امنیت ارز دیجیتال

بهترین و امن‌ترین کیف پول فلوکی اینو + آموزش نصب و راه‌اندازی 

بهترین و امن‌ترین کیف پول فلوکی اینو + آموزش نصب و راه‌اندازی 

انتخاب کیف پول برای نگهداری رمزارزها اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر کمی اخبار بازار کریپتوکارنسی را زیر نظر بگیرید، حتما خبرهایی مبنی بر هک شدن کیف پول‌های معروف و به سرقت رفتن دارایی‌های سرمایه‌گذاران مشاهده می‌کنید. یکی از جدیدترین سرقت‌های صورت گرفته مربوط به اتمیک والت است که تا چندی پیش در جمع بهترین والت‌های نرم افزاری به‌شمار می‌رفت. اگر شما هم جزئی از اعضای جامعه فلوکی اینو هستید، به یک والت مطمئن برای نگهداری FLOKI نیاز دارید. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین کیف پول فلوکی اینو بپردازیم. دعوت می‌کنیم حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب کیف پول مناسب برای فلوکی اینو 

فلوکی اینو (Floki Inu) یکی از مهم‌ترین میم کوین‌های بازار رمزارزها بعد از شیبا اینو و دوج کوین است. بسیاری از افراد علاقمند به خرید فلوکی اینو و سرمایه‌گذاری در آن هستند. اولین قدم برای سرمایه‌گذاری هم انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال فلوکی اینو چیست

انواع والت ارزهای دیجیتال را می‌توان به دو دسته سرد (Cold) یا آفلاین و داغ (Hot) یا آنلاین تقسیم کرد. خوشبختانه در بین هر دو گروه از والت‌ها، گزینه‌های قابل اعتمادی را می‌توان یافت که برای نگهداری فلوکی اینو مناسب هستند. در عین حال باید توجه داشته باشید که کیف پول‌های سخت افزاری یا سرد به‌دلیل نگهداری آفلاین کلیدهای خصوصی نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری یا گرم از بالاترین سطح امنیت برخوردار هستند. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که کاربران ممکن است بخواهند هنگام انتخاب کیف پول در نظر بگیرند.

امنیت در مقابل راحتی

عامل اصلی در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال فلوکی اینو، ذخیره‌سازی طولانی مدت یا تراکنش‌های روزمره است. ذخیره‌سازی سرد و آفلاین امن‌ترین گزینه است، اما نمی‌توان از آن‌ها برای تراکنش‌های روزمره استفاده کرد. علاوه بر این، کیف پول‌های آفلاین نمی‌توانند با برنامه‌های Web3 تعامل داشته باشند.

این موضوع شبیه به نگه داشتن پول شما در یک حساب جاری در مقابل یک حساب پس‌انداز است، جایی که دسترسی به وجوه موجود در حساب جاری شما بسیار راحت‌تر از وجوه در حساب پس‌انداز شما است.

بنابراین، ذخیره‌سازی سرد برای ذخیره ایمن و طولانی مدت وجوه بهتر است، در حالی که کیف پول داغ برای تراکنش‌های روزمره و وجوه برای استفاده کوتاه مدت انتخاب بهتری است. کیف پول‌های گرم، مانند مرورگر و موبایل، برای کاربرانی که به دنبال ادغام Web3 و DeFi هستند و همچنین برای تراکنش‌های روزمره ترجیح داده می‌شوند.

نکات مهم در انتخاب کیف پول مناسب برای فلوکی اینو 

بلاک چین‌ها، برنامه‌ها و توکن‌های پشتیبانی شده

یافتن کیف پولی که از همه بلاک چین ها، برنامه‌ها و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند، تقریبا غیرممکن است. برخی از کیف پول‌ها، مانند MetaMask، برای استفاده در اکوسیستم‌های بلاک چین خاص مانند برنامه‌های وب ۳ در اتریوم و … طراحی شده‌اند. این در حالیست که کیف پول‌های دیگر، مانند Edge، برای پشتیبانی از انواع بلاک چین و توکن‌ها طراحی شده‌اند، اما همه قابلیت‌های Web3 را ارائه نمی‌کنند. بنابراین، همراه با هدف مورد نظر، پشتیبانی از بلاک چین کیف پول نیز در انتخاب کیف پول مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین نکته‌ای که در خصوص انتخاب کیف پول فلوکی اینو باید در نظر بگیرید، شبکه بلاک‌چین این رمزارز است. فلوکی اینو با استانداردهای ERC-20 و BEP-20 به ترتیب در بستر بلاک‌چین‌های اتریوم و بایننس اسمارت چین در دسترس است. بنابراین شما باید به‌سراغ والت‌هایی بروید که از این شبکه‌های بلاک‌چین پشتیبانی می‌کنند.  

