امنیت ارز دیجیتال

آموزش کار با کیف پول Edge + ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کیف پول 

آموزش کار با کیف پول Edge + ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کیف پول 

کیف پول Edge یک ولت نرم افزاری ویژه موبایل است. این ولت غیر حضانتی خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد. نکته جالب توجه درباره ولت اج این است که حتی قیمت رمزارزها را با نرخ ریال هم به‌صورت لحظه‌ای برای شما نمایش می‌دهد. بیش از 9 سال از شروع به‌فعالیت کیف پول اج سپری شده است و در این مدت توجه فعالان بازار رمزارزها را به‌خود جلب کرده است. در این مقاله به آموزش کار با کیف پول Edge می‌پردازیم. دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید. 

مشخصات و ویژگی‌های کیف پول اج 

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول اج را می‌توان به‌صورت زیر خلاصه کرد: 

ویژگی‌ها Edge Wallet
نوع کیف پول نرم‌افزاری (Software)، غیرحضانتی
آدرس سایت edge.app
پشتیبانی از ارزها بیش از 130 رمزارز مختلف
پشتیبانی از پلتفرم‌ها iOS و Android، مرورگر وب
روش امنیتی مدیریت کلیدهای خصوصی کاربر
امکان تبدیل ارز بله
ارائه API بله
قابلیت خرید و فروش دارد
امکان دسترسی چند دستگاه به یک حساب بله
امکان ایجاد پشتیبانی بله
کارایی آفلاین بله
توانایی سفارشی سازی کارمزدها بله
ویژگی اضافی امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با گیفت کارت برای ایرانیان

معرفی کیف پول اج 

پاول پوی (Paul Puey) به‌همراه یک تیم 15 نفره در سال 2014 کیف پول Edge را راه‌اندازی کرد. اج یک کیف پول نرم افزاری است که در حال حاضر تنها نسخه موبایل آن برای سیستم عامل‌های اندروید و Ios عرضه شده است. تا به امروز بیش از 3.3 میلیون نفر از 179 کشور این ولت را برای نگهداری کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال خود انتخاب کرده‌اند. کاربران ایرانی می‌توانند با خاطر آسوده این ولت را انتخاب کنند؛ چرا که نه‌ تنها محدودیتی برای ایرانیان اعمال نکرده است.بلکه خدمات پشتیبانی به زبان فارسی هم در اختیار ایرانی‌ها قرار می‌دهد و امکان خرید ارز دیجیتال از طریق گیفت کارت را نیز برای کاربران ایرانی ارائه می‌کند.

امنیت کیف پول Edge 

کیف پول Edge از سال 2014 در دسترس عموم قرار دارد. در این مدت هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر هک شدن آن و به‌سرقت رفتن دارایی کاربران در این ولت منتشر نشده است. این موضوع نشانه مهمی از امنیت قابل قبول اج ولت به‌حساب می‌آید. علاوه بر آن چند لایه امنیتی برای حساب کاربری هر نفر در این کیف پول در نظر گرفته شده که عبارت‌اند از: 

  • رمز عبور حداقل با 10 کاراکتر 
  • پین کد 4 رقمی 
  • احراز دو عاملی 
  • محدود کردن آدرس‌های واریز و برداشت ارز دیحیتال 
  • ورود به حساب کاربری با اثر انگشت 

کیف پول Edge چه ارزهایی را پشتیبان می‌کند؟ 

کیف پول Edge چه ارزهایی را پشتیبان می‌کند؟ 

در کیف پول Edge از بیش از 130 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود. با نگاهی به فهرست رمزارزها تحت پوشش این ولت متوجه خواهید شد که امکان نگهداری اصلی‌ترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتو در آن وجود دارد. در همین راستا از جمله مهم‌ترین رمزارزهای تحت پوشش اج ولت می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد: 

  • بیت کوین 
  • اتریوم 
  • تتر 
  • ریپل 
  • مونرو 
  • بایننس کوین 
  • یو اس دی سی 
  • سولانا 
  • دوج کوین 
  • ترون 
  • پولکادات 

مزایا و معایب کیف پول Edge 

برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب کیف پول Edge عبارتند از:

مزایا:

1. پشتیبانی چند ارزی: بیش از ۱۳۰ ارز دیجیتال مختلف را پشتیبانی می‌کند که این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند در یک کیف پول به مدیریت و ذخیره ارزهای متنوع بپردازند.

2. پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف: این کیف پول برای iOS و Android قابل دسترسی است.

3. رابط کاربری مناسب: رابط کاربری اج ولت کاربرپسند است و استفاده از آن برای انجام تراکنش‌ها و مدیریت ارزهای دیجیتال ساده است.

4. امنیت: این کیف پول مدیریت کلیدهای خصوصی کاربر را به خوبی انجام می‌دهد و سطح امنیت بالایی را فراهم می‌کند.

5. قابلیت خرید و فروش مستقیم: Edge Wallet امکان خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد.

6. پشتیبانی از چند دستگاه: کاربران می‌توانند از چندین دستگاه به یک حساب در کیف پول اج دسترسی داشته باشند.

معایب:

1. نداشتن نسخه دسکتاپ: اج ولت نسخه دسکتاپ خود را ارائه نکرده است که ممکن است برای برخی کاربران که ترجیح می‌دهند روی کامپیوتر خود از کیف پول استفاده کنند، معضل باشد.

2. محدودیت‌هایی در کارایی آفلاین: اگرچه کیف پول اج امکان استفاده آفلاین را دارد، اما در نسخه آفلاین امکانات کمتری در اختیار کاربر است. 

آموزش کار با ولت اج 

در این قسمت آموزش نصب و راه اندازی اج ولت و نحوه کار با آن را خواهیم داشت و نگاهی به مهم‌ترین بخش‌های این کیف پول نرم افزاری از جمله ارسال، دریافت و معامله ارزهای دیجیتال می‌اندازیم. 

دانلود کیف پول Edge برای دسکتاپ و موبایل 

اج یک کیف پول نرم افزاری ویژه موبایل است که دو نسخه اندروید و iOS آن در دسترس عموم قرار دارد. در حال حاضر خبری از نسخه دسکتاپ این کیف پول نیست. پیشنهاد می‌کنیم برای دانلود کیف پول اج یا هر ولت نرم افزاری دیگری، تنها از طریق سایت رسمی آن اقدام کنید. برای دسترسی به اپلیکیشن‌های اندروید و آیفون ولت اج می‌توانید از طریق edge.app اقدام کنید. 

 

آموزش نصب کیف پول Edge

آموزش نصب کیف پول Edge

بعد از دانلود کیف پول Edge و نصب آن روی تلفن همراه خود، باید حساب کاربری خود را در این ولت بسازید. در اولین ورود به این اپلیکیشن گزینه Create Account را در صفحه نخست انتخاب کنید.

در ادامه از شما درخواست می‌شود که یک نام کاربری اختصاصی برای ورود به اکانت خود در ولت اج انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام کاربری، نوبت به تعیین رمز عبور می‌رسد. در ادامه مطابق گیف زیر از شما درخواست می‌شود که یک پین کد 4 رقمی انتخاب کنید. از این پین کد برای ورود سریع‌تر به اکانت خود در ولت اج می‌توانید استفاده کنید. 

پین کد ولت Edge

در ادامه مجموعه‌ای از نکات برای استفاده از ولت اج به‌نمایش در می‌آیند. حتما این بخش را با دقت مطالعه و سپس تیک تایید آن را فعال کنید. پس از آن صفحه Review باز می‌شود که در قالب آن می‌توانید یک بار دیگر نام کاربری، رمز عبور و پین کد انتخاب شده را مشاهده کنید. سپس کافیست گزینه Create را انتخاب کنید. به این ترتیب نصب و راه‌اندازی ولت اج به‌پایان می‌رسد. 

انتخاب رمزارزهای دلخواه در اج ولت

در ادامه می‌توانید رمزارزهای دلخواه خود را به کیف پول اضافه کنید.

