آزمون ها

آزمون DSH چیست ؟ پذیرش در دانشگاه های آلمان

آزمون DSH چیست ؟ پذیرش در دانشگاه های آلمان

سالانه افراد زیادی برای  ثبت نام تافل، آیلتس، جی آر ای GRE و یا سایر آزمون های بین المللی اقدام می کنند که هر کدام به منظور خاصی استفاده می شوند. در ادامه در مورد آزمون زبان آلمانی صحبت می کنیم. دلایل زیادی برای تحصیل در آلمان یا مهاجرت به این کشور وجود دارد، اما اگر زبان مادری شما آلمانی نیست، برای اثبات اینکه می توانید به خوبی آلمانی صحبت کنید باید در یکی از آزمون های زبان آلمانی شرکت کنید. در اصل باید گفت که برای اینکه اطمینان حاصل کنند که دانشجویان می توانند در کلاس های دانشگاه شرکت کنند از آن ها آزمون DSH می گیرند. این آزمون در سراسر دنیا برگزار می شود و یکی از معتبر ترین آزمون های زبان آلمانی است. در این مقاله خواهیم گفت که آزمون DSH چیست و نکات مهم مربوط به آن را بررسی می کنیم.

آزمون DSH چیست ؟

قبل از اینکه بدانید آزمون DSH چیست باید بدانید که آزمون DSH، از دانشگاه به دانشگاه دیگر تغییر می کند  این در حالی است که  که ساختار به طور کلی یکسان است، در نهایت  برخی از آنها کمی سخت تر از سایرین است. برای دریافت سطح دشواری آزمون DSH از آن موسسه خاص ، بهتر است با دانشگاه تماس بگیرید. بپرسید که چه امتحان و چه سطح زبانی را می پزیرند؟

هر تست DSH دو عامل اصلی دارد: کتبی و شفاهی

هر دو آزمون در مقیاس یک تا سه امتیاز می گیرند، که سه بالاترین امتیاز است. برای قبولی باید حداقل امتیاز دو را در هر بخش کسب کنید. ابتدا امتحان نوشتاری از شما گرفته می شود که باید تا قبل از آزمون شفاهی آن متن را تحویل داده باشید.

اگر قصد شرکت در آزمون‌های بین المللی را دارید، با استفاده از خدمات پرداخت ارزی ایرانیکارت می‌توانید هزینه آزمون خود را پرداخت کنید.

آزمون های زبان آلمانی

امتحان نوشتاری چگونه است؟

آزمون DSH نوشتاری به طور کلی شامل فعالیت های: درک شنیدن ، درک مطلب ، نوشتن و استفاده از زبان مرتبط با رشته ی خود است. قالب دقیق آزمون از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است ، اما معمولاً بخش دستور زبان نیز اهمیت دارد که تقریباً ۱۰٪ از نمره کل را تشکیل می دهد.

مهارت شنیداری : Hörverstehen

درک مطلب شنیداری، اولین قسمت امتحان است. حدود ۸۰ دقیقه طول می کشد. در این بخش شما یک “سخنرانی” کوتاه ۱۰ دقیقه ای را گوش می دهید و سپس به حدود ۸ سوال مربوط به محتوای آن پاسخ می دهید. در واقع این یک سخنرانی نیست ، بلکه متنی است که کسی بارها را می خواند. شما دو بار به این متن گوش خواهید داد. در بین دو گوش دادن ، ۵ دقیقه فاصله زمانی وجود دارد. بعد از گوش دادن دوم حدود ۵۰ دقیقه وقت دارید تا به سوالات پاسخ دهید.

مهارت درک مطلب : Leseverstehen

درک مطلب قسمت دوم امتحان است. این شامل دو قسمت است: خود درک مطلب و دستور زبان. برای این بخش ۹۰ دقیقه وقت دارید. توصیه می شود ابتدا با گرامر شروع کنید و حدود ۳۰ دقیقه را برای گرامر و ۶۰ دقیقه را برای خواندن اختصاص دهید. در درک مطلب باید به حدود ۸ سوال مربوط به متن پاسخ دهید. در بخش گرامر ، شما باید حدود ۸ جمله را بدون تغییر معنای آنها، در ساختارهای دستوری خاص بازنویسی کنید.

