آزمون ها

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PMP

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PMP

با توجه به اینکه روزبه‌روز سازمان‌های مختلفی در رقابت با یکدیگر در حال فعالیت هستند، استراتژی‌هایی که در حوزه مدیریت تعیین می‌شوند، حائز اهمیت زیادی هستند. نظارت بر نحوه عملکرد کارمندان، منابع و محدودیت‌های موجود جهت رسیدن به اهداف خاص در مدت زمان معین، یکی از وظایف اصلی هر مدیر در پروژه‌های مختلف است. یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان به بررسی توانمندی‌های هر مدیر پرداخت، شرکت در آزمون PMP است. در این مقاله همراه ما باشید تا علاوه بر معرفی این آزمون، اطلاعات کاملی در رابطه با پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PMP در اختیارتان قرار دهیم.

توجه : قبل از این‌که به نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PMP بپردازیم، لازم به ذکر است که این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود. بنابراین برای شرکت در این آزمون باید به یکی از کشورهای خارجی مانند ترکیه، دوبی و … سفر کنید.

معرفی آزمون PMP

مدرک آزمون Project Management Professional (مدیریت حرفه‌ای پروژه) یکی از معتبرترین مدرک‌های مدیریتی است که توسط Project Management Institute (موسسه مدیریت پروژه) داده می‌شود.

با وجود آزمون‌های مختلف مدیریتی که در حال حاضر در سراسر جهان برگزار می‌شوند، این آزمون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که تنها عده‌ای خاص (مدیران بسیار آگاه و باتجربه) توانایی دریافت این مدرک را دارند.

این آزمون از 200 سؤال در رابطه با مفاهیم زیر تشکیل شده است، که مدت زمان پاسخگویی به آن‌ها 4 ساعت است.

  • راه‌اندازی پروژه
  • برنامه‌ریزی پروژه
  • اجرای پروژه
  • نظارت و کنترل پروژه
  • به اتمام رساندن پروژه

10 دانش زیر در این آزمون مورد سنجش قرار می‌گیرند :

  • مدیریت یکپارچه‌سازی پروژه (Project Integration Management)
  • مدیریت محدوده پروژه (Project Scope Management)
  • مدیریت زمان پروژه (Project Time Management)
  • مدیریت هزینه پروژه (Project Cost Management)
  • مدیریت کیفیت پروژه (Project Quality Management)
  • مدیریت منابع انسانی پروژه (Project Human Resource Management)
  • مدیریت ارتباطات پروژه (Project Communications Management)
  • مدیریت ریسک پروژه (Project Risk Management)
  • مدیریت تدارکات پروژه (Project Procurement Management)
  • مدیریت قرارداد پروژه (Project Stakeholder Management)

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PMP

شرایط ثبت نام در آزمون PMP

برخلاف بسیاری از آزمون‌های دیگر مانند آزمون PRINCE2، تنها افرادی قادر به شرکت در این آزمون خواهند بود که :

مدرک آموزشی یک دوره 4 ساله (لیسانس یا معادل آن)

  • دارا بودن حداقل 36 ماه (3 سال) تجربه مدیریت پروژه
  • تجربه 4500 ساعت کاری جهت هدایت پروژه
  • شرکت در 35 ساعت دوره آموزشی

مدرک آموزشی فرعی (مدرک تحصیلی یا معادل آن)

  • دارا بودن حداقل 60 ماه (5 سال) تجربه مدیریت پروژه
  • تجربه 7500 ساعت کاری جهت هدایت پروژه
  • شرکت در 35 ساعت دوره آموزشی

نحوه ثبت نام در آزمون PMP

برای ثبت نام در این آزمون بین‌المللی می‌توانید از آموزش مرحله به مرحله‌ای که در این قسمت در اختیارتان قرار می‌دهیم استفاده کنید :

عضویت در سایت PMI : قبل از ثبت نام در آزمون PMP بهتر است که ابتدا برای عضویت در این سایت اقدام کنید. در این صورت هزینه آزمون کامپیوتری 405 دلار است. (در صورتی که عضو این سایت نباشید، هزینه 555 دلار خواهد بود.)علاوه بر تخفیفی که با عضویت در این سامانه خواهید گرفت، می‌توانید به نسخه الکترونیکی PMBOK و راهنمای کامل شرکت در آزمون دست پیدا کنید.

توجه : ثبت نام در این سایت لزوماً به معنای شرکت در آزمون نیست! شما تنها می‌توانید یکی از اعضای جهانی و بین‌المللی این سایت باشید.