آموزش ارسال رمزارز به کیف پول اج 

برای ارسال ارز دیجیتال از کیف پول Edge به سایر ولت‌ها، صفحه اصلی را به پایین بکشید. در انتهای صفحه گزینه ارسال (Send) را انتخاب کنید. یک منو در صفحه باز می‌شود. شما باید گزینه سوم یعنی To Another Wallet/Exchange را انتخاب کنید. در ادامه مطابق تصویر زیر یک صفحه باز می‌شود که باید ارز دیجیتال مد نظر برای ارسال را در آن جستجو و سپس انتخاب کنید. 

انتخاب ارز دیجیتال برای ارسال در ولت Edge

بعد از انتخاب رمزارز مد نظر، وارد صفحه دیگری می‌شوید که باید در آن آدرس ولت مقصد را وارد کنید. برای وارد کردن آدرس به‌صورت متنی گزینه Enter و برای اسکن کردن QR کد ولت مقصد نیز گزینه Scan را بزنید. بعد از وارد کردن آدرس ولت مقصد باید مطابق تصویر زیر، مقدار رمزارز مد نظر را در کادر Amount وارد کنید. 

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول Edge

با تکمیل این اطلاعات کارمزد انتقال رمزارز در بخش Fee به‌نمایش در می‌آید. با انتخاب گزینه Fee صفحه جدیدی باز می‌شود که در قالب آن می‌توانید مقدار کارمزد انتقال را بین کم (Low)، متوسط (Optimal) و زیاد (High) تعیین کنید. همچنین با انتخاب گزینه Custom می‌توانید مقدار کارمزد مد نظر را به‌صورت دستی وارد کنید. دقت داشته باشید که هر چه کارمزد بیشتری وارد کنید، تراکنش سریع‌تر انجام خواهد شد. پس از آن باید تراکنش را تایید کنید تا به مرحله اجرا در بیاید. 

نحوه دریافت رمزارز در کیف پول اج 

برای دریافت ارز دیجیتال در کیف پول Edge از سایر ولت‌ها، صفحه اصلی را به پایین بکشید. در انتهای صفحه گزینه واریز (Deposit) را انتخاب کنید. یک منو در صفحه باز می‌شود. شما باید گزینه دوم یعنی From Another Wallet/Exchange را انتخاب کنید. 

در ادامه یک صفحه باز می‌شود که باید ارز دیجیتال مد نظر برای واریز را در آن جستجو و سپس انتخاب کنید. با انتخاب رمزارز مد نظر صفحه اختصاصی باز می‌شود که در قالب آن آدرس کیف پول به‌صورت متنی و QR کد به‌نمایش در می‌آید. از این آدرس می‌توانید برای واریز رمزارز به ولت اج استفاده کنید. 

آموزش Swap در ولت اج 

امکان معامله مستقیم رمزارزها در کیف پول Edge نیز وجود دارد. برای این منظور باید در منوی پایین صفحه گزینه Exchange را انتخاب کنید. به‌این ترتیب وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر می‌شوید. با زدن روی گزینه Select Source Wallet ارز دیجیتال مبدأ را انتخاب کنید. همچنین با زدن روی گزینه Select Receiving Wallet ارز دیجیتال مقصد را انتخاب کنید.

مبادله ارزهای دیجیتال در ولت Edge

پس از آن کافیست مقدار یکی از رمزارزها مبدا یا مقصد را وارد کنید. مقدار رمزارز دیگر به‌صورت خودکار با نرخ لحظه‌ای مشخص می‌شود. در صفحه بعدی اطلاعات معامله به‌نمایش در می‌آید. نکته مهم این است که در بخش Powered By … مشخص می‌شود که معامله از طریق کدام صرافی ارز دیجیتال انجام خواهد شد. 

در حالت عادی کیف پول Edge به صورت خودکار بهترین پیشنهاد را از بین چندین صرافی برای انجام معامله انتخاب می‌کند. اما این امکان وجود دارد که شما صرافی مد نظر خود را برای انجام معاملات انتخاب کنید. برای این منظور روی آیکون همبرگر در بالا سمت راست صفحه بزنید. از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید. 

