اکانت های خارجی

اسپاتیفای چیست و چگونه کار می‌کند؟

اسپاتیفای چیست و چگونه کار می‌کند؟

اگر اهل دنیای موسیقی هستید، حتما می‌دانید که اپلیکیشن جذاب اسپاتیفای چیست و چگونه کار می‌کند! اسپاتیفای (spotify) بزرگترین سرویس پخش موسیقی است که دسترسی به میلیون‌ها آهنگ، ویدئو و پادکست از هنرمندان ایرانی و خارجی را فراهم کرده است. این سرویس از محبوب‌ترین ارائه دهندگان خدمات موسیقی در دنیاست که تا دسامبر ۲۰۲۲، توجه بیش از ۴۸۹ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۲۵۰ میلیون کاربر اشتراکی را به خود جلب کرده است! این اپلیکیشن هم مثل سایر برنامه‌ها، دارای نسخه رایگان و پرمیوم (پولی) است و در ویندوز، لینوکس، ios، اندروید و حتی در وبسایت خود هم سرویس‌های جذابی را ارائه داده است. برای لذت بردن از دنیای موسیقی اسپاتیفای، فقط کافیست حساب کاربری خود را از طریق ایمیل یا اتصال از طریق فیسبوک، به‌طور رایگان ایجاد کرده و از پلی لیست‌های بی‌شمار آن لذت ببرید. می‌پرسید چگونه؟ با ما همراه باشید!
در این مطلب با صفر تا صد اسپاتیفای، مزیت‌ها، آموزش ساخت حساب، نحوه خرید اکانت اسپاتیفای و سایر موارد مهم دیگری که باید در مورد این سرویس بدانید، آشنا خواهیم شد!

برنامه اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای (spotify)، یکی از سرویس‌های محبوب و پرطرفدار پخش موسیقی در سراسر دنیاست که با استفاده از آن می‌توانید به میلیون‌ها آهنگ، پادکست، ویدئو و… به زبان‌های مختلف و حتی زبان فارسی دسترسی داشته باشید. با ساخت اکانت در این پلتفرم، می‌توانید جذاب‌ترین و جدیدترین موزیک‌های ایرانی و خارجی را در پلی‌لیست‌های مختلف پیدا کرده و از گوش دادن به آن‌ها لذت ببرید. حتی می‌توانید پلی‌لیست مخصوص خود را ساخته و موزیک‌های موردعلاقه‌تان را در آن اضافه کنید! به عنوان یک ویژگی کاربردی، اسپاتیفای امکان امتیازدهی هر فایل موسیقی و یا حتی پلی‌لیست را دارد که از همین راه می‌توانید موزیک‌هایی که توسط افراد زیادی پسندیده شده‌اند را پیدا کنید و یا حتی موزیک‌های محبوب خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. در این شبکه می‌توانید هنرمندان محبوب خود را دنبال کرده و زودتر از همیشه، جدیدترین موسیقی‌های آن‌ها را دریافت کنید. همچنین، با لایک کردن موسیقی‌های موردعلاقه خود، اسپاتیفای سلیقه شما را شناسایی کرده و بر اساس آن، فایل‌های موسیقی بسیاری را به شما پیشنهاد می‌کند. بطورکلی، با در نظر گرفتن تجربه کاربران و امکانات این پلتفرم، به راحتی می‌توان گفت که اسپاتیفای یک سرویس‌دهنده حرفه‌ایست که تجربه جذاب‌تری از گوش دادن به موسیقی را برای کاربران خود رقم میرند!

همانطورکه به آن اشاره شد، اسپاتیفای دارای دو نوع اکانت رایگان و پولی است که علاوه‌بر امکانات جذاب خود در نسخه رایگان، قابلیت‌ها و مزایای ویژه‌تری را برای کاربران پرمیوم ارائه داده است. این شبکه، با ارائه گیفت کارت اسپاتیفای، امکان پرداخت هزینه اکانت پرمیوم خود را بدون نیاز به هیچ حساب ارزی یا کارت اعتباری بین‌المللی فراهم کرده است.

برنامه اسپاتیفای چیست

علاوه‌بر امکانات و مزایای اسپاتیفای برای کاربران، این پلتفرم توانسته است کمک ویژه‌ای برای حفظ حقوق خوانندگان و ناشران موسیقی باشد! درواقع، در دنیای اینترنتی امروز، رعایت نشدن قانون کپی رایت در بسیاری از وبسایت‌ها و دانلود غیرمجاز فایل‌های موسیقی، زیان بسیاری به صنعت موسیقی و هنرمندان وارد کرده است؛ به همین علت، نیاز به روش‌های بهتری برای ارائه‌ی موسیقی احساس می‌شد تا هم جلوی سرقت ادبی و اینترنتی گرفته شود و هم کاربران تجربه بهتری داشته باشند.