پر کردن فرم آنلاین : بهترین روش جهت ارائه فرم ثبت نام در این آزمون، استفاده از فرم آنلاین است.به خاطر داشته باشید که تنها 90 روز فرصت دارید تا این فرم را تکمیل کرده و اطلاعاتش را تائید نمایید.

در این فرم باید نمره و مدرکی دوره آموزشی که طی کردید، به همراه تجارب کاریتان وارد نمایید. برای هر پروژه مدیریتی باید از طریق یک متن کوتاه، تجربه کاریتان به همراه نام مدیر پروژه را در فرم وارد کنید.

مهم‌ترین نکاتی که هنگام پر کردن فرم ثبت نام آزمون PMP بدانید :

  • نیازی به متوالی بودن دوره‌های کاری شما نیست.
  • 80 ساعت کار در هفته در یک سال، به عنوان 1 سال تجربه کاری در نظر گرفته می‌شود.

انتظار برای تائید درخواست : به محض آنکه درخواستتان را در سایت ثبت کردید، PMI آن را بررسی می‌کند. این مرحله معمولاً چند روز کاری زمان می‌برد.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PMP : بعد از اینکه درخواست شما توسط موسسه PMI تائید شد، نوبت به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PMP می‌رسد.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PMP

آموزش پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PMP

برای پرداخت این هزینه به صورت آنلاین می‌توانید از یکی از انواع کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت و یا مستر کارت استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از لینک‌های زیر سفارش خرید این کارت‌های مجازی، فیزیکی و هدیه را برای ما ارسال نمایید و سپس خریدتان را در سایت مورد نظرتان انجام دهید.

خرید ویزا کارت

البته در صورتی که تمایلی به استفاده از روش گفته شده ندارید، می‌توانید درخواست پرداخت هزینه‌ این آزمون را از طریق لینک زیر برای ما بفرستید. با پرداخت ریال به ما، ما پرداخت ارزیتان را انجام می‌دهیم.

تائید پرداخت از سوی موسسه PMI : بعد از اینکه رسید پرداخت شما توسط موسسه تائید شد، شما می‌توانید برای این آزمون ثبت نام کنید!

در برخی موارد نیاز به بازرسی بیشتری در رابطه با مدارک شما است. در این صورت، ظرف 7 روز کاری بعد از تائید پرداخت، موسسه از شما می‌خواهد تا طی 90 اطلاعات تکمیلی بیشتری در رابطه با تحصیلات، تجارب کاری و … ارسال کنید. در صورتی که باز هم موفق به گرفتن تأییدیه از سوی این مرکز نشدید، هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید به شما بازگردانده می‌شود. (البته به دلیل فرایند پذیرشی که تا کنون برای بررسی مدارکتان طی شده است، 100 دلار از هزینه کم خواهد شد.)

 شرکت در آزمون PMP : در صورتی که تمام مراحل گفته شده را با موفقیت طی کنید، می‌توانید در آزمون 4 ساعته کامپیوتری شرکت کنید.

مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با آزمون PMP باید بدانید

  • هیچ گونه زمان استراحتی برای این آزمون در نظر گرفته نشده است. بنابراین با در نظر داشتن کسر زمان آزمون در این 4 ساعت استراحت کنید.
  • به همراه داشتن کارت شناسایی به همراه عکس و امضای شما برای شرکت در آزمون الزامی است.
  • اجازه به همراه داشتن ماشین حساب در آزمون ندارید. اما می‌توانید از ماشین حساب کامپیوتر استفاده کنید.
  • نتیجه آزمون به محض اتمام آزمون به اطلاع شما می‌رسد. لازم به ذکر است که نتیجه تنها به صورت Pass و Fail در اختیار شما قرار داده می‌شود. بنابراین شما اطلاعی از تعداد سؤالی که درست پاسخ داده‌اید، نخواهید داشت.
  • در 1 سال می‌توانید 3 بار در آزمون PMP شرکت کنید. در صورتی که هر 3 بار رد شوید، باید 1 سال صبر کرده و دوباره شانستان را امتحان کنید.

همراهان گرامی، امیدواریم که در این مقاله پاسخ سؤالاتتان را در رابطه با روش پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PMP پیدا کرده باشید. اگر سؤالی دارید، می‌توانید از طریق چت آنلاین و یا شماره‌های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PMP
با توجه به اینکه روزبه‌روز سازمان‌های مختلفی در رقابت با یکدیگر در حال فعالیت هستند، استراتژی‌هایی که در حوزه مدیریت تعیین می‌شوند، حائز اهمیت زیادی هستند. نظارت بر نحوه عملکرد...
3 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...