دستورالعمل های واحدهای تبلیغاتی با اندازه ثابت را بخوانید.

ادسنس گوگل

  • به ad unit خود یک نام بدهید و آن را ایجاد کنید. AdSense کد جاوا اسکریپت را برای شما ایجاد می کند تا در صفحه وب خود جایی که می خواهید تبلیغ نشان داده شود، وارد کنید.

نحوه ساخت حساب گوگل ادسنس در ایران

پروسه ساخت حساب گوگل ادسنس ساده است اما در ایران به دلیل تحریم‌های مالی، مقدور نیست که البته همیشه راهی برای دورزدن تحریم و محدودیت‌ها وجود دارد! اگر می‌خواهید با نحوه ساخت حساب گول ادسنس در ایران آشنا شوید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. داشتن وب سایت به زبانی غیر از فارسی

طبیعتا اگر می‌خواهید از گوگل ادسنس درآمد کسب کنید، باید صاحب یک وب‌سایت به زبانی غیر از فارسی باشید؛ مثلا می‌توانید سایتی به زبان انگلیسی راه‌اندازی کنید که رایج‌ترین زبان در گوگل ادسنس است. همچنین گوگل ادسنس از زبان‌های عربی، آلمانی، چینی، فرانسوی، آلمانی، لهستانی، هندی، ترکی، روسی، پرتغالی، یونانی و عبری پشتیبانی می‌کند.

دقت کنید که برای ثبت‌نام در گوگل ادسنس باید حداقل 6 ماه از عمر وب‌سایت‌تان گذشته باشد، پس بهتر است در این مدت به تولید محتوای باکیفیت بپردازید.

  1. افتتاح حساب گوگل ادسنس

در اینجا نوبت به افتتاح حساب گوگل ادسنس می‌رسد که میتوانید به راحتی از طریق سایت https://google.com/adsense یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. شما می‌توانید جهت افتتاح حساب، جیمیل فعلی خود وارد کنید؛ اما توصیه می‌کنیم اگر ساکن ایران هستید، بهتر است از یک جیمیل جدید برای فعالیت در ادسنس استفاده کنید.

نکته: همانطور که می‌دانید از آنجایی که امکان ساخت اکانت با آی پی ایران وجود ندارد، باید از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید. برای این کار بهتر است سراغ ابزارهای رایگان نروید و حتما از ابزارهای غیر رایگان و یا وی پی اس استفاده نمایید.

  1. دریافت کد گوگل ادسنس در وب سایت

گوگل برای پذیرفتن یک وب‌سایت در گوگل ادسنس، باید محتوای سایت را بررسی کند تا با شرایط و قوانین ادسنس مغایرت نداشته باشد. به این منظور، یک کد از طرف این پلتفرم در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بوسیله آن، ربات‌های گوگل بتوانند محتوای سایت را بررسی کنند.

  1. تکمیل اطلاعات هویتی و پرداخت

یکی از چالش‌های مهمی که درهنگام ساخت حساب گوگل ادسنس در ایران با آن روبه‌رو هستیم، این است که گوگل ادسنس از شما یک شماره و آدرس واقعی درخواست می‌کند و کدی را در قالب نامه به محلی که معرفی کرده‌اید، ارسال می‌کند که با واردکردن آن کد، شما توسط گوکل احراز هویت می‌شوید. در این صورت دیگر نمی‌توان از آدرس و شماره جعلی استفاده کرد!

از طرف دیگر ادسنس جهت تسویه و واریزی از شما یک حساب بانکی می‌خواهد که طبیعتا حساب بانکی ایران قابل قبول نیست. به همین دلیل بهترین راه برای حل این مسئله، کمک از یکی از آشنایان و اقوام نزدیکتان در خارج از کشور است تا در این مرحله، بتوانید از اطلاعات هویتی فرد مقیم یکی از کشورهای خارجی تحریم‌نشده استفاده کنید.

