آزمون ها

مراحل امتحان USMLE

مراحل امتحان USMLE

آزمون USMLE یکی از آزمون های معتبر برای دانشجویان پزشکی و پزشکان عمومی می‌باشد. این آزمون جهت دریافت مجوز پزشکی در ایالات متحده می‌باشد. هدف از این آزمون سنجش توانایی، دانش و مهارت های تشخیص و درمان هر فرد متقاضی می باشد. برای ثبت نام این آزمون باید به صورت ارزی پرداخت کنید. برای پرداخت ارزی باید از کردیت کارت ها (مسترکارت یا ویزاکارت) استفاده کنید. در صورتی که قادر به استفاده از این کارت های اعتباری نیستید می توانید از خدمات ایرانیکارت جهت ثبت نام آزمون USMLE و پرداخت هزینه آن استفاده کنید. اما قبل از ثبت نام، با مراحل امتحان USMLE و سطوح آن در این مقاله آشنا شوید.

مراحل امتحان USMLE

امتحان USMLE به دلیل حساسیت بالا و سر و کار داشتن با با جان و سلامت انسان ها، برای دانشجویان و پزشکانی که قصد طبابت در ایلات متحده را دارند اجباری است. این آزمون در 3 سطح و 4 مرحله توسط اتحادیه فدراسیون انجمن پزشکی آمریکا FSMB و انجمن ملی بازرسان پزشکی آمریکا NBME برگزار می شود. متاسفانه این آزمون در ایران برگزار نمی شود. مرحله 1 و 2 این آزمون در کشورهای مختلفی برگزار می شود ولی مرحله 3 و 4 آن فقط در آمریکا برگزار می شود. مراحل امتحان USMLE به صورت خلاصه در جدول زیر مشاهده می کنید.

STEP 1 STEP 2-CK STEP 2-CS STEP 3
8 ساعت در یک روز 9 ساعت در یک روز 8 ساعت در یک روز 2 روز
7 مرحله یک ساعته 8 مرحله یک ساعته سیستم امتیازدهی به صورت «گذرانده و مردود» بوده روز اول: آزمون 7 ساعتهروز دوم: آزمون 9 ساعته
هر مرحله 46 سوال دارد(322 سوال) هر مرحله 44 سوال دارد (352 سوال) روز اول: 6 مرحله یک ساعتهروز دوم: 6 قسمت 45 دقیقه ای
سوالات چند گزینه ای سوالات چند گزینه ای روز اول: هر مرحله 44 سوال (264 سوال)روز دوم: 198 سوال
حداقل امتیاز برای قبولی ۱۹۲ امتیاز حداقل امتیاز برای قبولی ۲۲۰ امتیاز فرد باید به ۱۲ بیمار سرکشی کند. حداقل امتیاز برای قبولی ۱۹۶ امتیاز

 

(STEP 1 (USMLE

مرحله اول از آزمون USMLE در یک روز و  به مدت ۸ ساعت برگزار می شود. این آزمون به صورت آنلاین و سوالات چند گزینه ای می باشد. این مرحله به صورت ۷ بخش یک ساعتی است که هر بخش شامل ۴۶ سوال و در مجموع ۳۲۲ سوال می باشد. در مدت آزمون شرکت کنندگان می توانند یک ساعت استراحت کنند. شرکت کنندگان فقط در زمان مشخص‌شده برای بخش مجاز هستند که پاسخ‌ پرسش‌های همان بخش را تغییر‌داده یا اصلاح کنند و پس از وارد شدن به مرحله بعدی دیگر قادر به بازگشت به مرحله قبلی را ندارند.

حداقل امتیازی که باید در این مرحله کسب شود ۱۹۲ است. در صورتی که شرکت کننده ای رد شود باید مجددا در آزمون شرکت کند. نتایج این مرحله سه الی چهار هفته پس از آمون اعلام می شود. هر شرکت کننده در سال حداکثر ۳ مرتبه می تواند در این آزمون شرکت کند. در این مرحله به سنجش اصول علمی پایه مثل آناتومی، علوم رفتاری، بیوشیمی، میکروبیولوژی، پاتولوژی، فارماکولوژی و فیزیولوژی پرداخته ‌خواهد شد. در واقع هدف از این بخش ارزیابی درک شرکت‌کننده از مفاهیم مهم و استفاده از علوم پایه در حیطه پزشکی است.

منابع آزمون usmle

(STEP 2-CK (USMLE

مرحله دوم از امتحان USMLE در یک روز و به مدت ۹ ساعت برگزار می شود. این آزمون مشابه مرحله اول به صورت آنلاین و سوالات چند گزینه ای می باشد. این مرحله از امتحان USMLE به صورت ۸ بخش یک ساعتی است که هر بخش شامل ۴۴ سوال و در مجموع ۳۵۲ سوال می شود. زمان استراحت در این مرحله نیز مشابه مرحله اول یک ساعت استراحت می باشد و درصورت گذر از یک بخش نمیتوان مجدد به آن بازگشت. هزینه این مرحله از آزمون سالانه در حال تغییر می باشد. حداقل امتیاز برای قبولی در این مرحله ۲۲۰ امتیاز است.

