اخبار ارز دیجیتال

قبل از افزایش قیمت بیت کوین به ۱۵۰ هزار دلار، منتظر اصلاح ۴۰ درصدی آن باشید!

قبل از افزایش قیمت بیت کوین به ۱۵۰ هزار دلار، منتظر اصلاح ۴۰ درصدی آن باشید!

یکی از تحلیلگران بازار کریپتو به معاملهٰ‌گران کوتاه‌مدت نسبت به اصلاح ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین قبل از رشد آن به ۱۵۰ هزار دلار در بلندمدت هشدار می‌دهد.

بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، اخیرا شاهد عبور از سطح ۵۲ هزار دلار بوده است. با افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به افزایش قیمت این دارایی دیجیتال به ۱۰۰ هزار دلار، چشم‌انداز صعودی آن بیش از پیش روشن است. از سوی دیگر، تحلیلگران حتی هدف قیمتی ۱۵۰ هزار دلار را نیز در بلندمدت ارائه کرده‌اند، با این حال انتظار می‌رود قیمت بیت‌ کوین تا ۴۰ درصد اصلاح شود.

برداشت تحلیلگر بازار در مورد اصلاح ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین

میشائل ون دی پوپ (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی‌ جسورانه‌ای در رابطه با مسیر حرکت بیت‌ کوین انجام داده و انتظار دارد که رالی این دارایی دیجیتال تا ۱۵۰ هزار دلار پس از یک پولبک عظیم آغاز شود. پوپ در تحلیل اخیر خود بر امکان اصلاح ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین قبل از از سرگیری مسیر صعودی خود تاکید کرده است.

به گفته پوپ، احساسات بازار اغلب با واقعیت فاصله دارند و منجر به تغییرات اغراق‌آمیز قیمت می‌شوند. او اظهار داشت:

احساسات همیشه یک شاخص اشتباه است. احساسات همواره به دور از واقعیت هستند و با آن فاصله زیادی دارند، به همین دلیل است که مردم پول خود را در بازار از دست می‌دهند.

این نوسانات ناشی از احساسات در حرکات اخیر بازار، از جمله رشد بیت کوین به ۵۰ هزار دلار و اصلاحات بعدی آن مشهود بوده است.

علاوه بر این، پوپ به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران هشدار داد که یک برنامه استراتژیک بر اساس حد تحمل ریسک و دور‌نمای سرمایه‌گذاری خود اتخاذ کنند. او به معامله‌گران کوتاه‌مدت توصیه کرده که در بازار احتیاط کنند، به‌ویژه زمانی که قیمت‌ به سرعت افزایش یافته است. او خاطرنشان کرد:

اگر چشم‌انداز و تایم فریم شما نسبتاً کوتاه‌مدت است، خرید دارایی که تنها در ۱۰ روز ۳۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده ممکن است ایده خوبی نباشد.

علاوه بر این، او بر اهمیت ارزیابی نسبت ریسک به پاداش (ریسک به ریوارد) قبل از تصمیم‌گیری در مورد معاملات نیز تاکید کرد.

پیش‌بینی می‌شود که پس از رسیدن قیمت بیت کوین به ۵۳ هزار تا ۵۸ هزار دلار، این پولبک اتفاق بیفتد. در مقابل، پوپ به سرمایه‌گذاران بلندمدت توصیه کرد که منتظر یک اصلاح ۲۰ تا ۴۰ درصدی قبل از ورود خود به بازار باشند. او خاطرنشان کرد:

اگر چشم‌انداز شما برای ۲ تا ۳ سال آینده است و شک دارید که بیت کوین را با قیمت ۱۵۰ هزار دلار در این مدت می‌بینید یا خیر، پس در این صورت، سرمایه‌گذاری تدریجی بر روی بیت کوین با قیمت‌های فعلی آن برایتان مشکل‌ساز نخواهد شد.

این رویکرد به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا از افت بازار بهترین بهره را ببرند و احساسات خود را به طور موثری مدیریت کنند.

تاثیر عوامل کلان اقتصادی بر بیت کوین

پوپ همچنین با استناد به عواملی مانند داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، در مورد تأثیر رویدادهای اقتصاد کلان بر حرکت بیت کوین به صحبت پرداخت. او هشدار داد که تحولات منفی اقتصاد کلان می‌تواند باعث چرخش نزولی سریع بازار بیت کوین شود. او گفت:

راستش را بخواهید، فکر می‌کنم حتی اگر رویدادهای اقتصادی کلان به صورت جزئی منفی شوند نیز ممکن است نشان‌دهنده محتمل بودن اصلاح قیمت‌ها خواهد بود.

علاوه بر این، داده‌های فراتر از حد انتظار شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در ماه ژانویه منجر به نوسانات شدیدی در بازار شد و بر تأثیر ناشی از گزارش تورمی CPI برای ژانویه افزود. علیرغم پتانسیل نوسانات کوتاه‌مدت، ون دی پوپ نسبت به چشم‌انداز بلندمدت بیت کوین ابراز اطمینان کرد و افزایش قیمت آن تا ۱۵۰ هزار دلار را پیش‌بینی می‌کند. در حالی که سایر تحلیلگران چشم‌انداز صعودی محتاطانه‌‌تری را برای قیمت بیت کوین متصور شده‌اند و هدف آنها اغلب ۱۰۰ هزار دلار است.

در زمان انتشار این خبر، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه ۱۹ فوریه با ۰/۴۷ درصد رشد به ۵۱،۶۴۸ دلار رسید. مارکت کپ بیت کوین نیز در حال حاضر ۱/۰۱ تریلیون دلار است. در حالی که حجم معاملات ۲۴ ساعته آن با ۱۴/۴۹ درصد کاهش به ۱۶/۴۰ میلیارد دلار رسیده است. حرکت نزولی اخیر بیت کوین را می‌توان به گزارش منفی PPI که در روز جمعه منتشر شد نسبت داد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...