توسعه و پشتیبانی

کیف پول‌هایی که به طور منظم به روز نمی‌شوند به هدف هکرها تبدیل می‌شوند و در نهایت منسوخ خواهند شد. در مقابل کیف پول‌های توسعه‌یافته با پشتیبانی کاربر و طیف وسیع‌تری از ادغام‌ها همراه هستند، زیرا توسعه‌دهندگان بیشتری از آن‌ها برای استفاده در برنامه‌های خود استفاده می‌کنند.

بودجه

نرم افزارها و کیف پول‌های کاغذی رایگان هستند، اما کیف پول‌های سخت افزاری وسیله‌ای هستند که باید خریداری شوند. قیمت‌ها می‌تواند از حدود ۷۵ دلار تا حدود ۵۰۰ دلار برای کیف پول‌های مختلف، متغیر باشد. لازم به ذکر است که خرید انواع کیف پول سخت افزاری از طریق ایرانیکارت با قیمت مناسب، در دسترس است.

ویژگی‌های اضافی

بسیاری از کیف‌پول‌ها دارای ویژگی‌ها و عملکردهای اضافی، مانند تعویض توکن، پشتیبانی NFT، تجزیه و تحلیل پورتفولیو و موارد دیگر هستند. کاربران هنگام تصمیم گیری بین کیف پول‌های کریپتو باید در نظر بگیرند که آیا این ویژگی‌ها از نیازهای آن‌ها پشتیبانی می‌کند یا خیر.

فهرست بهترین کیف پول‌های فلوکی اینو FLOKI

فهرست بلند بالایی از کیف پول‌های ارز دیجیتال وجود دارد که هر یک از آن‌ها را می‌توانید برای نگهداری فلوکی اینو استفاده کنید. در این بین برخی از کیف پول‌ها هستند که به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار نمی‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم که حتی با فیلترشکن هم از این کیف پول‌ها استفاده نکنید. در مقابل گزینه‌های مطمئن زیادی نیز هستند که بدون محدودیت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 6 کیف پول فلوکی اینو مناسب برای کاربران ایرانی عبارت‌اند از: 

  • تراست والت (Trustwallet) 

Trust Wallet یک برنامه کیف پول چند ارزی است که به کاربران امکان کنترل کامل بر دارایی‌های دیجیتال خود، از ارزهای دیجیتال گرفته تا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را می‌دهد. تراست کیف پول رسمی بایننس است و در حال حاضر از ۷۰ بلاک چین مانند بیت کوین، اتریوم، ترون و ریپل به همراه بیش از ۹ میلیون کوین و توکن دیگر مانند فلوکی اینو، NFT‌ها و… پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، شامل دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) نیز می‌شود. اپلیکیشن Trust Wallet برای اندروید و iOS رایگان است و به ترتیب از طریق فروشگاه گوگل پلی یا اپل اپ استور قابل دانلود است. تراست یک رابط کاربری ساده، ساده و تعاملی دارد که به پلتفرم کمک کرده تا بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال داشته باشد.

  • متامسک (Metamask) 

متامسک محبوب‌ترین کیف پول بلاک چین حال حاضر با تعداد کاربران فعال ماهانه بیش از ۳۰ میلیون نفر است. افزونه مرورگر MetaMask یک ابزار حیاتی برای گیمرها، توسعه دهندگان و تازه واردان به فضای بلاک چین فراهم می‌کند. اکوسیستم آن قوی است. با بیش از یک میلیون بار دانلود و منابع زیادی دارد که به پروژه کمک می‌کند. از فلوکی اینو و هزاران کوین و توکن دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. افزونه مرورگر MetaMask را می‌توانید در هر مرورگری استفاده کنید. اپلیکیشن متامسک برای پلتفرم‌های دسکتاپ و موبایل در دسترس است.

  • لجر (Ledger)

کیف پول ارز دیجیتال لجر یک کیف پول سخت افزاری است که توسط شرکت لجر، یک تجارت مستقر در شهر پاریس، فرانسه ایجاد شده است. کیف پول‌های سخت‌افزاری چند ارزی لجر برای ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال به‌صورت آفلاین استفاده می‌شوند. لجر انواع کیف پول‌های سخت افزاری Ledger Nano X و Ledger Nano S از Ledger Nano S plus را تاکنون عرضه کرده است. کیف پول‌های لجر از فلوکی اینو و بیش از ۵۵۰۰ کوین و توکن دیگر پشتیبانی می‌کنند. اگر امنیت الویت شماست، توصیه می‌کنیم از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید.

