امنیت ارز دیجیتال

آموزش کامل کار با کیف پول Enjin +نحوه نصب و راه اندازی

آموزش کامل کار با کیف پول Enjin +نحوه نصب و راه اندازی

وقتی به فهرست بهترین ولت‌های نرم افزاری در گوگل پلی و اپ استور می‌اندازیم، نام کیف پول Enjin به چشم می‌خورد. این ولت در فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی به‌ترتیب امتیاز 4.4 و 4.8 را از نظرات کاربران به دست آورده و بیش از 3 میلیون نفر با این اپلیکیشن کار می‌کنند. علاوه بر ارسال و دریافت ارز دیجیتال، امکان سواپ، استیکینگ و همچنین اتصال به برنامه‌های غیر متمرکز نیز با این ولت وجود دارد. در این مقاله قصد داریم ضمن نقد و بررسی انجین ولت به آموزش نحوه کار با آن بپردازیم. دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید. 

معرفی کیف پول انجین 

انجین یک کیف پول نرم افزاری غیر حضانتی (Non Custodial) است. در حال حاضر کیف پول Enjin در سه نسخه اپلیکیشن موبایل اندروید، آیفون و همچنین وب اپلیکیشن در دسترس است. ماکسیم بلاگوف (Maxim Blagov) و وایتک رادومسکی (Witek Radomeski) بنیان‌گذاران انجین ولت هستند. شرکت انجین از سال 2009 فعالیت خود را در همان سال نخست عرضه بیت کوین آغاز کرد. تا به امروز بیش از 3 میلیون نفر از سراسر دنیا حساب کاربری در این کیف پول ایجاد کرده‌اند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که انجین ولت برای کاربران ایرانی نیز در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید بدون محدودیت از این ولت استفاده کنید. 

معرفی کیف پول انجین 

امنیت کیف پول انجین 

انجین ولت روی موضوع امنیت تمرکز زیادی دارد و ویژگی‌های امنیتی متعددی را ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های امنیتی کیف پول انجین عبارتند از: 

  1. رمزنگاری پیشرفته: انجین ولت از رمزنگاری پیشرفته برای حفاظت از کلیدهای خصوصی و داده‌های کاربر استفاده می‌کند. این امر اطلاعات کاربر را در برابر دسترسی‌های غیرمجاز محافظت می‌کند.

  2. کلیدهای خصوصی در دستگاه: کلیدهای خصوصی کاربران تنها در کیف پول ذخیره می‌شوند،که این امر از امنیت آن‌ها در برابر حملات آنلاین حفاظت می‌کند.

  3. سیستم امنیتی چند لایه: انجین ولت از یک سیستم امنیتی چند لایه برای حفاظت از دسترسی‌های غیرمجاز استفاده می‌کند که شامل تاییدیه‌های امنیتی چندگانه مانند پین کد، رمز عبور بیومتریک، اتولاک و… است.

  4. امکانات امنیتی سخت‌افزاری: در صورت استفاده از دستگاه‌هایی با امکانات امنیتی سخت‌افزاری مانند Secure Enclave (در دستگاه‌های iOS) و ARM instructions (در دستگاه‌های اندروید)،کیف پول انجین از این ویژگی‌ها برای افزایش امنیت استفاده می‌کند.

  5. عبارات بازیابی: این کیف پول به کاربران عبارات بازیابی (seed phrases) را ارائه می‌دهد که در صورت گم شدن یا خرابی دستگاه می‌توانند برای بازیابی دارایی‌های خود استفاده کنند.

  6. تایید دو عاملی (2FA): این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا یک لایه امنیتی اضافی به حساب خود اضافه کنند.

کیف پول Enjin چه ارزهایی را پشتیبانی می‌کند؟ 

در کیف پول انجین از 17 شبکه بلاک‌چین پشتیبانی می‌شود. بیت کوین، اتریوم، بایننس اسمارت چین، پالیگان، انجین، پولکادات و … از جمله مهم‌ترین بلاک‌چین‌های تحت پوشش این ولت هستند. از جمله مهم‌ترین رمزارزهای تحت پوشش Enjin ولت می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد.