مزایای استفاده از اسپاتیفای spotify

  • دسترسی نامحدود به جدیدترین آهنگ‌ها
  • انتخاب نامحدود آهنگ‌ها و آلبوم‌ها
  • عدم وجود تبلیغات آزار دهنده (در نسخه پرمیوم)
  • لذت بردن از بهترین کیفیت پخش موسیقی
  • امکان تنظیم کیفیت آهنگ به 3 حالت کیفیت عادی (64 کیلوبایت بر ثانیه)، کیفیت بالا (160 کیلوبایت بر ثانیه) و کیفیت خیلی بالا (320 کیلوبایت بر ثانیه)
  • پخش موسیقی به صورت آفلاین

انواع اکانت اسپاتیفای و ویژگی‌ های آن‌ها

اگر می‌خواهید از spotify استفاده کنید و غرق در دنیای موسیقی شوید، اول از همه، باید یک اکانت اسپاتیفای بسازید. دو نوع اکانت اسپاتیفای وجود دارد؛ پولی و رایگان! در نسخه رایگان اسپاتیفای تمام ویژگی‌های اساسی این پلتفرم برای کاربران ارائه شده است، اما در نسخه پریمیوم آن طبیعتا امکانات و مزایای بیشتری لحاظ شده است که تجربه بهتری از گوش دادن به موسیقی را برای کاربران ایجاد می‌کند. در ادامه ویژگی‌های هر یک از این اکانت‌ها را مطالعه کنید و تصمیم بگیرید کدامیک از آن‌ها برای شما کاربردی‌تر خواهد بود.

اکانت اسپاتیفای رایگان

در نسخه رایگان اسپاتیفای می‌توان از امکاناتی مثل پیدا کردن و شنیدن میلیون‌ها موزیک‌ و پلی‌لیست‌های مختلف، دریافت موسیقی‌های جدید، ساخت و اشتراک گذاری پلی‌لیست‌های موردعلاقه و… استفاده کنید. طبیعتا امکانات اکانت رایگان spotify نسبت به نسخه پولی آن کمتر است. مثلا در نسخه رایگان اسپاتیفای تنها می‌توانید 6 آهنگ را در ساعت رد کنید و این یعنی اگر در حال شنیدن یک پلی‌لیستی هستید که از آهنگ‌های آن لذت نمی‌برید، باید کمی حوصله به خرج دهید و حواستان باشد که تنها 6 فرصت دارید تا آهنگ بعدی، باب میلتان باشد! در ضمن در نسخه رایگان اسپاتیفای، اهنگ‌ها در حالت بهم ریخته پخش می‌شوند، پخش تبلیغات در بین موزیک‌ها رایج است، امکان دانلود و پخش موزیک به صورت آفلاین وجود ندارد و یا حتی کیفیت پخش موسیقی در پایین‌ترین حد خود یعنی 128 قرار دارد؛ در حالی‌که در اکانت پرمیوم اسپاتیفای با چنین محدودیت‌هایی روبه‌رو نیستید!

اکانت پرمیوم اسپاتیفای (Spotify)

اسپاتیفای پرمیوم، اشتراک پولی سرویس پخش موسیقی Spotify است که دارای ویژگی‌ها و امکانات بیشتری نسبت به نسخه رایگان آن دارد. با خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم، به صورت نامحدود می توانید به موسیقی ها و پلی لیست های این پلترفم دسترسی داشته باشید. در نسخه پرمیوم اسپاتیفای، تمام محدودیت های نسخه رایگان ان برطرف شده است و کاربران می توانند حتی در حال آفلاین هم روی 5 ذستگاه مختلف به موزیک های موردعلاقه خود گوش دهند و یا آنها را دانلود کنند. همچنین در این نسخه، هیچ تبلیغاتی در کار نخواهد بود، بالاترین کیفیت موسیقی را دریافت می‌کنید و Skip بی‌نهایت نیز برای شما فراهم شده است؛ به همین دلیل است که اکثر کاربران، خرید اکانت اسپاتیفای پرمیوم را ترجیح می‌دهند!

اکانت پرمیوم اسپاتیفای شامل 4 نوع Student ،Duo ،Family و Individual است که هر یک ویژگی‌های جالبی را برای کاربران خود ارائه داده است.

  • اکانت Individual ( تک کاربره): این اکانت تک کاربره است و شما می‌توانید تنها به صورت یک نفره به موزیک گوش دهید.
  • اکانت  Student( دانش آموزی): اگر دانشجو یا دانش‌آموز هستید، می‌توانید اکانت Student را تهیه کنید که هزینه آن نسبت به سایر اشتراک‌ها، ارزان‌تر است.
  • اکانت Duo ( دو نفره): این اشتراک برای کسانیست که قصد دارند به صورت دو نفره از اکانت اسپاتیفای استفاده کنند.
  • اکانت Family ( خانوادگی): یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین اکانت‌های اسپاتیفای در ایران، اکانت فمیلی است که توسط یک owner خریداری و بین دیگران مثلا خانواده و یا دوستانتان پخش می‌شود.

قیمت اکانت پرمیوم اسپاتیفای

در نظر داشته باشید که قیمت هر یک از اشتراک های اسپاتیفای قابل تغییر است؛ برای اطلاع دقیق از هزینه هر اشتراک، وبسایت اسپاتیفای را چک کنید.

  • اکانت Individual ماهانه 9.99 دلار
  • اکانت Studentماهانه 4.99 دلار
  • اکانت Duo ماهانه 12.99 دلار
  • اکانت Family ماهانه 15.99 دلار

اسپاتیفای مود شده چیست؟

منظور از اسپاتیفای مود شده چیست؟ وقتی باید سراغ نسخه‌های مود شده اسپاتیفای برویم که قصد داریم از برخی از امکانات نسخه پرمیوم اسپاتیفای به صورت رایگان استفاده کنیم! همانطورکه گفتیم نسخه رایگان اسپاتیفای قابلیت‌های چندانی ندارد به همین علت در بسیاری از مواقع باید سراغ نسخه پرمیوم این برنامه برویم. نسخه‌های اسپاتیفای مود شده برخی از قابلیت‌های اسپاتیفای پرمیوم را به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد.   