نکات مهم ثبت‌نام در گوگل ادسنس

مهم‌ترین نکاتی که در هنگام ثبت‌نام در گوگل ادسنس باید در نظر بگیرید، عبارتنداز:

  • حداقل سن برای افتتاح حساب ادسنس، 18 سال است
  • دارای یک حساب جیمیل فعال باشید که به هیچ حساب ادسنس دیگری متصل نباشد
  • باید یک وب‌سایت با رعایت تمامی قوانین و شرایطی که گوگل می‌خواهد، راه اندازی کنید
  • باید حداقل 6 ماه از راه اندازی وب سایت سپری‌شده باشد
  • محتوای وب سایت باید خلاقانه، یونیک و مفید باشد

گوگل ادسنس در یوتیوب

اگر یوتیوبر هستید، می‌توانید با استفاده از گوگل ادسنس در یوتیوب، درآمد دلاری کسب کنید! برای این کار باید صاحب یک حساب گوگل ادسنس متصل به یوتیوب باشید. البته توجه کنید که جهت کار با گوگل ادسنس در یوتیوب باید حساس‌تر عمل کنید و تنها از یک حساب ادسنس جهت دریافت واریزی‌ها استفاده نمایید. این موضوع به میزانی اهمیت دارد که اگر از یک حساب گوگل ادسنس تکراری استفاده کنید، ممکن است علاوه برگوگل ادسنس، از طرف یوتیوب هم بلاک شوید.

شرایط ثبت نام در گوگل ادسنس برای یوتیوب

جهت ثبت نام در گوگل ادسنس برای یوتیوب، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • صاحب یک کانال یوتیوب باشید
  • صاحب یک حساب گوگل ادسنس باشید

در ادامه آموزش نحوه ساخت اکانت گوگل ادسنس و اتصال دوحساب به یکدیگر را بازگو خواهیم کرد.

نحوه ساخت اکانت گوگل Adsense برای یوتیوب

جهت کسب درآمد از یوتیوب از طریق گوگل ادسنس، باید اقدام به افتتاح حساب گوگل ادسنس کنید و آن را به یوتیوب خود لینک دهید.

مراحل نحوه ساخت اکانت گوگل ادسنس جدید برای یوتیوب و لینک آن به کانال یوتیوب

  1. YouTube Studio را در مرورگر خود باز کنید
  2. از منوی سمت چپ، گزینه Victory را انتخاب کنید
  3. حالا در صفحه جدید که مربوط به ثبت نام گوگل ادسنس است، روی گزینه شروع یا get started کلیک کنید (در اینجا باید رمز عبور کانال یوتیوب خود را وارد کنید و مجددا رمز عبور خود را جهت تایید وارد نمایید)
  4. در اینجا لازم است اکانت گوگلی را که برای AdSense for YouTube درنظر گرفته‌اید، انتخاب کنید

    نکته: اگر تابه حال از حساب گوگل ادسنس خود برای یوتیوب استفاده نکرده‌اید، میتوانید حساب فعلی خود را وارد نمایید.
  5. در این مرحله، وارد حساب ادسنس شده‌اید و می‌توانید صحت اطلاعات خود را از طریق ایمیل بالای صفحه بررسی کنید. همچنین امکان تغییر حساب از طریق گزینه Different Account وجود دارد
  6. در آخرین گام با واردکردن شماره تماس، اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید و درخواست حساب ادسنس خود را ارسال نمایید.

پس از انجام مراحل فوق، به صفحه YouTube Studio بازگردید، در اینجا پیغامی را مبنی بر اینکه حساب گوگل ادسنس شما برای یوتیوب مورد تایید است، مشاهده می‌کنید.

درنهایت گوگل ادسنس هم بعداز دریافت اطلاعات حساب، یک ایمیل تایید برایتان ارسال خواهد کرد که ممکن است تا چندروز طول بکشد. زمانی‌که ایمیل تایید را دریافت کردید، پیامی را به منظور تایید اطلاعات حساب و فعال سازی اکانت AdSense for YouTube، مشاهده خواهید کرد.