  • بیت کوین 
  • اتریوم 
  • تتر 
  • ریپل 
  • مونرو 
  • بایننس کوین 
  • یو اس دی سی 
  • سولانا 
  • دوج کوین 
  • ترون 
  • پولکادات

دقت داشته باشید که اکوسیستم انجین یک توکن بومی به نام ارز دیجیتال انجین کوین (ENJ) هم دارد که در بستر بلاک‌چین اتریوم و انجین در دسترس است. برای خرید انجین کوین می‌توانید از طریق صرافی ایرانیکارت اقدام کنید. همچنین جهت مشاهده لیست کامل ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده به وبسایت رسمی انجین ولت enjin. io مراجعه کنید.

مزایا و معایب کیف پول Enjin 

در جدول زیر می‌توانید به‌صورت خلاصه مهم‌ترین نقاط ضعف و قوت کیف پول انجین را مشاهده کنید. 

مزایا معایب
امنیت بالا محدودیت‌های پشتیبانی ارز
کاربرپسند عدم پشتیبانی از احراز دو عاملی
پشتیبانی توکن‌های ERC-721 و ERC-1155 امنیت وابستگ به دستگاه
قابلیت تنظیم کارمزد نبود پشتیبانی فیزیکی
عبارات بازیابی مخاطرات آنلاین

 

ویژگی‌های کیف پول Enjin 

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول انجین را می‌توان به‌صورت زیر خلاصه کرد:.

  • پشتیبانی از 17 شبکه بلاک‌چین و صدها ارز دیجیتال 
  • کیف پول نرم افزاری غیر حضانتی 
  • ارائه نسخه‌های اندروید، آیفون و وب اپلیکیشن انجین 
  • امکان تبادل مستقیم رمزارزها 
  • امکان نگهداری و معامله توکن‌های NFT 
  • پشتیبانی از استیکینگ ارز دیجیتال 
  • اتصال به برنامه‌ها غیر متمرکز (DeFi)

آموزش کیف پول انجین 

تا اینجا به نقد و بررسی کیف پول انجین پرداختیم. اگر تصمیم خود را برای استفاده از این ولت گرفته‌اید، دعوت می‌کنیم ادامه مقاله را با دقت بیشتری دنبال کنید. چرا که قصد داریم به آموزش بخش‌های مختلف این ولت نرم افزاری بپردازیم. 

دانلود کیف پول انجین برای دسکتاپ و موبایل 

انجین یک کیف پول غیرحضانتی است که در دو نسخه اندروید و iOS برای موبایل و یک نسخه اپلیکیشن تحت وب در دسترس عموم قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای دانلود کیف پول انجین یا هر ولت نرم افزاری دیگری، تنها از طریق سایت رسمی آن اقدام کنید. برای دسترسی به نسخه‌های مختلف کیف پول انجین می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید. 

بیشتر بخوانید: تفاوت کیف پول حضانتی و کیف پول غیرحضانتی 

آموزش نصب کیف پول Enjin 

بعد از دانلود کیف پول Enjin و نصب آن روی تلفن همراه خود، باید حساب کاربری خود را در این ولت بسازید.

آموزش نصب کیف پول Enjin 

در اولین ورود به این اپلیکیشن گزینه Create Wallet را در صفحه نخست انتخاب کنید. در ادامه صفحه Terms & Conditions باز می‌شود. در این صفحه مجموعه شرایط استفاده از کیف پول انجین به‌طور مفصل ذکر شده است. توصیه می‌کنیم قبل از شروع فعالیت با کیف پول حتما توضیحات ذکر شده در این صفحه را با دقت مطالعه کنید. 

با انتخاب Agree، صفحه Privacy Policy باز می‌شود. در این صفحه ضوابط مربوط به حریم خصوصی در انجین ذکر می‌شود. اطلاعات این صفحه را نیز مطالعه و در صورت تایید گزینه Agree را انتخاب کنید. در صفحه جدید از شما درخواست می‌شود که یک رمز عبور اختصاصی حداقل 6 کاراکتری برای ورود به اکانت خود در ولت انجین انتخاب کنید. 

دریافت عبارات بازیابی در انجین ولت

بعد از انتخاب رمز عبور، صفحه بک آپ‌گیری کیف پول Enjin باز می‌شود. با توجه به اینکه انجین یک کیف پول غیر حضانتی است، یک عبارت بازیابی 12 رقمی در اختیار شما قرار می‌گیرد که برای بازیابی اکانت خود می‌توانید از آن استفاده کنید. برای این منظور کافیست گزینه Generate Backup را انتخاب کنید. به این ترتیب صفحه Recovery Phrase باز می‌شود و 12 کلمه عبارت بازیابی اختصاصی در یک ستون به نمایش در می‌آید.