تفاوت نسخه رایگان و پرمیوم spotify چیست؟

در بخش قبلی، تا حدودی با تفاوت‌های نسخه رایگان و پرمیوم اسپاتیفای آشنا شدیم؛ در این قسمت، به سادگی می‌توانید نسخه رایگان و پولی اسپاتیفای را با یکدیگر مقایسه کنید. 

نسخه رایگان اسپاتیفای

نسخه پرمیوم اسپاتیفای

تنها اجازه رد کردن 6 موزیک در هر ساعت را دارید.

با چنین محدودیتی رو به رو نمی‌شوید.

بالاترین کیفیت صوت 160 kbps است.

می‌توانید به میزان دلخواه کیفیت پخش موزیک را تغییر دهید.

اجازه ورود به پلی‌لیست‌ها را دارید اما این آهنگ‌ها به صورت رندوم پخش می‌شوند.

در پلی لیست‌های روزانه و میکس، امکان به ترتیب گوش دادن موزیک‌ها وجود دارد.

پخش پیام‌های تبلیغاتی که منجر به وقفه در پخش آهنگ می‌شود.

هیچگونه پیام تبلیغاتی پخش نمی‌شود.

کدهای اسپاتیفای چیست؟

حتما تابه حال برایتان پیش آمده است که از شنیدن یک موسیقی جدید به اندازه‌ای خوشتان آمده که تصمیم گرفتید، موزیک را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. اسپاتیفای هم از طریق کدهای اسپاتیفای این امکان را برایتان فراهم‌کرده است! برای اینکار تنها کافیست برای یک موزیک، آلبوم و یا پلی لیست کدهای منحصر به فرد ایجاد کنید و سپس از دوستانتان بخواهید تا کد را اسکن کند. همچنین قابلیت اسپاتیفای کدز بر روی هردو سیستم عامل اندروید و آیفون قابل استفاده است.

برای استفاده از کدهای اسپاتیفای، موزیک و یا پلی‌لیستی که قصد اشتراک‌گذاری آن را دارید، انتخاب کنید و روی سه نقطه کنار صفحه ضربه بزنید. در اینجا یک پاپ آپ پنجره برایتان باز می‌شود که روی آن جلد آلبوم و یا موزیک مدنظرتان وجود دارد که در زیر آن یک کد قرار گرفته است. برای بزرگنمایی روی کد نگه دارید تا شخص دیگر بتواند کد را اسکن کند.

البته کدهای spotify تنها راه اشتراک‌گذاری موسیقی با دیگران نیست؛ شما می‌توانید از طریق سه نقطه بالای آهنگ یا آلبوم، لینک موزیک را در برخی از پلتفرم‌ها مانند فیس بوک، اسکایپ و توییتر با دیگران به اشتراک بگذارید.

اشتراک اسپاتیفای چیست

اسپاتیفای چگونه کار میکند؟

برای ورود به این برنامه ابتدا یک حساب‌کاربری در سایت اسپاتیفای بسازید و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس نوع اشتراک خود را انتخاب کنید؛ که توصیه ما خرید اشتراک پرمیوم اسپاتیفای است. حالا تنها کافیست اپلیکیشن اسپاتیفای را برای هر یک از دیوایس‌های خود دانلود و نصب کنید. در حال حاضر نسخه‌های وب، آیپد/ آیفون و گوشی‌های اندروید برای آن وجود دارد. بسیار خب به دنیای موسیقی اسپاتیفای خوش امدید!

هنگامیکه وارد اپلیکیشن spotify یا سایت اسپاتیفای می‌شوید، در صفحه ابتدایی لیستی از آهنگ‌ها و هنرپیشه‌های پیشنهادی، آهنگ‌های محبوب و… را مشاهده می‌کنید که می‌توانید از بخشی که باب میلتان است، گشت‌و‌گذار در اسپاتیفای را شروع کنید. در سمت چپ این برنامه لیست مربوط به کتابخانه، پخش موبایل، آلبوم‌ها، دانلودهای موبایل، هنرمندان، رادیو و… قرار دارد. همچنین از بخش جستجو می‌توانید نام دوستانتان را جستجو کنید و موزیک‌های مورد علاقه‌تان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

نحوه همکاری اسپاتیفای با هنرمندان و پرداخت به آن ها چگونه است؟

گاها ممکن است برخی از خواننده‌های محبوب در اسپاتیفای از شما دعوت کنند تا موزیک‌های او را در این پلتفرم گوش دهید. اما دلیل اینکار چیست؟ تا الآن شما تنها با یک قابلیت مهم اسپاتیفای آشنا شدید، درحالیکه اسپاتیفای سالهاست فراتر از یک پخش‌کننده موسیقی آنلاین عمل می‌کند. در واقع هنرمندان می‌توانند از طریق آمارهای اسپاتیفای متوجه شوند که مخاطبین آن‌ها نسبت به سبک و فعالیت‌هایشان چه میزان علاقه دارند و در راستای بهبود کیفیت کار خود از این آمار استفاده کنند. بنابراین اسپاتیفای یک اپلیکیشن ساده نیست و افراد زیادی توانسته‌اند به وسیله این نرم افزار درآمد کسب کنند.