سپس زیر بخش Options گزینه Exchange Settings را انتخاب کنید. صفحه‌ای باز می‌شود که در قالب آن مجموعه صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز همکار Edge به‌نمایش در می‌آیند. در این بخش می‌توانید صرافی‌های مد نظر را فعال کنید تا معاملات تنها از طریق آن‌ها انجام شود. 

نحوه بک‌آپ گیری در کیف پول اج 

کیف پول Edge یک راه حل ساده برای پشتیبان‌گیری از موجودی ولت در اختیار کاربران قرار داده است. برای این منظور روی آیکون همبرگر در بالا سمت راست صفحه بزنید. از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید. سپس گزینه Set Up 2-Factor Security را انتخاب کنید. در ادامه وارد صفحه جدیدی می‌شوید.

در این صفحه کافیست روی گزینه Show Backup Code بزنید. به‌این ترتیب عبارت بک‌آپ اختصاصی ولت شما به‌نمایش در می‌آید. با استفاده از این عبارت می‌توانید در هر تلفن همراه دیگری به موجودی ولت خود دسترسی پیدا کنید. 

نحوه بازیابی کیف پول اج 

بار دیگر بخش مربوط به نصب کیف پول Edge را مطالعه کنید. همان‌طور که شاهد هستید، هر چند اج یک کیف پول غیر حضانتی است؛ اما از مکانیزم متفاوتی در مقایسه با سایر ولت‌ها برای بازیابی دستیابی کاربران به حساب کاربری اختصاصی‌شان استفاده می‌کند. داستان از این قرار است که بازیابی کیف پول اج با استفاده از نام کاربری و رمز عبور صورت می‌گیرد که در زمان ثبت نام از سوی شخص شما تعیین می‌شوند. بنابراین نباید اجازه دهید نام کاربری و رمز عبور شما در اختیار دیگران قرار بگیرد. 

بیشتر بخوانید: تفاوت‌ کیف پول حضانتی و کیف پول غیرحضانتی 

این امکان وجود دارد که رمز عبور را فراموش کنید. یک راه برای بازیابی رمز عبور کیف پول اج پیش بینی شده است. برای این منظور روی آیکون همبرگر در بالا سمت راست صفحه بزنید. از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید. سپس گزینه Set Up Password Recovery را انتخاب کنید. صفحه‌ای مشابه تصویر زیر باز می‌شود. در این صفحه باید دو سوال را به همراه جواب آن‌ها تعیین کنید. به‌این ترتیب در زمان بازیابی رمز عبور باید به این سوال پاسخ دهید تا رمز عبور جدید در اختیار شما قرار بگیرد. 

نحوه بازیابی کیف پول اج 

اج ولت، مناسب ایرانیان

در این مقاله به معرفی و آموزش کیف پول Edge پرداختیم. اج به‌عنوان یک کیف پول نرم افزاری استاندارد شناخته می‌شود که قابلیت‌های نسبتا خوبی را در خود جای داده است و برای کاربران ایرانی هم در دسترس است. بنابراین شما می‌توانید در انتخاب کیف پول نرم افزاری، اج ولت را هم در فهرست گزینه‌های خود برای مقایسه با دیگر کیف پول‌ها قرار دهید. اگر تجربه استفاده از این ولت نرم افزاری را دارید، لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 

سوالات متداول
Request for Quote

خیر، در حال حاضر اج ولت از کیف پول‌های سخت افزاری پشتیبانی نمی‌کند. 

بله شما می‌توانید با اتصال نرم افزار گوگل آتنتیکیتور به کیف پول، احراز دو مرحله‌ای را فعال کنید. 

خیر، کیف پول اج منبع بسته است. 

برای ارسال یا دریافت ارز دیجیتال تنها کارمزد شبکه بلاک‌چین دریافت می‌شود. برای سواپ رمزارزها نیز بسته به نوع ارز دیجیتال و صرافی انتخاب شده برای معامله، ولت Edge کارمزدی بین 0.5 تا 2 درصد دریافت می‌کند. 

آموزش کار با کیف پول Edge + ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کیف پول 
کیف پول Edge یک ولت نرم افزاری ویژه موبایل است. این ولت غیر حضانتی خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد. نکته جالب توجه درباره ولت اج این...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...