سرور مجازی

سرور مجازی SSD چیست و چه مزایایی دارد؟

سرور مجازی SSD چیست و چه مزایایی دارد؟

سرور مجازی SSD از جمله سرورهایی است که کاربرد و محبوبیت زیادی دارد و هارد آن از بیشترین میزان سرعت و کارایی برخوردار می‌باشد. کلمه SSD از واژه Solid State Disk گرفته شده و هارد آن از تکنولوژی به روزتر نسبت به هاردهای معمولی برخوردار است. شما می‌توانید با استفاده از سرور مجازی SSD، میزبانی سایت‌های مختلف را بر عهده بگیرید. تکنولوژی حافظه هارد SSD نیز مشابه با تکنولوژی فلش‌های مموری می‌باشد. در ادامه این مقاله با نحوه عملکرد این سرور و مزایا و کاربردهای آن بیشتر آشنا خواهید شد. 

مزایای استفاده از سرور مجازی SSD چیست؟

استفاده از سرور مجازی برای میزبانی سایت‌های مختلف از محبوبیت و کارایی زیادی برخوردار است و داشتن سرعت بالا محبوبیت آن را دوچندان کرده است. ولی این تمام مزایای استفاده از سرور مجازی نیست و ویژگی‌های دیگری بر محبوبیت این سرور افزوده است. 

   

سرعت 

  • سرعت پردازش و عملکرد هارد SSD در‌مقایسه‌با نوع HDD حدوداً ۱۰۰ برابر بیشتر
  • تاثیر بالای سرعت این سرور بر سئوی سایت

مصرف انرژی

  • کمتر بودن مصرف انرژی این سرور نسبت به سرورهای HDD

نیاز به خنک‌ کردن

  • تولید گرمای کمتر و نیاز کمتر به خنک شدن در سرور مجازی SSD نسبت به HDD

طول عمر

  • تولید حرارت کمتر با حذف قطعات با سرعت بالاتر و در نتیجه کاهش استهلاک  

ظرفیت

  • فضای ذخیره‌سازی بیشتر در سرور مجازی SSD  به دلیل استفاده از هارد SSD 

اندازه سرور 

اندازه سرور SSD نسبت به سرورهای معمولی کوچکتر 

مدیریت ساده سرور 

 

استفاده از جدیدترین و بروز ترین سخت افزارها

 

تضمین استفاده از منابع کاملا اختصاصی

 

از میان مزایا و ویژگی‌هایی که برای سرور مجازی SSD ذکر شد، داشتن هارد پرسرعت از اهمیت بیشتری برخوردار است. سرورهای SSD به دلیل این که فضای محدودی دارند، بیشتر برای میزبانی سایت‌ها استفاده می‌شوند. هارد سرور SSD می‌تواند بر روی سرعت سایت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و باعث کاهش مصرف رم آن شود.

در زمان خرید سرور مجازی SSD به چه نکاتی توجه کنیم؟

از آنجایی که خرید سرور مجازی برای راه اندازی یک کسب و کار، امری ضروری است، بنابراین توجه به نکات مربوط به آن در زمان خرید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که سرور مجازی مورد استفاده می‌تواند نقش به سزایی در عملکرد سایت شما داشته باشد. بنابراین در زمان خرید سرور مجازی به نکاتی از جمله مقدار حافظه، نوع هارد، رم، پردازنده، دیتاسنتر، ترافیک، نوع مجازی ساز، هزینه راه اندازی، وجود پشتیبانی و سیستم عامل مربوط به آن توجه کرد. برای آشنایی بیشتر با خرید سرور مجازی می‌توانید راهنمای خرید سرور مجازی را مطالعه کنید.

سرور مجازی SSD برای چه سایت‌هایی قابل استفاده است؟

تمامی وبسایت‌ها می‌توانند برای ارائه خدمات خود از این سرور مجازی استفاده کنند ولی برای افزایش بازدهی و سرعت سایت، استفاده از این سرور برای وبسایت‌های زیر توصیه می‌شود. 

  • ترافیک بسیار بالا
  • سایت‌های داینامیک 
  • سایت‌های با سرعت بالا
  • دارای آپلود زیاد در سایت
  • فعال در زمینه تجارت الکترونیک

بنابراین در صورتی که قیمت برای شما اهمیت چندانی ندارد، استفاده از این سرور مجازی را به شما توصیه می‌شود.