spotify به ازای هر موزیکی که شما در این پلتفرم دانلود می‌کنید، به خواننده و صاحب اثر پول پرداخت می‌کند! درضمن به ازای تعداد پخش یک موزیک، هزینه‌ای جدا به حساب صاحب اثر واریز می‌شود. از طرف دیگر قانونی هم وجود دارد که براساس آن باتوجه به تعداد موزیک‌هایی که در یک دوره زمانی مشخص شنیده می‌شود، مبلغی میان هنرمندان و مدیران تقسیم می‌شود. اگر یک هنرمند تازه‌کار هستید، توصیه می‌کنیم در اسپاتیفای ثبت نام کنید و یک صفحه برای خود بسازید. سپس موزیک‌هایتان را در این پلتفرم به اشتراک بگذارید تا هم درآمد کسب کنید و هم افراد بیشتری با هنر شما آشنا شوند.

کسب درآمد دلاری از این طریق، نه‌تنها برای هنرمندان، بلکه برای شما هم امکان‌پذیر است! می‌پرسید چگونه؟! مقاله کسب درآمد از اسپاتیفای را از دست ندهید!

ساخت اکانت اسپاتیفای فقط در چند مرحله!

در این بخش به آموزش ساخت اکانت رایگان اسپاتیفای به صورت مرحله به مرحله می‌پردازیم. بعد از ساخت اکانت رایگان اسپاتیفای، اگر مایل به فعالسازی امکانات ویژه این سرویس هستید، باید نسبت به خرید نسخه پرمیوم اسپاتیفای اقدام کنید. یکی از نکات مثبت اسپاتیفای این است که بر روی تمامی پلتفرم‌های قابل استفاده کاربران مثل کامپیوتر و لپ‌تاپ (ویندوز و مک mac)، گوشی موبایل (سیستم‌عامل اندروید و ios) و حتی بر روی کنسول‌های بازی مثل پلی‌استیشن هم قابل اجراست و به راحتی می‌توانید از اکانت خود بر روی تمامی این پلتفرم‌ها و یا حتی در نسخه وب آن استفاده کنید. بطورکلی نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای در گوشی، وبسایت و… تفاوت چندانی ندارد و ماهیت آن یکسان است. در ادامه با آموزش تصویری نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای همراه ما باشید:

زمان مورد نیاز: 5 دقیقه

آموزش تصویری مراحل ساخت اکانت اسپاتیفای spotify

  1. مرحله اول

    در مرحله اول لازم است تا اسپاتیفای را برای هریک از پلتفرم‌های موردنظر خود از سایت رسمی اسپاتیفای و یا حتی از گوگل‌پلی دانلود کنید.

  2. مرحله دوم

    مثل تمام اکانت‌ها، برای ساخت حساب کاربری در یک پلتفرم، در بالای صفحه سایت یا در گزینه‌های اپ، روی گزینه create account یا sign in کلیک کنید. در این قسمت ایمیل خود را وارد کرده و روی گزینه Next کلیک کنید.
    نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای مرحله 2

  3. مرحله سوم

    در این قسمت، یک پسورد قدرتمند شامل حروف، عدد یا کارکترهای خاص انتخاب کنید که طول آن حداقل 10 کاراکتر باشد. با رعایت این 3 پارامتر، 3 تیک سبز رنگ همانند تصویر زیر دریافت خواهید کرد. برای ادامه، روی دکمه Next کلیک کنید.
    نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای مرحله 3

  4. مرحله چهارم

    در این مرحله، وقت آن است که خود را برای اسپاتیفای معرفی کنید! البته این معرفی تنها شامل نام، تاریخ تولد و جنسیت شما خواهد بود!
    نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای مرحله 4

  5. مرحله پنجم

    به مرحله تایید قوانین اسپاتیفای رسیدیم! در این قسمت دو گزینه وجود دارد که در تجربه کاربری شما از اسپاتیفای تاحدودی تاثیرگذار خواهد بود. گزینه اول، بیانگر این است که ” ترجیح می‌دهید پیام‌های بازاریابی از Spotify دریافت نکنید” و گزینه دوم به معنای “اجازه اشتراک‌گذاری اطلاعات ثبت نام شما با ارائه دهندگان محتوای Spotify با اهداف بازاریابی است”. می‌توانید تیک تایید هر یک از این گزینه‌ها را فعال کرده و پس از مطالعه شرایط و قوانین اسپاتیفای، روی گزینه sing up کلیک کنید.
    نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای مرحله 5

  6. مرحله ششم

    مثل همیشه ثابت کنید که ربات نیستید و روی دکمه Continue کلیک کنید.
    نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای مرحله 6

  7. مرحله آخر

    ساخت اکانت اسپاتیفای شما با موفقیت انجام شد! در این قسمت میتوانید محیط اسپاتیفای را مشاهده کرده و از ویژگی‌ها و امکاناتی که در اختیار شما میگذارد، از دنیای موزیک لذت ببرید!
    نحوه ساخت اکانت اسپاتیفای مرحله 7

مشکل ثبت نام اسپاتیفای چیست؟

هنگامیکه در حال ثبت‌نام در اسپاتیفای هستید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که ما در ادامه مهمترین راهکارهای رفع مشکل ثبت نام اسپاتیفای را بیان می‌کنیم.