  • آیم توکن (imToken)

کیف پول ImToken یک کیف پول الکترونیکی چند منظوره است که بر اساس فناوری بلاک چین شرکت ImToken ساخته شده است. این اپلیکیشن از ذخیره ارزهای دیجیتال استاندارد ERC-20 بر اساس پلتفرم اتریوم، از جمله ارزهای دیجیتال پیشرو امروزی مانند Floki, BTC، ETH، EOS، TRX، LTC، BCH، CKB… پشتیبانی می‌کند.

از کاربران کیف پول ImToken هزینه تراکنش دریافت نمی‌شود. در حال حاضر، کیف پول دارای نسخه زیر است:

Wallet ۱.۰: فقط از کیف پول ETH پشتیبانی می‌کند و دارای ۲ ویژگی اصلی انتقال و دریافت پول است.
Wallet ۲.۰ (نسخه بین المللی): از انواع کیف پول‌ها و DApp‌ ها پشتیبانی می‌کند.

ویژگی مشترک هر یک از کیف پول‌های فوق، امنیت بالای آن‌هاست. تا به امروز هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر هک شدن یا به سرقت رفتن دارایی‌های کاربران در این والت‌ها منتشر نشده است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از فعالان بازار رمزارزها برای نگهداری ارزهای دیجیتال، یک یا چند مورد از این والت‌ها را انتخاب کنند. در جدول زیر می‌توانید مهم‌ترین مشخصات هر یک از کیف پول‌هایی که نام بردیم را مشاهده کنید. 

نام  نوع والت نسخه در دسترس امکان مبادله فلوکی اینو استیکینگ فلوکی اینو
تراست ولت نرم افزاری اندروید و iOS و تحت وب دارد ندارد
متامسک نرم افزاری

اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS)

نرم افزار دسکتاپ (ویندوز، لینوکس)

نرم افزار مرورگر وب

دارد ندارد
لجر سخت افزاری

اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS)

نرم افزار دسکتاپ (ویندوز، لینوکس)

نرم افزار مرورگر وب

دارد دارد
آیم توکن نرم افزاری

 اپلیکیشن موبایل (اندروید و iOS)

دارد ندارد

آموزش راه‌اندازی کیف پول فلوکی اینو 

معمولا کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری ارزهای دیجیتال، مراحل نصب و راه‌اندازی مشترکی دارند. به همین دلیل لازم نیست که مراحل راه‌اندازی هر یک از والت‌های فوق را بررسی کنیم. در همین راستا آموزش نصب یکی از والت‌های نرم افزاری و سخت افزاری فلوکی اینو را بررسی می‌کنیم. 

راه‌اندازی کیف پول نرم افزاری تراست ولت فلوکی اینو 

راه‌اندازی کیف پول نرم افزاری فلوکی اینو 

از بین کیف پول‌های نرم افزاری فلوکی اینو، تراست والت را انتخاب می‌کنیم. تراست والت به‌عنوان یک کیف پول موبایلی در نسخه‌های اندروید و iOS در اختیار کاربران قرار دارد. شما برای دانلود هر یک از ورژن‌های این کیف پول می‌توانید از طریق سایت اختصاصی trustwallet.com، اقدام کنید. پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن برای راه‌اندازی کیف پول تراست والت کافیست که مراحل زیر را پشت سر بگذارید: 

  1. در صفحه اصلی کیف پول گزینه Create a new Wallet را انتخاب کنید. 
  2. صفحه قوانین تراست والت نشان داده می‌شود که باید آن را مطالعه و تایید کنید. 
  3. عبارت بازیابی اختصاصی کیف پول شما نشان داده می‌شود. آن را در جایی مطمئن و دور از دسترس دیگران یادداشت و نگهداری کنید. 
  4. برای اطمینان از اینکه عبارت بازیابی را به‌درستی یادداشت کرده‌اید، از شما درخواست می‌شود بار دیگر آن را وارد کنید. 

تراست والت محبوب‌ترین کیف پول نرم افزاری فلوکی اینو است

با پشت سر گذاشتن 4 مرحله فوق، تراست والت روی موبایل شما راه‌اندازی می‌شود. در صفحه اصلی این کیف پول سه گزینه ارسال (Send)، دریافت (Receive)، کسب درآمد (Earn) وجود دارد. با استفاده از این گزینه‌ها و جستجوی نام فلوکی اینو، می‌توانید عملیات ارسال، دریافت یا استیکینگ این ارز دیجیتال را در تراست والت انجام دهید. علاوه بر آن با انتخاب گزینه Swap در پایین صفحه اصلی تراست والت نیز می‌توانید عملیات تبادل فلوکی اینو با سایر رمزارزها را در تراست والت انجام دهید. 

