اخبار ارز دیجیتال

هوش مصنوعی و بلاک چین، دو محرک کلیدی برای اقتصاد ۵ تریلیون دلاری هند

هوش مصنوعی و بلاک چین، دو محرک کلیدی برای اقتصاد ۵ تریلیون دلاری هند

انتظار می‌رود که هند، امید جدید اقتصاد جهانی، از هوش مصنوعی (AI) و فناوری بلاک چین به عنوان دو کاتالیزور کلیدی برای دستیابی به هدف اقتصاد ۵ تریلیون دلاری خود تا سال ۲۰۲۸-۲۰۲۷ استفاده کند. پرجمعیت‌ترین کشور جهان انتظار دارد که به عنوان یک بازیگر اصلی در این فناوری‌ها حضور پیدا کند و بعد از ایالات متحده و چین به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

در حال حاضر، هند پنجمین اقتصاد بزرگ جهان پس از ایالات متحده، چین، ژاپن و آلمان است. با در نظر گرفتن نرخ مبادله ۸۳ روپیه به ازای هر دلار، انتظار می‌رود ارزش اقتصاد هند در سال مالی جاری حدود ۳/۵۷ تریلیون دلار باشد. اندازه اقتصاد یک کشور معمولاً با تولید ناخالص داخلی (GDP)، ارزش نهایی کالاها و خدمات تولیدی در یک سال معین اندازه‌گیری می‌شود.

دیلیپ چنوی (Dilip Chenoy)، رئیس انجمن Bharat Web3، یک نهاد صنعتی که برای ترویج و رشد Web3 در هند تشکیل شده، گفت:

بیایید Web3 و بلاک چین را با هم داشته باشیم. طی چند سال آینده، بلاک چین توانایی اضافه کردن ۱/۱ تریلیون دلار ارزش به اقتصاد هند را خواهد داشت.

چنوی در مصاحبه‌ای اختصاصی با CoinGeek گفت:

و با توجه به اینکه امیدواریم یک اقتصاد ۵ تریلیون دلاری باشیم، اگر این دو [هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین] را بپذیریم، از سهم بازار آن‌ها استفاده کنیم و به یک بازیگر پیشرو در جهان تبدیل شویم، می‌توانیم در ۴ تا ۵ سال آینده نزدیک به ۲ تریلیون دلار اقتصاد هند را ارزشمندتر کنیم. این امر به طور قابل‌توجهی اندازه اقتصاد هند را افزایش می‌دهد.

هند با جمعیت جوان خود، کاهش اتکا به صادرات، بازار داخلی پویا و سرعت رشد بالا، به طور قابل‌ملاحظه‌ای کمتر از سایر کشورها تحت تأثیر شوک‌ها و چرخه‌های اقتصادی فرامرزی قرار می‌گیرد که از بزرگترین دموکراسی جهان در برابر چالش‌های جهانی محافظت می‌کند. پیش‌بینی می‌شود هند در سال مالی جاری حدود ۷ درصد رشد کند. وضعیت هند از آنجایی قابل‌تحسین است که انتظار می‌رود رشد جهانی در سال ۲۰۲۴ به ۲/۹ درصد برسد، یعنی کمتر از رشد ۳ درصدی سال ۲۰۲۳ و ۳/۵ درصدی سال ۲۰۲۲.

پرادیپ گوپتو (Pradeep Gooptu)، بنیان‌گذار اندیشکده هندی Bengal Initiative گفت:

به دلیل هوش مصنوعی، من آشکارا بهبود را در کارایی بخش‌های خاص مشاهده می‌کنم. افزایش کارایی‌، این بخش‌ها را سودآورتر می‌کند، ثروت بیشتری تولید خواهد شد و اضافه رفاه بیشتری نیز ایجاد می‌شود.

گوپتو در ادامه افزود:

یک مثال ساده بخش تولید و تدارکات است. به کمک هوش مصنوعی، ما می‌توانیم رفتار مصرف‌کننده و انتخاب‌های او را بهتر پیش‌بینی کنیم و این امر فرآیندهای تولید ما را کارآمدتر می‌کند. بنابراین در پایان چرخه‌های مالی، ما با محصولاتی که غیرقابل فروش هستند مواجه نخواهیم شد زیرا تقاضای مصرف‌کننده را به درستی متوجه شده‌ایم.

تعهد به هوش مصنوعی

موکش آمبانی (Mukesh Ambani)، ثروتمندترین مرد هند، قبلاً گفته بود که می‌خواهد با شرکت Reliance Industries که دگرگونی هوش مصنوعی را طی سال ۲۰۲۴ در تمامی کسب و کارها تکمیل می‌کند، به یک رهبر جهانی در زمینه پذیرش هوش مصنوعی تبدیل شود. Reliance Jio Infocomm، بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی هند، با موسسه فناوری بمبئی برای راه‌اندازی BharatGPT وارد همکاری شده است. BharatGPT یک مدل زبان بزرگ (LLM) است که برای برآورده کردن نیازهای کاربران هندی طراحی شده است.

نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست وزیر هند نیز تعهد این کشور به استفاده اخلاقی و مسئولانه از هوش مصنوعی را تایید کرده است. AI4Bharat که یک راه‌حل هوش مصنوعی برای زبان‌های هندی محسوب می‌شود، مورد حمایت دولت قرار گرفته و شاهد سرمایه‌گذاری‌های عظیمی بوده است.

به طور همزمان، Adani Group به رهبری گوتام آدانی (Gautam Adani)، میلیاردر هندی، از یک سرمایه‌گذاری مشترک با هلدینگ بین‌المللی امارات برای کشف فرصت‌های هوش مصنوعی، بلاک چین و اینترنت اشیا (IoT) خبر داده است.

گوپتو اضافه کرد:

هوش مصنوعی به ما این امکان را می‌دهد که دقیقاً چیزهایی مناسب مصرف‌کننده درست کنیم. به این صورت متوجه می‌شویم که حالا، شش ماه و یا یک سال بعد، در یخچال‌هایی که خریداری می‌کنند چه مواد غذایی نیاز دارند، چه اتومبیل‌هایی تهیه خواهند کرد یا حتی در یک صبح تابستانی به چه غلاتی احتیاج دارند. من فکر می‌کنم که استفاده درست از هوش مصنوعی اتلاف‌ منابع و ناکارآمدی‌های اقتصاد را از بین می‌برد و به ما کمک می‌کند تا تولید خود را کمتر و کارآمدتر از قبل کنیم.

Ernst & Young طی گزارشی در مورد پتانسیل هوش مصنوعی مولد برای سرعت بخشیدن به تحول دیجیتال هند گفت که آینده این کشور به GenAI بستگی دارد. بدان معنی که هند می‌تواند افزایش قابل‌توجهی را در تولید ناخالص داخلی خود در طول هفت سال (۲۰۲۴-۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰-۲۰۲۹) تجربه کند. تأثیر کلی GenAI بر تولید ناخالص داخلی ممکن است از ۱/۲ تریلیون دلار تا ۱/۵ تریلیون دلار متغیر باشد که به رشد ۰/۹ تا ۱/۱ درصدی CAGR سالانه (نرخ رشد سالانه مرکب) کمک می‌کند.

در این گزارش آمده است:

با در نظر گرفتن قابلیت‌های عظیم GenAI و با توجه به اثرات آن بر روی افزایش بهره‌وری و کارایی، پذیرش این مدل احتمالاً باعث تسریع رشد هند خواهد شد. بنابراین، افزایش سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی عمومی (Gen AI)، آموزش و ارتقاء مهارت‌ها برای بهره‌مندی کامل از سود جمعیتی ضروری است.

از دست دادن شغل به دلیل هوش مصنوعی

با این حال، طبق یک مطالعه انجام‌شده در صندوق بین‌المللی پول (IMF)، حدود ۳۰ درصد از مشاغل موجود در هند ممکن است به دلیل نفوذ هوش مصنوعی تحت تأثیر قرار گیرند. این عدد کمتر از تخمین ۴۰ درصدی حذف مشاغل جهانی به دنبال تأثیرات هوش مصنوعی است.

گوپتو از Bengal Initiative تصریح کرد:

من فکر می‌کنم که اگر فرآیندهای تولید کارآمد باشند و با زنجیره تامین بهینه و مدیریت ذخایر همراه شوند، از دست دادن مشاعل ممکن است به افزایش استفاده از فناوری روباتیک نسبت داده شود که جایگزین کارگران انسانی می‌گردد.
اما به خودی خود نمی‌توانید هوش مصنوعی را مقصر حذف مشاغل بدانید. در واقع، من معتقدم که مشاغل امن‌تر خواهند شد، زیرا شرکت‌ها کاهش هدررفت منابع را تجربه خواهند کرد و موقعیت بهتری برای تقسیم بار مالی با سهامداران و کارگران خود خواهند داشت.

به گفته روهان شاران (Rohan Sharan)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Timechain Labs که برای توسعه اپلیکیشن‌های آنچین از فناوری بلاک چین BSV استفاده می‌کند، هرگاه فناوری جدیدی ظهور می‌کند که کارایی را افزایش می‌دهد، چشم‌انداز مشاغل نیز دستخوش تغییراتی می‌شود.

بنابراین شغل‌ها به طور موقت از بین می‌روند، اما با مجموعه‌ای از کارهای مهم‌تر جایگزین می‌شوند که باید فقط توسط انسان‌ها انجام شوند. در حالی که مشاغل پیش پا افتاده به هوش مصنوعی محول خواهد شد.

شاران گفت:

و دوباره، بخش اعظم مشاغل از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد.

طبق گزارش Mercer | Mettl با عنوان «جذب استعدادهای جهانی ۲۰۲۴»، هوش مصنوعی به طور گسترده در فرآیند استخدام مورد استفاده قرار خواهد گرفت و آشنایی با مهارت‌های هوش مصنوعی برای متقاضیان به یک امر اجباری تبدیل می‌شود.

راجاگوپال منون (Rajagopal Menon)، مدیر داخلی WazirX، یکی از بزرگترین پلت‌فرم‌های مبادله دارایی‌های دیجیتال در هند افزود:

ممکن است کاملاً متوجه نشویم، اما هوش مصنوعی در حال حاضر جنبه‌های مختلف زندگی ما را بهبود بخشیده است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...