  • وارد وب شوید و از این طریق اقدام به ثبت‌نام کنید. در نتیجه اپلیکیشن اسپاتیفای بدون هیچ مشکلی دانلود می‌شود.
  • حواستان به ورژن برنامه باشد؛ همیشه آخرین نسخه نرم افزار اسپاتیفای را دانلود کنید.
  • اگر سیستم عامل گوشی‌تان نیاز به بروزرسانی دارد، حتما این کار را انجام دهید.
  • دقت کنید که برای دانلود نرم افزار اسپاتیفای باید حداقل 250 مگابایت حافظه داشته باشید.
  • اگر از نسخه دسکتاپ استفاده می‌کنید، ممکن است فایروال سیستم مشکل ایجاد کند.
  • اگر چندین برنامه را بایکدیگر باز می‌کنید، به علت سنگین شدن RAM گوشی احتمالا هنگام ورود به اسپاتیفای با خطا روبه‌رو شوید. پس اول برنامه های اضافی را ببندید و دوباره وارد اسپاتیفای شوید.

اگر هنوز هم برای ورود به اسپاتیفای مشکل دارید، آخرین راهکار این است که نرم افزار اسپاتیفای را حذف و مجددا نصب کنید. اگر تجربه دیگری در خصوص رفع مشکل ثبت نام در اسپاتیفای را دارید، حتما در کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

اگر تابه حال، هنگام استفاده از اکانت اسپاتیفای خود با خطایی روبرو شده اید، مقاله حل مشکل خطای اتصال اسپاتیفای را مطالعه کنید!

نحوه پاک کردن حساب اسپاتیفای

نحوه پاک کردن حساب اسپاتیفای چگونه است؟ البته توصیه می‌کنیم این اپلیکیشن کاربردی را حذف نکنید و اگر دغدغه هزینه اشتراک حساب پرمیوم آن را دارید، خب سراغ نسخه رایگان بروید. اما اگر هنوز هم قصد پاک‌کردن حساب اسپاتیفای را دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از طریق وب سایت اسپاتیفای وارد صفحه پشتیبانی این برنامه شوید
  • نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید
  • در صفحه جدید، احتمالا گزینه حذف اکانت (Close Account) را خواهد دید.تنها کافیست روی این لینک کلیک کنید تا حساب‌تان برای همیشه حذف شود
  • اگر بعد از لاگین شدن به حساب‌تان، گزینه حذف اکانت وجود نداشت، حساب خود را تحت عنوان category انتخاب کنید
  • از میان گزینه‌های پیش‌رو، روی گزینه “I want to close my Spotify account permanently” کلیک کنید
  • در نهایت باید درخواست خودتان را دوباره تایید کنید تا حذف اکانت با موفقیت انجام شود

قابلیت اتصال بلوتوث اسپاتیفای

منظور از قابلیت اتصال بلوتوث اسپاتیفای این است که شما می‌توانید گوشی همراه خود را به تعداد زیادی دستگاه‌های بلوتوث مانند گیرنده‌های صوتی خانگی، اسپیکرهای متصل به دستگاه، هدفون‌های بلوتوث و یا دستگاه پخش صوت ماشین متصل کنید و محتوای خود را از این طریق پخش کنید.

Spotify Connect چیست؟

 بوسیله Spotify Connect می‌توانید موسیقی را از طریق دستگاه‌های مختلف متصل به وای فای مانند اسپیکرهای وای فای، رایانه شخصی و… گوش دهید. اسپاتیفای کانکت یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های عالی اسپاتیفای است؛ چراکه می‌توانید با دستگاه‌های بیشتر و در مکان‌های بیشتری به راحتی گوش خود را به موسیقی بسپارید و همچنین پخش موسیقی در حساب اسپاتیفای خود را کنترل کنید. به طور مثال اگر گوشی همراه خود را از طریق Spotify Connect  به اسپیکرهای یک سالن وصل کنید، می‌توانید از گوشی خود به عنوان یک کنترل‌کننده از راه دور استفاده  نمایید؛ مثلا صدا را تنظیم کنید، آهنگ را تغییر دهید و… .

چطور دوستان خود را در اسپاتیفای پیدا کنیم؟

اگر در هنگام ثبت نام در اسپاتیفای از حساب فیس‌بوک استفاده کنید و یا بعد از ثبت‌نام، حساب فیس بوک‌تان را به اسپاتیفای متصل نمایید، به راحتی می‌توانید دوستان خود را پیدا کنید و ببینید چه آهنگ‌هایی را دنبال می‌کنند. این فید فعالیت را می‌توانید در سمت چپ نرم افزار اسپاتیفای در دسکتاپ ببینید.

از طرف دیگر در اسپاتیفای قابلیت جستجو وجود دارد، پس از طریق تنظیمات وارد پروفایل خود شوید و گزینه Find Friends را انتخاب کنید. این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا دوستان خود را پیدا کنید و بتوانید دوستان و هنرمندان بیشتری را پیدا و دنبال نمایید.

اگر حساب فیس بوک ندارید و یا نمی‌خواهید آن را به اسپاتیفای متصل کنید، باز هم راهکاری برای یافتن دوستان خود در اسپاتیفای وجود دارد که البته ممکن است این کار کمی دشوار باشد.  