سرور مجازی SSD برای چه سایت‌هایی قابل استفاده است؟

دلایل استفاده از سرور مجازی SSD چیست؟

شاید بپرسید که با وجود سرورهای مجازی متعددی که وجود دارد، چرا باید از سرور مجازی SSD استفاده کنیم؟ از جمله دلایلی که خرید سرور مجازی SSD را ترغیب می‌کند، امنیت فیزیکی است که هارد آن به دلیل نداشتن هیچ قطعه متحرکی امینت و سرعت بالایی را ارائه می‌دهد (وجود قطعات متحرک در هارد SSD می‌تواند تاثیر زیادی روی از بین رفتن اطلاعات شما داشته باشد). موردی که باعث می‌شود خرید سرور مجازی اس  اس دی پیشنهاد شود، سرعت بالا و افزایش خوانایی اطلاعات است. هارد مورد استفاده در این سرورها به افزایش سرعت آن‌ها افزوده است. زمان دسترسی به سرور SSD کمتر است، چرا که نوع قطعات مورد استفاده از آن متفاوت می‌باشد و با سرعت بیشتری می‌توانید به اطلاعات دسترسی پیدا کنید. 

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای افزایش امنیت سرور مجازی

دلایل استفاده از سرور مجازی SSD

بارگزاری اطلاعات، سرعت بالای کپی و جا به جایی از جمله مهم‌ترین مواردی است که خرید سرور مجازی SSD را به ما پیشنهاد می‌‌دهد. علاوه بر این اطلاعات سایت شما با سرعت بالاتری مورد بررسی و پردازش قرار می‌گیرد و سرعت پاسخگویی نیز در سایت شما افزایش می‌یابد. همچنین پیش از این نیز گفته شد که مصرف انرژی به دلیل عدم وجود قطعات متحرک در این سرور کاهش یافته و گرمای کمتری از آن تولید می‌شود. در این صورت به سرور نیز فشار کمتری وارد می‌شود و طول عمر و کارایی آن بیشتر می‌شود.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید سرور مجازی SSD چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد. همچنین با دلایل خرید این سرور مجازی آشنا شدید. در صورتی که در زمینه خرید سرورهای مجازی مختلف و نحوه استفاده از آن‌ها سوالی دارید، با ما به اشتراک بگذارید.  کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت راهنمایی‌های کامل و جامعی در اختیار شما خواهند گذاشت.

سوالات متداول
Request for Quote

سرور مجازی ssd سروری محبوب و پرکاربرد است و هارد آن از بیشترین میزان سرعت و کارایی برخوردار می‌باشد.

از جمله ویژگی‌ها و مزایایی که ما را به خرید این سرور مجازی ترغیب می‌کند، سرعت پردازش و عملکرد بالا، کمتر بودن مصرف انرژی و فضای ذخیره سازی بالا است.

سرعت بالای دسترسی به این سرور برای کاربران ایرانی و داشتن هارد پرقدرت از دلایل انتخاب این سرور می‌باشد. همچنین بر روی تمامی سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز و کنترل پنل‌های سی پنل نیز قابل نصب می‌باشد.

سرور مجازی SSD چیست و چه مزایایی دارد؟
سرور مجازی SSD از جمله سرورهایی است که کاربرد و محبوبیت زیادی دارد و هارد آن از بیشترین میزان سرعت و کارایی برخوردار می‌باشد. کلمه SSD از واژه Solid State...
3 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟
سرور مجازی
مهم‌ترین تفاوت سرور مجازی و اختصاصی چیست؟
سرور اختصاصی منابع را به صورت کاملا اختصاصی در اختیار وبسایت قرار داده و می‌توانید تمامی دیتاها و اطلاعات خود را روی آن قرار دهید، بدون این که امکانات این...
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware
سرور مجازی
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware
آموزش ساخت سرور مجازی در vmware یک مقدمه برای ایجاد و مدیریت محیط‌های مجازی در VMware است. VMware یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های مجازی ساز است که برای شما امکان ساخت...
بهترین سرور مجازی برای پی پال چیست؟
سرور مجازی
بهترین سرور مجازی برای پی پال چیست؟
استفاده از پی پال برای کاربران ایرانی، به دلیل اعمال تحریم‌ها با سختی‌هایی رو به رو است. از آنجایی که برخی از افراد برای انجام تراکنش‌های بین المللی به حساب...