راه‌اندازی کیف پول سخت افزاری لجر فلوکی اینو 

راه‌اندازی کیف پول سخت افزاری فلوکی اینو 

در بین کیف پول‌های سخت افزاری فلوکی اینو نیز لجر را انتخاب می‌کنیم. لجر در دو مدل x و s plus عرضه می‌شود (نانو اس توقف تولید). شما می‌توانید هر یک از این والت‌های سخت افزاری را از طریق ایرانیکارت خریداری کنید. بعد از خرید، برای راه‌اندازی کیف پول لجر باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید: 

  1. در ابتدا والت لجر را با استفاده از کابل USB-C که همراه آن است به رایانه خود متصل کنید. 
  2. با استفاده از مرورگر رایانه از طریق این لینک وارد صفحه راه‌اندازی کیف پول لجر شوید. 
  3. در ادامه نوع کیف پول لجر خود را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. 
  4. برنامه اختصاصی کیف پول ترزور یعنی لجر لایو را دانلود و در رایانه خود نصب کنید. 
  5. در ادامه باید صبر کنید تا برنامه لجر لایو، دستگاه لجر متصل به رایانه را شناسایی کند. 
  6. پس از متصل شدن برای ایجاد کیف پول جدید گزینه Create Wallet را در لجر لایو انتخاب کنید. 

هنگام خرید کیف پول لجر از پلمپ بودن بسته‌بندی آن مطمئن شوید.

با پشت سر گذاشتن 6 مرحله فوق، کیف پول لجر شما آماده بهره‌برداری می‌شود. حتما عبارت بازیابی والت خود را در جای مطمئنی یادداشت کرده و به‌دور از دسترس دیگران نگهداری کنید. به‌این ترتیب می‌توانید واریز، دریافت و مبادله ارز دیجیتال فلوکی اینو را در والت لجر خود را نیز انجام دهید. 

نکاتی برای امنیت بیشتر نگهداری فلوکی اینو در کیف پول 

در مدت زمان استفاده از کیف پول فلوکی اینو باید نکاتی را رعایت کنید تا امنیت دارایی خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید. در اینجا روی مهم‌ترین نکاتی که رعایت آن‌ها ضروری است، تمرکز می‌کنیم.

  • در زمان دانلود کیف پول‌های نرم افزاری حتما از منابع معتبر و سایت رسمی والت‌ها استفاده کنید. 
  • والت‌های سخت افزاری را حتما از مراکز معتبر خریداری کنید. 
  • عبارت بازیابی کیف پول خود را در جایی مطمئن و دور از دسترس دیگران نگهداری کنید. 
  • حتما به‌صورت مرتب از کیف پول خود بک‌آپ بگیرید و در جای مطمئن نگهداری کنید. 
  • از متصل کردن کیف پول خود به صرافی‌ها و برنامه‌های غیر مطمئن اجتناب کنید. 
  • احراز دو عاملی با نرم افزار Google Authenticator را برای بالا بردن امنیت والت خود فعال کنید. 
  • از وای‌فای عمومی برای اتصال به کیف پول نرم افزاری خود استفاده نکنید. 
  • مراقب حملات فیشینگ تحت پوشش ایمیل، پیامک و پیام‌های تلگرامی باشید. 
  • در زمان واریز و برداشت فلوکی اینو حتما آدرس کیف پول مبدأ یا مقصد را به دقت کنترل کنید. 
  • مراقب آسیب دیدن فیزیکی کیف پول‌های سخت افزاری خود باشید. 
  • در صورت شنیدن اخبار معتبر مبنی بر هک شدن والت‌ها، فورا نسبت به جایگزین کردن آن اقدام کنید. 
  • کیف پول‌های نرم افزاری خود را به‌روزرسانی کنید. 

پیشنهاد مطالعه: برای اشنایی با نحوه ساخت کیف پول ارز دیجیتال به طور کامل مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

کلام پایانی 

در این مطلب به معرفی بهترین کیف پول فلوکی اینو پرداختیم. در پایان لازم است به یک نکته مهم اشاره کنیم. اگر قصد نگهداری فلوکی اینو یا هر ارز دیجیتال دیگری را برای بلندمدت دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به‌سراغ والت‌های سخت افزاری بروید. تنها بخشی از دارایی خود را در حساب کاربری صرافی یا والت‌های نرم افزاری نگهداری کنید که قصد دارید به‌صورت روزانه معامله کنید. به این ترتیب می‌توانید امنیت دارایی خود را تا حدی زیادی ارتقا دهید. 

سوالات متداول
Request for Quote

تراست والت، متامسک، کوینومی، ترزور، لجر و الیپال بهترین والت‌هایی هستند که برای نگهداری فلوکی اینو می‌توانید استفاده کنید. 

پیشنهاد می‌کنیم برای دانلود هر یک از والت‌های فلوکی اینو، مستقیما از طریق سایت اختصاصی همان کیف پول اقدام کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...