خود اسپاتیفای گفته در چنین شرایطی بهترین روش این است که سراغ کادر جستجو کلاینت در دسکتاپ بروید و از فرمت spotify:user:USERNAME استفاده کنید. دقیقا همین عبارت را کپی کنید و به جای USERNAME نام فردی که به دنبال آن هستید، وارد کنید. 

اگر بازهم به مشکل خوردید، از دوست خود بخواهید لینک پروفایل خود را مستقیما کپی و برای شما ارسال کند. همچنین از او بپرسید امکان اشتراک‌گذاری یکی از پلی لیست‌های خود را با شما دارد یانه. اگر دوست‌تان برای خود یک پلی لیست درست کرده باشد، نام کاربردی او به صورت عدد در URL نمایش داده می‌شود.

مانند: https://open.spotify.com/user/1149074494/playlist/0sBC03hIa7vrUSUeX8S8KY

حالا از این عدد می‌توانید برای یافتن دوست خود استفاده کنید و یا روی اسم دوست خود در پلی لیست ضربه بزنید تا بتوانید او را دنبال کنید.

دنیای پلی لیست های اسپاتیفای

دنیای پلی لیست های اسپاتیفای

در اینجا قصد داریم در مورد دنیای جذاب پلی لیست‌های اسپاتیفای صحبت کنیم. چقدر با این موضوع آشنا هستید؟ شما می‌توانید به سادگی برای خود چندین پلی لیست ایجاد کنید. برای اینکار تنها کافیست روی هر آهنگ در دسکتاپ راست کلیک کنید و یا روی سه نقطه در نرم افزار اسپاتیفای ضربه بزنید و گزینه Add to Playlist را انتخاب کنید. به همین صورت می‌توانید تمامی آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را به پلی‌لیست اضافه کنید و از شنیدن آنها لذت ببرید. هنگامیکه شروع به ساخت پلی‌لیست کنید، می‌توانید پلی‌لیست دوستانتان را هم دنبال کنید. اسپاتیفای یک نرم افزار هوشمند است؛ هرچقدر در این نرم افزار بیشتر به موسیقی گوش دهید، اسپاتیفای هم بیشتر متوجه طبع و سلیقه موسیقی شما می‌شود و در آینده موزیک‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد که به علایق شما نزدیک است.

مثلا هنگامیکه وارد اپلیکیشن اسپاتیفای میشوید، Discover اسپاتیفای براساس آخرین موسیقی‌هایی که شنیدید، قطعه‌های جدیدی را به شما پیشنهاد می‌دهد که این پیشنهادها شبیه موسیقی‌های هنرمندانی است که شما بیشتر به آن گوش می‌دهید.

همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های اسپاتیفای، Discover Weekly است. اسپاتیفای دوشنبه هرهفته این پلی لیست را به صورت خودکار آپدیت می‌کند که در بردارنده موسیقی‌هایی است که اخیرا آن‌ها را گوش داده‌اید.

Release Radar هم یک پلی لیست منتخب از موزیک‌های جدید خواننده‌هایی است که آنها را فالو دارید. همچنین جالب است بدانید اگر موزیسینی را در اسپاتیفای فالو کنید و او یک موزیک جدید در اسپاتیفای منتشر کند، این نرم افزار به شما اطلاع می‌دهد. اگر از موبایل برای شنیدن موزیک در اسپاتیفای استفاده می‌کنید، می‌توانید به پلی‌لیست (‌Your Daily Mixes)  هم در بخش آرشیوها گوش دهید. در این پلی لیست منتخبی از سایر پلی لیست‌های دیگر وجود دارد.

اگر می‌خواهید موسیقی جدیدی پیدا کنید، روی منوی سه نقطه ضربه بزنید و گزینه Go to Playlist Radio را انتخاب کنید تا وارد ایستگاه رادیویی شوید که براساس محتویات پلی‌لیست اصلی، منتخبی از آهنگ‌ها را پخش می‌کند.

کیفیت های پخش موسیقی در اسپاتیفای!

اسپاتیفای این اجازه را به شما می‌دهد تا موسیقی را با چهار سطح کیفیت مختلف گوش دهید. همه موسیقی‌ها در فرمت Ogg Vorbis اجرا می‌شود و برای هر سطح کیفیت از بیت‌ریزهای زیر استفاده می‌شود:

  • کیفیت پایین: 24 کیلو بایت در ثانیه
  • کیفیت معمولی: 96 کیلو بایت در ثانیه
  • کیفیت بالا: 160 کیلو بایت در ثانیه
  • کیفیت خیلی بالا: 320 کیلو بایت در ثانیه

درنظر داشته باشید که هرچقدر سطح کیفیت بالاتری را انتخاب کنید، طبیعتا حجم اینترنت بیشتری راهم مصرف می‌کند. در ضمن کیفیت خیلی بالا تنها برای کاربرانی در دسترس است که صاحب حساب پرمیوم اسپاتیفای هستند.  