هدف از این مرحله سنجش توانمندی شرکت کنندگان در به کارگیری دانش و مهارت پزشکی و درک علوم بالینی برای تامین سلامت بیمار می باشد.محتوای آزمون شامل دو بخش اولیه وظایف پزشکی و طبقه‌بندی بیماری‌ها است. موضوعات مـورد‌پرسش در این مرحله شامل دروس داخلی، زنان و زایمان، اطفال، خدمات پیشگیری، روانپزشکی وجراحی است.

(STEP 2-CS (USMLE

این مرحله یکی از سخت ترین مراحل امتحان USMLE می باشد. این مرحله از آزمون طی ۸ ساعت در یک روز برگزار می شود. در این مرحله شرکت کنندگان باید به معاینه بیماران آموزش دیده بپردازند و بر اساس تاریخچه پزشکی آنها، جمع آوری اطلاعات از بیماران و انجام آزمایشات پرشکی موردنیاز بیماری وی را تشخیص داده و بهترین راه برای درمان را پیشنهاد کنند. این مرحله به صورت گذرانده یا مردود امتیاز دهی می شود. شرکت‌کنندگان باید سه مرحله‌ی مهارت در صحبت به زبان انگلیسی و انتقال مفاهیم به بیمار‌، عملکرد یکپارچه در مواجهه با بیمار و مهارت‌های ارتباطی و میان فردی را با موفقیت بگذرانند تا در انتها نتیجه خوبی کسب کنند. ناگفته نماند که هر شرکت کننده باید به ۱۲ بیمار رسیدگی کند.

کتاب آزمون usmle

(STEP 3 (USMLE

این مرحله از آزمون در دو روز و به صورت آنلاین برگزار می شود. آزمون روز اول ۷ ساعت است که شامل ۶ بخش یک ساعته می باشد. شرکت کننده در هر بخش باید به ۴۴ سوال و درکل ۲۶۴ سوال پاسخ دهد. محتوای سوالات شامل استفاده از علوم پایه، درک اطلاعات آماری، بیماری‌های واگیر و سلامت جمعی، استفاده از علوم اجتماعی نظیر مهارت‌های ارتباطی و میان فردی، اخلاق پزشکی و امنیت بیمار می‌شود. آزمون روز دوم به دو بخش تقسیم می شود: سوالات چند گزینه ای و شبیه سازی مراقبت از بیمار.

بخش اول روز دوم یک آزمون ۹ ساعته دارد که در ۶ قسمت برگزار می شود. هر قسمت ۴۵ دقیقه زمان و در کل ۱۹۸ سوال دارد. محتوای آزمون شامل ارزیابی دانش تشخیص و مدیریت بیماری، حفظ سلامت و غربالگری و تصمیمات پزشکی است. بخش دوم ابتدا شرکت کنندگان یک آموزش اجباری درباره نحوه کار با سیستم کامپیوتر برای بررسی موردهای شبیه سازی شده را سپری می کنند. پس از آن باید به 13 مورد شبیه سازی شده رسیدگی کنند که هر مورد ۱۰ الی ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد. این موردها شامل موارد مربوط به سیستم ایمنی، سیستم خون و لنف‌ها، سلامت رفتاری، سیستم عصبی، پوست و بافت‌های زیرین، سیستم ماهیچه‌ای و موارد دیگر می‌شود. در واقع روز دوم توانایی شرکت کننده ها در مدیریت بیمار سنجیده می شود. حداقل امتیاز برای قبول شدن در این مرحله ۱۹۶امتیاز است.

مراحل امتحان USMLE
آزمون USMLE یکی از آزمون های معتبر برای دانشجویان پزشکی و پزشکان عمومی می‌باشد. این آزمون جهت دریافت مجوز پزشکی در ایالات متحده می‌باشد. هدف از این آزمون سنجش توانایی،...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آزمون USMLE چیست ؟
آزمون ها
آزمون USMLE چیست ؟
اگر قصد دارید به کشور آمریکا مهاجرت کنید و در آنجا مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شوید یا کار طبابت را انجام دهید، حتما باید ثبت نام آزمون USMLE...
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
آزمون ها
آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟
با گسترش و شیوع ویروس کرونا، برگزاری بسیاری از آزمون‌های حضوری کنسل شد. آزمون آیلتس هم که یکی از آزمون‌های مهم و بین المللی برای سنجش تسلط افراد به زبان...
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آزمون ها
آزمون تومر؛ آزمون‌‌ های بین‌‌ المللی زبان ترکی استانبولی
آیا می‌دانستید که برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه و تحصیل در آنجا نیز، باید در آزمون‌ های بین‌ المللی زبان ترکی استانبولی شرکت و رتبه ایده‌آل آن را کسب کنید؟ آیا...