 مهارت نوشتن : Textproduktion

نوشتن آخرین قسمت آزمون کتبی است. برای نوشتن متن ۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه ای ۷۰ دقیقه وقت دارید. شما باید یک تصویر یا یک متن کوتاه را توصیف کنید. سعی کنید دلایل وضعیت به تصویر کشیده شده را توضیح دهید و توضیح دهید که این وضعیت در کشور خود چگونه است.

آزمون DSH چیست

آزمون شفاهی چگونه است؟

امتحان شفاهی به طور کلی شامل صحبت مستقیم با ممتحنی است که مهارت زبان شما را نمره می دهد ، این نمره در مقیاس یک تا سه است. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که فرد بجای امتحان حضوری آزمون آنلاین بدهد، اما معمولاً ارزیابی در یک مرکز آزمون یا خود دانشگاه انجام می شود.

مهارت گفتاری : Mündliche Prüfung

آزمون شفاهی حدود یک هفته پس از آزمون کتبی انجام می شود. اگر در آزمون کتبی حداقل DSH 1 داشته باشید ، به آزمون شفاهی دعوت می شوید. این قسمت حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. صحبت کردن نیز شبیه نوشتن است. وظیفه شما این است که یک تصویر یا یک متن کوتاه را توصیف کنید ، برای این منظور ، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه وقت دارید تا یک “ارائه” ۵ دقیقه ای آماده کنید. شما می توانید یادداشت برداری کنید و از یک فرهنگ لغت استفاده کنید. پس از آن با ممتحن در مورد نظر شخصی خود و مسائلی که در کشور شما در ارتباط با آن موضوع وجود دارد صحبت می کنید.

متقاضی که نمره 3 امتحان کتبی را کسب کند از آزمون شفاهی معاف است. در بسیاری از موارد ، گواهینامه سطح بالاتر به زبان آلمانی می تواند دانش آموز را از نیاز به داشتن مدرک DSH معاف کند ، اگر قبلاً تحصیلات رسمی زبان آلمانی را در دانشگاه گذرانده اید شاید نیاز به این آزمون نباشد پس قبل از این از دانشگاه مورد نظر خود در این مورد سوال کنید.

نتایج آزمون DSH به چه معنا هستند؟

نتایج آزمون می تواند به شرح زیر باشد:

  • DSH ۱: ۵۷٪ (B2
  • DSH ۲: ۶۷٪ (C1
  • DSH ۳: ۸۲٪ (C2

بیشتر دانشگاه ها برای پذیرش درخواست DSH 2 می کنند اما این به خود دانشگاه بستگی دارد. بنابراین وب سایت آنها را بررسی کنید تا ببینید چه سطحی از زبان نیاز است. این آزمون انقضا ندارد و با یک بار شرکت کردن می توانید برای همیشه از آن استفاده کنید.

هزینه ی آزمون زبان DSH و نحوه ی پرداخت آن

هزینه ی آزمون زبان DSH از ۴۰ تا ۱۷۰ یورو متغییر است. و هر فرد دو بار می تواند برای این آزمون اقدام کند.  برای پرداخت آزمون زبان DSH به دو روش می توانید اقدام کنید. اول این که خود حساب بانکی نظیر ویزا کارت با مستر کارت داشته باشید  و دیگر اینکه از خدمات آموزشگاه ها و یا شرکت های واسط مانند ایرانیکارت استفاده کنید. ایرانیکارت تمامی پرداخت های ارزی و پرداخت آزمون های زبان آلمانی شما را در ۱ تا ۲ روز کاری انجام خواهد داد.

کلام آخر

در این مقاله دانستید که آزمون DSH چیست و برای آن در چه مهارت هایی باید قوی باشید. چنانچه پیشتر در این آزمون ها شرکت کرده اید، تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

آزمون DSH چیست ؟ پذیرش در دانشگاه های آلمان
سالانه افراد زیادی برای  ثبت نام تافل، آیلتس، جی آر ای GRE و یا سایر آزمون های بین المللی اقدام می کنند که هر کدام به منظور خاصی استفاده می شوند....
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...