اسپاتیفای چقدر اینترنت مصرف می‌کند؟

کیفیت پخش موسیقی

حجم مصرف اینترنت در ساعت

کیفیت پایین

10.8 مگابایت

کیفیت معمولی

43.2 مگابایت

کیفیت بالا

72 مگابایت

کیفیت خیلی بالا

144 مگابایت

پادکست (موبایل)

43.2 مگابایت

استفاده از spotify در ایران

متاسفانه ایرانی‌ها به دلیل محدودیت و تحریم‌ها امکان استفاده مستقیم از اسپاتیفای را ندارند و به همین علت مجبوریم به روشی‌هایی مانند تغییر آی پی یا تغییر dns و استفاده از فیلترشکن‌ها روی بیاوریم. از طرف دیگر همانطور که بررسی کردیم، نسخه رایگان اسپاتیفای محدودیت‌های زیادی دارد و به همین علت بسیاری از طرفداران موسیقی ترجیح می‌دهند، نسخه پرمیوم اسپاتیفای را تهیه کنند. اگر شماهم جز این دسته از افراد هستید، باید هزینه‌ای را بابت اکانت پرمیوم پرداخت کنید اما باتوجه به تحریم‌های مالی چگونه این هزینه را پرداخت کنیم؟ نگران نباشید! شما می‌توانید از طریق گیفت کارت اسپاتیفای اورجینال که از سمت شرکت ایرانیکارت ارائه شده است، به راحتی اکانت خود را پرمیوم کنید و از این محدودیت‌ها رها شوید. همچنین این گیفت کارت‌ها مهلت استفاده یا انقضا ندارند، بنابراین می‌توانید به دوستان اهل موسیقی‌تان یک گیفت کارت اسپاتیفای هدیه بدهید!

ایرانیکارتاگر قصد خرید گیفت کارت کمپانی های جهانی مثل اسپاتیفای را دارید، در ایرانیکارت عضو شوید، گیفت کارت خود را سفارش دهید و بلافاصله آن را تحویل بگیرید!

داستان دانیل آک و ساخت دنیای اسپاتیفای را شنیده‌اید؟

ماجرا اینگونه است که دنیل اک (بنیان گذار اسپاتیفای) از سن 14 سالگی به طراحی وب سایت مشغول بود و در همان دوران دبیرستان به همراه دوستانش یک استارتاپ کوچک راه‌اندازی کرد. آن‌ها بعد از مدتی سفارشات زیادی دریافت کردند، تاجایی‌که در ماه حدود 50000 دلار درآمد داشتند. اما دنیل در کنار برنامه‌نویسی، دنیای موسیقی را هم دنبال می‌کرد؛ البته ناگفته نماند که پدربزرگ و مادربزرگ دنیل نوازنده بودند و احتمالا این موضوع باعث‌شده تا دنیل بیشتر از یک پسر معمولی به موسیقی علاقه داشته‌باشد. دنیل در سن 15 سالگی آهنگ‌های موردعلاقه خود را به وسیله یک پلتفرم اشتراک‌گذاری فایل موسیقی به نام نپستر (Napster) گوش می‌داد، اما این پلتفرم یک مشکل بزرگ داشت و آن هم این بود که نپستر تمامی فایل‌های موسیقی را بدون اجازه مولفانش پخش می‌کرد که به معنای نقض قوانین piracy است.

در نتیجه این پلتفرم با اعتراض صاحبان اثر روبه‌رو شد و بعد از مدتی نپستر بسته شد. این موضوع باعث شد تا جرقه‌ای به ذهن دنیل زده شود و او تصمیم بگیرد یک سرویس پخش موسیقی آنلاین را با رعایت حقوق مولفان ایجاد کند!

همانطورکه گفتیم دنیل از نوجوانی یک کارآفرین موفق بود و در 23 سالگی توانست با شرکت‌های بزرگ در حوزه فناوری فعالیت کند و اولین شرکت تبلیغات آنلاین خود را با نام Advertigo به ثبت برساند. اما درنهایت در سال 2006 سهام خود را به شرکت TradeDoubler که توسط مارتین لورنزن اداره می‌شد، فروخت. اینگونه بود که دو موسس اسپاتیفای یعنی دنیل آک و مارتین لورنزن با یکدیگر آشنا شدند و این آشنایی منجر به راه‌اندازی اسپاتیفای در اکتبر 2008 در استکهلم سوئد شد.

در ابتدا نرم افزار اسپاتیفای به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفت اما بعد از مدتی نسخه پرمیوم هم به آن اضافه شد. امارها نشان می‌دهد 2 میلیون اشتراک اسپاتیفای در سال 2011 فروخته‌شد که مبلغی حدود 100 میلیون دلار می‌شود! این دستاورد بزرگ باعث‌شد تا سرویس اسپاتیفای به صورت کاملا رسمی در ایالات متحده آمریکا، بزرگترین بازار موسیقی جهان، راه‌اندازی شود. پس می‌توان گفت اسپاتیفای دنیای موسیقی را نجات داد و جلوی میلیون‌ها دلار ضرری که به علت شنیدن موسیقی‌های رایگان به صنعت موسیقی وارد می‌شد  گرفت.

تحول موسیقی با اسپاتیفای!