کانال یوتیوب برای درآمد از گوگل ادسنس باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • باید دارای حداقل 1000 مشترک و 4000 ساعت تماشا باشد.
  • کانال شما نباید اخطار مبنی بر نقض قوانین و دستورالعمل‌های سایت دریافت‌کرده ‌باشد.
  • کانال یوتیوب باید تمامی قوانین مربوط به صدا، ویدئو و محتوا را رعایت کند.

youtubeبرای اطلاع دقیق از شرایط و نحوه درآمدزایی از این شبکه جذاب، مطالعه مقاله کسب درامد از یوتیوب را از دست ندهید!

ماجرای گوگل ادسنس در ایران!

باید در خلاصه بگوییم، گوگل ادسنس یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد دلاری در ایران و جهان است. برای کسب درامد از این روش به وب سایتی نیاز دارید که حجم ورودی استانداری داشته باشد تا بتوانید با نمایش تبلیغات در بخش‌های مختلف سایت، درآمد کسب کنید.

با اینکه ماجرای گوگل ادسنس در ایران با چالش‌های مهمی همراه است اما مطمئنا با اندکی صبر و تلاش می‌توانید همانند سایر هموطنان ایرانی که در این فضا مشغول به فعالیت هستند، شما هم به درامدهای بالایی برسید. ما در این مسیر کنار شما هستیم!

گوگل ادسنس (Google Adsense) چیست؟
یکی از روش‌های کارآمد برای کسب درآمد دلاری از وبلاگ یا وب سایت‌ها، استفاده از گوگل ادسنس Google AdSense است. به زبان ساده، گوگل ادسنس Google AdSense یکی از سرویس‌های گوگل...
5 از 4 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام و عرض ادب خدمت شما
    میخواستم بپرسم که من آشنایی در خارج از کشور ندارم مه بهش بگم برام اکانت درست کنه امکانش هست که مثلا از حساب Google AdSense شما استفاده کنم ؟
    و اینکه چند درصد از درآمد رو شما برمیدارید؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم اگه از سرویس گوگل ادسنس شما استفاده کنیم
    کارمزد شما چند درصد از درامد دریافتی ما میشه؟
    ممنونم?

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی
      خواهشمند است جهت اطلاع از جزئیات به سایت افراک به نشانی afrak.com مراجعه فرمایید
      پیروز باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام چند سوال درصد شما برای تبدیل چقدر است ایا ممکن است که یک حساب برای خودم ساخته شود اگر بله که اوکی اگر نه که هزینه این که من کانال خود را به گوگل ادسیسن وصل کنم چه قدر است و از کجا باید درخواست بدهم باتشکر

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. سلام وقتتون بخیر. شما تمام این مراحل رو خودتون انجام میدید و فقط اطلاعات حساب رو به ما میدید؟و اینکه خودتون بعد از واریز یوتیوب درآمد رو به کارت ما میریزید؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام وقت بخیر، شما کانال خودتون رو به حساب ادسنس ما متصل می کنید و ما درآمد ماهیانه شما را به ریال به شما پرداخت می کنیم.

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. سلام من الان یک حساب گوگل ادسنس میخوام و کسی رو هم در خارج ندارم
    شما میتونین این کارو انجام بدین؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام بله درخواست خود را ر پنل سایت ثبت کنید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
تبلیغات آنلاین
مزایای تبلیغات گوگل ادز ( Google Ads ) چیست؟
اگر فکر می کنید برای رسیدن به مشتریان مورد نظر خود باید مبلغی را برای تبلیغات صرف کنید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید. یعنی در جایی...
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین
معرفی جدیدترین روش های تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین از دهه‌های اخیر به سرعت دچار تغییر و تحول شده و دیگر لازم نیست به تبلیغات بنری اعتماد کنید. شما می توانید تبلیغات جذابی در قالب های مختلف...
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
تبلیغات آنلاین
نحوه پرداخت هزینه تبلیغ در گوگل ادز
این روزها یکی از روش‌هایی که برای بقا و ماندگاری سایت در میان رقبا به وفور استفاده می‌شود، تبلیغ در گوگل ادوردز است. با توجه به اینکه گوگل به عنوان...