اتمام ساخت کیف پول انجین

این ۱۲ کلمه را به‌دقت یادداشت و در جایی مطمئن به‌دور از دسترس دیگران نگهداری کنید. سپس در مرحله بعد آن‌ها را به ترتیب وارد کنید. با کلیک روی verify backup ساخت کیف پول انجین به پایان می‌رسد.

آموزش کار با کیف پول Enjin 

بعد از ثبت نام در کیف پول انجین، نوبت به آموزش نحوه کار کردن با این ولت می‌رسد. در ادامه آموزش استفاده از انجین ولت را در بخش‌های مختلف مانند ارسال، دریافت و معامله ارزهای دیجیتال ارائه می‌کنیم. 

نحوه دریافت رمزارز در کیف پول انجین 

در صفحه اصلی کیف پول Enjin فهرست ارزهای دیجیتال موجود در ولت شما به نمایش در می‌آیند. اگر نام رمزارز مد نظر خود را برای واریز پیدا نمی‌کنید، روی آیکون 3 نقطه در کنار Main Wallet بزنید. از منوی باز شده Add Chain را انتخاب کنید. 

در صفحه جدید فهرست بلاک‌چین‌های تحت پوشش انجین ولت به نمایش در می‌آید. ابتدا بررسی کنید که توکن مد نظر مربوط به کدام شبکه بلاک‌چین است. با انتخاب بلاک‌چین، نام آن به فهرست صفحه اصلی ولت اضافه می‌شود. سپس برای اضافه کردن توکن باید ابتدا شبکه بلاک‌چین را در صفحه اصلی انتخاب کنید. ما در اینجا اتریوم را انتخاب می‌کنیم. روی آیکون 3 نقطه در گوشه سمت چپ بالای صفحه بزنید. از منوی باز شده گزینه Edit Tokens را انتخاب کنید. 

به این ترتیب فهرست رمزارزهای شبکه اتریوم به نمایش در می‌آیند. کافیست روی ارز دیجیتال مد نظر خود بزنید تا کشویی مقابل آن فعال شود. اگر نام ارز دیجیتال در فهرست موجود نبود، کافیست گزینه Add Crypto Currency را انتخاب کنید. سپس در صفحه بعدی آدرس قرارداد هوشمند توکن مد نظر را کپی و پیست کنید. به این ترتیب به فهرست توکن‌های انجین ولت اضافه می‌شود. 

نحوه دریافت رمزارز در کیف پول انجین 

پس از آن در صفحه اصلی ابتدا بلاک‌چین مد نظر را انتخاب کنید. سپس در صفحه اختصاصی بلاک‌چین ارز دیجیتال مد نظر خود را انتخاب کنید. در صفحه اختصاصی رمزارز گزینه Receive را بزنید. به این ترتیب آدرس اختصاصی ولت به همراه QR کد به نمایش در می‌آید. از این آدرس می‌توانید برای واریز ارز دیجیتال به انجین ولت استفاده کنید. 

آموزش ارسال رمزارز از کیف پول انجین 

فرآیند اضافه کردن توکن‌های جدید و دریافت رمزارز در کیف پول انجین را بررسی کردیم. برای ارسال رمزارز نیز در صفحه اصلی ابتدا بلاک‌چین مد نظر را انتخاب کنید. 

آموزش ارسال رمزارز از کیف پول انجین 

سپس در صفحه اختصاصی بلاک‌چین ارز دیجیتال مد نظر خود را انتخاب کنید. در صفحه اختصاصی رمزارز گزینه Send را بزنید. صفحه‌ای مشابه تصویر بالا به نمایش در می‌آید. آدرس کیف پول مقصد را کپی و پیست کنید. سپس روی Next بزنید. 

تایید ارسال در انجین ولت

پس از آن باید در صفحه جدید مقدار ارز دیجیتال مد نظر برای انتقال را وارد کنید. در بخش Transfer Fee مقدار کارمزد و مدت زمان ارسال ارز دیجیتال به نمایش در می‌آید. با زدن روی این بخش یک منو باز می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید سه گزینه برای ارسال سریع، استاندارد و آهسته ارز دیجیتال انتخاب کنید. دقت داشته باشید که هر چه سرعت انتقال بیشتر باشد، کارمزد آن نیز افزایش می‌یابد. 