تا به امروز هیچ کمپانی پخش موسیقی نتوانسته به اندازه اسپاتیفای خدمات گسترده و مفیدی را در دنیای موسیقی ارائه دهد. اسپاتیفای سالهاست که توانسته است رضایت افراد اهل موسیقی را به دست آورد و خدمات خود را تنها به پخش موسیقی آنلاین محدود نکند. اسپاتیفای مدتهاست که با هنرمندان هم همکاری می‌کند و وارد تجارت در موسیقی شده است. این سرویس، خدمات و قابلیت‌های متعددی دارد که البته بیشتر این امکانات در نسخه پرمیوم این برنامه ارائه‌شده است! بسیارخب دیگر حرف ناگفته‌ای در مورد اسپاتیفای، باقی نمانده است. شما هم می‌توانید نظرات خود را درباره نرم افزار اسپاتیفای با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
Request for Quote

برنامه اسپاتیفای یک سرویس استریم موسیقی است که خدمات مختلفی را در حوزه موسیقی به کاربران خود ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید بیشتر درباره اسپاتیفای بدانید، این مطلب را از دست ندهید!

اگر از شنیدن موسیقی لذت می‌برید، حتما اسپاتیفای را دانلود کنید. اسپاتیفای کاربردهای مختلفی دارد؛ شما هم می‌توانید در این پلتفرم به موسیقی گوش دهید وهم به عنوان یک آرتیست و موزیسین، قطعه‌های هنری خود را به اشتراک بگذارید و درآمد کسب کنید.

اسپاتیفای ارائه‌دهنده انحصاری خدمات پخش صوتی و رسانه‌ای سوئدی است که شما می‌توانید به دو صورت رایگان وپولی در این پلتفرم به موسیقی گوش دهید و از سایر امکانات آن هم استفاده کنید.

از بخش ساید بار سایت اسپاتیفای می‌توانید گزینه  Change Passwordرا انتخاب کنید تا کادری برای واردکردن پسورد فعلی‌تان باز شود. سپس در کادربعدی پسورد جدید مدنظرتان را وارد کنید وسپس روی گزینه Set New Password کلیک نمایید تا تغییرات رمز اسپاتیفای ذخیره شود.

برای ساخت حساب‌کاربری اسپاتیفای می‌توانید هم از طریق حساب فیس‌بوک و هم بدون حساب فیس‌بوک برای خود یک پروفایل ایجاد کنید که در این محتوا، آموزش ساخت حساب اسپاتیفای را به صورت گام به گام آورده‌ایم.

باتوجه به کیفیت پخش موسیقی که تنظیم می‌کنید، حجم مصرف اینترنت از 10.8 مگابایت تا 143 مگابایت متغیر است.

اسپاتیفای دارای اکانت‌های مختلفی است که باتوجه به خدماتی که درآن ارائه می‌شود، از نظر قیمت بایکدیگر متفاوت هستند. اگر قصد خرید اکانت پرمیوم اسپاتیفای را دارید، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت بهره‌مند شوید.

بله اگر صاحب حساب پرمیوم اسپاتیفای هستید، می‌توانید موزیک‌های مورد علاقه‌تان را دانلود کنید اما در نظر داشته باشید که این آهنگ تنها در پلتفرم اسپاتیفای در دسترس هستند و شما نمی‌توانید این موزیک‌ها را پلیرهای دیگری پخش کنید.

با ساخت اکانت اسپاتیفای می‌توانید به صورت آنلاین در هرجایی که هستید، موسیقی گوش دهید، برای خود پلی لیست بسازید و ازجدیدترین آهنگ‌های هنرمندان مورد علاقه خود مطلع شوید.

اسپاتیفای در دو نسخه رایگان و پولی ارائه‌شده است که به علت محدودیت‌های زیاد نسخه رایگان این برنامه، توصیه می‌کنیم اقدام به خرید اکانت پرمیوم اسپاتیفای کنید.

برای کار با اسپاتیفای باید ابتدا اقدام به ساخت حساب‌کاربری از طریق سایت اسپاتیفای کنید. سپس تنها کافیست اپلیکیشن اسپاتیفای را با موبایل دانلود کنید و با دستگاه هم در حساب خود لاگین شوید تا بتوانید کار با اسپاتیفای را شروع کنید.

برای ورود به اسپاتیفای از طریق سایت اسپاتیفای، نرم افزار اسپاتیفای را دانلود کنید و یک حساب‌کاربری برای خود بسازید و آن را فعال کنید که در این مطلب به طور کامل به آن اشاره کرده‌ایم.

برای فعالسازی اسپاتیفای مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وی پی ان خود را روشن کنید و وارد اسپاتیفای شوید
  • در این مرحله به کد ردیم نیاز دارید؛ بعد از خرید کد ردیم، لینکی برایتان ارسال می‌شود که باید روی آن کلیک کنید
  • گزینه Accept Invite را انتخاب کنید تا مراحل تایید حساب و فعالسازی اسپاتیفای شروع شود
  • در گام بعدی باید با انتخاب گزینه This Is My Account، حساب خود را تایید کنید
  • در نهایت اسپاتیفای از شما می‌خواهد ایمیل و ادرس محل سکونت‌تان را وارد کنید. دقت کنید که نباید در هیچکدام از مراحل، از ادرس و مشخصات داخل ایران استفاده کنید
  • در آخرین مرحله فعال‌سازی اسپاتیفای، یک آدرس به همراه کد ردیم برای شما ارسال می‌گردد که باید آدرس را در کادر مربوطه وارد کنید و آدرس را ذخیره نمایید. دیگر حساب اسپاتیفای فعال‌شده است!

پلی لیست اسپاتیفای، پلی‌لیستی است که شما می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را در آن قرار دهید و به صورت یکجا به موزیک‌ها دسترسی داشته باشید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...