ویزا کارت

ویزا کارت الکترون چیست؟ آشنایی کامل با Visa Electron

ویزا کارت الکترون چیست؟ آشنایی کامل با Visa Electron

ویزا (Visa)، از معتبرترین و محبوب‌ترین برندهای جهان است که امکان پرداخت آنلاین را برای بیش از 200 کشور فراهم کرده است. در حال حاضر کارت‌های زیادی در سراسر جهان توسط این شرکت صادر شده که ویزا کارت الکترون یکی از انواع آن است. اگر می‌خواهید بدانید ویزا کارت الکترون چیست و چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد، این مقاله را بخوانید.

ویزا کارت الکترون چیست؟

ویزا کارت چیست؟ ویزا کارت الکترون که یکی از انواع ویزا کارت فیزیکی است، یک کارت نقدی است که در اکثر نقاط جهان قابل دسترسی و استفاده است. بسیاری از کاربران این کارت‌ها را با ویزا کارت دبیت اشتباه می‌گیرند؛ برای رفع این مشکل باید بدانید که با خرید ویزا کارت الکترون، شما نمی‌توانید برداشت اضافه داشته باشید. در واقع چون این کارت به صورت نقدی است، امکان برداشت بیش از حد از آن وجود ندارد. به عبارتی چون در ویزا کارت الکترون، شما بایدپول نقد را از قبل به حساب بانکی خود واریز کرده باشید، نمی‌توانید بیشتر از ظرفیت موجودی‌تان برداشت داشته باشید.

در جدول زیر، برخی از مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های ویزا کارت الکترون را بررسی کرده‌ایم:

مشخصات ویزا کارت الکترون
دارای تاریخ انقضای 8 ساله
صادر شده از بانک‌های معتبر
قابلیت شارژ سریع و نامحدود
امنیت بالا برای خریدهای اینترنتی
دارای کد سوئیفت برای دریافت مبالغ بین المللی
قابل استفاده در POS های متصل به Visa Electron
دارای حساب بانکی مادام العمر برای واریز وجه به حساب

دلیل استفاده از ویزا کارت الکترون

به طور کلی، برای پرداخت‌های آنلاین و اینترنتی در ایران مانند ثبت نام در کلاس‌های آموزشی، خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، رزرو هتل و… بهترین کار، خرید ویزا کارت، مستر کارت و یا هر گونه کارت اعتباری دیگر است. این کارت‌ها به شما امکان می‌دهند که هزینه‌های خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید. درست است که دریافت این کارت‌ها در ایران به دلیل اعمال تحریم‌ها کار دشواری است اما شما از طریق خدمات شرکت‌های واسط مانند ایرانیکارت می‌توانید به سادگی و بدون مشکلی این کار را انجام دهید.

دلیل استفاده از ویزا کارت الکترون

تفاوت ویزا کارت الکترون با مجازی

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، الکترون یکی از انواع ویزا کارت فیزیکی است و همانطور که از اسم آن مشخص است، به صورت فیزیکی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و می‌توان از آن‌ها برای خریدهای حضوری استفاده کرد.

البته با توجه به قوانین Visa برای افتتاح حساب و دریافت کارت فیزیکی لازم است به صورت حضوری به بانک مراجعه، مشخصات خود را وارد کرده و کارت را دریافت کنید. البته این کار به دلیل سختی رفت‌وآمد و عدم دسترسی به بانک بین المللی، مشکل است. در مقابل اما برای دریافت کارت مجازی نیازی به مراجعه حضوری نیست و کاربر می‌تواند به صورت آنلاین اطلاعات حساب خود را دریافت کند. سایر تفاوت ویزا کارت مجازی و فیزیکی عبارتند از:

ویژگی مورد نظر ویزا کارت فیزیکی ویزا کارت مجازی
هزینه صدور 195$ وابسته به میزان درخواست
محدودیت اعتبار بله خیر
برداشت از خودپرداز بله خیر
خرید با دستگاه pos بله خیر
دریافت و انتقال وجه بله خیر
پرداخت در سایت‌های خارجی بله بله

همانطور که در جدول ذکر شده ویزا کارت فیزیکی قابلیت‌های بیشتری دارد اما از آنجایی که بسیاری از کاربران از این کارت ها برای پرداخت اینترنتی استفاده می‌کنند، نسخه مجازی، گزینه مناسب‌تری است. این کارت هم هزینه کمتری دارد و هم نیازی به حضور کاربر به صورت فیزیکی نیست. بنابراین بهتر است بر اساس نوع نیاز خود اقدام به خرید کنید.

چگونه نسبت به خرید ویزا کارت الکترون اقدام کنیم؟

ویزا کارت یکی از پرکاربردترین حساب‌های بین المللی است که می‌توان با استفاده از شرکت‌های واسط در ایران، آن را دریافت کرد. اما نکته مهم در زمان خرید، انتخاب شرکتی است که سابقه بالایی داشته باشید و به کاربر امنیت خرید دهد تا با خیال آسوده نسبت به خرید و شارژ آن اقدام کند.

راهنمای خرید

راهنمای خرید ویزا کارت الکترون

visa card اصلا شباهتی به کارت‌های ایرانی رمزدار ندارد؛ همچنین این کارت‌ها با حروف لاتین هستند که توسط شرکت صادر کننده در اختیار شما قرار گرفته و شما باید نسبت به حفظ اطلاعات آن‌ها کوشا باشید.

سخن نهایی

در این مقاله بررسی کردیم که ویزا کارت الکترون چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. همانطور که گفتیم مهم‌ترین مزیت این کارت‌ها امکان خرید حضوری و استفاده از دستگاه ATM است. در صورتی که سوالی در زمینه استفاده از ویزا کارت الکترون دارید، با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان و پشتیبانان ایرانیکارت، راهنمایی‌های کامل و جامعی در اختیار شما بگذارند.

ویزا کارت الکترون چیست؟ آشنایی کامل با Visa Electron
ویزا (Visa)، از معتبرترین و محبوب‌ترین برندهای جهان است که امکان پرداخت آنلاین را برای بیش از 200 کشور فراهم کرده است. در حال حاضر کارت‌های زیادی در سراسر جهان...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...