نهایتا با انتخاب گزینه Verify صفحه‌ای باز می‌شود که جزئیات تراکنش در آن بار دیگر به نمایش در می‌آیند. حتما یکبار دیگر همه چیز را چک کنید و سپس با تایید تراکنش، ارسال ارز دیجیتال را به جریان بیندازید. بسته به نوع ارز دیجیتال، شبکه بلاک‌چین و کارمزدی که انتخاب کرده‌اید، مدت زمان مشخصی برای ارسال رمزارز به طول می‌انجامد. 

آموزش Swap در ولت انجین 

امکان معامله مستقیم رمزارزها در کیف پول Enjin نیز وجود دارد. برای این منظور باید در منوی پایین صفحه گزینه Swap را انتخاب کنید. بار دیگر صفحه‌ای حاوی فهرست شبکه‌های بلاک‌چین به نمایش در می‌آید. مشابه آنچه در قسمت دریافت ارز دیجیتال توضیح دادیم، می‌توانید بلاک‌چین‌های جدید را به فهرست معاملات اضافه کنید. 

آموزش Swap در ولت انجین 

سپس بلاک‌چین مد نظر خود را انتخاب کنید. به این ترتیب صفحه‌ای مشابه تصویر زیر به نمایش در می‌آید. ابتدا باید توکن مبدأ و مقصد را برای مبادله انتخاب کنید. پس از آن کافیست مقدار یکی از توکن‌ها را وارد کنید. سپس کیف پول انجین به صورت خودکار بهترین پیشنهاد را برای معامله از بین صرافی‌های تحت پوشش خود ارائه می‌کند. با انتخاب گزینه Swap صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن جزئیات و کارمزد تراکنش به نمایش در می‌آید. در صورت تایید مبادله ارزهای دیجیتال در لحظه انجام شده و موجودی ولت شما به‌روزرسانی می‌شود. 

بازیابی کیف پول انجین 

برای بازیابی کیف پول Enjin باید از عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای استفاده کنید که در زمان ایجاد ولت در اختیار شما قرار می‌گیرد. کافیست نسخه مد نظر کیف پول انجین را روی دستگاه خود نصب کنید. سپس در صفحه نخست گزینه Import Wallet را انتخاب کنید. پس از آن کافیست عبارت 12 کلمه‌ای که در اختیار دارید را وارد کنید تا کیف پول شما بازیابی شود و بتوانید از موجودی ولت خود استفاده کنید. 

انجین، یک کیف پول نرم افزاری قدرتمند

در این مطلب به نقد و بررسی و آموزش کیف پول Enjin پرداختیم. این ولت نرم افزاری قابلیت‌های کاربردی دارد که آن را به‌انتخابی ایده‌آل برای فعالان بازار رمزارزها تبدیل کرده است. تا به امروز بیش از 3 میلیون نفر از اپلیکیشن‌های انجین ولت برای نگهداری دارایی‌های خود استفاده کرده‌اند. شما هم می‌توانید ولت انجین را به‌عنوان یکی از گزینه‌های پیش روی خود برای مقایسه با سایر کیف پول‌های نرم افزاری به‌منظور نگهداری دارایی‌های خود در نظر بگیرید. 

سوالات متداول
Request for Quote

خیر این کیف پول از قابلیت احراز دو عاملی پشتیبانی نمی‌کند. 

انجین ولت کیف پول غیر حضانتی است. 

کارمزدهای گس مقرون به‌صرفه در شبکه اتریوم با استفاده از فناوری اختصاصی مهم‌ترین مزیت انجین ولت است. 

خیر، کاربران ایرانی می‌توانند از کیف پول انجین برای نگهداری رمزارزهای خود استفاده کنید. 

انجین کوین با نماد معاملاتی ENJ توکن اختصاصی اکوسیستم Enjin است. 

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
امنیت ارز دیجیتال
امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها
با پیشرفت روزافزون بازار ارز دیجیتال، این سوال که “چگونه ارز دیجیتال خود را ایمن نگه داریم؟” یک چالش بزرگ است. تغییرات مداوم در این صنعت نیز نیاز به داشتن...
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
آموزش ارز دیجیتال
TXID یا لینک تراکنش چیست؟
ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بعد از پرداخت و یا واریز ارز دیجیتال، دریافت کننده از شما لینک تراکنش یا TXID را به عنوان مدرک درخواست کرده باشد....
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
امنیت ارز دیجیتال
آیا خرید تتر بدون احراز هویت امکان پذیر است؟
تتر، ارزی که در روزهای پرنوسان خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان می درخشد و طرفداران وفادار خود را دارد. در این نوشته به این موضوع می پردازیم که آیا...